Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cesar Millan
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Cesar Millan
Meestal honden waar iedere peut zijn klauwen niet aan wilde wagen wegens falen/slechte reklame of gewoon te schijterig.
Hij heeft veel eigenaren geholpen zodat wodan of hector niet afgemaakt hoefde te worden ,dus snap niet zo wat je daarop tegen kunt hebben.
Zijn ook best wel mislukkingen en gevalletjes die hij niet op de rails kon krijgen maar dat is bij iedere peut zo.
Al dat halleluja positief gelul is ook vaak funest voor veel honden en zodra het moeilijk word zijn ze ook niet thuis. Lijkt net of er steeds meer moeilijke honden komen en steeds meer positieve trainers ,klop dan iets niet .
Zachte heelmeesters maken soms stinkende wonden .
Bij sommige honden moet je een tandje meer bijzetten want dat hebben zelf ook al een poosje gedaan .
Hij heeft veel eigenaren geholpen zodat wodan of hector niet afgemaakt hoefde te worden ,dus snap niet zo wat je daarop tegen kunt hebben.
Zijn ook best wel mislukkingen en gevalletjes die hij niet op de rails kon krijgen maar dat is bij iedere peut zo.
Al dat halleluja positief gelul is ook vaak funest voor veel honden en zodra het moeilijk word zijn ze ook niet thuis. Lijkt net of er steeds meer moeilijke honden komen en steeds meer positieve trainers ,klop dan iets niet .
Zachte heelmeesters maken soms stinkende wonden .
Bij sommige honden moet je een tandje meer bijzetten want dat hebben zelf ook al een poosje gedaan .
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Totaal niet mee eens. In mijn ogen zijn het juist de mensen die met harde hand opvoeden die de problemen hebben met hun honden. Ik denk juist dat de zelf uitgeroepen CM types de mensen zijn met de problemen. Laat ik het zo zeggen. Eenmaal op de toer met de harde hand en je loopt vanaf dan levenslang te corrigeren.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden heeft wel een kern van waarheid maar dan praten we over helen en wonden. Dus er was al heel wat mis gegaan.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden heeft wel een kern van waarheid maar dan praten we over helen en wonden. Dus er was al heel wat mis gegaan.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Nou bij heel veel gevallen zie ik toch lieve en inschikkelijke baasjes hoor die met de handen in het haar zitten.laeken schreef:Totaal niet mee eens. In mijn ogen zijn het juist de mensen die met harde hand opvoeden die de problemen hebben met hun honden. Ik denk juist dat de zelf uitgeroepen CM types de mensen zijn met de problemen. Laat ik het zo zeggen. Eenmaal op de toer met de harde hand en je loopt vanaf dan levenslang te corrigeren.
Per hond verschillend daarom zeg ik ook niet dat je bij iedere hond een tandje hoger moet gaan.
Tandje hoger is niet gelijk grof geweld alleen wat meer op zijn niveau van doortastend en vastberadenheid.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Yep ik ookNanna schreef:Als het mis gaat zie ik vaak softe baasjes met een hond of hondenras waar ze beter ver vandaan hadden kunnen blijven.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
laeken
- Zeer actief
Ik niet. Ik kom juist klerelijers tegen met een slipketting om of een pinnenband en een baas die non stop aan die hond loopt te rukken en doen. Mensen die relaxed zijn en lief tegen hun honden hebben vaak ook lieve honden. In mijn beleving maak je je hond hard met harde hand.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Meestal is die slipketting er gekomen omdat mensen een ander oplossing dachten te hebben. En verkeerd gebruiken want een slipketting is ook maar een hulpje en geen alledaagse corrigeer ketting bedoeld. En vaak dan is het omdat de mensen te lief zijn en niet doortasen en denken dat die slipkketting wel zijn werk doet voor hun.
Keer een draai om de oren word je niet vals van of minder lief.
Zie meer mensen die niet weten hoe of wat en dat beest maar een beetje zijn gang laten gaan. Grensen aangeven word je niet je niet slecht van grenseloos wel.
Keer een draai om de oren word je niet vals van of minder lief.
Zie meer mensen die niet weten hoe of wat en dat beest maar een beetje zijn gang laten gaan. Grensen aangeven word je niet je niet slecht van grenseloos wel.

