Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Graanvrije brok.... ervaringen?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

margaretha1
Vaste gebruiker

Graanvrije brok.... ervaringen?

Ongelezen bericht door margaretha1 »

Sinds kort krijgt Whiskey Applaws, vanwege het hoge vleesgehalte en geen granen.

Op zooplus zag ik nog een aantal soorten, graanvrij en minimaal 75% vlees:
Purizon, Nutram, Nutrivet, Orijen en Taste of te Wild.

Elke hond is anders en elke brok is anders, maar ik zou heel graag ervaringen willen horen met bovenstaande brokken.....
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Re: Graanvrije brok.... ervaringen?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:ok: Purizon, nutrivet en taste of the wild zijn allemaal prima.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik ben heel tevreden over de Purizon. Shib eet het prima en zijn ontlasting is er perfect op.
Orijen heeft hij ook gehad en dat ging er met smaak in, maar die bergen die hij daarvan poepte waren dramatisch.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ik gaf eerst Applaws Kip. Beviel heel goed. Toen kwam Jumper hier met een nieuw graanvrij soort, van Devotion. Die heeft ook iets grotere brokjes en was ietsjes goedkoper. Deze bevalt ook heel goed!
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik geef gedeeltelijk Purizon en ben er erg tevreden over. Ze poepen nauwelijks meer dan op kvv.
En Gol heeft geen soepogen meer :cheer:
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Gentle krijgt taste of the wild.
Doet ze het prima op.
Gimmick krijgt het niet meer die scheet en 8x per dag van.
En een ruften :schrik:

Dus die krijgt alleen vlees en heel soms wat brokken als ik het vlees vergeten ben te ontdooien
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Evertje »

Freek krijgt extra brok bijgevoerd omdat hij amper op gewicht te houden is. Hij krijgt purizon of totw en beide eet hij met smaak en doet het er prima op.
Evert is allergisch voor graan en doet het het beste op alleen vlees als maaltijden. Maar hij vindt de brokjes zo lekker dat ik ze wel voor trainen gebruik bij hem. (Zo vaak trainen we niet meer maar goed haha)
gz
Actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door gz »

Wij voeren van pup af Dog Lovers Gold en dan de Passion variant. Ben er erg tevreden op en het is 100% graanvrij. http://shop.dogloversgold.eu/Webwinkel- ... nvrij.html
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco krijgt naast z'n vlees (hoofdmaaltijd) brokjes als beloning. En die brokjes zijn dan van Acana (Acana adult, zit haver in; er zijn ook graanvrije varianten van Acana) en Taste of the Wild (graanvrije vis-brok). Ik merk eigenlijk geen verschil in ontlasting met die brokken. Ook heb ik een proefverpakking Purina ProPlan Adult Sensitive zalm met rijst gehad. Met die brokjes poepte hij prompt extra veel, terwijl hij er dus maar weinig van kreeg (namelijk als beloning, gemengd met de andere brokjes). Maar goed, die laatste zit vol met mais, dus daar zal het wel door komen.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mila heeft een tijdje op 50% kvv en 50% brokken gestaan en toen kwam ik erachter dat zij het beter doet op een brok met een iets lager vleespercentage. Dus ik ben Acana adult gaan geven. Ik heb toen ook Taste of the Wild, Purizon en Orijen uitgeprobeerd. Ze vindt het allemaal even lekker, maar ze poept nogal snel kleine, harde kanonskogeltjes en met die Acanabrok is haar ontlasting net wat minder hard. Ik vond haar op deze brok ook energieker en beter op gewicht te houden (Mila is nogal snel wat te licht).
Nu krijgt ze een paar keer per week deze brokken en de rest van de tijd kvv of barf (waar ik wat extra spiervlees en kokosolie aan toevoeg voor een wat minder harde ontlasting).
Verosjaak
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Verosjaak »

Wij voeren Orijen en idd gaat er met smaak in, toen hij nog pupvoer Royal Canin kreeg poepte de pup 3 tot 4 keer per dag. Zodra de overgang was afgerond nog maar 2 keer per dag. Hij groeit goed maar wel rustig dus weinig groeipijnen. Heel fijn. Hij poept wel wat onregelmatig, ene keer wat harder dan de andere keer, maar ik denk dat het ook te maken heeft met hoeveelheid water wat hij drinkt (staat er onbeperkt) en hoe lang hij het opgehouden heeft. Zo is het 's ochtends vaak harder (met slapen in de bench geen toegang tot water) dus ik denk dat het ook te maken heeft met water invoer. Voor mijn gevoel haalt de hond dus wel alle benodigde voedingsstoffen uit het eten.
IBIZA | EG :love: Afbeelding FLIP | EG, SHH, VEG Geslaagd! September start Hoopers :love:
margaretha1
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door margaretha1 »

Bedankt voor al jullie reacties!
De zak Applaws is leeg en ik ben langzamerhand overgegaan op Taste of the Wild.
Ze vindt het lekker en heeft mooie ontlasting. Qua hoeveelheid minder dan bij Applaws; iets meer dan bij KVV, maar dat is bekend.
Voorlopig maar deze proberen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”