Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aanschaf pup en alleen laten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mirella*
Actief

Ongelezen bericht door mirella* »

Dan kan de hondenpopulatie wel gehalveerd worden.
Ik stel toch echt andere eisen aan een goede hondenbezitter. Er zijn ook mensen die de hele dag thuis zitten en niet naar hun hond om kijken, behalve de deur een keer open doen zodat ze zich zelf kunnen uitlaten.

Dit is al net zo kortzichtig als mensen die zeggen dat het slecht voor een kind is als het naar het kinderdagverblijf gaat. Het is gewoon erg afhankelijk van het soort hond (kind) dat je hebt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mirella* schreef:Dan kan de hondenpopulatie wel gehalveerd worden.
Ik stel toch echt andere eisen aan een goede hondenbezitter. Er zijn ook mensen die de hele dag thuis zitten en niet naar hun hond om kijken, behalve de deur een keer open doen zodat ze zich zelf kunnen uitlaten.

Dit is al net zo kortzichtig als mensen die zeggen dat het slecht voor een kind is als het naar het kinderdagverblijf gaat. Het is gewoon erg afhankelijk van het soort hond (kind) dat je hebt.
helaas zie ik het elke dag dat bovenstaande gebeurd, daar kun je niets aan doen..
ik zou het niet kunnen m'n honden zo lang alleen laten, hoewel de honden het misschien wel zouden kunnen maar ik wil het niet.
De hond is een roedeldier en heeft recht op z'n aandacht.. en hoort niet 8 uur alleen te zitten...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mirella*
Actief

Hoho maar nu hebben we het over 8 uur alleen zitten en volgens mij ging het topic over 4 uur alleen zitten. Ik ben het met je eens dat een hond die 8 uur alleen thuis is niet ideaal is. Daarvoor zou je inderdaad iemand moeten vinden die met de hond weg gaat. Zelf laat ik een hond uit van mensen die 8 uur werken, hij gaat met mij iedere dag 1 tot 1,5 uur naar het bos en ik krijg daarvoor een kleine vergoeding.
mirella*
Actief

Jezus Martijn wat ben jij een eikel!

Ik ben toevallig wel de hele dag thuis bij mijn hondjes en kids en heb dus helemaal niemand anders zijn gedrag nodig om mijn eigen goed te praten!

Misschien zou jij je beter wat meer met je hondjes bezig kunnen houden ipv op het forum rond te surfen!! Geloof mij maar ze hebben niks aan jou als je achter je computertje zit.

Ik heb hier nu trouwens een lieve GJD op bezoek die 8 uur per dag alleen thuis is omdat zijn vrouwtje alleenstaand is en dus ook de kost moet verdienen. Geloof mij de hond komt niks te kort, sterker nog ze heeft een super baas die ontzettend veel met haar onderneemt in de tijd dat ze wel thuis is.
mirella*
Actief

Martijn schreef: Nee, dat heeft niets met het type hond te maken. Veel meer met het type baas. Het type baas dat precies doet alsof ze geen hond hebben en zichzelf dan wijs maken dat de hond dat geweldig vindt.
Hallo dan....ik typ dit bericht even vanaf de pc van Mirella omdat ik deze discussie toch echt te walgelijk vind om niet te reageren!!!!!

Heb je ooit gehoord van verschillende karakters van de verschillende rassen??? Of ben je van het ouderwetse KC type die verwacht dat alle honden voor 95% het karakter van de wolf hebben????? Ga dan bijvoorbeeld eens de rasbeschrijvingen nalezen daar staan de karakter eigenschappen ook wel bij. Ik heb zelf een GJD (amerikaanse akita) en die zijn heel zelfstandig. Dus het maakt wel degelijk verschil in het karakter van honden. Een beagle heeft bijvoorbeeld veel meer behoefte aan gezelschap.

En daarnaast hangt het er natuurlijk ook nog vanaf wat je verder nog met je hond doet! Want alleen met een boswandeling maak je je hond ook echt niet vrolijk. Mijn hond krijgt namelijk naast lange wandelingen ook nog de kans om lekker aan sport te doen (doggy dance, behendigheid en flyball) en toch werk ik. Maar mijn hond is absoluut tevreden. Ik durf te wedden dat ze veel gelukkiger is dan weet ik hoeveel andere honden in Nederland!!!!!

