Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fransman begraaft zijn hond levend
Moderator: moderatorteam
Fransman begraaft zijn hond levend
In het Franse Carrières-sur-Seine is een man van 21 aangehouden nadat hij zijn hond levend had begraven. Het dier, een grote Bordeauxdog, lag onder stenen in een veld en had een zak vol stenen rond haar nek.
Het was een hond van een omwonende die tijdens een wandeling met zijn baasje de ontdekking deed, aldus de Franse krant Le Parisien. Het baasje zag nog net de snuit van de begraven hond boven de grond uitsteken. Hij heeft het dier opgegraven.
Tatoeage
,,Het was een grote hond, een Bordeauxdog. Het dier lag onder stenen en aan de halsketting was een zak vol steenpuin vastgemaakt", aldus een bron dicht bij het onderzoek. De politie kon op basis van de tatoeage van het dier al snel de eigenaar opsporen. De hond werd naar een dierenkliniek gebracht, waar ze kon gered worden. Haar leven is niet meer in gevaar.
De eigenaar van de hond verzette zich tegen de agenten en beweert dat het dier ontsnapt was. Dat is niet erg waarschijnlijk, aangezien het dier aan artrose leed, zo meldt de krant. In maart volgend jaar moet de man zich voor de rechter verantwoorden voor dierenmishandeling.
www.ad.nl
hier zijn foto's te vinden hoe de hond gered werd:
Het was een hond van een omwonende die tijdens een wandeling met zijn baasje de ontdekking deed, aldus de Franse krant Le Parisien. Het baasje zag nog net de snuit van de begraven hond boven de grond uitsteken. Hij heeft het dier opgegraven.
Tatoeage
,,Het was een grote hond, een Bordeauxdog. Het dier lag onder stenen en aan de halsketting was een zak vol steenpuin vastgemaakt", aldus een bron dicht bij het onderzoek. De politie kon op basis van de tatoeage van het dier al snel de eigenaar opsporen. De hond werd naar een dierenkliniek gebracht, waar ze kon gered worden. Haar leven is niet meer in gevaar.
De eigenaar van de hond verzette zich tegen de agenten en beweert dat het dier ontsnapt was. Dat is niet erg waarschijnlijk, aangezien het dier aan artrose leed, zo meldt de krant. In maart volgend jaar moet de man zich voor de rechter verantwoorden voor dierenmishandeling.
www.ad.nl
hier zijn foto's te vinden hoe de hond gered werd:
- Feather__
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Fransman begraaft zijn hond levend
ongelooflijk
Beestje ziet er idd niet echt uit alsof het weggelopen kon zijn. Knappe hond die zichzelf begraaft.
Die grijze hond is maar aan het checken of het wel goed gaat

Beestje ziet er idd niet echt uit alsof het weggelopen kon zijn. Knappe hond die zichzelf begraaft.
Die grijze hond is maar aan het checken of het wel goed gaat

- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Niet te geloven wat een gekken er op de wereld zijn...
Die andere hond die erbij is is wel echt super lief.
- dagmar88
- Zeer actief
*Skye* schreef:Niet te geloven wat een gekken er op de wereld zijn...

Och dat ouwetje
Hoe kun je je hond nou in de grond leggen met een zak stenen om z'n nek, het gat dichtgooien en weglopen...kom er met m'n boerenverstand niet bij...Ik word niet gauw emo, maar dit soort dingen...

Welnee, als het een stamboomhond is mag het toch wel? Echter moet hij, voor zover ik weet, wel gekorfd zijn?dagmar88 schreef:*Skye* schreef:Niet te geloven wat een gekken er op de wereld zijn...
Ja lief, en verboden.
-
- Zeer actief
Kimmie schreef:.......beweert dat het dier ontsnapt was. Dat is niet erg waarschijnlijk, aangezien het dier aan artrose leed, zo meldt de krant.
Met artrose is het voor een hond inderdaad nog lastiger om een zak met stenen om je nek te binden en jezelf dan te begraven

Vreselijk verhaal.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Jeetje, ben er gewoon misselijk van. Hoe kun je toch in godsnaam zoiets in je brein bedenken en doen met een levend wezen. Onvoorstelbaar.

