Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nog steeds zoekende naar een goede brok....

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Nog steeds zoekende naar een goede brok....

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Pffff, het valt niet mee. We zijn nog steeds zoekende naar een goede brok met een hoog vleesgehalte.
We hebben nu Platinum (afkomstig uit Duitsland) en zijn daar heel tevreden over. Alleen komen onze honden zooooo moeilijk aan....
We zijn zoekende naar een brok met een hoger vetgehalte en een hoog vleesgehalte en waar wij het liefste ook niet teveel van hoeven te geven. Hoeft niet perse graanvrij te zijn, maar liefste niet teveel.
Ze krijgen nu veel met daarnaast nog macaroni, maar het liefste willen we gewoon een vettere brok met een hoog vleesgehalte. Daarnaast willen we ook een keer gaan stoppen met de macaroni namelijk....
Nu zag ik Nutrivet (Energetic), maar daar is het eiwitgehalte wel weer erg hoog (42%).
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... vet/293464

Daarnaast ontdekten we Belcando:
http://www1.belcando.de/nl_nl/producten ... power.html
Maar dat dierlijk eiwit...is dat nu vlees of geen vlees? Ik heb al gezocht, maar in NL zijn er weinig die dit geven. Heeft dat een reden?

En dan Bellfor...ziet er in het eerste opzicht goed uit, maar ook onbekend:
http://www.bellfor.info/Bellfor-Premium ... -9-10.html
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
dagmar88
Zeer actief

Re: Nog steeds zoekende naar een goede brok....

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mireillevdw schreef: Nu zag ik Nutrivet (Energetic), maar daar is het eiwitgehalte wel weer erg hoog (42%).

:ok: Om op gewicht te komen super voer. Niko heeft glutenallergie, voedselintolerantie en is extreem moeilijk op gewicht te houden.
Hij eet daarom verschillende merken; een basis brok met een flinke schep energie voer (van nutrivet of wolfsblut).
Ze eten hier allemaal brok en vers. Drie van de vier zijn snel mager, Charlie is als je niet uitkijkt een spekkie.
De vleesmaaltijd vul ik aan met haver of aardappel en wat olie of vet voor degenen die dat nodig hebben.

Belcando is ook hier te koop. Volgens mij zit die gewoon nog maar kort bij zooplus in het assortiment. Vind het er zeker niet verkeerd uitzien.
http://www.zoofast.nl/belcandopower15kg-p-14607.html

En deze staat hier klaar voor Pjotr en Tibbe, nog niet gevoerd.

http://www.zoofast.nl/britpremiumsport15kg-p-3143.html
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef: Aankomen is een kwestie van het eten erg lekker vinden ;-)

Als het toch eens zo makkelijk was.
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Mireillevdw schreef:Pffff, het valt niet mee. We zijn nog steeds zoekende naar een goede brok met een hoog vleesgehalte.
We hebben nu Platinum (afkomstig uit Duitsland) en zijn daar heel tevreden over. Alleen komen onze honden zooooo moeilijk aan....
Aankomen is een kwestie van het eten erg lekker vinden ;-)
Ik zou ze 's morgens een vleesmaaltijd (kan prima met een goede kvv) geven met een flinke kwak kokosolie en eventueel af en toe een rauw ei, dan is aan de vleesbehoefte alvast voldaan. Dan 's middags gewoon een goede brok en als ze die moeilijk eten, wat jus of etensresten van jezelf erover.
Moet jij zien hoe ze gaan glanzen en op gewicht komen. :ok:
Ben ik het niet mee eens. Ze doen een moord voor deze brokken. Vinden het heerlijk :wink:
We twijfelen nog wel eens om terug te gaan op rauw, maar dat vind ik niet handig als we naar Frankrijk gaan.... :wink:
De vacht van onze honden ziet er super uit (Ulfarr, de stokhaar, glanst enorm) , dus deze brok is kwalitatief super, maar ik denk dat we 'gewoon' een wat vettere brok nodig hebben. Ik heb namelijk ook wel gehoord dat het geen zin heeft om meer van dezelfde brokken te geven.
Afbeelding
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Mireillevdw schreef: Nu zag ik Nutrivet (Energetic), maar daar is het eiwitgehalte wel weer erg hoog (42%).