Groet Gooitske
mirella*
Actief

Martijn schreef: Zelfstandig is iets compleet anders dan liever alleen. De rest van je domme verhaal heb ik weggehaald. Dat soort bullshit is de reden waarom er in nederland achter elke derde gevel een hond met zn poten over elkaar zit.
Tuurlijk vindt je dat van mij een dom verhaal...omdat ik verstand heb van gedrag van honden en jij dat waarschijnlijk niet kunt warderen omdat je niet weet hoe een hond geestelijk in elkaar zit.

Ten eerste heeft mijn hond geen problemen met alleen zijn en vermaakt ze zich prima als ik er niet ben. Een hond heeft een baas nodig omdat de honden zo ver ingeburgerd zijn dat ze leiding nodig hebben. Maar dat betekent niet dat een hond helemaal niet alleen kan blijven. Maar ze zit in ieder geval niet met haar poten over elkaar achter de gevel, dat is 1 ding wat ik zeker weet. En de sport doet ze omdat zij het leuk vindt (als je je hond kunt lezen dan kun je dat weten). Maar zo'n leeghoofd als jij zal vast niet weten hoe je je hond kunt lezen of uberhaupt wat dat betekent.
mirella*
Actief

Martijn schreef: Daar heb je wat aan als je na 5 uur moet pissen. Ja, maar vanavond gaan we leker wat doen..knijpknijpknijp.

Weet je wat je doet? Als jij zonodig je hond hele dagen moet laten kreperen dan ga je maar lekker je gang.
Wat een bullshit trouwens dat je perse full time moet werken als je niet samenwoont. Hangt er maar net van af waar je je geld aan uit wilt geven.
Oh wat ben jij slim zeg!!!!!!!!! Wie zegt dat mijn hond de hele dag binnen zit en haar plas op moet houden. Dat heb je mij niet horen zeggen mister sneloordeel!!! Ze heeft namelijk een giga tuin en kan ook nogeens naar binnen. Zo kan ze zich dus heerlijk uitleven buiten, rennen, spelen en heeft ze binnen de gelegenheid om lekker op haar deken te gaan liggen en brokjes kan eten. Dus volgens mij ziet het er dus niet naar uit dat ze binnen zit te krimperen. Maar ja, als je geen baan hebt of slechts een zielig rotbaantje, dan kun je je niet een huis met een giga tuin veroorloven en woon je waarschijnlijk in een flatje in een achterbuurt.

Ja, het is maar net of je geld hebt en waar je het dus aan uit kunt geven...en ik doe dat aan een huis buiten uit met veel grond waar mijn hond kan spelen!!!!

Hatelijke groet, Gooitske en een gelukkige GJD
mirella*
Actief

Martijn schreef: Hahahaha. Je klinkt nogal gespannen. Neem een neut, kind.
dank voor je advies maar ik drink liever niet, ben lekker met mijn hond aan het trainen

Toevallig? Slaapwandel je ofzo? thuis zijn is niet altijd een vrijwillige keuze meneer, er zijn ook nog mensen die graag zouden willen werken, niet willen profiteren van andere mensen die wel werken, maar het helaas door lichamelijke klachten niet doen. Dus ja ik ben toevallig thuis omdat ik op dit moment niet kan werken

Uh..het was toch kwaliteit, niet kwantiteit? Mijn stelling is dat niet hoor.
Wat doe jij dan achter je computer?
Geloof dat ik nog geen fractie van het aantal berichten dat jij plaatst heb geplaatst. Ik surf alleen als er iemand anders in huis is die zich met de honden bezig houdt

Daar heb je wat aan als je na 5 uur moet pissen. Ja, maar vanavond gaan we leker wat doen..knijpknijpknijp.

Weet je wat je doet? Als jij zonodig je hond hele dagen moet laten kreperen dan ga je maar lekker je gang. hier is al op gereageerd door gooitske dus daar ga ik niet meer op in
Wat een bullshit trouwens dat je perse full time moet werken als je niet samenwoont. Hangt er maar net van af waar je je geld aan uit wilt geven.
Weet niet hoor maar iemand met een modaal inkomen kan alleen dus echt niet leven van een partime baan zonder ook nog gedeeltelijk in de uitkering te gaan of allerlei subsidies aan te vragen. Fijn al die hondenliefhebbers die de hele dag bij hun hondjes zijn, waar de rest van Nederlanders die niet te beroerd zijn om te werken voor moeten betalen. Nee dat biedt perspectief.
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Nou ik ben dus alleenstaand, 29 jaar en ik werk partime hoor. Ook heb ik geen goede baan, heb wel hbo maar doe geen werk met dat bijbehorend salaris (na een akkefietje met vorige mijn baas, maar goed).

