Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond lijkt honger te hebben
Moderator: moderatorteam
- Verosjaak
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hond lijkt honger te hebben
Onze Flip (6 maanden oud) is sinds een week van puppyvoer af en naar adult overgestapt. Uiteraard eerst netjes een week gemixed te hebben.
Bij het pupvoer kreeg hij zo'n 100 gram per dag en ik heb eigenlijk nu dezelfde eenheid aangehouden. Die 100 gram krijgt hij verspreid over 3 voerbeurten. Hij ziet er goed uit, absoluut niet mager! Maar met het avondeten gaat hij nu opeens een uur eerder voor de kast deur zitten waar het voer staat. Het lijkt alsof hij honger heeft. Eerste gedachte is meer voeren, maar ik wil absoluut voorkomen dat Flip straks overgewicht krijgt.
Heeft hij honger omdat er in het pupvoer meer vulstoffen zaten (ofwel hebben ze van volwassenvoer inderdaad meer nodig). Of zou ik dan toch langer pupvoer moten blijven geven en zo ja tot welke leeftijd? Er is online zeer weinig rode draad te vinden die een goede richtlijn geeft en zelfs dierenartsen hebben geen gericht antwoord.
Ik hoop wat ervaringen te horen en zo te kijken wat het beste is voor Flip.
Bij het pupvoer kreeg hij zo'n 100 gram per dag en ik heb eigenlijk nu dezelfde eenheid aangehouden. Die 100 gram krijgt hij verspreid over 3 voerbeurten. Hij ziet er goed uit, absoluut niet mager! Maar met het avondeten gaat hij nu opeens een uur eerder voor de kast deur zitten waar het voer staat. Het lijkt alsof hij honger heeft. Eerste gedachte is meer voeren, maar ik wil absoluut voorkomen dat Flip straks overgewicht krijgt.
Heeft hij honger omdat er in het pupvoer meer vulstoffen zaten (ofwel hebben ze van volwassenvoer inderdaad meer nodig). Of zou ik dan toch langer pupvoer moten blijven geven en zo ja tot welke leeftijd? Er is online zeer weinig rode draad te vinden die een goede richtlijn geeft en zelfs dierenartsen hebben geen gericht antwoord.
Ik hoop wat ervaringen te horen en zo te kijken wat het beste is voor Flip.
IBIZA | EG
FLIP | EG, SHH, VEG Geslaagd! September start Hoopers 

- Shari
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
- Aantal honden: 5
Re: Hond lijkt honger te hebben
Wat is flip voor ras? 100 gram lijkt me zo weinig?
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Een teckelShari schreef:Wat is flip voor ras? 100 gram lijkt me zo weinig?

- Verosjaak
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hahaha ja die van ons was een schrokker, ademde zijn eten en nu een speciale bak. Omdat hij ook echt ging mauwn (klagen zeg maar) werden we wat ongerust. We kijken het voorlopig aan
. Enne Flip zijn ribben kan je inderdaad voelen en niet zien. Je ziet een prachtige slanke lijn ook als je van boven kijkt. Ik ben persoonlijk erg tegen overgewicht bij honden
.
Bedankt voor de reacties, fijn om ervaringen te lezen dat andere honden ook ver voor voedertijd eten willen

Bedankt voor de reacties, fijn om ervaringen te lezen dat andere honden ook ver voor voedertijd eten willen

IBIZA | EG

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Hier is het de teckel hoor die rustig 2 uur in de wacht zit
en na het eten ook nog eens grondig de keukenvloer inspecteert voor je weet maar nooit. Mijn herder wacht gewoon braaf tot hij geroepen wordt 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Chef ligt hier soms ook een half uur voor de drempel van de keuken. hahaha! En demonstratief zijn bak uit likt als het al op is.
Hij vind het gewoon erg lekker! Hij krijg ongeveer 140 gram vers vlees.
Hij vind het gewoon erg lekker! Hij krijg ongeveer 140 gram vers vlees.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik gok dat de voedingswaarde van de pupbrok hoger is dan die van de adult. Als dat zo is dan ben je dus gaan minderen met voer met deze overstap. Als ik overstap dan ga ik nooit uit van hetzelfde aantal grammen, maar van dezelfde voedingswaarde. Vandaaruit bereken ik dus weer het aantal gram en daar start ik dan mee. Daarna kijk ik of ze daar aan genoeg hebben of misschien juist teveel.
- Verosjaak
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
oke, dus even een rekensom maken. Ik vond het al zo gek dat de grammage hetzelfde bleef (wel een beetje op de zak gekeken naar kilo's en beweging die Flip krijgt en zo kwam ik toch weer op de 100 gram uit voor hem. Nu is hij nog in de groei dus inderdaad kans dat hij iets meer moet krijgen, maar omdat hij ondanks het groeien niet mager wordt dacht ik eigenlijk dat de hoeveelheid gewoon goed is.
Hij krijgt overigens Orijen brok.
Hij krijgt overigens Orijen brok.
IBIZA | EG