Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Husky bijt zes schapen dood.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Husky bijt zes schapen dood.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Re: Husky bijt zes schapen dood.
Oh wat zullen die schapen in paniek zijn geweest, vreselijk zeg. Wel goed dat eigenaar verantwoordelijkkheid neemt.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wat erg zeg, arme schaapjes. 
Daar lopen wij ook wel eens. Als het is waar ik denk dat het is dan is de hond in ieder geval een slootje overgegaan echt een weiland op.

Daar lopen wij ook wel eens. Als het is waar ik denk dat het is dan is de hond in ieder geval een slootje overgegaan echt een weiland op.
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Pfff... daar wordt je niet blij van. Lijkt me echt verschrikkelijk als zoiets gebeurd. Voor alle partijen.
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Wow, dat is vlakbij. Wat een stomme actie weer. Hou je hond toch onder controle. Dat ie ook kans krijgt zoveel schade aan te richten bij zoveel schapen. Bah.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Oh jammer net het ramadan overleeft en de shoarma ontkomen word je door het huskyfestival het leven ontnomen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Hier lopen ook vaak mensen met een Husky. Ze zijn altijd aangelijnd.
Daar zullen ze beslist hun redenen wel voor hebben.
Daar zullen ze beslist hun redenen wel voor hebben.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Idem, de huskies die ik ken doden simpelweg ook om het doden: ze hebben geen van allen benul wat ze met een prooi moeten nadat het niet meer leeft.Nanna schreef:Tsja, ik ken Husky's niet anders dan excellente en zeer gedreven jagers.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
-
- Zeer actief
O, vandaar dat ik ze altijd aangelijnd zie.Nanna schreef:Tsja, ik ken Husky's niet anders dan excellente en zeer gedreven jagers. Tel daar bij op dat ze vaak slecht luisteren en nogal eens weglopers zijn.
Mijn keus om dit ras überhaupt los te laten zou het niet zijn.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Heel naar, vervelend voor de schapen, de boer en de eigenaren van de hond.
Ik was er bij. Ik kwam langs fietsen met de honden en zag de husky door het weiland lopen en toekijkende mensen. Ik heb gevraagd of iemand Rhodin even vast kan houden en toen heb ik met Mila (mijn Tamaskanteefje) de hond naar ons toe gelokt. Een hardloper kon de (inmiddels afgepeigerde) hond toen pakken. Nadat de hardloper de hond had gepakt en naar de dierenambulance bracht, ben ik ook weer door gegaan. De boer bekommerde zich samen met iemand anders inmiddels over de schapen en vanaf het punt waar wij stonden, konden we ook maar één schaap zien dat bleef liggen. Daar zat de boer bij. Vanwege het hoge gras en de rietkraag heb ik geen andere schapen gezien die in nood verkeerden, anders was ik nog wel gaan helpen. Ik had ook niet in de gaten op dat moment dat de ravage zo groot was trouwens, de andere mensen volgens mij ook niet.
Ik herkende de hond overigens ook, normaal gesproken een reuze vriendelijke hond. Maar altijd aangelijnd vanwege zijn jachtinstinct. De baasjes waren er niet bij, ik vermoed dat de hond ontsnapt is o.i.d. Hij liet zich ook heel makkelijk pakken, nadat hij eenmaal de focus van de schapen af had en op Mila was gericht. Erg vervelend zo'n situatie en van de keer dat ik het baasje gesproken heb, weet ik dat hij geen risico's met zijn hond wilde nemen. Ik weet ook dat wanneer mijn eigen hond in een weiland met schapen ook helemaal los zou gaan. Het is aan de eigenaar je hier goed bewust van te zijn. Maar een ongeluk kan in een klein hoekje zitten soms.
(Daar wil ik het overigens niet goed mee praten, maar ik neem aan dat er absoluut geen kwade opzet in het spel is geweest.)

Ik was er bij. Ik kwam langs fietsen met de honden en zag de husky door het weiland lopen en toekijkende mensen. Ik heb gevraagd of iemand Rhodin even vast kan houden en toen heb ik met Mila (mijn Tamaskanteefje) de hond naar ons toe gelokt. Een hardloper kon de (inmiddels afgepeigerde) hond toen pakken. Nadat de hardloper de hond had gepakt en naar de dierenambulance bracht, ben ik ook weer door gegaan. De boer bekommerde zich samen met iemand anders inmiddels over de schapen en vanaf het punt waar wij stonden, konden we ook maar één schaap zien dat bleef liggen. Daar zat de boer bij. Vanwege het hoge gras en de rietkraag heb ik geen andere schapen gezien die in nood verkeerden, anders was ik nog wel gaan helpen. Ik had ook niet in de gaten op dat moment dat de ravage zo groot was trouwens, de andere mensen volgens mij ook niet.
Ik herkende de hond overigens ook, normaal gesproken een reuze vriendelijke hond. Maar altijd aangelijnd vanwege zijn jachtinstinct. De baasjes waren er niet bij, ik vermoed dat de hond ontsnapt is o.i.d. Hij liet zich ook heel makkelijk pakken, nadat hij eenmaal de focus van de schapen af had en op Mila was gericht. Erg vervelend zo'n situatie en van de keer dat ik het baasje gesproken heb, weet ik dat hij geen risico's met zijn hond wilde nemen. Ik weet ook dat wanneer mijn eigen hond in een weiland met schapen ook helemaal los zou gaan. Het is aan de eigenaar je hier goed bewust van te zijn. Maar een ongeluk kan in een klein hoekje zitten soms.

