Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Truus & Henk zoeken iemand in huis (+/- 27/11 tm 19/12)

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

JBK

Truus & Henk zoeken iemand in huis (+/- 27/11 tm 19/12)

Ongelezen bericht door JBK »

We gaan eind november voor 3 weken naar Namibië en Botswana op vakantie. En ondanks dat ze dit geweldig zouden vinden, gaan ze helaas niet mee.
Dus we zoeken voor de bejaardensoos een fijn logeerplekje.
Truus is een 10 jaar oude labrador (gecastreerd) die aan de pijnstillers zit. Met andere honden en katten is ze heel makkelijk, het boeit haar gewoon niet zo. Ze heeft (behalve dus de ouwe botten) geen rare gebreken. Ze heeft wel een zachte hand nodig, zeker als ze je niet kent. Maar met een rustige benadering en veel lekkers krijg je veel gedaan. Onweer wordt ze panisch van maar met Sanal Relax in de hand te houden.

Henk is een 13 jaar oude Mops. Hij heeft geen medicatie en geen gedoe. Ook Henk heeft geen problemen met andere honden of met katten. Hij schijnt echter wel een hekel aan anders Mopsjes te hebben. Wij hebben nog geen andere Mopsen ontmoet, dus dat kunnen we niet beamen noch ontkennen.

Ze kunnen niet alleen zijn, althans niet als enige hond. Wel met elkaar of bij een andere hond. Henk heeft bij een andere hond wel een gewenningsperiode nodig om alleen thuis te kunnen zijn. Ze eten kvv maar kunnen voor die drie weken ook gewoon aan de brok.

Ik besef dat het nogal wat is om 2 oudjes (of 1 oudje) voor 3 weken te huisvesten. Maar ze zijn best heel makkelijk en mankeren niks. Ze houden voornamelijk van veel knuffelen, slapen, eten en een blokje om :engel:
Van Archie kan ik helaas nog geen beschrijving geven.
Laatst gewijzigd door JBK op 06 mei 2016 08:48, 3 keer totaal gewijzigd.
JBK

Re: Truus en Henk zoeken onderdak (27/11 tm 19/12)

Toevoeging;
we staan ook open voor een oppas aan huis. Dus als iemand een leuk vakantieadres zoekt, in een landelijke omgeving, met grote tuin, is dat ook zeer welkom.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

O, laat ze maar komen. Ze zitten hier hooguit alleen als ik boodschappen doe. Aan de afstand (grens Drenthe FRL) valt wel een mouw te passen. En mopsen zijn hier verder niet in de buurt.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
JBK

Yeah, in ieder geval 1 adres :cheer:
Ik hoop nog op een adres dichterbij maar heel fijn om te weten dat ze onderdak kunnen vinden! :flower:
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Bij mij kunnen ze niet, dat gaat niet goed met mijn Jace.
Maar ik weet wel dat jullie een prachtige reis zullen hebben.
Mijn zus en familie hebben vorig jaar 4 weken door Namibië en Botswana getrokken (zelfstandig met jeeps etc).
De foto's en verhalen zijn schitterend.

Mijn 2e zoon woont momenteel in Kaapstad en daar is het ook zo mooi
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
JBK

Ja het wordt geweldig, ben al eens door Namibië getrokken en ik had er zo gaan wonen als ik er werk zou vinden.
We hebben getwijfeld tussen Namibie, Zambia, Botswana, Zuid-Afrika en Zimbabwe, maar mijn liefde ligt toch echt in Namibië.
Alles is er mooi, de natuur, cultuur, de mensen....
JBK

Re: Truus & Henk zoeken onderdak/iemand in huis (27/11 tm 19

Titel even aangepast :D

Heb ook een oproep geplaatst op hondenoppasgezocht.nl.
Bijzondere reacties krijg je daar.
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Eefsel »

Jammer dat je niet bij mij om de hoek woont, anders had ik best bij jullie op ze willen passen, maar t wordt qua werk wel een beetje lastig :-/
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Izzers
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel

Ongelezen bericht door Izzers »

JBK schreef:Titel even aangepast :D

Heb ook een oproep geplaatst op hondenoppasgezocht.nl.
Bijzondere reacties krijg je daar.
Daar ben ik dan weer erg benieuwd naar :-) zoals?
Afbeelding