-
63673J
Dat is ook mijn ervaring. Wat me stoort is dat lief en relaxt altijd gelijk gesteld wordt met geen grenzen stellen en niet duidelijk zijn. Maar je kunt heel goed lief en relaxt grenzen stellen en daar ook nog eens consequent in zijn. Het vraagt soms iets meer van de creativiteit van de eigenaar, maar maakt het uiteindelijk allemaal zoveel leuker en gezelliger. En ik wil graag dat mijn hond en ik blij van elkaar worden omdat we het leuk en gezellig hebben met elkaar. Waar heb je anders een hond voor?laeken schreef:Ik niet. Ik kom juist klerelijers tegen met een slipketting om of een pinnenband en een baas die non stop aan die hond loopt te rukken en doen. Mensen die relaxed zijn en lief tegen hun honden hebben vaak ook lieve honden. In mijn beleving maak je je hond hard met harde hand.
-
laeken
- Zeer actief
Helemaal mijn idee. Toen ik nog onwetend was en mijn kruising bouvier met slipketting en correcties onder bedwang hield werd die hond hard, agressief en pittig. Veel later, toen de ketting eraf ging en ik positief ging trainen werd de hond gezellig en open. Veel vriendelijker en ze ging ook veel beter luisteren. Door corrigeren ging ze zelfs mij bijten uit redirectie en frustratie.jvanringen schreef:Dat is ook mijn ervaring. Wat me stoort is dat lief en relaxt altijd gelijk gesteld wordt met geen grenzen stellen en niet duidelijk zijn. Maar je kunt heel goed lief en relaxt grenzen stellen en daar ook nog eens consequent in zijn. Het vraagt soms iets meer van de creativiteit van de eigenaar, maar maakt het uiteindelijk allemaal zoveel leuker en gezelliger. En ik wil graag dat mijn hond en ik blij van elkaar worden omdat we het leuk en gezellig hebben met elkaar. Waar heb je anders een hond voor?laeken schreef:Ik niet. Ik kom juist klerelijers tegen met een slipketting om of een pinnenband en een baas die non stop aan die hond loopt te rukken en doen. Mensen die relaxed zijn en lief tegen hun honden hebben vaak ook lieve honden. In mijn beleving maak je je hond hard met harde hand.
-
korthaar
- Zeer actief
laeken schreef:Ik niet. Ik kom juist klerelijers tegen met een slipketting om of een pinnenband en een baas die non stop aan die hond loopt te rukken en doen. Mensen die relaxed zijn en lief tegen hun honden hebben vaak ook lieve honden. In mijn beleving maak je je hond hard met harde hand.
Ben daarom altijd op m'n hoede, wanneer een hond met slipketting om komt buurten.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Sommige van mijn honden hebben wel eens een slipketting om en die zijn gewoon sociaal en vriendelijk hoor , kan iedereen ook gewoon binnen halen en ook de meeste honden wel. Komen op schoot hangen om een knuffel en aandacht, zelfs mijn bouvier en laekense.
Hier krijgen ze af en toe ook wel eens een correctie maar dat staat tegenover heel veel positieviteit.
Beetje gek dat die slipkketting gelijk staat voor een pleurishond die hard is opgevoed en wel je hond zal slopen.
Hier krijgen ze af en toe ook wel eens een correctie maar dat staat tegenover heel veel positieviteit.
Beetje gek dat die slipkketting gelijk staat voor een pleurishond die hard is opgevoed en wel je hond zal slopen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou idd. De mijne hebben hem om omdat t moet in de IPO. Daarnaast is t makkelijk snel om en af te doen maar ik gebruik de slipfunctie nooit. Dus t is kul natuurlijk.bouvierpoedel schreef:Sommige van mijn honden hebben wel eens een slipketting om en die zijn gewoon sociaal en vriendelijk hoor , kan iedereen ook gewoon binnen halen en ook de meeste honden wel. Komen op schoot hangen om een knuffel en aandacht, zelfs mijn bouvier en laekense.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
laeken
- Zeer actief
Ik zeg duidelijk dat ik praat over mensen die constant aan de slipketting rukken. Mijn idee is dat dat honden agressief maakt ipv kalm.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Neuh geloof ik niet altijd in. Hier woont er ook zo'n dombo in de buurt maar t help 0 en t doet ook 0. Hond gaat als een gek te keer en blijft dat dus ondanks dat geruk ook doen. Maar ik hoef maar naar de reactie van mijn hond te kijken of t echt is of babbels. Hij 'zegt' dat t babbels zijn dus ook geen agressie.laeken schreef:Ik zeg duidelijk dat ik praat over mensen die constant aan de slipketting rukken. Mijn idee is dat dat honden agressief maakt ipv kalm.
