Waarbij je er van uitgaat dat diegene dat kan volhouden en niet voor dat "uiteindelijk" al met problemen aan gewrichten, banden en spieren bij de fysiotherapeut zit..... of erger.ArjanD schreef:Alle ridgebacks en rottweilers lopen bij ons op de hondenschool ook netjes mee.
Als de baasjes met een slipketting aankomen, krijgen ze nog net niet hun geld terug met de mededeling een andere school te zoeken.
Tuurlijk, het kost tijd. En bloed (figuurlijk), zweet en tranen (dat soms wel, uit frustratie). Maar uiteindelijk komt alles goed.
Ik gebruik het liefst geen hulpmiddelen, maar ik bekijk het wel per hond en per baas/hond combinatie.
Op de hondenscholen waar ik les heb gegeven waren slipkettingen niet toegestaan.
Toch heb ik die daar wel een of twee keer ingezet.
Ik heb de slip zelf ook gebruikt toen ik vanwege een scheur in een enkelband (vanwege een actie van mijn hond
Ze heeft daarna nooit meer getrokken
Dat klopt niet helemaal.korthaar schreef:Het geeft toch ook meer voldoening om een prettige band met je hond op te bouwen.
Ik weet ook wel, dat een hond al snel netjes mee loopt, wanneer je als een hork aan de lijn gaat staan hengsteballen.
Er zijn horken die de rest van het leven van de hond aan de lijn staan te hengsten zonder dat het ook maar iets oplost.