Vandaag gebeurd, hier in Leeuwarden.

Moderator: moderatorteam
Lekker invulling van een summier berichtPaisley schreef:http://www.lc.nl/friesland/staffordshir ... 32373.html
Vandaag gebeurd, hier in Leeuwarden.Dat moet een behoorlijk bloedbad zijn geweest. Pony's gaan niet zomaar dood
Als die "verkeerde" ader is geraakt, dan moet het een slagader zijn geweest en dan wordt t dus een bloedbad. Pony's gaan niet zomaar dood, en hondjes worden ook niet zomaar afgemaakt na 1 beet in die 'verkeerde ader'Liesbeth schreef:Lekker invulling van een summier berichtPaisley schreef:http://www.lc.nl/friesland/staffordshir ... 32373.html
Vandaag gebeurd, hier in Leeuwarden.Dat moet een behoorlijk bloedbad zijn geweest. Pony's gaan niet zomaar dood
.
Hoezo zou dat een bloedbad geweest moeten zijn? Verkeerde ader geraakt met één beet kan ook de dood tot gevolg hebben.
Neemt niet weg dat het niet had mogen gebeuren.
Wel taaier en sterker. En ook groter. Een schaap met stokmaat van een meter heb ik nog nooit gezien.Kimmie schreef:ik weet niet hoe groot de pony was,maar een shetje leggen ze wel zo om hoor...zoveel groter als een schaap zijn ze nou ook weer niet...
Paarden zijn vluchtdieren en heel veel honden hebben de neiging om dieren op en na te jagen. Als die honden dan ook nog eens de mogelijkheid hebben om te bijten, zal het gros dat niet nalaten.Nanna schreef:Een hond ziet pony's en wil ze doodbijten en doet dat ook. Pony's zijn niet echt prooidieren.
Hoe gestoord moet je als hond zijn![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hier ook eentje die een paard aanvalt en nooit meer loslaat.
Wanneer worden die schijtbeesten een keer verboden![]()
Nou ben blij dat het 'gros' wat ik zo dagelijks tegen kom, dat dus níet doet.Liesbeth schreef:Als die honden dan ook nog eens de mogelijkheid hebben om te bijten, zal het gros dat niet nalaten.
In ieder geval nog iémand die zinnig denkt.Liesbeth schreef:
Paarden zijn vluchtdieren en heel veel honden hebben de neiging om dieren op en na te jagen. Als die honden dan ook nog eens de mogelijkheid hebben om te bijten, zal het gros dat niet nalaten.
Dat paarden geen prooi zijn voor een solitaire hond mag dan wel voor ons mensen duidelijk zijn, maar het is maar de vraag of dat voor die hond ook zo is. Een hond zal die dieren niet zo gauw als echte prooi zien (als in bejaag- en eetbaar), maar veel honden zullen ze echt wel najagen als ze de kans krijgen.
En daar hoeft die hond echt geen klapkaak voor te zijn.
Krijg je weer een bericht in de krant hoefsmid vind dode wawa in hoef .*Skye* schreef:Wat verschrikkelijk dat dit weer gebeurd. En nee niet omdat het een klapkaak is. Het zou verschrikkelijk zijn met ieder ras wat er bestaat. Als is de kans dat een chihuahua een paard dood bijt een stuk kleiner.
Laten we er inderdaad niet weer een; 'alle klapkaken moeren verboden worden' topic van maken, maar een 'alle mensen zouden hun hond onder controle moeten hebben' topic. En een 'wat verschrikkelijk voor het paard en de eigenaar' topic.
Ik vind het wel knap dat het baasje haar verantwoordelijkheid heeft genomen en niet wacht tot erger.
Lol... dat zou inderdaad waarschijnlijker zijn dan. Al is dat natuurlijk ook wel een beetje eigen schuld dikke bult dan:mann:bouvierpoedel schreef:Krijg je weer een bericht in de krant hoefsmid vind dode wawa in hoef .*Skye* schreef:Wat verschrikkelijk dat dit weer gebeurd. En nee niet omdat het een klapkaak is. Het zou verschrikkelijk zijn met ieder ras wat er bestaat. Als is de kans dat een chihuahua een paard dood bijt een stuk kleiner.
Laten we er inderdaad niet weer een; 'alle klapkaken moeren verboden worden' topic van maken, maar een 'alle mensen zouden hun hond onder controle moeten hebben' topic. En een 'wat verschrikkelijk voor het paard en de eigenaar' topic.
Ik vind het wel knap dat het baasje haar verantwoordelijkheid heeft genomen en niet wacht tot erger.
nou, 3 weken geleden 1 gecastreerd en nadat de eerste snee gemaakt was, hield die op met ademenPaisley schreef:Pony's gaan niet zomaar dood
*Skye* schreef: Ik vind het wel knap dat het baasje haar verantwoordelijkheid heeft genomen en niet wacht tot erger.
Je zult zo'n baas hebben.Sanner schreef:Jeetje, dat is wel heftig hoor.Je zal zo'n hond hebben, die alles dood wil hebben. No thanks, ik hou het wel bij chihuahua's, die zet je nog zo tussen een groep hamsters.
Waarom? Het is wat het is.Dartel schreef:Ik heb één keer meegemaakt dat een hond echt voor de kill ging. En helaas, ik moet zeggen dat het een kruising klapkaak was. Een "normale hond" rent achter een paard aan, hapt naar de benen en staart, blaft flink en probeert wat uit.
Deze hond ging rechtstreeks op de hals af, en daarna op de flanken. Niets geen blaf of grom, alleen een geconcentreerde felheid. Heel gefocust kijken waar de zwakke plek zat, de neus, de onderkant van de hals en de liezen. Gelukkig was het paard groot en niet bang. Het was een kleinere hond en de baas was er snel bij om hem te pakken. Deze hond hadden ze pas uit het asiel, kon met katten, kinderen etc. Voor het eerst los op het strand. Daarna dus nooit meer.
Op de foto bij het artikel staat een heel kleine pony.Manu schreef: Ik zie trouwens nergens staan dat het een Shetlander was? Pony's kunnen ook nog 400 kg wegen namelijk