Overigens heeft meneer 2 dagen lang stiekem mij nagedaan (afleiden en bij aandacht worstje) zag ik maar dat zal vast te lang geduurt hebben want dat doet ie niet meer.
Maar kalm worden ze er idd niet van. Doet CM ook niet op die manier trouwens met de slip.
Laatst gewijzigd door malinois op 12 aug 2015 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Natuurlijk helpt steeds aan die slipketting rukken niet. Maar dat zie je CM ook niet doen. Hij corrigeert wanneer het nodig is en dan zo lang als nodig is, maar hij weet ook wanneer het goed is en hoe hij het aan moet pakken. De gemiddelde hondenbaas zie ik liever kloten met snoepjes(/clicker) dan met een slipketting. Je hoort mensen ook wel eens zeggen: dan moet je de rest van je leven met een clicker werken als je daaraan begint. Nog los van het feit dat dit niet waar is, lopen diezelfde mensen wel de hond hun hele leven met een slipketting uit te laten (op slipstand). Wat is daar anders aan dan je hele leven met een clicker lopen?
-
63673J
Gebeurt helaas vaker dat er slecht gelezen wordt.laeken schreef:Ik zeg duidelijk dat ik praat over mensen die constant aan de slipketting rukken. Mijn idee is dat dat honden agressief maakt ipv kalm.
-
laeken
- Zeer actief
Kan stiekem zomaar zo zijn dat de hond stopt met uitvallen als de slipketting af gaat. Zo ging dat bij mijn hond in elk geval welmalinois schreef:Neuh geloof ik niet altijd in. Hier woont er ook zo'n dombo in de buurt maar t help 0 en t doet ook 0. Hond gaat als een gek te keer en blijft dat dus ondanks dat geruk ook doen. Maar ik hoef maar naar de reactie van mijn hond te kijken of t echt is of babbels. Hij 'zegt' dat t babbels zijn dus ook geen agressie.laeken schreef:Ik zeg duidelijk dat ik praat over mensen die constant aan de slipketting rukken. Mijn idee is dat dat honden agressief maakt ipv kalm.
Overigens heeft meneer 2 dagen lang stiekem mij nagedaan (afleiden en bij aandacht worstje) zag ik maar dat zal vast te lang geduurt hebben want dat doet ie niet meer.
Maar kalm worden ze er idd niet van. Doet CM ook niet op die manier trouwens met de slip.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik denk dat heel veel van die baasjes zich beter voordoen dan ze zijn voor de camera, - ik is zo lief en dat beest - daar is geen goed aan te doenNanna schreef:Als het mis gaat zie ik vaak softe baasjes met een hond of hondenras waar ze beter ver vandaan hadden kunnen blijven.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Een gedeelte zal aardig opgefokt raken bij een verkeerd gekozen correctie op het verkeerde moment maar ken er ook die gewoon blijven trekken zonder agressief te worden . Diegeen die door het lint gaan deden dat ook meestal al voordat die slipketting erom werd gehangen en verkeerd werd gebruikt.laeken schreef:Ik zeg duidelijk dat ik praat over mensen die constant aan de slipketting rukken. Mijn idee is dat dat honden agressief maakt ipv kalm.
Mijn honden lopen netjes in een waaier achter mij en opzij.
Heb ook wel eens een loge en die hoef ik helemaal niet te corrigeren maar weet met een duidelijk handgebaar ook wel dat hij bij de rest aan moet sluiten en niet voor mijn poten gaat lopen.
Ze mogen heel veel maar het is niet allemaal alleen maar positief als ze er zelf iets negatiefs van maken. Moet geen gezeik met weken of maanden lang eruit trainen, je moet nu je bek houden en niet over 2 of 3 maanden.
Diegeen die mijn honden kent weet dat ze vrolijk lief en open zijn en hond mogen zijn.
