Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat een leuke filmpjes
Volgens mij lijken jouw Csiva en mijn Abbey veel op elkaar, veel werklust maar niet de meest vrije honden
Ik had ook een workshop bij Manca gevolgd en ik was er helemaal weg van. Als ze weer een keer naar Nederland komt dan schrijf ik weer in, ik heb super veel geleerd.
suzan25 schreef:Wat een leuke filmpjes
Volgens mij lijken jouw Csiva en mijn Abbey veel op elkaar, veel werklust maar niet de meest vrije honden
Haha, ja ik denk het wel ja. Csiva werkt enorm graag maar als ze bang is gaat of de rem erop, of ze gaat alleen maar heel heel hard en wordt onbestuurbaar. Ze wordt steeds vrijer in en om de ring, maar het blijft altijd een hondje met een enorme angst voor mensen.
Bij Abbey gaat alleen de rem erop, ze gaat alleen maar hard als ze niet bang is. Maar ook met Abbey gaat het steeds beter, maar of ze ooit op een wedstrijd gaat lopen als op een training, ik betwijfel het
suzan25 schreef:Bij Abbey gaat alleen de rem erop, ze gaat alleen maar hard als ze niet bang is. Maar ook met Abbey gaat het steeds beter, maar of ze ooit op een wedstrijd gaat lopen als op een training, ik betwijfel het
Csiva op 55 cm wel. Maar op 45 bij cyno... dan is ze zich niet bewust van de sprongen ofzo. Op 55 moet ze kijken, dan hou ik dus veel makkelijker contact dan op 45 waar ze niet over na moet denken. T ergste zijn de wedstrijden op 35 of 40 cm, dan gaat ze zo hard
Dat wordt rennen dan op de wintercompetitie als je die loopt
Hoogte maakt bij Abbey niet zoveel uit heb ik het idee, het is meer wat er rondom de ring allemaal gebeurt. Ik kijk alweer uit naar de manege wedstrijden, daar liep ze een stuk zekerder.
suzan25 schreef:Dat wordt rennen dan op de wintercompetitie als je die loopt
Hoogte maakt bij Abbey niet zoveel uit heb ik het idee, het is meer wat er rondom de ring allemaal gebeurt. Ik kijk alweer uit naar de manege wedstrijden, daar liep ze een stuk zekerder.
Ja lopen we!
En idd, in de manege is Csiva ook veel zekerder. Veel minder gedoe rondom, vind ze zoveel fijner.
Zaterdag voor het eerst open klasse gelopen. Een wedstrijd die voor mij in het teken stond van het trainen op lastigere (B/C) parcoursen.
We begonnen met een gambling. Er stond een parcours waar ik vrij weinig mee kon, nouja, kan gebeuren. Iets bedacht wat mooi wat punten op zou leveren. Helaas.. Csiva besloot dat de palen niet konden. Dus ik heb dr maar wat laten rennen en gekeken wat nog kon
Uiteindelijk goed voor een 2e plek.
Ook met de jumping en het vp besloot ze dat deze palen niet konden. Dit waren palen met een 'dubbele' strip. Ik baalde enorm omdat ik hoopte eindelijk de zondag mijn laatste U'tje te hale om bij de RvB ook naar de B te mogen. Dus 's avonds nog even thuis palen getraind en niks aan de hand.
Zondag naar Hilversum geweest. We begonnen met een VP met lange lijnen en dat is voor ons lastig. Of nee, voor mij. Csiv crost me zo voorbij
Uiteindelijk een 7e plek gelopen. 1 vlakfoutje. De trut Jumping ook 7e met 1 foutje. Ik moest even boos worden bij de start omdat ze niet wilde blijven liggen en dat krijg ik dan altijd ergens terug van dr
Eerst Arnhem, de zondag zijn we daar geweest. De hele dag regen... Is het tijden droog en mooi weer, net die dag niet. Het is geen tel droog geweest Voor ons een mooie tekst om te zien waar we staan met regen. Csiva haat lopen in de regen en vond schuilen in een tunnel altijd een betere optie Maar nee, ze heeft 3 rondjes gelopen.
Eerst spel, disk, heb dr terug gezet op het raakvlak. Ze dacht dat ze dombo was ofzo en mocht vliegen Verder wel fijn gelopen, ze was lekker fel en snel. Daarna VP, er rust een vloek op bij ons Nu 1 weigering, wel alle vlakken goed
Daarna nog een jumping, dat was niet wat. We moesten verkennen in de pauze en daarna moest ik als 1e starten. Rond 14.00 uur zou dat zijn. Nou niet dus... Blijkbaar ging het in de keuken mis en vergaten ze ons dat te vertellen. Ik heb 25 minuten met dr moeten wachten bij de start. Resultaat, concentratie bij mij volledig weg. Ging al mis bij sprong 1, ik liep aan de verkeerde kant weg en hop, de verkeerde tunnel in. Verder liep ze wel top en lekker snel. Super palen en genoten van haar zelfstandigheid.
We bleken uiteindelijk nog 2e op het vast dus 6 kilo voer en een beker mee naar huis
Vervolgens afgelopen donderdag een halve seminar bij Roy Fonteijn mee kunnen trainen. Heel erg fijn gewerkt met Csiva. Ik mocht hard aan de bak om haar voor te komen op een stukje met 2 oxers en een tunnel, maar ook dat lukte. Gewerkt aan wat bochten korter krijgen en dat heeft natuurlijk weer allemaal met mijn positie te maken
Daarna bezig geweest met de voorbereidingen voor onze wedstrijd op de club dit weekend. Uiteindelijk 90 deelnemers aan de start en ik liep met Csiva mee in de open klasse.