- Lucia
- Zeer actief
Als de hond daadwerkelijk uitgebroken is, zal het voor de eigenaar ook een flinke dobber zijn.
Wat sneu weer
Wat sneu weer
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Triest hoor voor iedereen, ja ook voor de baas ik kan me niet voorstellen dat die hier blij van wordt.

Bah, vreselijk verhaal. Ook voor de eigenaar van de Husky-Gaby- schreef:Heel naar, vervelend voor de schapen, de boer en de eigenaren van de hond.![]()
Ik herkende de hond overigens ook, normaal gesproken een reuze vriendelijke hond. Maar altijd aangelijnd vanwege zijn jachtinstinct. De baasjes waren er niet bij, ik vermoed dat de hond ontsnapt is o.i.d. Hij liet zich ook heel makkelijk pakken, nadat hij eenmaal de focus van de schapen af had en op Mila was gericht. Erg vervelend zo'n situatie en van de keer dat ik het baasje gesproken heb, weet ik dat hij geen risico's met zijn hond wilde nemen. Ik weet ook dat wanneer mijn eigen hond in een weiland met schapen ook helemaal los zou gaan. Het is aan de eigenaar je hier goed bewust van te zijn. Maar een ongeluk kan in een klein hoekje zitten soms.(Daar wil ik het overigens niet goed mee praten, maar ik neem aan dat er absoluut geen kwade opzet in het spel is geweest.)

Wel heel fijn om dit in een context geplaatst zien worden, en ook jouw verhaal. Inclusief jouw hulp!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Heel sneu voor alle partijen
- iones
- Zeer actief
Wat ellendig zeg. Het lijkt erop dat de eigenaar dit niet in de hand heeft gehad. Wat zal hij balen van zijn hond!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
Dat is zeker erg voor de eigenaar van de hond.
Zo'n kudde schapen zal vreselijk in paniek zijn.
Enkele jaren geleden is er een hond in onze wei geweest, die heeft achter de schapen gejaagd.
Niemand heeft het gezien, maar een tussenpoortje stond open en was een dikke paal uit de hooistal gehaald en die lag midden in de wei.
Toen wij 's middags bij de schapen aankwamen zag ik dat het poortje open stond en de schapen die normaal naar mij toekomen bleven achterin de wei staan.
Toen ik er bij kwam zag ik dat een ooi een poot had gebroken.
En de kudde was in paniek, vreselijk om te zien, zo bang waren ze.
We hebben de ooi te pakken gekregen, DA gebeld. Die heeft de poot gespalkt en pijnstilling er in.
De ooi had ook een bijtwond in haar wang.
De poot is hersteld, maar de ooi niet meer. Daar konden wij niets meer mee, alleen maar vluchtgedrag.
Een prachtige stamboek ooi, ze is naar een grote kudden Drentse heideschapen gegaan in Zuid-Limburg, waar ze zich veilig in de grote kudde kon voelen.
Wij waren DA kosten kwijt (zondag) en een stamboek ooi.
En het heeft maanden geduurd voor de schapen mijn honden weer vertrouwden.
Enkele jaren geleden is er een hond in onze wei geweest, die heeft achter de schapen gejaagd.
Niemand heeft het gezien, maar een tussenpoortje stond open en was een dikke paal uit de hooistal gehaald en die lag midden in de wei.
Toen wij 's middags bij de schapen aankwamen zag ik dat het poortje open stond en de schapen die normaal naar mij toekomen bleven achterin de wei staan.
We hebben de ooi te pakken gekregen, DA gebeld. Die heeft de poot gespalkt en pijnstilling er in.
De poot is hersteld, maar de ooi niet meer. Daar konden wij niets meer mee, alleen maar vluchtgedrag.
Een prachtige stamboek ooi, ze is naar een grote kudden Drentse heideschapen gegaan in Zuid-Limburg, waar ze zich veilig in de grote kudde kon voelen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Waarschijnlijk is de paal gebruikt om de homnd een flinke opdonder mee te geven om te laten stoppen.Odi schreef:Dat is zeker erg voor de eigenaar van de hond.
Wat je zegt ben je zelfffff 