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
JBK

Mensen die zichzelf enorm aanprijzen maar in diezelfde lap tekst opmerkingen maken die slaan als een tang op een varken.
Mensen die je bellen, waarbij je tig keer moet aangeven dat ze een mailtje mogen sturen, met prijzen, ervaring met moeilijke honden etc en waarbij je alsnog alleen een mailtje krijgt met daarin dat ze zo geweldig zijn, en aaaalle honden het leuk vinden en dat ze tig keer op een dag uren wandelen. Leuk voor een jonge honden, maar niet voor een 10 en 13-jarige :hmmm:

Wil je dat ik nog doorga? :wink:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Kan het getruuste trappen lopen, een auto in en uitkomen (of kan ik haar er makkelijk in en uit tillen en, al dan niet aangelijnd, wandelingen van een uur aan in het bos?

Zo ja, dan zou ze denk ik wel hier kunnen, maar dat moet ik dan ook ff met mijn ouders overleggen aangezien ik dan wel gewoon naar school moet en stage loop en ze dan samen met Shib bij hun zou moeten blijven. ;)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
JBK

Het getruuste kan dat zeker :pffff: Maar trappenlopen is niet haar hobby.
Ik ben er nu overigens wel uit dat we gewoon iemand voor hier in huis zoeken. Dan wordt er op het huis gepast, hoeven de katten geen rariteiten te ondergaan en blijven de hondjes lekker in hun eigen omgeving.
Dus als iemand daar een persoon of 2 personen voor op het oog heeft, geef maar een gil!
We hebben al wel wat ijzers in het vuur maar je kunt er nooit genoeg hebben.
JBK

Helaas gooit mijn rug roet in het eten en is de reis onzeker geworden en de data sowieso.
Ik laat het topic wel staan want als iemand zich meldt, kunnen we dat altijd gebruiken.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

O, dat is jammer. Hoop dat je rug snel weer opknapt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat vervelend dat je rug niet meewerkt, beterschap!

Mocht je toch nog tzt uithuisoppas zoeken, dan kan wat mij betreft Truus bij mij. Vriendje wil daar denk ik ook wel een stem in, maar die is niet moeilijk.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Hoi! Hoe is het nu met je rug? Ik kan eventueel wel helpen mocht het nog nodig zijn. Het handigst is dan bij jullie thuis, maar ik wil oude (zeer actieve), stabiele en ongecastreerde Beau wel graag mee. Dus dat zou wel moeten klikken. Hoeft niet perse voor deze periode natuurlijk, maar je mag me altijd in je achterhoofd houden :wink:
Afbeelding
JBK

Hilde schreef:Hoi! Hoe is het nu met je rug? Ik kan eventueel wel helpen mocht het nog nodig zijn. Het handigst is dan bij jullie thuis, maar ik wil oude (zeer actieve), stabiele en ongecastreerde Beau wel graag mee. Dus dat zou wel moeten klikken. Hoeft niet perse voor deze periode natuurlijk, maar je mag me altijd in je achterhoofd houden :wink:

Wat lief! Dankjewel!
Met mijn rug gaat het wat beter. Heb twee spuiten gehad en de tweede heeft wat verlichting gebracht. Dusdanig dat we voorzichtig weer hier aan durven denken.

Beau, Truus en Henk kunnen het vast wel met elkaar vinden. Henk doet vooral zijn eigen ding, Truus maakt wel even haar punt door haar kont tegen Beau aan te beuken, als hij met bravoure haar benaderd. Maar zo schat ik Beau niet in, dus zal Truus ook lekker haar ding doen.
Als we Cody nog hebben, dan gaat hij in pension dus is dat ook geen probleem.
Hilde
Zeer actief

JBK schreef:
Hilde schreef:Hoi! Hoe is het nu met je rug? Ik kan eventueel wel helpen mocht het nog nodig zijn. Het handigst is dan bij jullie thuis, maar ik wil oude (zeer actieve), stabiele en ongecastreerde Beau wel graag mee. Dus dat zou wel moeten klikken. Hoeft niet perse voor deze periode natuurlijk, maar je mag me altijd in je achterhoofd houden :wink:

Wat lief! Dankjewel!
Met mijn rug gaat het wat beter. Heb twee spuiten gehad en de tweede heeft wat verlichting gebracht. Dusdanig dat we voorzichtig weer hier aan durven denken.