.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Dat kan maar kan ook dat je de slipketting gewoon verkeerd gebruikte en meer als alarmbel voor hem dat hij los kon gaan.laeken schreef:Kan stiekem zomaar zo zijn dat de hond stopt met uitvallen als de slipketting af gaat. Zo ging dat bij mijn hond in elk geval welmalinois schreef:Neuh geloof ik niet altijd in. Hier woont er ook zo'n dombo in de buurt maar t help 0 en t doet ook 0. Hond gaat als een gek te keer en blijft dat dus ondanks dat geruk ook doen. Maar ik hoef maar naar de reactie van mijn hond te kijken of t echt is of babbels. Hij 'zegt' dat t babbels zijn dus ook geen agressie.laeken schreef:Ik zeg duidelijk dat ik praat over mensen die constant aan de slipketting rukken. Mijn idee is dat dat honden agressief maakt ipv kalm.
Je moet ook niet corigeren als hij al in die staat is maar het net voor zijn.
Alhoewel sommige honden daar ook schijt aan hebben.
Nouja komt er gewoon op neer dat er veel honden zijn en veel verschillende aanpakken en niet 1 aanpak op alle honden kunt toe passen.

- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Hier loopt zo iemand. Hond maakt een kalme indruk. Baas ziet een andere hond aankomen en rukt meteen aan de ketting met "en pas op he', stil zijn, geen gedonder". Meteen springt die hond in de aandacht- en klootmodus; "waar, wie, wat, ik scheur het aan stukken." Die baas had 700 andere interventies kunnen plegen die allemaal 100% beter resultaat zouden hebben. Maar nu ........Dat kan maar kan ook dat je de slipketting gewoon verkeerd gebruikte en meer als alarmbel voor hem dat hij los kon gaan.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
cornelia schreef:Hier loopt zo iemand. Hond maakt een kalme indruk. Baas ziet een andere hond aankomen en rukt meteen aan de ketting met "en pas op he', stil zijn, geen gedonder". Meteen springt die hond in de aandacht- en klootmodus; "waar, wie, wat, ik scheur het aan stukken." Die baas had 700 andere interventies kunnen plegen die allemaal 100% beter resultaat zouden hebben. Maar nu ........Dat kan maar kan ook dat je de slipketting gewoon verkeerd gebruikte en meer als alarmbel voor hem dat hij los kon gaan.
En dan noemen ze de hond dominant (en vaak ook nog met enige, al dan niet verborgen, trots)
Had een kennisje met een bouvierreuen die deed dat ook , pak de hond pak de honddd Frans houd hem vast dan
Niets aan het handje Centy die droop af en lag verder op met het schuim van onzekerheid op zijn muil verbaast te zijn.
Toen hij dood was kreeg ik de schuld dat ik ze een valse kuthond had verkocht.

- ArjanD
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse staande korthaar
Mijn bescheiden mening over slipketting/gentle leader (andere mening mag dus, hè)
Een hond opvoeden kost tijd en in de moeilijke periodes (pubertijd) een hoop geduld.
Veel mensen denken dat ze met een puppycursus klaar zijn en een paar maanden later begint de ellende.
"De hond MOET luisteren."
Met voldoende tijd is een slipketting helemaal niet nodig. Bovendien krijg je een veel stabielere hond, als hij WIL luisteren.
Bovendien denk ik dat wanneer een hond écht wil, hij je met een slipketting ook van de benen trekt. Als de prikkel/afleiding te groot is, gaat hij door de pijn heen.
Nogmaals, mijn mening...
Een hond opvoeden kost tijd en in de moeilijke periodes (pubertijd) een hoop geduld.
Veel mensen denken dat ze met een puppycursus klaar zijn en een paar maanden later begint de ellende.
Met voldoende tijd is een slipketting helemaal niet nodig. Bovendien krijg je een veel stabielere hond, als hij WIL luisteren.
Bovendien denk ik dat wanneer een hond écht wil, hij je met een slipketting ook van de benen trekt. Als de prikkel/afleiding te groot is, gaat hij door de pijn heen.
Nogmaals, mijn mening...
-
S@ndr@
- Zeer actief
ArjanD schreef:Mijn bescheiden mening over slipketting/gentle leader (andere mening mag dus, hè)
Nogmaals, mijn mening...
even over de GL. mijn puppy was al 50 kilo en trok de palen uit de grond zeg maar, heel blij en vrolijk maar het was voor mij niet leuk meer om aan alle kanten uit elkaar getrokken te worden op het trainingsveld - als we tussen door stonden te praten en hij stond te stuiteren, dus hebben we getraind met de GL soms wel en soms niet .
het is een uitermate brave hond geworden die tegenwoordig de meeste tijd los en naast loopt en goed luistert, ( zit hij vast dan aan een jachtlijntje en dat gaat prima -had ik toen het trainen opgegeven omdat hij mijn armen had geamputeerd dan was het toch een hele andere hond geworden denk ik.
