Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verzekering ja of nee, en welke dan?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Budster
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 1

Verzekering ja of nee, en welke dan?

Ongelezen bericht door Budster »

Weet niet of het hier thuis hoort of dat er ergens al een topic gaande is. Maar hoe denken jullie over je hond verzekeren, wat zijn jullie ervaringen?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Re: Verzekering ja of nee, en welke dan?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Ik heb een spaarpotje voor echte noodgevallen dus geen verzekering, weet trouwens ook niet of ze dat hier in Spanje wel hebben
Shaughn
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruisingen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Shaughn »

Toen ik lang geleden de ziektekostenverzekering voor 'Me Wijf" afsloot werd ik voor gek versleten en uitgelachen. Toen ze links en later rechts TPLO nodig had (na de nodige ook niet goedkope onderzoeken) was ik blij dat ik zonder aarzelen ja kon zeggen tegen de operaties. Idem, voor de onderzoeken en de operatie waarbij uiteindelijk twee tumoren haar fataal bleken.

Een spaarpot is goed, daar niet van, maar je weet nooit tevoren of die niet net al voor een andere noodsituatie is aangesproken als de nood opnieuw aan de man komt.
Er is geen hond dan de Hond. Wij zijn op aarde om voor de Hond te zorgen en daardoor hier en nu gelukkig te worden en hiernamaals asiel in de Hondenhemel te verdienen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wij hebben al sinds 1991 eigen honden en nooit een verzekering afgesloten voor 1 van hen. Heb ook nog nooit spijt gehad dat ik dit niet gedaan heb. De medische kosten die we aan de honden gehad hebben konden we zonder problemen ophoesten, en ik denk dat de premie voor de honden duurder zou zijn geweest dan de kosten die we gemaakt hebben.
Als er toch onverhoopt iets duurs gedaan moet worden bij 1 van de honden dan hebben we daar spaargeld voor.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Beide honden zijn verzekerd bij Hema, en ik weet niet of ik het bij een volgende wel weer zou doen of een spaarpotje zou maken.

Milo is nu 10 en heeft alleen het eerste jaar veel dierenartsbezoekjes gehad, en helaas sinds dit jaar weer. Dus 8 jaar verzekeringskosten, terwijl hij niet echt bij een dierenarts geweest is. Dit jaar ben ik echter wel weer blij met de verzekering :F:

En Peer is hier nu 2 jaar, vorig jaar niets qua kosten, maar de laatste 2 maand al 300 euro, ook daar ben ik dit jaar dus blij met de verzekering.

Met beiden de afgelopen 3 maand regelmatig bij DA geweest, ben ik er dus op dit moment wel blij mee en denk ik dat ik het misschien toch wel weer zou doen. Ik betaal 29,50 per maand voor 2 honden.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wij hebben het wel gedaan en ik ben er wel blij mee. We hebben laatst voor de eerste keer iets gedeclareerd en dat ging allemaal prima. Ik vind het wel een fijn idee dat je een soort van backup/ zekerheid hebt.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ik heb besloten het niet te doen. Ik heb er lang over nagedacht, maar ik kwam tot de conclusie dat de premie veel hoger is dan voor andere honden rassen. Puur en alleen door de naam "herder" en dat terwijl HD en ED eigenlijk nooit vergoed worden en de Hollander vergeleken bij andere herders eigenlijk een heel gezond ras is.

Inmiddels heb ik zelf ook een aardige spaarpot. Het enige wat ik nog overweeg is een ongevallen verzekering voor 5,70 in de maand. Die keert dus uit bij medische kosten na een ongeval.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 08 aug 2015 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Wij hebben de verzekering ook echt voor ongevallen. Zodat we ons niet druk hoeven te maken over de kosten als er iets gebeurt. En dus hebben we gezocht naar een verzekering met een vast bedrag als eigen risico en met voldoende dekking om in ieder geval spoedhulp vergoed te krijgen. De rest is over het algemeen te voorzien, dus kun je voor sparen ;)
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Hier ook voor beide een verzekering. Ik heb ook nog wel een spaarpotje, maar wil er gewoon zeker van zijn dat als het spoed is, ik gewoon kan gaan zonder over het geld na te denken.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Jura is ondergebracht bij Petplan voor 5 jaar (nog 2 te gaan) en Mahru heb ik onlangs bij Ohra aangemeld, omdat de voorwaarden bij Petplan een stuk minder aantrekkelijker zijn dan drie jaar geleden. En bij Ohra heb ik een vergelijkbare dekking en betaal 10 euro per maand minder dan bij Petplan. Over twee jaar zal ik Jura ook overzetten.
Het is voor mij ook puur voor de grote bedragen die ik zelf niet in één keer zou kunnen ophoesten. Als ik een dikke spaarpot had, dan had ik ook geen verzekering afgesloten voor ze.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Oja, alleen Ohra en Proteq vergoeden heup en knie aandoeningen bij honden boven de 15kg. Bij de rest staat er wel dat het vergoed wordt, maar als je dan verder leest staan er voorwaarden bij. Dat soort dingen wil ik nu net wel vergoed krijgen met een verzekering.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Er zijn hier wel heeeel veel topics over te vinden.