Ik zit nu in een archief ruiterstrookjes te typen.
Heb dus geen auto, geen vakantie en een huurhuisje. Naja huisje meer een hele grote kamer. Ik woon dus wel superklein maar wel naast een bos op 10 minuten van mijn werk.
Het kan wel alleenstaand en honden ( 2 zelfs) en partime werken. Maar je hebt verder niet zoveel te besteden. Het kan niet altijd en en zijn het is meer of of.
En voordat de honden kwamen ook oppas geregeld voor noodsituaties. Mijn honden zijn heus weleens alleen en dat vinden ze niet erg. Maar als ze niet alleen kunnen zijn dan is er dus wel een back-up. Situatie aanpassen aan je hond ipv de hond zich maar laten aanpassen aan jouw situatie. Dat is niet eerlijk.

groetjes majelle
mirella*
Actief

Martijn schreef: Ik ben hier niet degene die moet gaan vragen of een pup ook bijverschijnselen bij een vaccinatie moet hebben.
Sufkut.
Suffe eikel, Mirella heeft dat gevraagd en ik (gooitske) niet!!!!!!
Daarbij snapt Mirella ook wel dat je bijwerkingen kunt hebben, kunnen kinderen nl ook krijgen. Ze wou alleen even weten hoe ernstig de bijwerkingen konden zijn want dat verschilt van vaccinatie tot vaccinatie en van hond tot hond, en nee ze heeft niet geleerd voor dierenarts(assistent).

Bekijk het Gooitske
mirella*
Actief

Martijn schreef: Leer trouwens even gewoon quoten. Iedereen kan het dus jij ook. Uh...nee...laat maar.
En wat is er mis met het quoten. Ik haal gewoon de dingen weg die niet relevant zijn, maar ja dat snap jij natuurlijk weer niet.
En als je zelf werkt wat lig je dan te zeiken over andere mensen die werken!!!!
mirella*
Actief

Martijn schreef:
:mrgreen: Wat zet jij jezelf makkelijk voor lul zeg. Wat weet jij nou helemaal over mij.
Oke, dus nu zet ik mezelf voor lul???? Wie begon er nu een situatie te beoordelen zonder dat je de situatie kent????? Jij toch zeker zak! Jij begon mij af te zeiken over dat mijn hond de hele dag binnen zit en haar behoeftes op moest houden, terwijl je geen idee had hoe en waar mijn hond verblijft tijdens mijn afwezigheid. Dat is toch hetzelfde??? Dus je moet gewoon je grote bek eens houden te zeiken en andere mensen te beoordelen terwijl je geen idee hebt waar je over praat. Maar daar zeg je nu plotseling helemaal niets meer over he. Weet je jongen, ga lekker een ander bekritiseren, als je het leuk vindt....maar ik weet gelukkig beter!!!!!

Slaap zacht schat (is dus wel sarcastisch bedoeld)

Gooitske
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Goeiemorgen, wat heerst er hier veel stress, zeg!

Het massaal toepassen van de Bachembloesem-therapie op forumleden zou hier op zijn plaats zijn.

Waar gaat dit nu over! Van puppenbaasje naar het bekritiseren van baasjes van volwassen honden die i.v.m. werk alleen thuis zouden zitten. Daar zit een geweldige tijd tussen, voordat die pup zover is en naar mijn idee ging het daar over.
En ineens zijn we aanbeland bij een rangen en standen verdeling van hondenbazen.
:UIk snap het niet meer!
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hihi, hoe lachwekkend. Ach toe, Helmondse dames.... ga nog even door. Er is ook al niks op tv, en ik wil de stress van de afgelopen week even in versneld tempo kwijt :mrgreen:
Marion.

Ehmmm, als ik reageer, dan moet ik natuurlijk ook nog wel zeggen wat mijn mening over de vraag is. Da's wel zo netjes.