We begonnen met het vp, dat liep super. Helaas was ze te snel bij de insteek van dr palen Disk dus. Maar nog de snelste tijd van de dag gelopen. Daarna jumping, enorm fijn rondje met Csiva al kwam ik haar nergens voor, veel klassiek moeten oplossen maar dat deed ze prima. Jammer van de enorm wijde bocht naar de palen, die koste veeel tijd. Maar uiteindelijk bleek dat nie erg, de snelste foutloze, 1e plek! Knappe uk
Daarna nog een spelletje, ik heb gekozen voor vloeiende lijnen en geen korte bochten, daardoor veel meer meters en zat winnen er niet in, 4e plek. Best trots op mn kleintje
En dan heb je zomaar ineens 2 promotiepunten in de B
Gekke kleine muis is t ook, die Csiva.
We begonnen gisteren met het vast parcours. Vrij pittig parcours waar voor ons de start het lastigste was. Ik kies daar voor de langste lijn omdat ik anders de oploop kat niet fijn vond. En veiligheid voor alles Csiva kwam keurig mee en deed precies wat ik wilde. had dr raakvlakken netjes en was er fijn bij. 2 bochten hadden strakker gemogen. nl die voor de schutting en de bocht na de tunnel, dan hoog en de band. Maar ok, als dat alles was.. We kwamen er foutloos door. Ik zag al veel mensen met disken dus ik dacht dat we wel eens een top 3 konden lopen. En idd, 1e plek en zelfs de enige van de B55 die er foutloos door kwam. Knappe ukkepuk!
Filmpje van dr vp:
Vervolgens een spel. Dat was niet haar ons rondje, ze pakte de 1e keer de insteek palen niet en dan is de bonus alweer weg Nouja, geen ramp. Maar ook geen goede uitslag
De dag mochten we afsluiten met een jumping. Dat was een makkelijk rondje, al stond alles net ff uit lijn. Helaas vergat ik sprong 3 goed te handelen, ik was die sprong gewoon ff kwijt, zo dom! En daarna moest Csiva ff schelden op de keurmeester want ons een poduimplek kostte maar het leverde wel weer een U op, dus 2 U'tjes in 1 weekend en met nog 1 of 2 wedstrijden te gaan kan het zomaar zijn dat we promoveren naar de C. Kunnen we daar verder oefenen Want degraderen doe je bij de FHN ook niet
Filmpje van de jumping:
En csiv met haar prijzen van dit weekend. Wel heel tof dat piepspeeltje vind ze. Die moest mee naar bed
Jaaaa, eindelijk weer wintercompetitie tijd! Voor mij de leukste wedstrijden van het jaar. Lopen met vrienden, dus bijkletsen, ouwehoeren en elkaar helpen daar waar nodig is.
We begonnen vandaag met het vp. Csiv was er redelijk bij alleen trok ze net niet fijn aan op de palen dus 1 weigering en ze was stout op de schutting dus vlakfoutje. Ander teamgenootje was foutloos (en 7e!) en nog iemand met 3 fouten. Helaas ook 3 disken, maar 3 uitslagen is het begin
Na het vp stonden we 9e overall.
Vervolgens de jumping. Een racerondje met wat lastige punten erin. Ik had er zin in, Csiva is gek op zulke rondjes We moesten als 1e en waren foutloos is een snelle tijd 1 van mn teamgenootjes moest gelijk na me en ook zij liep foutloos. De 1e 2 resultaten stonden dus Daarna de rest gelopen en nog eentje in een snelle tijd foutloos. Op mijn tijd beten veel mensen zich stuk. 2 waren er sneller, maar alle 2 met 1 latje. Alleen had ik niet alles gezien dus of ze echt won bleef wachten tot de uitslag. En ja hoor, mijn mediumhondje wint! Er liepen echt wel goede mensen mee die gewoon niet aan haar tijd kwamen of fouten maakten. Mijn 2 foutloze teamgenootjes liepen een 3e en 7e plek. Prachtig resultaat waarmee we vandaag het beste team op de jumping waren
Filmpje:
Vervolgens nog de estafette, hond 1 en hond 2 hadden alle 2 in lat. Hond 3 een disk op de laatste sprong en Csiv was weer foutloos. 7e plek en overall staan we nu 3e. Maar met nog 3 wedstrijden te gaan kan er nog vanalles gebeuren
Super gelopen! Was mooi om te zien hoe ook de "grote namen" die normaal gesproken B2/C lopen zich toch stuk beten op jullie tijd. Sowieso was bij de large de jumping een slagveld, hele hoop disken. En dan zie je waarom het zo fijn is dat een hondje zelfstandig kan werken en dat kan Csiva wel
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014) Makso's Stars op Facebook
Eilfy schreef:Super gelopen! Was mooi om te zien hoe ook de "grote namen" die normaal gesproken B2/C lopen zich toch stuk beten op jullie tijd. Sowieso was bij de large de jumping een slagveld, hele hoop disken. En dan zie je waarom het zo fijn is dat een hondje zelfstandig kan werken en dat kan Csiva wel
En dan toont Csiv op film niet eens zo snel. Komt denk ik omdat ze alles op 1 constant tempo loopt. Het is geen hond die aanzet tussen de sprongen, want ze vertraagt ook nergens echt.
Ik ben nog steeds heel trots op dr, ze liep dat rondje gewoon heerlijk!