Maar goed. Ik heb mijn hond wel verzekerd (na lang twijfelen) en ben er erg blij mee. Het kost maar zo'n 11 euro per maand en tot nu toe is alles 100% vergoed. Bij mijn volgende hond doe ik het weer. Hij is verzekerd bij de Hema trouwens.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Voor Maylo heb ik bij Ohra het hoogste pakket excl alle extra's ging voornamelijk bij mij om hd ed dat ik mezelf wilde indekken. Toen ik hem net had toch paar keer bij DA geweest ivm oorontstekingen en blaasontstekingen dus ben daar erg blij meer.
Izzy zit ook bij ohra maar die heeft gewoon basis incl vaccinatie en gebit omdat de vaccinatie bij mijn DA duurder is dan de verzekering op jaar basis incl eigen bijdrage ben ik zo dus voordeliger uit.

Geen klachten tot nu toe over verzekering. Vorige hond nooit verzekerd die was al 6 toen ik haar kreeg en had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord toen ik ging kijken was ze al 8 en kon ze niet meer in de verzekering.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik heb er niet voor gekozen. Zelf heb ik een flinke spaarpot liggen en mocht dat niet voldoende zijn dan kan ik altijd bij mijn ouders aankloppen voor een lening. Ik heb tot nu toe al wel wat kosten gehad, maar in de puppentijd hebben we met Boris (onze oudere hond) ook relatief veel kosten gehad. Daarna is het veel minder geworden. Nu kost hij ook relatief veel door medische problemen, maar dat zou niet door de verzekering gedekt worden (aangepast voer, maar niet van de dierenarts, waardoor hij geen prednison nodig heeft en homeopatische druppels).
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Shaughn schreef:Toen ik lang geleden de ziektekostenverzekering voor 'Me Wijf" afsloot werd ik voor gek versleten en uitgelachen. Toen ze links en later rechts TPLO nodig had (na de nodige ook niet goedkope onderzoeken) was ik blij dat ik zonder aarzelen ja kon zeggen tegen de operaties. Idem, voor de onderzoeken en de operatie waarbij uiteindelijk twee tumoren haar fataal bleken.
En hoe lang is "lang geleden"?
Volgens mij zijn verzekeringen pas sinds een jaar of 15/20 in het "gat" hondenverzekering gesprongen. Nou ja, in elk geval zijn het commerciële bedrijven die winst maken. Wat betekent dat de hondenbaasjes samen meer kwijt zijn, dan dat er uitbetaald wordt. En ik heb niet zoveel zin om daar aan mee te doen.

Mijn honden krijgen de zorg die ze nodig hebben. Die nieuwe auto laat ik graag aan me voorbij gaan, als ik dat geld moet gebruiken voor een noodzakelijke (maar vooral ook nuttige!) ingreep bij mijn honden. Keerzijde van de verzekeringen vind ik namelijk ook, dat er veel te ver doorgegaan wordt. Dat zegt jouw laatste zin eigenlijk ook. Onderzoeken en operatie voor twee tumoren, die toch fataal bleken. Het werd toch betaald, dus opereer maar!
Ik sta daar heel anders in. Onze oudste hebben we 2 jaar geleden laten inslapen door een tumor op het nagelbed. Goed of kwaadaardig weten we niet, hebben we niet laten onderzoeken, totaal niet relevant. Er zat gewoon een bultje, en voor een wandelhond op een vervelende plek. Maar ze was ook ruim 13, en dus wilden we haar geen operatie meer aan doen. Met pijnstillers en ontstekingsremmers hebben we nog een tijd van elkaar kunnen genieten, en ook op haar laatste dag heeft ze nog genoten van een wandelingetje met de hele roedel. En zo was het goed.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik heb hem verzekerd bij de Hema. Ik hoop dat het over een tijdspanne van tien jaar uit kan, maar dat weet ik natuurlijk niet.
abmiS
Zeer actief

Ongelezen bericht door abmiS »

Ik heb er wel naar gekeken maar met oudere/grote/zware honden is zoiets niet te doen joh .