Een baby-hondje van 9 weken (neem aan dat je hem met 8 weken krijgt?) laat je natuurlijk niet 4 uur alleen in een kooi zitten. Stel je voor: beestje heeft 8 weken in een heerlijk nestje gelegen, fokker was er waarschijnlijk al die tijd bij. Moet de pup op een gegeven moment met je mee naar huis. Vreemde omgeving, weg geborgenheid. Zou hij in 1 week tijd moeten leren om zich maar 4 uur per dag koest te houden in een kooitje? Hou op zeg! Gun hem eerst de kans om de wereld te kunnen ontdekken. Kun je hem die kans niet geven dan begin je niet aan een pup. Dan ga je naar het asiel, of neem je een herplaatser ofzo...
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

:H Komop, Helmond............Martijn :discussie:
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

mirella* schreef:
Martijn schreef: Daar heb je wat aan als je na 5 uur moet pissen. Ja, maar vanavond gaan we leker wat doen..knijpknijpknijp.

Weet je wat je doet? Als jij zonodig je hond hele dagen moet laten kreperen dan ga je maar lekker je gang.
Oh wat ben jij slim zeg!!!!!!!!! Wie zegt dat mijn hond de hele dag binnen zit en haar plas op moet houden. Dat heb je mij niet horen zeggen mister sneloordeel!!! Ze heeft namelijk een giga tuin en kan ook nogeens naar binnen. Zo kan ze zich dus heerlijk uitleven buiten, rennen, spelen en heeft ze binnen de gelegenheid om lekker op haar deken te gaan liggen en brokjes kan eten. Dus volgens mij ziet het er dus niet naar uit dat ze binnen zit te krimperen. Maar ja, als je geen baan hebt of slechts een zielig rotbaantje, dan kun je je niet een huis met een giga tuin veroorloven en woon je waarschijnlijk in een flatje in een achterbuurt.

Ja, het is maar net of je geld hebt en waar je het dus aan uit kunt geven...en ik doe dat aan een huis buiten uit met veel grond waar mijn hond kan spelen!!!!

Hatelijke groet, Gooitske en een gelukkige GJD
Ik moest dit effe twee keer lezen, maar ik begrijp nu dat je als hond het best een fulltime werkende goed verdienende baas kan hebben zodat je wat meer loopruimte hebt als je de godganse dag met je ziel onder je arm loopt.

Nou, dat zie ik toch anders. :roll:

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Marion.

Hanneke2 schreef:Ik moest dit effe twee keer lezen, maar ik begrijp nu dat je als hond het best een fulltime werkende goed verdienende baas kan hebben zodat je wat meer loopruimte hebt als je de godganse dag met je ziel onder je arm loopt.
Ik geef toe, ik moest ook even het woordenboek erbij pakken toen het krimperen in het verhaal voorbij kwam ;)
Ik mag verder helemaal niet klagen over mijn verdiensten hoor, doe ik ook niet. Maar mijn hondjes hadden het in Scheveningen - 2 hoog, zonder tuin - net zo naar hun zin als nu hier in Doetinchem met een aardige tuin. Uitleven doen ze namelijk als we gaan lopen, binnen in huis slapen ze dan merendeels of zijn ze met z'n tweetjes lekker aan het spelen. En geloof me, daar hebben ze maar 1 vierkante meter voor nodig hoor. Dus die giga-tuin van jou is een aardige verspilling :twisted:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

ik geloof ook niet in die kwaliteit/kwantiteit onzin.
Een hond is een roedeldier.
Die laat je niet elke dag ,de hele dag alleen zitten.
En 4 uur voor een baby van 9 weken is heel erg veel te lang.
Ook als 'ie gewoon naar buiten kan.
Maar dat kan 'ie ook niet, want je doet hem in een bench.
Wat heeft een bench voor nut als de honden er zelf in en uit kunnen lopen.
Enfin, je doet dat gewoon niet een pupje zolang alleen laten.
Natuurlijk mag je werken.
Je mag ook een oppasje zoeken voor die uurtjes.
En dat alleen blijven opbouwen.
Maar dat doe je niet, want er zit straks weer een pupje, een babyhondje na een weekje bij het nieuwe baasje 5 uur alleen.
En dat gezeur over dat je zo'n fijn huis hebt, en zo'n fijne tuin, en zo'n fijn vet inkomen, en dat ieder ander die zijn/haar pupje niet gelijk alleen laat voor een halve werkdag werkschuw is, en in een achterbuurt woont.....
Echt een geweldig argument in deze discussie. Geeft gelijk jouw denkniveau aan.

