Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nooit ruzie

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Nooit ruzie

Ongelezen bericht door runninggirl »

Misschien nemen ze hem gewoon niet serieus. :D
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Nanna schreef:
runninggirl schreef:Misschien nemen ze hem gewoon niet serieus. :D
Ik denk echt dat dat het is. Met die kekke kleurtjes en dat pronkvachtje denken ze natuurlijk dat het een homootje is :lol1:
:LOL: Even opletten of je ze ook ziet zuchten van tevoren als hij er weer aan komt paraderen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Glenn heeft gewoon een hondenradar. Dat had Cleo ook. Feiloos was die radar. Nooit was ze het mikpunt. Nooit werd ze aangepakt en nooit werden honden agressief door haar. Ze gromde, borstelde, pieste met de poot omhoog en kon zelf blikkeren met de tanden als een hyena. Mensen waren soms echt bang voor haar. Ik vond haar een soort coyote. Echt zo overdreven in houding en gedrag.

Blijkbaar was dat allemaal perfect. Ze kon spelen met pitbull-teven. Ze kon kennis maken met de Cane Corso van de krakers en dat ging prima. Kwam ze in een wilde roedel krakershonden terecht dan wist ze het precies zo te draaien dat niemand haar een haar zou krenken en andersom.

Erg mooi om te hebben. Die honden zijn perfect voor loslopen en met zulke honden kun je het je permiteren om door te lopen en het aan je hond over te laten.

Als Cleo een secreet tegen kwam dan werd ze zelfs niet eens aangevallen. Dan zeiden mensen wel eens, wat raar, normaal grijpt mijn hond elke hond. :oohja: :schrik:

Voor ik het vergeet, Cleo kon dus blijkbaar ondanks alles ook heel goed deemoedig zijn zonder een mikpunt te worden. Dus wel stand houden maar wel toegeven en agressie keren. Zo liep ze regelmatig weg als de druk opliep. Uiteraard met een giga borstel, grommend en met de staart recht omhoog. Nadat ze een plas deed. Maar ze gaf dan wel toe. En de andere hond was dan net niet zo zeker om haar van achter nog even te grijpen. Dat zou wel gebeuren als ze ECHT deemoedig was gaan doen. Dus ik denk dat Glenn het ook netjes en mooi op het randje speelt. De ideale manier.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Haha ik herken dat wel van Nilo. Al schiet hij zelf de laatste tijd wat makkelijker in de verdediging, maar bij de types waar je echt geen mot mee wil loopt hij er fluitend langs en dat gaat altijd goed :mrgreen: Ik hou m'n adem soms in, maar op een of andere manier weet hij dan prima hoe hij zich moet gedragen. Om daarna weer z'n stoere zelf te zijn :pffff:
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Fijn dat Glenn het zo goed doet.

