Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cesar Millan

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Cesar Millan

Ongelezen bericht door ranetje »

ArjanD schreef:Alle ridgebacks en rottweilers lopen bij ons op de hondenschool ook netjes mee.
Als de baasjes met een slipketting aankomen, krijgen ze nog net niet hun geld terug met de mededeling een andere school te zoeken.
Tuurlijk, het kost tijd. En bloed (figuurlijk), zweet en tranen (dat soms wel, uit frustratie ;) ). Maar uiteindelijk komt alles goed.
Waarbij je er van uitgaat dat diegene dat kan volhouden en niet voor dat "uiteindelijk" al met problemen aan gewrichten, banden en spieren bij de fysiotherapeut zit..... of erger.
Ik gebruik het liefst geen hulpmiddelen, maar ik bekijk het wel per hond en per baas/hond combinatie.
Op de hondenscholen waar ik les heb gegeven waren slipkettingen niet toegestaan.
Toch heb ik die daar wel een of twee keer ingezet.
Ik heb de slip zelf ook gebruikt toen ik vanwege een scheur in een enkelband (vanwege een actie van mijn hond :blauwoog: ) op krukken liep en mijn hond toch uitgelaten moest worden.
Ze heeft daarna nooit meer getrokken :D
korthaar schreef:Het geeft toch ook meer voldoening om een prettige band met je hond op te bouwen.
Ik weet ook wel, dat een hond al snel netjes mee loopt, wanneer je als een hork aan de lijn gaat staan hengsteballen.
Dat klopt niet helemaal.
Er zijn horken die de rest van het leven van de hond aan de lijn staan te hengsten zonder dat het ook maar iets oplost.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Miranda schreef: Als ik buiten liep en Skadi een bal of lekkers aanbood, ging ze eerst alert om zich heen loeren wat ze had gemist, uit voorzorg alvast haar mouwen opstropend :hmmm:

Slappe lach hier :LOL:
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door GrethavW »

S@ndr@ schreef:
ArjanD schreef:Alle ridgebacks en rottweilers lopen bij ons op de hondenschool ook netjes mee.
Als de baasjes met een slipketting aankomen, krijgen ze nog net niet hun geld terug met de mededeling een andere school te zoeken.
Tuurlijk, het kost tijd. En bloed (figuurlijk), zweet en tranen (dat soms wel, uit frustratie ;) ). Maar uiteindelijk komt alles goed.
Bij ons op de KC waren slipkettingen ook verboden, gentle en halty niet, daar mag je ook niet mee corrigeren,
mijn 50 kilo zwaar puppytje is nu een puppy van 70 kil0 + en ik kan er mee over straat omdat hij naar me luistert mede dankzij de training met een hulpmiddel :wink: en in principe is een jachtlijn ook een slip- weliswaar met een stop erop, maar niet veel anders
Ik zou willen dat ik de halty veel eerder geprobeerd had. Bronco's aandacht is éénmaal de voordeur uit met niets te vangen.
Nu corrigeert hij zichzelf en kan ik hem zonder al te veel moeite langs, een voor hem, moeilijke situatie laten lopen.
Geen geruk en getrek.

Ik gebruik hem nu alleen nog maar op momenten dat ik weet dat we andere honden of wild tegen kunnen komen.
Op andere momenten niet en ook dan loopt hij nu meestal niet meer te hangen in de lijn. Gewoon met een halsband.
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Knappe hond, hij laat de put vollopen met pis zodat de hulproeper komt bovendrijven.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Miranda schreef: Als ik buiten liep en Skadi een bal of lekkers aanbood, ging ze eerst alert om zich heen loeren wat ze had gemist, uit voorzorg alvast haar mouwen opstropend :hmmm:
En die bood ik heus niet alleen aan als er iemand aan kwam. Integendeel.
Dus bij de 'vriendelijke' methode kun je dat resultaat net zo goed krijgen, hoor :mrgreen:
Heel herkenbaar, Tapas doet dit precies zo. :wink:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

LongFields schreef:
Dus bij de 'vriendelijke' methode kun je dat resultaat net zo goed krijgen, hoor :mrgreen:
Ayleen ook. Merk direct als ik laks ben geweest: roep ik 'hiieerrr' en denkt ze dat er wat aan komt. :hmmm:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