En wie moest er nou naar de notaris terwijl er een jonge pup in huis was.?
Gewoon meenemen joh.
Vinden ze hartstikke leuk daar op zo'n kantoor.
mirella*
Actief

Daan schreef: En wie moest er nou naar de notaris terwijl er een jonge pup in huis was.?
Gewoon meenemen joh.
Vinden ze hartstikke leuk daar op zo'n kantoor.
Nee een hond meenemen naar de notaris of een gesprek met de leerkracht op school, kun je lekker een goed gesprek voeren! Ik weet niet hoor maar mijn pup is nog niet zo goed opgevoed dat ze rustig op schoot blijft liggen, of naast de stoel. Mijn pup loopt alles te onderzoeken en wil ook nog wel eens eea laten lopen, lijkt me niet echt geschikt dus om mee te nemen. Daarbij zie ik echt het probleem niet als een hond twee uurtjes alleen thuis is, 's nachts is ze toch ook 10 uur alleen in de bench. Trouwens het is maar wat je alleen noemt, onze reu van 10 maanden is ook nog thuis, gezellige roedel dus.

Overal waar het gaat neem ik haar mee naar toe maar er zijn toch echt situaties waarin dat niet handig is.
mirella*
Actief

Hanneke2 schreef: Ik moest dit effe twee keer lezen, maar ik begrijp nu dat je als hond het best een fulltime werkende goed verdienende baas kan hebben zodat je wat meer loopruimte hebt als je de godganse dag met je ziel onder je arm loopt.

Nou, dat zie ik toch anders. :roll:

Hanneke
Een (goed) verdienende baas kan in ieder geval ten alle tijde alle dierenarts rekeningen betalen. Het ging erom dat je tegenwoordig over het algemeen niet meer normaal kunt rondkomen van 1 partime inkomen (niet meer dan 50% werken natuurlijk want anders is de hond teveel alleen), en dat er dus ook mensen zijn die volledig moeten werken en dat dit echt niet altijd ten koste van de hond gaat.
De hele dag thuis zitten en geen aandacht aan de hond besteden is veel erger! en dat gebeurt dus vaker. Een werkende baas zal over het algemeen meer nadenken voordat hij/zij een hond aanschaft dan iemand die de hele dag thuis zit.

Daarbij draait het leven niet alleen om je hond hoor!
mirella*
Actief

Martijn schreef: Je raaskalt een beetje.
Paar valiumpjes en een kwartiertje rustig ademhalen. Dan nog eens proberen en misschien is het dan enigszins samenhangend.
Nee jij bent lekker bezig. Ik zie van jou werkelijk alleen maar kanker mailtjes op het forum en je bent never nooit voor reden vatbaar. Pak zelf maar een doos valium, al betwijfelen we of dat werkt bij jouw. Alleen je agressieve avetar zegt al genoeg.
mirella*
Actief

Martijn schreef: Jullie zijn even dom en typen onder dezelfde inlognaam.
Ik heb niet de behoefte om bij te houden wie er wanneer tegen me lult als ze toch hetzelfde zeggen.

En dan nog..als jij had het had geweten neem ik aan dat Mirella het niet hoeft te vragen. Conclusie, jij weet het ook niet en daar gaat het om.
Samen onder een inlognaam reageren werkt net ff wat fijner dan iedere keer opnieuw inloggen als je samen met een computer werkt.
En als je het eerste berichtje goed had gelezen (maar ja dat zal wel moeilijk zijn) dan had je het geweten en simpel kunnen zien wie wat getypt had.

Wat weten we allebei niet?? Kunnen het niet volgen.
Maar als je het over de bijwerkingen hebt van de cocktailspuit dan was het Mirella die zelf ook wel wist dat er bijwerkingen mogelijk waren maar even wou checken hoe ernstig die konden zijn en welke acties ze het beste kon ondernemen. Geloof dat het forum bedoelt is om vragen te stellen en antwoorden te krijgen, maar ja jij gebruikt het enkel om te zeiken.
mirella*
Actief

Saartje schreef:Hihi, hoe lachwekkend. Ach toe, Helmondse dames.... ga nog even door. Er is ook al niks op tv, en ik wil de stress van de afgelopen week even in versneld tempo kwijt :mrgreen:
We hebben je proberen te vermaken met een imitatie van Jerry Springer, hopelijk heeft het je geholpen om de stress kwijt te raken. Overigens er komt er maar een uit Helmond hier hoor, de andere is afkomstig uit Leeuwarden. Mocht je nogmaals behoefte hebben aan een sessie dan horen we het graag.
mirella*
Actief