Jep.-Saskia- schreef:Idem, de huskies die ik ken doden simpelweg ook om het doden: ze hebben geen van allen benul wat ze met een prooi moeten nadat het niet meer leeft.Nanna schreef:Tsja, ik ken Husky's niet anders dan excellente en zeer gedreven jagers.
Zelfs koeien en paarden passeren we aangelijnd.
Wat Nanna ook zegt, bij dat extreme jagen komt ook nog dat zelfstandige kijken, ze luisteren slecht en ze lopen ook nog eens graag weg.. Alles omleggen en dan pas terug naar de baas of nóg wat om te killen zoeken.
-
- Zeer actief
Ja, dat denken wij ook.bouvierpoedel schreef:Waarschijnlijk is de paal gebruikt om de homnd een flinke opdonder mee te geven om te laten stoppen.Odi schreef:Dat is zeker erg voor de eigenaar van de hond.
Er lopen heel veel wandelaars langs onze weien, die goed opletten.
Mijn telefoonnummer hangt er ook.
Voor 11 uur was er nog niets aan de hand en wij kwamen er rond 15.00 uur.
Dus het is gewoon overdag gebeurd en ik denk dat de hond zelf de wei in is gesprongen. En er was dus grote kans dat iemand het zou zien.
Alleen jammer dat niemand dan contact met je opneemt, ik neem aan dat ze er voor verzekerd zijn.
Afgelopen jaar, toen de schapen drachtig waren, heeft er een tekkel gigantisch achter de schapen aan gerend (wij drijven niet meer heel intensief als de ram bij de schapen komt, dan gaat het alleen lopend, zonder stress en rennen) .Ik kreeg een telefoontje van iemand die het had gezien.
De eigenaar van de tekkel bleef maar roepen en de tekkel luisterde niet.
Tegen de tijd dat ik er was, was de eigenaar weg met de tekkel. Nooit iets van gehoord, ze heeft nooit haar excuses aangeboden en ze durfde niet meer langs te lopen, denk ik.
Dat jaar heeft één ooi niet gelamd, maar waarschijnlijk verworpen.
De schapen lopen er echt prachtig en alle mensen genieten van de schapen en de lammertijd.
- iones
- Zeer actief
Mijn rijinstructeur heeft ook altijd huskies. En die houdt hij aangelijnd. zijn niet geschikt om los te laten, zegt hij.
Daarom zou het voor mij ook geen geschikte hond zijn. Hier om het huis kun je ze niet altijd vasthouden, en we hebben volop dieren.
Daarom zou het voor mij ook geen geschikte hond zijn. Hier om het huis kun je ze niet altijd vasthouden, en we hebben volop dieren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Jeetje, als het echt zo is dat die hond dus is weg gelopen.. Vreselijk. Voor de boer en de eigenaar.. Jeetje, wat zal je je dan als eigenaar ook rot voelen zeg!
Sultan heeft nog nooit enige vorm van intresse laten zien in schapen, paarden,konijnen of wat dan ook. Maar alsnog lijn ik hem altijd aan, als ik zoiets moet passeren. Gewoon omdat ik weet dat het er wel in kan zitten, en mijn verantwoording neem naar dit ras. Ik zou mij kapot schamen als hij ineens wel een schaap te pakken heeft, en het vreselijk zielig voor het schaap vinden.
Overigens loopt hij bij mijn eigen paard sinds kort wel los, maar dat vind ik dan weer anders. Omdat het mijn eigen dieren zijn. Loslopen kan hij heel goed, hij luistert en blijft dichtbij mij. Kom af en toe een konijn tegen die ik te laat zie, maar hij is er tot nu toe nog nooit echt achteraan gegaan. Maar op schapen etc ben ik erg alert. Heb hem laatst wel mee genomen naar de kinderboerderij van een kennis. Daar heeft hij ( met een hek er tussen hoor) wel wat gesnuffeld met de schapen en varkens, maar toonde totaal geen interesse meer naar een paar seconde. Ook kan hij prima samen met katten. Dus nee, tot nu toe geen jacht instinct. Maar alsnog, bij het passeren van andere dieren is Sultan aan de lijn. Ik neem het risico gewoon niet.
Sultan heeft nog nooit enige vorm van intresse laten zien in schapen, paarden,konijnen of wat dan ook. Maar alsnog lijn ik hem altijd aan, als ik zoiets moet passeren. Gewoon omdat ik weet dat het er wel in kan zitten, en mijn verantwoording neem naar dit ras. Ik zou mij kapot schamen als hij ineens wel een schaap te pakken heeft, en het vreselijk zielig voor het schaap vinden.
Overigens loopt hij bij mijn eigen paard sinds kort wel los, maar dat vind ik dan weer anders. Omdat het mijn eigen dieren zijn. Loslopen kan hij heel goed, hij luistert en blijft dichtbij mij. Kom af en toe een konijn tegen die ik te laat zie, maar hij is er tot nu toe nog nooit echt achteraan gegaan. Maar op schapen etc ben ik erg alert. Heb hem laatst wel mee genomen naar de kinderboerderij van een kennis. Daar heeft hij ( met een hek er tussen hoor) wel wat gesnuffeld met de schapen en varkens, maar toonde totaal geen interesse meer naar een paar seconde. Ook kan hij prima samen met katten. Dus nee, tot nu toe geen jacht instinct. Maar alsnog, bij het passeren van andere dieren is Sultan aan de lijn. Ik neem het risico gewoon niet.