Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleinere bench, of deze houden?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Iris-Marie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)
Aantal honden: 1

Kleinere bench, of deze houden?

Ongelezen bericht door Iris-Marie »

Hoi,

Wij hebben destijds voor Bodi een bench gekocht. Hij heeft deze nooit gebruikt, hij heeft 'm nooit nodig gehad. Omdat de volgende hond een kleinere hond wordt ben ik me aan het oriënteren op toebehoren die we moeten vervangen om deze reden (zoals een kleiner tuig).

Ik bewaar deze bench sowieso tot we een andere hond hebben, maar in welke mate is het van belang dat de bench niet te groot is? Of maakt dat niet uit voor een hond van (minimaal) een maand of acht? Dan weet ik of ik ter zijner tijd op zoek moet naar een kleinere of dat we deze kunnen gebruiken zo lang het nodig is.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Re: Kleinere bench, of deze houden?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hoe groter hoe beter wat mij betreft.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik zou wachten tot je een hond op het oog hebt of zeker weet wat t wordt. Als een hondje zindelijk is in zijn bench, is een grote bench alleen maar fijn vind ik.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Uiteindelijk is een grote bench prettiger. En mocht je er eentje krijgen die in het begin behoefte heeft aan een kleinere, dan is de bench wel te verkleinen. Of met een speciaal schot of met kussens ofzo. Ik zou voor Elco nu wel graag 1 maatje groter hebben (hebben nu maat 2, 60x43x52 cm, zou wel maat 3 willen, 76x48x58cm), maar we gebruiken de bench zo weinig, dat ik er toch ook geen geld voor over heb. Het is niet zo dat de huidige bench echt te klein is
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik zou hem lekker houden als hij nog prima functioneert, een nieuwe is toch weer een prijzig verhaal. Finn heeft in huis een bench waar hij wel 5x in past :wink:

Voor zindelijkheidsdoeleinden is een niet te grote bench wel prettig, maar over het algemeen is ruimte toch fijner. Mocht zindelijkheid een probleem zijn, kan je altijd nog een doos in de bench zetten, zodat hij iets kleiner wordt.
Iris-Marie
Zeer actief

Och, we willen eigenlijk een hond die al (grotendeels) zindelijk is.

Ik lees namelijk op internet regelmatig dingen als "de bench mag niet te groot zijn!!!!!!", maar ik begreep niet zo goed waarom. Ik ben zelf niet zo van de benches, maar mocht hij/zij anders alles gaan slopen 's nachts of als we weg zijn vind ik het op zijn minst prettig dat er een grote bench tot meneer of mevrouw dat niet meer doet.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Niet te groot is voor zindelijkheidstraining. Als het gaat om te voorkomen dat de hond gaat slopen als je weg bent of puur als eigen plaats, is groter alleen maar beter.
Al kan het natuurlijk zijn dat als de hond alleen moet blijven een kleinere bench wenselijker is op het moment dat de hond niet met zoveel ruimte om blijkt te kunnen gaan en zichzelf alleen maar opfokt met te veel ruimte
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pups zitten hier altijd al in de volwassen maat bench waar ze 10x in kunnen.
Ook Xygan nu weer en nu anderhalve week nog geen enkel ongelukje erin gehad en slaapt vanaf dag 1 al 7 uur door s nachts. Heb daar eigenlijk (muv de dober) bij geen enkele pup last mee gehad.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Iris-Marie
Zeer actief

Top! Dan krijgt het nieuwe hondje een grote bench, mocht hij deze überhaupt nodig hebben. :)
Afbeelding
Shari
Zeer actief
Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Shari »

Hier wel een pup die poepte in een grote bench. In een kleintje toen niet.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Shari schreef:Hier wel een pup die poepte in een grote bench. In een kleintje toen niet.
Omdat ie er dan zelf in moet liggen
Das nou niet graag hoe ik t leer. Het eerste piepje sta ik al naast de bench om hem eruit te grijpen en buiten te zetten. Voor ie gaat slapen goed plassen en poepen en lekker moe gemaakt. Geen drinken snachts de hele dag staat het er wel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Shari
Zeer actief
Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Shari »

Ze stond hier naast het bed hoor ging er 3 keer per nacht uit om haar uit te laten. Ook bij de eerste piep stond ik buiten. Maar diaree maakt dat wel lastig. Dus geen voorbarige conclusies trekken.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik trek geen conclusie zeg hoe ik t doe. En hier staat ie altijd direct beneden de bench. Hooguit blijf ik er de eerste nacht naast liggen maar dat was ook bij deze niet nodig.
Maar nogmaals kleine bench omdat ie t dan maar ophoudt omdat ie er anders zelf in moet liggen is niet mijn ding.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Iris-Marie schreef: Ik ben zelf niet zo van de benches, maar mocht hij/zij anders alles gaan slopen 's nachts of als we weg zijn vind ik het op zijn minst prettig dat er een grote bench tot meneer of mevrouw dat niet meer doet.
Ja zo sta ik er ook in. Kiwi kwam hier met 9 maanden en was snel zindelijk, maar wat er minder makkelijk uit gaat is dat ze nachtelijke feestjes viert, en daarbij behoorlijk wat kabaal maakt en Mayke op dr kop zit. Die zit dus nu snachts in een bench, en dan vind ik het heel fijn dat ze in alle 'standjes' kan liggen. Daarom heb ik een heel grote gekocht (al vind ik t een verschrikkelijk lelijk ding om in huis te hebben staan)
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Hier staan 2 benches en een kattenvervoermandje. Zowel Puck als Caspar kruipen het liefst in het kleine kattenmandje, zeker voor Caspar is dat flink proppen. Rana lag het liefst in de middelmaat bench, maar goed die staat ook het dichtst bij mijn stoel ;)
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”