Saartje schreef: Stel je voor: beestje heeft 8 weken in een heerlijk nestje gelegen, fokker was er waarschijnlijk al die tijd bij. Moet de pup op een gegeven moment met je mee naar huis. Vreemde omgeving, weg geborgenheid. Zou hij in 1 week tijd moeten leren om zich maar 4 uur per dag koest te houden in een kooitje?
We weten het niet hoor maar de fokkers die wij kennen (en dat zijn fokkers die goed bekend staan) zijn echt niet de hele dag bij de hondjes aanwezig nog, sterker nog de meeste werken zelf ook een paar uur per dag buitenshuis.

O ja we hebben ook niet gezegd dat een hond in 1 week tijd moet leren om 4 uur per dag alleen te zijn in een kooitje. We hebben het gehad over een ruime bench of gewoon alleen thuis zijn (dus geen bench) en het opbouwen van het alleen zijn. We proberen enkel aan te geven dat niet iedereen in de positie is dat hij/zij zomaar 3-4 weken vrij kan opnemen.
Wij zijn ook geen voorstander van het alleen laten van een hond gedurende 4 uur na een week.
mirella*
Actief

Golden Stanley schreef::H Komop, Helmond............Martijn :discussie:
We doen ons best!!! bedankt voor de aanmoediging, we stellen het zeer op prijs.
mirella*
Actief

Saartje schreef: Dus die giga-tuin van jou is een aardige verspilling :twisted:
Tja daarover verschillen we dan van mening. Sommige honden vinden het nu eenmaal wel fijn om lekker te kunnen hollen en spelen in de tuin. En nee dat heeft niks te maken met vaker uitlaten. Niet alle honden kunnen los en als je een hond hebt die niet los kan dan is het fijn als deze wel in de tuin kan spelen en rennen.

Groeten Gooitske
mirella*
Actief

Martijn schreef: Het is een papegaai hoor. Hele lieve beestjes.
En hou nu je ordinaire mond maar dicht met je gekrijs.
Dat jij je honden mishandelt moet je zelf weten. Met jou nog duizenden maar ik vind de manier waarop je in elk bericht over de schreef gaat met je k*nkergedoe en zo nogal saai worden.
Ik snap in ieder geval dat je je hond niet mee naar je werk kunt nemen. Is niets voor zo'n beestje..zo auto in, auto uit midden in de nacht.
Goedemorgen
Tot mijn verbazing ben ik het plotseling met je eens. Papagaaien zijn inderdaad hele lieve beestjes, heb er jaren lang een opgevangen omdat hij astma kreeg van het roken van zijn eerste baasjes. Helaas is hij na ruim 5 jaar alsnog gestorven.

Oke mr dierenliefhebber zou je de dierenbescherming even willen inlichten zodat mijn hondjes tegen mij beschermt worden. Als je even een pb'tje stuurt dan zal ik je mijn volledige naam en adres wel doorgeven zodat ze niet hoefen te zoeken. Ik zou niet willen dat ik mijn hondjes in mijn onwetendheid mishandel, dus krijg ik graag een bezoek van de dierenbescherming zodat ze ervoor kunnen zorgen dat mijn hondjes een beter tehuis krijgen, wellicht bij jou!!!

Tenslotte als je zou lezen dan zou je weten dat ik dus niet werk, maar in de WAO zit op dit moment!! jammer dus voor jou maar je statement over auto in auto uit midden in de nacht gaat niet op. Maar ja dat lezen niet jouw sterkste kant was dat wist ik inmiddels al.

Groeten Mirella, diegene die zowel Bojky, Kimo als de kleine Yuki zwaar mishandelt.
mirella*
Actief

