Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Plotseling poepen in huis.
Moderator: moderatorteam
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Plotseling poepen in huis.
Gentle poept sinds een 1,5week regelmatig in huis.
Voornamelijk 's nachts of als we overdag iets langer dan 4 uurtjes weg zijn.
Ze poept standaard op dezelfde plek in de keuken.
Het zijn gewoon "nette keutels" dus geen diarree of iets dergelijks.
Het enige wat veranderd is is haar "huisvesting" ze zat eerder in de bench. Een half jaar terug ongeveer heb ik haar bench eruit gedaan maar haar ruimte waar ze verbleef was nog hetzelfde.
Ze zat in de bijkeuken samen met Gimmick die nog wel in de bench zat.
Nu loopt gimmick los in de bijkeuken en heb ik Gentle verplaatst naar de keuken zodat ze voldoende ruimte (lees:46m2) heeft.
Ik wil ze het liefste niet samen los hebben in 1 ruimte omdat Gimmick nog wel een echte LEO is en ik niet wil dat Gentle stuk gaat.
Het gaat prima samen als ik erbij ben maar ik heb geen idee wat ze uitvreten als.ik er niet ben.
1 van de 2 in de kamer los en 1 in de keuken is ook nog een optie dan zien ze elkaar wel.
Maar ja dat gaat degene in de kamer zitten waken tegen alles wat voorbij komt.
Maar ja wat nu?!
Ze krijgt genoeg wandelmomenten en momenteel zijn die zelfs hele stukken "los" (weliswaar een sleeplijntje erachter achter aan maar dat deert haar niks en ze mag rondstruinen wat ze wil)
Wat zou het kunnen zijn? Iemand nog een inslag waar ik.niet aan gedacht heb?
Voornamelijk 's nachts of als we overdag iets langer dan 4 uurtjes weg zijn.
Ze poept standaard op dezelfde plek in de keuken.
Het zijn gewoon "nette keutels" dus geen diarree of iets dergelijks.
Het enige wat veranderd is is haar "huisvesting" ze zat eerder in de bench. Een half jaar terug ongeveer heb ik haar bench eruit gedaan maar haar ruimte waar ze verbleef was nog hetzelfde.
Ze zat in de bijkeuken samen met Gimmick die nog wel in de bench zat.
Nu loopt gimmick los in de bijkeuken en heb ik Gentle verplaatst naar de keuken zodat ze voldoende ruimte (lees:46m2) heeft.
Ik wil ze het liefste niet samen los hebben in 1 ruimte omdat Gimmick nog wel een echte LEO is en ik niet wil dat Gentle stuk gaat.
Het gaat prima samen als ik erbij ben maar ik heb geen idee wat ze uitvreten als.ik er niet ben.
1 van de 2 in de kamer los en 1 in de keuken is ook nog een optie dan zien ze elkaar wel.
Maar ja dat gaat degene in de kamer zitten waken tegen alles wat voorbij komt.
Maar ja wat nu?!
Ze krijgt genoeg wandelmomenten en momenteel zijn die zelfs hele stukken "los" (weliswaar een sleeplijntje erachter achter aan maar dat deert haar niks en ze mag rondstruinen wat ze wil)
Wat zou het kunnen zijn? Iemand nog een inslag waar ik.niet aan gedacht heb?
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Plotseling poepen in huis.
Sommige honden gaan bij teveel ruimte gewoon in huis piesen en poepen.
Ruimte kleiner maken dus of de bench weer tevoorschijn halen.
Ruimte kleiner maken dus of de bench weer tevoorschijn halen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
Zou ze binnenkort loops kunnen worden?
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Kan het zijn dat ze moeite met poepen heeft, zodat ze tijdens de wandeling niet alles kwijt kan? In de rust van de keuken lukt het dan ineens wel. Een beetje parafine bij het eten kan helpen met de doorstroming.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik denk ook aan te veel ruimte. Als ze de bench gewend was en er geen sprake is van diarree ofzo en het alleen gebeurt bij langere tijd alleen zijn, ligt dat het meest voor de hand. Dus ik zou eerst de ruimte beperken en als dat niet werkt, verder kijken
- ArjanD
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse staande korthaar
- Aantal honden: 1
Honden bevuilen niet hun eigen nest. Kan zijn dat ze haar bench als haar "nest" zag en de keuken als "buiten".
Komt ook nog wel eens voor met jonge hondjes in de zomer. Ineens zitten we hele dagen in de tuin, dus blijkbaar is "binnen" nu "buiten".
Ik zou ook de bench weer tevoorschijn halen.
Komt ook nog wel eens voor met jonge hondjes in de zomer. Ineens zitten we hele dagen in de tuin, dus blijkbaar is "binnen" nu "buiten".
Ik zou ook de bench weer tevoorschijn halen.
-
Lemuria
Ik lees geinteresseerd mee. Izzy is hier ook mee begonnen. Maakt niet uit of ik haar 's ochtends 5 minuten of een halfuur uitlaat (en ze daar alles doet!), als ik thuiskom van het werk, ligt er sinds een paar weken weer een drol in huis...misschien inderdaad de ruimte verkleinen.
- Gimmick
- Zeer actief
Maar het is wel weer bijzonder dat ze het dus niet altijd doet...
Vandaag heeft ze door omstandigheden van 8 tot 17 alleen gezeten en heb ik niks gevonden.
Maar ik zal het eens proberen om haar weer in de bijkeuken te plaatsen want toen ze daar los liep deed ze niks.
Dan moet ik alleen even een traphekje kopen en Gimmick in de keuken. De bench wil ik liever niet weer terug. Want ze liep al sinds heel wat maandjes los in de bijkeuken.
Vandaag heeft ze door omstandigheden van 8 tot 17 alleen gezeten en heb ik niks gevonden.
Maar ik zal het eens proberen om haar weer in de bijkeuken te plaatsen want toen ze daar los liep deed ze niks.
Dan moet ik alleen even een traphekje kopen en Gimmick in de keuken. De bench wil ik liever niet weer terug. Want ze liep al sinds heel wat maandjes los in de bijkeuken.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik zou ze eens scheiden dmv een traphekje zodat ze elkaar wel kunnen zien, ms helpt dat?