Nouja, voor mij dan. Ik wil namelijk,als ik dan toch een verzekering neem, wel gelijk de volledige dekking etc etc.
Maar denk zeker dat als je 1 hond hebt, of in bepaalde situaties het zeker voordelig of handig kan zijn, maar dan vooral voor de veel kleinere en juist enorm grote dingen denk ik.

p.s nevermind, aan mij heb je dus niets ! ik moet eens niet zo snel reageren pff.... ik lees hierboven toch alweer heel wat dingen die ik niet wist en waar ik me eens in ga verdiepen

sorry voor mijn geweldig informatieve "bijdrage"
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
Shaughn
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruisingen.

Ongelezen bericht door Shaughn »

Lang geleden is een jaar of 10 geleden, Marion.

Ik heb er geen moeite mee dat verzekeraars redelijke winst maken. Net zo min als ik er moeite mee heb 'voor niets' te betalen zoals ik dat ook bij een brandverzekering of andere risicoverzekering doe.

Het opereren was zeker geen kwestie van 'doemaar want het is gedekt'. Of de hond had nog jaren meegekund zonder klachten als alles goed was gegaan, of ze was kwakkelend en sukkelend naar een niet zo vrolijk eind gesukkeld. De kans op dat laatste was 20%. En dat pakte dus uit zoals het uitpakte.
Er is geen hond dan de Hond. Wij zijn op aarde om voor de Hond te zorgen en daardoor hier en nu gelukkig te worden en hiernamaals asiel in de Hondenhemel te verdienen.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

wolvster schreef:Ik heb hem verzekerd bij de Hema. Ik hoop dat het over een tijdspanne van tien jaar uit kan, maar dat weet ik natuurlijk niet.
Serieus :scratch: ? Ik zou juist heel hard hopen van niet...
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Shiloh86 schreef:Ik heb besloten het niet te doen. Ik heb er lang over nagedacht, maar ik kwam tot de conclusie dat de premie veel hoger is dan voor andere honden rassen. Puur en alleen door de naam "herder" en dat terwijl HD en ED eigenlijk nooit vergoed worden en de Hollander vergeleken bij andere herders eigenlijk een heel gezond ras is.

Inmiddels heb ik zelf ook een aardige spaarpot. Het enige wat ik nog overweeg is een ongevallen verzekering voor 5,70 in de maand. Die keert dus uit bij medische kosten na een ongeval.
Dat klinkt als een goede optie idd. Waar zou je dat verzekeren?
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Inshared heeft een verzekering puur voor ongevallen.
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Zamunda schreef:
wolvster schreef:Ik heb hem verzekerd bij de Hema. Ik hoop dat het over een tijdspanne van tien jaar uit kan, maar dat weet ik natuurlijk niet.
Serieus :scratch: ? Ik zou juist heel hard hopen van niet...
Je hebt gelijk het staat er wat krom, maar dat bedoel ik uiteraard niet zo. Liever betaal ik het voor niets!
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik zit ook bij de Hema. :ok:
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

2 x een deja vu op 1 avond, het kan niet op.