Het zijn niet de hulpmiddelen die het verschil maken het is hoe je ermee omgaat en hoe je als baas bent.
-
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ja met een gewone halsband ook ligt er maar net aan wie de riem vast houd ongeacht wat er om zijn hals hangt. Dus wat is je punt.?ArjanD schreef:Mijn bescheiden mening over slipketting/gentle leader (andere mening mag dus, hè)
Nogmaals, mijn mening...

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Dat kan.cornelia schreef:Hier loopt zo iemand. Hond maakt een kalme indruk. Baas ziet een andere hond aankomen en rukt meteen aan de ketting met "en pas op he', stil zijn, geen gedonder". Meteen springt die hond in de aandacht- en klootmodus; "waar, wie, wat, ik scheur het aan stukken." Die baas had 700 andere interventies kunnen plegen die allemaal 100% beter resultaat zouden hebben.
Als ik buiten liep en Skadi een bal of lekkers aanbood, ging ze eerst alert om zich heen loeren wat ze had gemist, uit voorzorg alvast haar mouwen opstropend
En die bood ik heus niet alleen aan als er iemand aan kwam. Integendeel.
Dus bij de 'vriendelijke' methode kun je dat resultaat net zo goed krijgen, hoor
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- ArjanD
- Vaste gebruiker
Dat is precies mijn puntbouvierpoedel schreef:Ja met een gewone halsband ook ligt er maar net aan wie de riem vast houd ongeacht wat er om zijn hals hangt. Dus wat is je punt.?ArjanD schreef:Mijn bescheiden mening over slipketting/gentle leader (andere mening mag dus, hè)
Nogmaals, mijn mening...
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
En daarmee dus ook het punt van S@ndr@ dat een hulpmiddel soms moet worden ingezet.ArjanD schreef:Dat is precies mijn puntbouvierpoedel schreef:Ja met een gewone halsband ook ligt er maar net aan wie de riem vast houd ongeacht wat er om zijn hals hangt. Dus wat is je punt.?ArjanD schreef:Mijn bescheiden mening over slipketting/gentle leader (andere mening mag dus, hè)
Nogmaals, mijn mening...
Als je het dan maar op de goede manier doet.
Ik denk niet dat een slipketting en een halti nooit nodig zijn als je voldoende tijd hebt.
Bij 40 kilo energie aan het lijntje werkt dat soms iets anders
- ArjanD
- Vaste gebruiker
Alle ridgebacks en rottweilers lopen bij ons op de hondenschool ook netjes mee.
Als de baasjes met een slipketting aankomen, krijgen ze nog net niet hun geld terug met de mededeling een andere school te zoeken.
Tuurlijk, het kost tijd. En bloed (figuurlijk), zweet en tranen (dat soms wel, uit frustratie
). Maar uiteindelijk komt alles goed.
Als de baasjes met een slipketting aankomen, krijgen ze nog net niet hun geld terug met de mededeling een andere school te zoeken.
Tuurlijk, het kost tijd. En bloed (figuurlijk), zweet en tranen (dat soms wel, uit frustratie
-
S@ndr@
- Zeer actief
Bij ons op de KC waren slipkettingen ook verboden, gentle en halty niet, daar mag je ook niet mee corrigeren,ArjanD schreef:Alle ridgebacks en rottweilers lopen bij ons op de hondenschool ook netjes mee.
Tuurlijk, het kost tijd. En bloed (figuurlijk), zweet en tranen (dat soms wel, uit frustratie). Maar uiteindelijk komt alles goed.
mijn 50 kilo zwaar puppytje is nu een puppy van 70 kil0 + en ik kan er mee over straat omdat hij naar me luistert mede dankzij de training met een hulpmiddel
-
korthaar
- Zeer actief
Het geeft toch ook meer voldoening om een prettige band met je hond op te bouwen.ArjanD schreef:Alle ridgebacks en rottweilers lopen bij ons op de hondenschool ook netjes mee.
Tuurlijk, het kost tijd. En bloed (figuurlijk), zweet en tranen (dat soms wel, uit frustratie). Maar uiteindelijk komt alles goed.
Ik weet ook wel, dat een hond al snel netjes mee loopt, wanneer je als een hork aan de lijn gaat staan hengsteballen.