- Gimmick
- Zeer actief
Een traphekje is helaas geen optie voor Gimmick want daar springt ze zo makkelijk overheen.Hutsje schreef:ik zou ze eens scheiden dmv een traphekje zodat ze elkaar wel kunnen zien, ms helpt dat?
Het traphekje was eigenlijk bedoeld voor de kamerdeur dat als mijn zoontje de deur opentrekt als we naar binnen gaan dan hebben we nog 3 sec om te reageren voordat Gimmick besluit de gang in te stormen.
Maar ik kan wel de ene hond in de kamer en de andere in de keuken proberen dan zien ze elkaar ook.
De deuren ertussen zijn namelijk met glas erin.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
of iets op het rekje maken zodat ze er niet overheen kan, of een nog een hek erbovenop?

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik kan me wel voorstellen dat je niet zit te wachten op een industrieel heras-hek in je huis
Weet je zeker dat Gimmick ook lomp is naar Gentle als je niet thuis bent? Mijn honden kunnen behoorlijk ravotten samen, maar nooit als ik er niet ben.
Je zou het kunnen testen met een webcam.
Daarnaast zou ik de ruimte ook verkleinen. Als ik de deur openlaat naar de bijkeuken, vind Kiwi dat ook een prima honden-wc. Ik heb dat zelf opgelost door Kiwi voortaan te eten te geven in de bijkeuken, in de hoop dat ze dat ook als 'thuis' gaat zien en dat lijkt voor nu wel te werken. Maar als ik de deur dicht deed, was er ook niets aan de hand.
Misschien kun je een hoek afzetten voor Gentle? Die lijkt me wel tegen te houden door eenvoudige puppypanelen, die je bij thuiskomst kunt wegzetten?
Weet je zeker dat Gimmick ook lomp is naar Gentle als je niet thuis bent? Mijn honden kunnen behoorlijk ravotten samen, maar nooit als ik er niet ben.
Je zou het kunnen testen met een webcam.
Daarnaast zou ik de ruimte ook verkleinen. Als ik de deur openlaat naar de bijkeuken, vind Kiwi dat ook een prima honden-wc. Ik heb dat zelf opgelost door Kiwi voortaan te eten te geven in de bijkeuken, in de hoop dat ze dat ook als 'thuis' gaat zien en dat lijkt voor nu wel te werken. Maar als ik de deur dicht deed, was er ook niets aan de hand.
Misschien kun je een hoek afzetten voor Gentle? Die lijkt me wel tegen te houden door eenvoudige puppypanelen, die je bij thuiskomst kunt wegzetten?

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Misschien ook meer rust in de bijkeuken en minder geluid van buiten .
Pien van mij gaat lopen waken en alles in de gaten houden , voordeur ,achterdeur en ramen en maar heen en weer lopen door het huis want dat moet als je plichtsgetrouw bent en het baasje is er iet.
Beest help zichzelf helemaal over e zeik omdat ze er niet mee kan stoppen en schijt en zeikt van de stess ook in huis.
Sluit ik haar op in de gang is er weinig aan de hand , moeten er wel minimaal 2 andere honden bijzitten anders gaat ze ook over de zeik.
Alleen mee vind ze helemaal geweldig maar alleen thuis niet .
Pien van mij gaat lopen waken en alles in de gaten houden , voordeur ,achterdeur en ramen en maar heen en weer lopen door het huis want dat moet als je plichtsgetrouw bent en het baasje is er iet.
Beest help zichzelf helemaal over e zeik omdat ze er niet mee kan stoppen en schijt en zeikt van de stess ook in huis.
Sluit ik haar op in de gang is er weinig aan de hand , moeten er wel minimaal 2 andere honden bijzitten anders gaat ze ook over de zeik.
Alleen mee vind ze helemaal geweldig maar alleen thuis niet .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Gimmick
- Zeer actief
Het is een mogelijkheid hoor.
Ik zal eens wat dingen gaan proberen.
Ik blijf het ook vreemd vinden want vanochtend lag er niks in de keuken. Ze lag gewoon lekker in haar mandje te slapen. En begroet mij enthousiast zodra ik de kamer in kom...
Ik zal eens wat dingen gaan proberen.
Ik blijf het ook vreemd vinden want vanochtend lag er niks in de keuken. Ze lag gewoon lekker in haar mandje te slapen. En begroet mij enthousiast zodra ik de kamer in kom...