lies schreef:misschien moet ik het anders zeggen....sommige honden(rassen) kan je het nu eenmaal niet "zelf uit laten zoeken"
nou dat heeft niet zo zeer met ras temaken den ik, tis meer dat er geen natuurlijke uitweg is vooe een gecht binnes huis.
een roedel wilde honden zijn oo genadeloos met elkaar de 1 mag de ander weer minder dan weer een ander hond krijg de hond die ze beter liggen het aan de stok met de hond die ze minder moeten gaan ze er mee bemoeien en gaat van kwaad tot erger,maar er is ook een uitweg vluchten iin een huis kan je negens heen je kom elkaar toch weer tegen.
en de schade die ze eklaar toe brengen is echt soms niet meer normaal,een hond heeft geen meedelijden als een hond vecht vecht hij om te winnen.
als ik alles tegelijk los zou laten en ik ben er niet bij is het leed niet e overzien, rose is de oudste heeft de lijding, dochter lief heeft nu het gevoel dat zij dat moet hebben omdat zij nu ook puppen heeft gehad. dus die 2 gaan niet allen samen, zij en haar zus kunnen goed met elkaar over weg zet ik daar ebony bij de dochter van 1 van de zussen word er gemad door de zussen omdat moeder van ebony het niet acsepteerd dat haar zus haar dochter op haar plaats zet.
hotlips de zus van chevy ,de moeder van ebony ,kan wel weer met ebony en gomez en rose ,maar ook weer niet alleen rose (moeder van hotlips en chevy) kan heel goed met haar kleindochter om gaan maar acsepteerd niet dat hotlips haar aandacht op eist.
gomez in dit verhaal kan over al bij , tot er kluiven of eten in het spel komen dan is meneer de eerste en mag geen van allen in de buurt komen ,doen ze dat wel straf hij dat genadeloos af.
maar als heel dat zooite bij eklaar zou lopen en het gaat los gaan er minimaal 2 aan onder door, en wat koop je daar voor?
ik heb hier de touwtjes in handen ik bepaal wat er wel en niet gebeurt klaar geen geouwehoer.
er is namelijk geen natuurlijke selectatie in een " roedel"binnes huis
en dat word wel eens vergeten.
mol