Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Leonie. schreef:Ik ging dus naar de fietsenmaker omdat mijn stuur telkens los ging zitten
Het is niet het type fiets dat bedoeld is voor mandjes en boodschappen, meer eentje om snelheid mee te maken. Verder een mooi fietsje wel.
Als ie steeds los gaat zitten, moet je de bevestiging ff checken. Zelfborgend ringetje er tussen oid.
Ook snelle fietsen moeten wat gewicht kunnen hebben, Als je vaart wilt maken moet je toch ook op je stuur kunnen leunen, dan maakt een markiesje meer of minder ook niet meer uit.
Ja een nieuwe stuurpen is een optie hoor, even kijken of hij nu weer losser gaat zitten. Het is een beetje een apart stuur.
De maker van de fiets heeft mij er meerdere malen op gewezen dat deze fiets niet geschikt is voor een mand (met hond) voorop, maar ik dacht inderdaad ook dat het wel moest kunnen. Lekker eigenwijs.
@Lilo, Voordrager is geen optie, heb ik al gevraagd. En ik zou deze fiets kunnen verkopen (hij was heel duur) en een goedkopere fiets met voordrager kunnen kopen, maar we zien wel of dat nodig gaat zijn.
Leonie. schreef:Ja een nieuwe stuurpen is een optie hoor, even kijken of hij nu weer losser gaat zitten. Het is een beetje een apart stuur.
De maker van de fiets heeft mij er meerdere malen op gewezen dat deze fiets niet geschikt is voor een mand (met hond) voorop, maar ik dacht inderdaad ook dat het wel moest kunnen. Lekker eigenwijs.
@Lilo, Voordrager is geen optie, heb ik al gevraagd. En ik zou deze fiets kunnen verkopen (hij was heel duur) en een goedkopere fiets met voordrager kunnen kopen, maar we zien wel of dat nodig gaat zijn.
@Dreesje, Lou is 7 kilo.
Heb je een batavus/ gazelle? Zo ja dan kan ik even voor je nakijken wat de opties zijn
Ik heb er een paar nachtjes over geslapen op de camping en heb zojuist de Doggyride Cocoon besteld. Veilig en licht ding en ook in de auto te gebruiken, dat vind ik een groot voordeel. Nu zit Zoey in de auto niet veilig vast en natuurlijk zijn daar allerlei manieren voor (ik heb nu een gordeltje, maar die is te lang, waardoor ze er makkelijk af kan vallen en dan bungelt ze ) maar dit lijkt me erg praktisch en veilig. Ze is een heel beweeglijk draakje
Ik gebruik de fietsmand nu al een dikke maand en deze bevalt erg goed! Zoey zit goed vast en dat is ook echt wel nodig, ze haalt hele rare toeren uit in dat mandje Hij is makkelijk vast te klikken en los te maken en ook heel eenvoudig in de auto te gebruiken. Stevig materiaal ook, dit gaat erg lang mee, verwacht ik. Kost wat, maar is het geld wat mij betreft wel waard.
Wat een leuke update. Het is een mooi ding om te zien! En handig dat je 'm ook in de auto kunt gebruiken. Zit de hond nou ergens op of hangt die cocoon gewoon in het luchtledige? Jammer dat het maar tot zeven kilo is, anders zou ik er ook eens naar kijken.
Je moet eerst een adapter op je stuur monteren (in een paar minuten klaar) en daar klik je de mand aan vast. Hij steunt dus nergens op, maar dat is ook niet nodig. In de auto doe je gewoon de gordel door een riempje aan de achterkant.
Dreesje schreef:Je moet eerst een adapter op je stuur monteren (in een paar minuten klaar) en daar klik je de mand aan vast. Hij steunt dus nergens op, maar dat is ook niet nodig. In de auto doe je gewoon de gordel door een riempje aan de achterkant.
Thanx Leonie, goede tip
ik heb vandaag ook een cocoon gekocht.
Echter de achterkant (kant van het stuur) zit een bochel in en vraag me af of dit goed is. ik kan hem niet makkelijk op de klicfix klikken.
Binnenin sluit de rits ook niet helemaal mooi aan...