Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Beaphar Vlo Kill
Moderator: moderatorteam
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Beaphar Vlo Kill
Heeft iemand hier ervaring mee?
Mijn honden hadden vlooien, ik denk dat een van mijn katten de boosdoener is. Ik heb de katten gewassen met een shampoo tegen vlooien, de katten en honden een pipetje gegeven, een beetje lavendelolie op mijn handen gedruppeld en in hun vacht gewreven. Ik heb een spray zonder insecticiden voor de omgeving gebruikt, alles wat gewassen kan gewassen en wat niet gewassen kon heeft 24 uur in de vriezer gezeten. Dit was altijd afdoende maar toch zie ik nu bij een van mijn katten nog vlooien lopen, bij de andere kon ik ze niet meer vinden en ook de honden lijken minder last van jeuk te hebben.
Ik wil nu dus Beaphar Vlo Kill proberen in de hoop dat ook mijn ene kat de vlooien kwijt raakt anders zit de rest zo ook weer onder.
Hoe kan het dat bij mijn ene kat de vlooien hardnekkiger lijken?
Mijn honden hadden vlooien, ik denk dat een van mijn katten de boosdoener is. Ik heb de katten gewassen met een shampoo tegen vlooien, de katten en honden een pipetje gegeven, een beetje lavendelolie op mijn handen gedruppeld en in hun vacht gewreven. Ik heb een spray zonder insecticiden voor de omgeving gebruikt, alles wat gewassen kan gewassen en wat niet gewassen kon heeft 24 uur in de vriezer gezeten. Dit was altijd afdoende maar toch zie ik nu bij een van mijn katten nog vlooien lopen, bij de andere kon ik ze niet meer vinden en ook de honden lijken minder last van jeuk te hebben.
Ik wil nu dus Beaphar Vlo Kill proberen in de hoop dat ook mijn ene kat de vlooien kwijt raakt anders zit de rest zo ook weer onder.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Re: Beaphar Vlo Kill
Vlooien worden vaak meer aangetrokken door zwakkere dieren. Is die kat onlangs ziek geweest of is-ie heel oud/jong? Toen Izzy in de lappenmand lag met d'r poot kreeg ik de vlooien ook haast niet uitgeroeid, vreselijk irritant. Ook mijn oudste kat, die altijd een duffig sukkeltje is geweest, heeft meerdere keren echt ernstig in de vlooien gezeten, terwijl m'n andere katten, bij wijze van spreken, vlo-vrij waren
Overigens heb ik mijn katten een Seresto-band omgedaan, daar ben ik echt razend enthousiast over.

Overigens heb ik mijn katten een Seresto-band omgedaan, daar ben ik echt razend enthousiast over.
- dagmar88
- Zeer actief
De een is gewoon lekkerder dan de ander, of het nu aan de vacht of de geur ligtAntonetta schreef:Heeft iemand hier ervaring mee?

Die vlo kill werkt maar kort, heb je niets aan wanneer je de omgeving niet met gif behandelt.
Voor mijn katten werken de bandjes van beaphar het best en langst. Ik koop ze van zachte stof in engeland, en household flea powder.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik heb wel eens Vlo Kill gebruikt, maar als je ze in je huis en omgeving hebt, denk ik niet dat het de oplossing is.
Ik heb het gebruikt nadat mijn hond onder de vlooien thuis kwam van een grote besmettingshaard. Op zo'n moment heb je nog geen eitjes in je huis.
Het werkt verder niet preventief en werkt maar enkele dagen, zover ik weet. Het is een manier om de vlooien om zeep te helpen die op dat moment op de hond/kat zitten, maar als je kat nog in de besmettingshaard zit, krijgt hij binnen no-time nieuwe vlooien
Ik heb het gebruikt nadat mijn hond onder de vlooien thuis kwam van een grote besmettingshaard. Op zo'n moment heb je nog geen eitjes in je huis.
Het werkt verder niet preventief en werkt maar enkele dagen, zover ik weet. Het is een manier om de vlooien om zeep te helpen die op dat moment op de hond/kat zitten, maar als je kat nog in de besmettingshaard zit, krijgt hij binnen no-time nieuwe vlooien

- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
De Vlo Kill is ideaal tijdens een plaag om de andere middelen zoals omgevingsspray te ondersteunen.
Ecostyle heeft eventueel nog de gifvrije Vlovrij spray voor op dieren. Deze mag samen met andere gifmiddelen en doordat hij gifvrij is ideaal voor bijv jonge of zwakke dieren.
Doodt vlooien, eieren en larven onmiddellijk.
Misschien is een vlooien anticonceptie nog een idee. Dan zet je in ieder geval een stop in de cirkel.
Ecostyle heeft eventueel nog de gifvrije Vlovrij spray voor op dieren. Deze mag samen met andere gifmiddelen en doordat hij gifvrij is ideaal voor bijv jonge of zwakke dieren.
Doodt vlooien, eieren en larven onmiddellijk.
Misschien is een vlooien anticonceptie nog een idee. Dan zet je in ieder geval een stop in de cirkel.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
De kat waarop ik de vlooien niet uitgeroeid krijg heeft chronische niesziekte en hier door een lage weerstand, dus die is idd zwakker dan mijn andere kat.Lemuria schreef:Vlooien worden vaak meer aangetrokken door zwakkere dieren. Is die kat onlangs ziek geweest of is-ie heel oud/jong? Toen Izzy in de lappenmand lag met d'r poot kreeg ik de vlooien ook haast niet uitgeroeid, vreselijk irritant. Ook mijn oudste kat, die altijd een duffig sukkeltje is geweest, heeft meerdere keren echt ernstig in de vlooien gezeten, terwijl m'n andere katten, bij wijze van spreken, vlo-vrij waren![]()

- Antonetta
- Zeer actief
Ik zal het huis behandelen met een omgevingsspray met insecticiden en de honden en katten Beaphar Vlo Kill tabletten geven om ze gelijk vlo vrij te krijgen en ze hierbij fiprodog pipetten geven. Als ze dan nog vlooien hebben weet ik het ook niet meer.

- Antonetta
- Zeer actief
Wat een middel die vlo kill, ik heb de honden en katten gisteren een tablet gegeven en na een uurtje zag ik in de katten kamer gewoon dode vlooien op de vloer liggen. Ik heb bij de honden geen dode vlooien kunnen ontdekken maar ze krabben nu helemaal niet meer, dus ze zullen toch nog wel vlooien hebben gehad. Prima spul om de vlooien te doden dat vlo kill. Vandaag krijgen de honden en katten een vlooienband om, de omgeving is al aangepakt met de omgevingsspray van beaphar en er komt een stuk van de vlooienband in de nieuwe stofzuigerzak, hopelijk is het vlooien probleem hiermee opgelost.