Maar de achtergrond van de andere hond kennende (zoals je aangeeft) zou ik daar zelf met de stress in mijn lijf gestaan hebben. Geen haar op mijn kop die dan denkt aan foto's maken, zeg maar.
Maar fijn dat het zo oke ging!
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik liep eens met een vriendin en haar schapendoes reu, type patser maar niet echt een vechtjas.. Kwamen een rottweiler reu tegen. Met Maupie geen probleem, haar reu toonde zich onderdanig, wij allebei wel de adem in maar vooruit maar.. Loopt ie weg, meteen die vlag weer in de lucht en daar heel stoer gaan doen. Toen kon ie zich nogmaals onderdanig melden bij de rottie haha.. Het zag er ook zo dommig uit :D
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Nanna schreef:
Habibi schreef: Maar de achtergrond van de andere hond kennende (zoals je aangeeft) zou ik daar zelf met de stress in mijn lijf gestaan hebben. Geen haar op mijn kop die dan denkt aan foto's maken, zeg maar.
Ik kan beter wegblijven en foto's maken. Ik denk dat als ik er gillend tussen spring de vlam in de pan vliegt. :engel:
Glenn komt die hond wel vaker tegen en het gaat altijd goed.
wel het slimste inderdaad maar ik zou als een juffershondje met trillende stem Ppppppippppy roepen en snel doorlopen :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Gggg ggg ggglen dan....
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ha, heerlijk zo'n hond waar je lekker relaxed mee kan lopen :ok:
Moritz had dat ook, die was feilloos met honden en had natuurlijk ook in een Grieks asiel gezeten, echt
een zaligheid is dat.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Reina had dat ook. Kon met alles overweg. Reu, teef, groot of piepklein, ging altijd goed. Teckelmans trouwens ook, is een meester in conflicten vermijden. Biko daarentegen trekt het aan. Hij is al 3x toen ik hem toevallig aan de riem had aangevallen door een grote reu waaronder een fikse rottweiler :schrik:
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Zorro is sociaal helemaal niet de handigste als je de wijsheid van het forum erop los zou laten, maar die heeft ook werkelijk nóóit mot. Inderdaad zo'n "huh, mijn hond kan nooit met andere reuen"-magneet. En hij maakt als het aan hem ligt met alle honden die hij tegenkomt kennis én hij is behoorlijk opdringerig. Behalve als ze schreeuwend aan de lijn hangen, daar loopt hij met een sip hoofd omheen.

Dalí is meer van de "aanval is de beste verdediging" :blauwoog:
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Haha die Glenn! Ik zou echt 7 kleuren stront schijten :schrik:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Kruimel53 schreef:
Maeve schreef:Haha ik herken dat wel van Nilo. Al schiet hij zelf de laatste tijd wat makkelijker in de verdediging, maar bij de types waar je echt geen mot mee wil loopt hij er fluitend langs en dat gaat altijd goed :mrgreen: Ik hou m'n adem soms in, maar op een of andere manier weet hij dan prima hoe hij zich moet gedragen. Om daarna weer z'n stoere zelf te zijn :pffff:
Alleen uitgerekend met Logi had 'ie mot :mrgreen: alle grassprieten, bomen, struiken én afvalemmers waren van Nilo om tegenaan te piesen.
Ja, onze twee doetjes van reuen :LOL: Dat is het stomme, bij reuen waaraan hij zich kan meten gaat hij wel op z'n strepen staan. Zodra een reu duidelijk dominanter is (en dat is niet heel moeilijk) kent hij z'n plek prima en loopt probleemloos door hele roedels reuen. Het zal er wel mee te maken hebben dat hij hier goed onder de plak zit bij de dames :mrgreen:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Kruimel53 schreef:
Maeve schreef:Haha ik herken dat wel van Nilo. Al schiet hij zelf de laatste tijd wat makkelijker in de verdediging, maar bij de types waar je echt geen mot mee wil loopt hij er fluitend langs en dat gaat altijd goed :mrgreen: Ik hou m'n adem soms in, maar op een of andere manier weet hij dan prima hoe hij zich moet gedragen. Om daarna weer z'n stoere zelf te zijn :pffff:
Alleen uitgerekend met Logi had 'ie mot :mrgreen: alle grassprieten, bomen, struiken én afvalemmers waren van Nilo om tegenaan te piesen.
En Beau keek alleen maar zo :80: :roll: en ging verder snuffelen. Dát is pas conflictvermijdend :pffff:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Hij heeft de gunfactor.

Cayuga heeft het ook. Die komt met ál zijn hanige, brutale, patserige en opdringerige gedrag weg.
Bij reuen, maar dus ook bij teven. Zo heeft hij de gewoonte om bot vól onder de staart te duiken. Bijvoorbeeld bij Suske. En Coda. Die dat allebei helemaal geweldig vonden en acuut verliefd werden, tot grote verbijstering van bv Maeve :LOL:
"WTF, ze vindt het gewoon goed!" riep ze.
Zelfs Skadi laat hem met gedrag wegkomen waarvan ik denk dat hij dat toch echt had moeten bekopen met een pak slaag.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Miranda schreef:Hij heeft de gunfactor.

