Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lola alleen thuis. Upd. P4

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Re: Lola alleen thuis. Upd. P4

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik denk best dat ze slim is, maar ik denk eigenlijk niet dat ze van piepen in de ene nacht en haar slaapplek de volgende nacht een verband legt.

Ik durf haar niet bij het raam weg te halen. Toen we een paar jaar geleden dit probleem tackelden, brak ze juist zelf steeds uit de bijkeuken om voor het raam te kunnen gaan zitten. Zo zijn we bij dat hele raam verhaal gekomen. Dat is gewoon wachten overigens, niet waken, ze doet dat ook bij schoonouders en het tuinhek bijv.
-Lilo-
Zeer actief

Nou, das eigenlijk best een goeie samenvatting vrees ik :mrgreen: waarbij blaffen ook loeienals een sirene' kan zijn. Alleen lijkt het voor mij net wat meer op angst/zenuwen dan op regelen wat 'de roedel' doet. Maar het heeft denk ik van beide wel wat. Ik weet het niet heel precies, vandaar dit topic...
-Lilo-
Zeer actief

Als ik thuis kom racet ze door het huis op zoek naar haar egel om daar heel fanatiek op te bijten. Ze speelt nooit dus dat zegt genoeg. Inmiddels racet ze niet meer als een gek en springt ze ook niet tegen me op, maar rustig is ze niet zeg maar :P

Ze zit te hijgen als ze Alleen is ja, niet continu maar wel op momenten. Dus mede daarom de conclusie dat het meer is dan 'regelteven'.

Het is zéker een dame met een eigen willetje, maar tegelijk veel te onzeker/angstig om ook daadwerkelijk verantwoordelijkheid te kunnen dragen. Misschien dat ze steun mist als er zekerweten niemand meer in haar buurt is...? Maar ja, dan blijft de vraag: hoe krijgen we haar rustiger...
-Lilo-
Zeer actief

Ja, dat laatste is ook het doel. Ze slaapt vannacht voor het laatst in de bench op de logeerkamer, morgenochtend gaat de bench naar de woonkamer voor het raampje. Dan heeft ze hetzelfde uitzicht als altijd als ze alleen is, maar kan ze niet meer wandelen. Morgenmiddag maar eens een oefenkwartiertje daarmee houden... En hopelijk leert ze tijdens onze vakantie ook wat bij van dr grote neef ;) mocht het daarna nog instabiel blijven dan bestel ik nog wat zylkene bij. En als dat niet helpt hebben we een probleem, haha.
-Lilo-
Zeer actief

Nee, s nachts blijft ze wel boven, dat is dan maar zo. Evt kan de deur daarvan dicht, dat wel.

De zylkene heeft een maand tot zes weken nodig, maar ik wil de oppas daar niet mee belasten verder dus daar begin ik nu niet mee voor onze vakantie.

Lola is verder heel rustig en slaapt ook gewoon. Wel heel licht, maar ze kan priiiima ontspannen en slapen ;) ook als ze op de logeerkamer slaapt ;)
-Lilo-
Zeer actief

Groot gelijk, als hij dat eng vindt :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”