:ok: Om op gewicht te komen super voer. Niko heeft glutenallergie, voedselintolerantie en is extreem moeilijk op gewicht te houden.
Hij eet daarom verschillende merken; een basis brok met een flinke schep energie voer (van nutrivet of wolfsblut).
Ze eten hier allemaal brok en vers. Drie van de vier zijn snel mager, Charlie is als je niet uitkijkt een spekkie.
De vleesmaaltijd vul ik aan met haver of aardappel en wat olie of vet voor degenen die dat nodig hebben.

Belcando is ook hier te koop. Volgens mij zit die gewoon nog maar kort bij zooplus in het assortiment. Vind het er zeker niet verkeerd uitzien.
http://www.zoofast.nl/belcandopower15kg-p-14607.html

En deze staat hier klaar voor Pjotr en Tibbe, nog niet gevoerd.

http://www.zoofast.nl/britpremiumsport15kg-p-3143.html
Thanks, die laatste ziet er ook interessant uit. :ok:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Mireillevdw schreef: Ben ik het niet mee eens. Ze doen een moord voor deze brokken. Vinden het heerlijk :wink:
We twijfelen nog wel eens om terug te gaan op rauw, maar dat vind ik niet handig als we naar Frankrijk gaan.... :wink:
De vacht van onze honden ziet er super uit (Ulfarr, de stokhaar, glanst enorm) , dus deze brok is kwalitatief super, maar ik denk dat we 'gewoon' een wat vettere brok nodig hebben. Ik heb namelijk ook wel gehoord dat het geen zin heeft om meer van dezelfde brokken te geven.

Light er aan. Tibbe eet uit zichzelf een precies afgepaste hoeveelheid. Als het extra lekker is gaat het sneller naar binnen, maar meer eet hij nooit.
Bij Niko komt er op een bepaald punt gewoon meer poep uit. Hij krijgt dan buikpijn, spuitpoep en wordt mager door te veel voer.
Alle drie de heren blijven op een niet calorierijke brok niet op gewicht.
Als je brok en rauw voert is het geen enkel probleem ze op vakantie alleen brok te voeren, eventueel aangevuld met wat je daar op de markt en in de supermarkt kunt vinden.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

dagmar88 schreef:

Idd bij kiwi niet. Die vreet als een bootwerker en schijt alles zorgvuldig weer uit en komt nog niet echt aan...
Ze is een beetje scharminkelig maar das verder prima op deze leeftijd.
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

We proberen nu Bellfor (zie beginpost), maar Ulfarr laat nu wel erg veel vieze luchtjes los..... :80: :ugh:
We hebben het nu dik een week aange'keken', maar het wordt niet minder.... Hij is wel wat aangekomen, maar niet hoe we het eigenlijk graag zouden zien...
Er liggen nog 2 zakken in de kast en we kijken het nog even aan, maar waarschijnlijk gaan we hierna toch maar over op Acana:
http://www.acana.com/products/classics/sport-agility/
Hopelijk bevalt dat wel goed.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:
Is inderdaad niet altijd het geval. Maar vaak toch wel.
Zo zijn mijn honden bijvoorbeeld helemaal waus van Whiskas kattenblik en dan het liefst de kip in saus ;-)
Geef ik ze hun brokken dan eten ze dat netjes op en bedanken voor een tweede portie. Doe ik echter zo'n blikje erover dan vreten ze zich een ongeluk. Je maakt mij dan niet wijs dat ik dan op een gegeven ogenblik niet zou kunnen rollen, als ik ze liet begaan ;-)
Vlo weeg 5 kilo en daar krijg je geen gram meer bij.
Zes keer schijten gaat hij als je hem meer geef maar aankomen doet hij niet.Vlo krijg in de ochtend KVV ( honden eten gezond/ smuldier/lotgering wildmix of Naturis en in de avond brok..ook yoghurt en eitjes of een barfhapje maar daar krijg je geen gram meer bij.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik voer mijn honden dog lovers gold, maar niet alleen dat. s avonds krijgen ze ook andere dingen. Soms wat we zelf gegeten hebben, soms met blikvoer, in het weekend kip met rijst en sperziebonen etc. Niet alleen maar eenzijdig. Ze doen het er goed op. Ze zijn niet te dik en niet te dun. Ontlasting is goed.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Belcando is nog maar kort op de Nederlandse markt, vandaar de (nog) beperkte verkrijgbaarheid.
Ik hoor er wel goede verhalen over, ga misschien zelf ook over op deze brok.
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)