Cayuga heeft het ook. Die komt met ál zijn hanige, brutale, patserige en opdringerige gedrag weg.
Bij reuen, maar dus ook bij teven. Zo heeft hij de gewoonte om bot vól onder de staart te duiken. Bijvoorbeeld bij Suske. En Coda. Die dat allebei helemaal geweldig vonden en acuut verliefd werden, tot grote verbijstering van bv Maeve :LOL:
Zelfs Skadi laat hem met gedrag wegkomen waarvan ik denk dat hij dat toch echt had moeten bekopen met een pak slaag.
Nog erger: sindsdien rent Coda vrolijk kwispelend naar elke Tervueren die ze ziet :80: Om daarna teleurgesteld terug te lopen als het geen Cayuga blijkt. En laatst moest ik helemaal lachen, we kwamen een Tervueren tegen in het bos en ze werd weer helemaal blij..en toen bleek het een teef te zijn! :LOL:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

:goeie: :LOL: :LOL: :LOL:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Miranda schreef:Hij heeft de gunfactor.

Mijn heren deden net of hij geen reu was.
Ze negeerden hem totaal en Macho ging zelfs voor zijn neus liggen rollen alsof hij wilde zeggen: haha moet ik jou serieus nemen :smile2:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Mijn 2 Newfoundlander reuen waren altijd extreem makkelijk bij alles (zoals het hoort bij Newfies).

Maar één keer kwam ik de schrik van de buurt tegen. Ik had alleen maar over ze gehoord en was ze nog nooit tegen het lijf gelopen.
Tokkies met Pitbull x iets groots kruisingen, die al meerdere honden te pakken hadden gehad. En flink ook.
Totaal 3 stuks, 2 teven en 1 reu en geen kleintjes (formaatje Ridgeback).

Ik had ze niet aan zien komen, want ze kwamen om de hoek zeilen.
Mijn jongste reu was geen held en daar begonnen ze op te snauwen. Dat pikte de oudste niet en vond het nodig om daar even wat van te zeggen.
Ik scheet idd 7 kleuren :schrik: Echt een gevalletje........doet hij anders nooit, maar dan anders.
En ik zag m'n hond al versnipperd worden.

Maar nee hoor, niets aan de hand. Hun honden bonden in en het was klaar.
Daarna zelfs nog even met de eigenaren staan praten.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Met Bas kan ik het niet proberen. Durf het niet. :ugh: Hier in huis en waar we komen kan ze met elke hond. Groot, klein, reu of teef. Maar ze gromt wel soms en ik ken dan de baas van de hond en weet hoe de hond is en de meeste gevallen.

Ik durf haar dus gewon niet op honden af te laten stappen en vraag mensen ook of hun honden lief zijn en of ze bepaalde honden even willen aanlijnen. Dus Bas krijgt de kans niet om mij te laten zien of ze wel of niet met alles en iedereen kan.

Komt mede doordat ze in het begin angstig was. Dus staart tussen de benen, grommen en soms snappen. Dat deed ze bij vrijwel elke grote hond. Nu niet meer. Nu is ze zelfverzekerd en nieuwsgierig maar heeft ze wel nog een fikse persoonlijke zone.

Helaas is ze domweg veel te klein om een beetje in de rondte te laten snuffelen. En ze is er vooral te zwak voor. Zwakke achterhand, lange rug en geen enkele vorm van lenigheid. Dus iedere poot op haar rug, of omgooi actie van een grote hond, kan zover ik kan inschatten haar ondergang worden. Ze verdraagt ook geen fysiek contact. Denk dat ze weet hoe zwak haar gestel is. :ugh:
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Nanna schreef:
Ingrid48 schreef: wel het slimste inderdaad maar ik zou als een juffershondje met trillende stem Ppppppippppy roepen en snel doorlopen :wink:
:hmmm:
Waarom zou ik Ppppppippppy roepen? Hè?

waarom niet he? :boos:

IK zou dat roepen :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”