Beau, Truus en Henk kunnen het vast wel met elkaar vinden. Henk doet vooral zijn eigen ding, Truus maakt wel even haar punt door haar kont tegen Beau aan te beuken, als hij met bravoure haar benaderd. Maar zo schat ik Beau niet in, dus zal Truus ook lekker haar ding doen.
Als we Cody nog hebben, dan gaat hij in pension dus is dat ook geen probleem.
Nee hoor, Beau is een lieffie. Hij bemoeit zich niet zo met andere honden. Gewoon zijn eigen ding doen vindt hij fijn. Hij vindt Henk misschien in het begin wat spannend, kortsnuiten vindt hij altijd wat raar. Ik weet niet of Henk knort? Dat vindt hij vooral gek, maar daar went hij snel aan. Fijn dat het met je rug beter gaat. Laat maar horen als je me (ooit) nodig hebt :ok:
Afbeelding
JBK

Nee Henk is voor een Mops best gezond. Je hoort hem wel maar dat is meer piepen dan knorren.

Beau kan met katten?
Hilde
Zeer actief

Hij ligt as we speak met mijn rooie in zijn mand te slapen :wink: Ik heb er drie en Beau is er erg lief mee. Hij blaft alleen van schrik als ze hem slaan, maar hij jaagt nooit en valt ook niet lastig. Ook buiten negeert hij katten.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

He, je komt bij mij in de "buurt". Je kunt bijna op de koffie komen :lol1: is maar 2 dagen reizen van de grens van Namibia :F:

Wel regenkleding meenemen
Laatst gewijzigd door mosquito1980 op 02 nov 2015 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
JBK

Even een upje!
We zijn een jaar verder en het plan ligt er nog steeds. Data zijn nagenoeg onveranderd.
Inmiddels komt er een hond bij, en onze voorkeur gaat nog steeds uit naar iemand die bij ons in huis komt. De oude garde is tenslotte weer een jaar ouder en minder flexibel.

Ben je of ken je iemand die voor de honden wil zorgen en de kipjes eten wil geven, we horen het graag!
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

JBK schreef:Even een upje!
We zijn een jaar verder en het plan ligt er nog steeds. Data zijn nagenoeg onveranderd.
Inmiddels komt er een hond bij, en onze voorkeur gaat nog steeds uit naar iemand die bij ons in huis komt. De oude garde is tenslotte weer een jaar ouder en minder flexibel.

Ben je of ken je iemand die voor de honden wil zorgen en de kipjes eten wil geven, we horen het graag!

Misschien weet ik iemand die wel bij jullie in huis wil oppassen. Om wat voor honden gaat het ook alweer? (ik kom hier echt te weinig :ugh: )

Het gaat om een (jonge) man die mijn roedel wel eens uitlaat en als 1 van de weinige met Amy kan wandelen. Ze luistert beter naar hem dan naar mij :S:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
JBK

Re: Truus & Henk zoeken iemand in huis (+/- 27/11 tm 19/12)

Niet de moeilijkste honden, Truus de Lab die bang is voor vreemden maar voor snoep en geen dwang snel tot inkeer komt, voor Henk die niet alleen wil zijn maar zich er overdag niet aan stoort en voor Archie de Lurcher waar ik nog geen beschrijving van kan geven, maar die schijnt hondsociaal te zijn maar heeft misschien fiks jachtinstinct.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

JBK schreef:Niet de moeilijkste honden, Truus de Lab die bang is voor vreemden maar voor snoep en geen dwang snel tot inkeer komt, voor Henk die niet alleen wil zijn maar zich er overdag niet aan stoort en voor Archie de Lurcher waar ik nog geen beschrijving van kan geven, maar die schijnt hondsociaal te zijn maar heeft misschien fiks jachtinstinct.
Daar kan hij zeker mee overweg, ik heb er 2 met een jachtinstinct, Izzy is vreselijk bang voor alles en iedereen, maar hij is heel rustig en als Izzy hem ziet wil ze op schoot kruipen :F:
Dus dat zal verder geen probleem zijn. Ik spreek hem morgen, dan kan ik het even voorleggen aan hem als je dat wilt natuurlijk
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Annemieb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Annemieb »

Waar woon je?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Annemieb schreef:Waar woon je?
TS heeft haar account al even geleden laten verwijderen :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”