Ongelezen bericht door Caat* »

Wij zijn sinds kort ook over op Belcando, de eerste brok waarop onze reu het altijd goed doet. Ik bestel bij zooplus.de, zelfs nog goedkoper dan bij zoofast en veel sneller in huis.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

en welke voer je dan?
Fenneke en Baloe
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ik ben nog steeds tevreden over jarco.
hij eet het goed en heeft nette ontlasting.
Caat*
Zeer actief

fenneke schreef:en welke voer je dan?
Bedoel je mij? Ik voer de adult dinner variant.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Caat* schreef:
fenneke schreef:en welke voer je dan?
Bedoel je mij? Ik voer de adult dinner variant.

ja sorry

ik keek ook even bij zoo de
ik geef s avonds een brok voor het slapen ., voor de rest vers, en zag ook de vis variant dat leek mij wel wat
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Caat*
Zeer actief

Er zijn ook meerdere soorten die mij wel wat lijken maar ben wat huiverig om weer te wisselen. Toevallig hadden we een grote zak adult dinner gewonnen en konden we het zo uitproberen.
Afbeelding
Topline
Actief
Mijn ras(sen): Boxers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Topline »

Ik voer sinds kort de Carnifarm gezondheidsbrok , koudgeperste brok met weinig graan en een hoog vleesgehalte.
Ik voer het naast de kvv van Carnifarm en mijn jonge slungelige teef is in korte tijd behoorlijk uitgezwaard en ook dieper van kleurggeworden.
Topline
Actief
Mijn ras(sen): Boxers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Topline »

Ik voer sinds kort de Carnifarm gezondheidsbrok , koudgeperste brok met weinig graan en een hoog vleesgehalte.
Ik voer het naast de kvv van Carnifarm en mijn jonge slungelige teef is in korte tijd behoorlijk uitgezwaard en ook dieper van kleurggeworden.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mireillevdw schreef:We proberen nu Bellfor (zie beginpost), maar Ulfarr laat nu wel erg veel vieze luchtjes los..... :80: :ugh:
We hebben het nu dik een week aange'keken', maar het wordt niet minder.... Hij is wel wat aangekomen, maar niet hoe we het eigenlijk graag zouden zien...
Er liggen nog 2 zakken in de kast en we kijken het nog even aan, maar waarschijnlijk gaan we hierna toch maar over op Acana:
http://www.acana.com/products/classics/sport-agility/
Hopelijk bevalt dat wel goed.
Ik voer ook Acana (de gewone Adult-variant), naast kvv/barf. Dit is de eerste brok waarop Mila goed op gewicht te houden is. Op alleen kvv wordt zij ook snel wat te mager. Als ik meer geef, poept ze gewoon meer, maar komt geen gram aan, ook niet met vette kvv's. Maar op die Acana-brokken doet ze het erg goed. Ze eet ze graag, heeft prima ontlasting en er is uiteindelijk toch een kleine kilo aangekomen die er ook aan blijft zitten.
RodrigoCosta
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door RodrigoCosta »

Onze Baco is bijzonder gevoelig op de maag en geen enkele brok zorgde niet voor diarree bij hem, tot we Dog Lovers Gold Ocean Passion hebben geprobeerd. Kleine brokjes, hij vindt ze na 3 zakken van 12kg nog steeds geweldig lekker en kijkt er enorm naar uit. Nooit last meer van zijn maag gehad. Echt absolute aanrader
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Onze hond heeft atopie en is ook allergisch aan bepaalde voedselgroepen. Onze DA zou hem het liefst op speciaal dieetvoer voor atopie willen zetten, maar wij houden voorlopig de boot af.

In oktober vorig jaar zijn wij overschakeld van enkel brok naar hoofdzakelijk KVV met een héél klein beetje brok (Simpsons Premium Eend & Aardappel) en wat gepureerde groenten als aanvulling. We zagen hem zo opknappen.

Intussen is het zomer en doet hij het iets minder goed, maar dat ligt gezien z'n atopie volledig in de lijn van de verwachtingen. Ook werd de hoeveelheid KVV iets verminderd tvv brok, aanvankelijk omwille van een 2de prijsstijging van Degomeat in nog geen jaar, maar ik merk dat hij sindsdien meer uithoudingsvermogen heeft. Blijkbaar heeft hij toch ook nood aan koolhydraten.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”