Martijn schreef:
En hou nu je ordinaire mond maar dicht met je gekrijs.
Dat jij je honden mishandelt moet je zelf weten. Met jou nog duizenden maar ik vind de manier waarop je in elk bericht over de schreef gaat met je k*nkergedoe en zo nogal saai worden.
Ik snap in ieder geval dat je je hond niet mee naar je werk kunt nemen. Is niets voor zo'n beestje..zo auto in, auto uit midden in de nacht.
Zeg kom op he, wie begint er nu steeds met agressief doen??? Volgens mij ben jij dat toch echt. Denk toch echt niet dat ik ordinair ben....Maar ja, jij wil toch de hele tijd graag bevooroordeeld reageren...so please. Jongen je kent me helemaal niet (gelukkig), je kent mijn situatie niet en je kent mijn hond niet...dus hou aub je bek te zeuren over mishandeling. Wat jij om je heen ziet moet je niet afreageren op mensen op dit forum! En als je er werkelijk zo mee zit dat er zoveel mishandelde hondjes zijn, dan kun je misschien eens actie ondernemen. Ga eens in een asiel kijken ofzo, misschien dat ze daar graag van je adviezen gebruik maken en blij zijn met je hulp.

Ik zit in ieder geval niet te wachten op een mister know it all, die mij gaat vertellen wat ik goed of fout doe naar aanleiding va een paar mailtjes.

En wat dat 's nachts auto in en auto uit verhaal betreft....daar ga ik echt niet eens op reageren, want dat is te zielig voor woorden. Ik weet niet wat voor werk jij dan doet (wil het ook niet weten), maar ik zou medelijden met je hebben als je door 's nachts auto in auto uit je geld moest verdienen. Want als dat het eerste is wat bij je op komt bij het hebben van een baan, dan is er al iets mis. Gelukkig werk ik als beroepenkundige, dus ik wil je best wat adviezen over banen geven hoor!!!

Groet Gooitske (ja weer onder inlognaam van Mirella)
mirella*
Actief

Maar Marijn wat lezen we nu toch bij een ander topic.

Ik ben idolaat van honden en geef met liefde van alles op om mijn honden het leven te geven waarvan ik vind dat ze dat verdienen.
Het is niet normaal meer. Ik vind het leuk hoor. Echt wel.
Maar het is niet normaal te noemen.
Tja het is maar net wat je normaal noemt he, wij zijn ook helemaal idolaat van de hndjes en doen alles om ze het leven te geven dat ze verdienen en vinden dat heeeeeel normaal.

Mijn huis is een chronische puinzooi, rennen en vliegen om wat te kunnen eten en schone kleren aan te kunnen. Heel vaak afspraken en leuke dingen niet doen. In de regen in het donker door het bos lopen.
Tanken vol benzine omdat je je kapot rijdt om de honden op het goede moment op de goede plek te hebben en heeeeeeeel veel plannen en dan nog altijd het vage schuldgevoel hebben dat je niet genoeg doet.
Je wordt er doodziek van. Ik raad het iedereen af.

Goh ons huis is helemaal geen chronische puinzooi, dat zegt waarschijnlijk meer over jouw karakter en instelling dan het feit dat je honden hebt hoor.
Al die afspraken en leuke dingen die je niet doet zou je waarschijnlijk wel kunnen doen als je niet zoveel op het forum zat. Ik heb tijd zat om ook leuke dingen te doen (vaak met honden) maar ja wij plaatsen gemiddeld ook maar 2,3 berichten per dag en jij meer dan 19, dat kost ook veel tijd.
Begin maar nooit aan kinderen, wij waren al voordat de honden kwamen gewend aan het plannen en vele rijden dat doe je voor kinderen ook. Maar ja wij beschouwen het niet als een last, worden er ook niet doodziek van maar doen het met heel veel liefde en raden iedereen het aan, je krijgt er namelijk ook minstens zoveel voor terug (zowel bij dieren als bij kinderen)

Ik moet full time werken omdat ik anders domweg de huur van dit appartement niet kan betalen anders deed ik het echt gewoon niet.
Dan maar zegeltjes sparen en de folders lezen als ik daar een dag extra rust mee had. Maar het kan niet en dat is mijn verantwoordelijkheid als heer des huizes, Dus blijven de nadelen er van ook bij mij en niet bij de honden.

Was dat niet wat wij zeiden ........ dat je tegenwoordig als alleenstaande vaak full time moet werken om alles te kunnen betalen.

Als je een enigzins normaal leven wilt moet je geen fulltime baan en een hond nemen. Het is gewoon niet leuk en ik zou het niet nog een keer doen.

Kijk daar komt de aap uit de mouw, jij bent gefrustreerd, baalt van je huidige situatie en dan ga je mensen af zeiken die wel gelukkig zijn met hun situatie en het nooit meer anders zouden willen!!

Gooitske EN Mirella
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”