Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zien jullie?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

&nicole
Zeer actief

Wat zien jullie?

Ongelezen bericht door &nicole »

Ik zie een hond die duidelijk probeert te maken dat in haar haren hangen niet echt de bedoeling is. Maar ik zie ook een pup die het allemaal wel lollig lijkt te vinden, ze is iig niet echt onder de indruk van Khyra.
Khyra speelt overigens altijd met zulk geluid, dus het klinkt allemaal wat "heftiger" dan het is. Echt leuk spel vind ik het in ieder geval niet, dat gaat op een heel andere manier. Dit ontstaat echt als Cato in een lollige bui zit, en in Khyra's haren gaat hangen.

Afbeelding

Ik vind het lastig te bepalen wanneer het klaar is. Khyra is prima zelf in staat om die kleine uit te leggen dat ze geen hardnekkige parasiet uit hoeft te hangen, maar het lijkt niet echt door te dringen tot Cato...
Dus ben erg benieuwd wat jullie zien en zouden doen :mrgreen:
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Wat zien jullie?

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik krijg meteen zin om haar kort te knippen en het haar op die manier tijdelijker makkelijker te maken. :D

Maar ja eeeh hier hangt de pup vol in de wangen en hals van Jura (korthaar) te bijten en te trekken en die laat het allemaal begaan. Als het haar te veel wordt dan snauwt of piept ze en dan is er ook even rust voor er weer opnieuw gespeeld wordt.
Zolang beide honden het als spel zien, dan laat ik het begaan. Als Jura in een bui iets te veel gaat opjagen en pup raakt daar van onder de indruk, dan kap ik het af en is het even verplicht rust allebei. Ze hebben in twee maanden tijd daarin al veel geleerd en ik hoef bijna nooit meer bij te sturen daarin. Maar ik grijp dus in als het voor één van beide honden niet leuk is en het door blijft gaan zonder dat ze het zelf goed oplossen.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Misty hangt nog steeds bij Senghe in de haren, sommige honden blijven dat doen.
Als ik zie dat Senghe er echt genoeg van heeft haal ik ze even uit elkaar en dan is het wel over.
Als jouw pup niet van ophouden weet zou ik Kyra wel even "redden" :wink:
Afbeelding
&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

runninggirl schreef:Ik krijg meteen zin om haar kort te knippen en het haar op die manier tijdelijker makkelijker te maken. :D

Maar ja eeeh hier hangt de pup vol in de wangen en hals van Jura (korthaar) te bijten en te trekken en die laat het allemaal begaan. Als het haar te veel wordt dan snauwt of piept ze en dan is er ook even rust voor er weer opnieuw gespeeld wordt.
Zolang beide honden het als spel zien, dan laat ik het begaan. Als Jura in een bui iets te veel gaat opjagen en pup raakt daar van onder de indruk, dan kap ik het af en is het even verplicht rust allebei. Ze hebben in twee maanden tijd daarin al veel geleerd en ik hoef bijna nooit meer bij te sturen daarin. Maar ik grijp dus in als het voor één van beide honden niet leuk is en het door blijft gaan zonder dat ze het zelf goed oplossen.
Haha, haar kort knippen zou kunnen :mrgreen:
Klinkt allemaal wel redelijk hetzelfde als hier, na dit filmpje heb ik het ook afgekapt. Khyra wil dan ook weglopen terwijl Cato in die haren blijft hangen. Dat vind ik niet nodig..
Pemba schreef:Misty hangt nog steeds bij Senghe in de haren, sommige honden blijven dat doen.
Als ik zie dat Senghe er echt genoeg van heeft haal ik ze even uit elkaar en dan is het wel over.
Als jouw pup niet van ophouden weet zou ik Kyra wel even "redden" :wink:
In de haren hangen en happen lijkt me redelijk normaal puppengedrag, dus wat dat betreft denk ik dat dat nog wel gaat verminderen. Het lokt ook wel enorm uit natuurlijk van die lange lokken :mrgreen: Maar afkappen is ook geen ramp, gaan we gewoon doen als Khyra er genoeg van heeft. Wilde het even bevestigd hebben :)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”