Het blijft gewoon een kwestie van hoeveel je te verteren hebt. Ben je rijk dan boeit het niet, ben je arm dan is verzekeren wellicht te duur en behoor je tot de middenklasse (de wat ???????) dan moet je afwegen, gokken op........, voor en tegens afwegen, nadenken. Ook nu weer heeft de middenklasse het 't moeilijkst :wink:
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik had willen verzekeren, maar was net te laat; toen brak dat domme ding d'r poot. Dus nu is haar skelet bij geen enkele verzekeraar meer te verzekeren (immers, iedereen weet dat botbreuken erfelijk zijn :roll: ). Dus ik heb geen verzekering. Heb wel een achterban die me geld wil lenen in dergelijke situaties, dus een noodzakelijke operatie/ingreep is gewoon uitvoerbaar.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier ook verzekerd bij de Hema, en ik hoop ook dat ik gewoon voor noppes zit te betalen. Bij mijn vorige hond, die maar 1,5 is geweest , echter door een gebroken pootje € 2000 kosten gehad, en op € 90 na helemaal vergoed (tweemaal gedeclareerd i.v.m. niet verwachte operatie om de pin weer te verwijderen). Voor dat soort dingen heb ik de verzekering, niet voor een oorontsteking of zo.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Neeltje schreef:Hier ook verzekerd bij de Hema, en ik hoop ook dat ik gewoon voor noppes zit te betalen. Bij mijn vorige hond, die maar 1,5 is geweest , echter door een gebroken pootje € 2000 kosten gehad, en op € 90 na helemaal vergoed (tweemaal gedeclareerd i.v.m. niet verwachte operatie om de pin weer te verwijderen). Voor dat soort dingen heb ik de verzekering, niet voor een oorontsteking of zo.
En ik heb nu een dertienjarige hond, die nog niets aan dierenartskosten heeft gekost (behalve entingen). En de hond daarvoor hetzelfde, die heeft alleen in haar laatste half jaar misschien 100 euro aan pijnstillers gekost.
En daarom heb ik geen verzekering. Ik heb de laatse 13 jaar toch zomaar 8360 euro in mijn zak gehouden. Mwah, die 100 euro pijnstillers in haar laatste maanden konden er wel van af...
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik ben niet verzekerd. Ik heb zo min mogelijk verzekeringen. Ik vind gezondheid bij honden belangrijk en heb mijn honden daar ook een beetje handig op uitgekozen. Ik zou nooit een hondenras willen die bekend staat om zijn krakkemikkigheid.
Je kunt natuurlijk altijd pech hebben en wie weet krijg ik dat in de toekomst nog wel, maar ook kan ik mijn auto in de prak rijden of mijn huis wordt leeggehaald, en dan zal ik er financieel ook een mouw aan moeten passen.

Als er echt wat gebeurt, dan kan ik dat gewoon betalen. Niet persé uit spaargeld (welk spaargeld?) maar omdat ik mensen om me heen heb die me graag willen en kunnen helpen, omdat ik hun ook zouden helpen als ik dat kan.

Ik heb tot nu toe nooit wat aan de hand gehad. Mayke stond al in de planning om open gehaald te worden omdat haar darmen vol plastic folie zat, maar na het consult lopen we de parkeerplaats op, gaat ze zitten en kakt het er kreunend uit. Misschien was Mayke ook wel geschrokken van de offerte, wie weet.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Marion. schreef:
Neeltje schreef:Hier ook verzekerd bij de Hema, en ik hoop ook dat ik gewoon voor noppes zit te betalen. Bij mijn vorige hond, die maar 1,5 is geweest , echter door een gebroken pootje € 2000 kosten gehad, en op € 90 na helemaal vergoed (tweemaal gedeclareerd i.v.m. niet verwachte operatie om de pin weer te verwijderen). Voor dat soort dingen heb ik de verzekering, niet voor een oorontsteking of zo.
En ik heb nu een dertienjarige hond, die nog niets aan dierenartskosten heeft gekost (behalve entingen). En de hond daarvoor hetzelfde, die heeft alleen in haar laatste half jaar misschien 100 euro aan pijnstillers gekost.
En daarom heb ik geen verzekering. Ik heb de laatse 13 jaar toch zomaar 8360 euro in mijn zak gehouden. Mwah, die 100 euro pijnstillers in haar laatste maanden konden er wel van af...
Dat is toch fijn? Alleen kun je dat van te voren niet zeggen dat dat ook zo zal zijn bij een volgende hond of niet eens voor de tijd dat je huidige hond nu nog leeft. En de verzekering van Yentle heeft me € 190 gekost. Als ik dus alleen de premie had gespaard, wat anderen hier zeggen dat te doen, was dat dus totaal niet voldoende geweest. En zoals ik al zei, het gaat niet om de honderd Euro hier en honderd Euro daar, maar voor als er echt iets aan de knikker is. Daar zijn we zelf ook voor verzekerd.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”