- dagmar88
- Zeer actief
Ik zie het ja, ik dacht gewoon helemaal nietLemuria schreef:Och dat ouwetjeHoe kun je je hond nou in de grond leggen met een zak stenen om z'n nek, het gat dichtgooien en weglopen...kom er met m'n boerenverstand niet bij...Ik word niet gauw emo, maar dit soort dingen...
Welnee, als het een stamboomhond is mag het toch wel? Echter moet hij, voor zover ik weet, wel gekorfd zijn?dagmar88 schreef:*Skye* schreef:Niet te geloven wat een gekken er op de wereld zijn...
Ja lief, en verboden.

- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Jeetje, wat erg.. Hoe kan je nou zoiets doen, vreselijk.. 

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Ach die stakker. Wat vreselijk zielig voor die hond. Hoe kun je in hemelsnaam nu zo met je hond omgaan? Ik wordt er gewoon misselijk van. Hoop dat de dader een flinke straf krijgt.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Kan een hond niet weglopen als hij artrose heeft?De eigenaar van de hond verzette zich tegen de agenten en beweert dat het dier ontsnapt was. Dat is niet erg waarschijnlijk, aangezien het dier aan artrose leed, zo meldt de krant. In maart volgend jaar moet de man zich voor de rechter verantwoorden voor dierenmishandeling.

We zullen het wel horen (of niet) als die man voor de rechter is geweest volgend jaar maart of hij schuldig wordt bevonden.
- iones
- Zeer actief
Wat een vuile piece of shit die zoiets doet...
Die angst die die hond heeft doorstaan.... wat een beest moet je zijn.
Of eh.... komen er nu ook weer mensen om dit te vergoelijken?
`ja maar die eigenaar had vast geen geld om die hond te onderhouden en ook geen geld voor een spuitje` of `die eigenaar is zelf vast ook mishandeld dus hij kan er niets aan doen`, of `die hond zal hem wel gebeten hebben`, etc etc.
Dit soort berichten doen mijn geen goed. Maar ik ben wel heel opgelucht om te lezen dat het dit keer goed is afgelopen.
`ja maar die eigenaar had vast geen geld om die hond te onderhouden en ook geen geld voor een spuitje` of `die eigenaar is zelf vast ook mishandeld dus hij kan er niets aan doen`, of `die hond zal hem wel gebeten hebben`, etc etc.
Dit soort berichten doen mijn geen goed. Maar ik ben wel heel opgelucht om te lezen dat het dit keer goed is afgelopen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Of; als of de koeien die jullie gaan eten een beter leven hebben !!!!!!!iones schreef:Wat een vuile piece of shit die zoiets doet...

Maar zonder dit soort gekheid (zal ergens anders wel weer eens aan de orde komen);
Wat een idioot zeg. Enfin, het zal mij niet verbazen als die kerel straks met e.e.a. psychotisch gekleurd verhaal komt (al dan niet ingefluisterd door familie, advocaat of vrienden) Trouwens, al was hij echt knetter dan nog is het geen excuus.

-
- Zeer actief
Een Bordeaux dog met artrose hoef je i.e.g niet meer op een drafje achteraan.ranetje schreef:Kan een hond niet weglopen als hij artrose heeft?De eigenaar van de hond verzette zich tegen de agenten en beweert dat het dier ontsnapt was. Dat is niet erg waarschijnlijk, aangezien het dier aan artrose leed, zo meldt de krant. In maart volgend jaar moet de man zich voor de rechter verantwoorden voor dierenmishandeling.![]()
We zullen het wel horen (of niet) als die man voor de rechter is geweest volgend jaar maart of hij schuldig wordt bevonden.
- iones
- Zeer actief
Ja inderdaad!cornelia schreef: Of; als of de koeien die jullie gaan eten een beter leven hebben !!!!!!!![]()
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Wat een vreselijk bericht, bah. Die oogjes 

Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.