LongFields schreef:
Rio hoorde aan mijn manier van hier roepen (bal had sowieso geen zin en lekkers was minder belangrijk op sommige momenten :mrgreen: ) of het een hier was van we gaan naar huis of een hier omdat er iets aankomt wat wellicht minder kan gaan aflopen.
Hij kwam dan wel maar ondertussen loerend wat voor vreselijk gevaar er aan kwam.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Tineke schreef:Rio hoorde aan mijn manier van hier roepen (bal had sowieso geen zin en lekkers was minder belangrijk op sommige momenten :mrgreen: ) of het een hier was van we gaan naar huis of een hier omdat er iets aankomt wat wellicht minder kan gaan aflopen.
Hij kwam dan wel maar ondertussen loerend wat voor vreselijk gevaar er aan kwam.
Izzy heeft dat ook door. Ik probeer m'n stem kalm te houden, maar ze merken het kleinste nuance/toonverschilletje. Vandaar dat ik nu met een fluitje aan het werken ben, dan kan ik d'r om de tuin leiden :smile2:
Tineke
Zeer actief

Lemuria schreef:
Tineke schreef:Rio hoorde aan mijn manier van hier roepen (bal had sowieso geen zin en lekkers was minder belangrijk op sommige momenten :mrgreen: ) of het een hier was van we gaan naar huis of een hier omdat er iets aankomt wat wellicht minder kan gaan aflopen.
Izzy heeft dat ook door. Ik probeer m'n stem kalm te houden, maar ze merken het kleinste nuance/toonverschilletje. Vandaar dat ik nu met een fluitje aan het werken ben, dan kan ik d'r om de tuin leiden :smile2:
Ha ha toen laatst de blote meneer keihard op ons afkwam (Rio leefde toen nog en was daarbij) haalde ik hem direct bij me ,niet omdat hij bloot was meer omdat hij keihard op ons af kwam rennen in eerste instantie.
Wellicht door mijn stem en de aanblik van Rio die verwilderd rondkeek zo van waar ,waar is de onraad (en wellicht ook van mij om 5.30 in de ochtend :mrgreen: ) holde hij direct een andere kant op, rechtstreeks de bosjes in :mrgreen:
Afbeelding

blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Lemuria schreef:
"kom jongens" op de meest nonchalante manier .. zucht.. "Beiden gingen dan om zich heen kijken waarom ik ze dan bij me riep :oeps: " Ze kwamen wel, maar wel eerst kijken waarom dan ..
Lemuria

Ik probeer ook heus wel om haar op onbelangrijke momenten bij me te roepen, met een slagingspercentage van 100%. Maar dan moet er niets zijn wat interessanter is. Dat wordt nog getraind, zeg maar :mrgreen: Als ik een boze brul geef, staat ze gelijk weer naast me, maar ik wil het liever op een beschaafde manier vragen en uitgevoerd zien worden.
ranetje
Zeer actief

Lemuria schreef:
Fluitje nemen :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Of je gaat een stap verder en leert je hond juist te komen als er wat is. Bas is vrij makkelijk maar wel een terriërtje. Dus dwars. Ik ben haar gaan trainen op het vanzelf hierkomen als er iemand, een hond of een auto komt. Dat is een groot feest dan. Inmiddels gaat ze direct en vanzelf naast lopen zodra er een auto of hond komt. Ook bij passeren van mensen gaat ze vanzelf aan de kant. Komt omdat ik altijd en consequent aangelijnd heb of heb laten volgen bij alles. Ze krijgt vanuit volgen rustig vrij bij leuke hondjes of lieve mensen maar in de basis komt ze altijd naast. Soms komt Bas naast en kijk ik daarna pas rond. Oh braaf, fiets gemist of auto in de verte. Nooit heb ik met kom hier of naast iets afgekapt. Dus gaat ze eenmaal naar een hond of wil ze dat dan heb ik daar nooit kom hier of naast aan gekoppeld. Want dan gaan ze eerst kijken waarom je roept. Nu is het andersom. Ik kijk soms waarom ze naast komt lopen.
Afbeelding
Lemuria

ranetje schreef:
Lemuria schreef:Izzy heeft dat ook door. Ik probeer m'n stem kalm te houden, maar ze merken het kleinste nuance/toonverschilletje. Vandaar dat ik nu met een fluitje aan het werken ben, dan kan ik d'r om de tuin leiden :smile2:
Dat zeg ik. Dat heb ik dus :mrgreen:

@Laeken: Izzy is rete-nieuwsgierig. Die wil zien wat er aan de hand is en gaat dan een waarde-oordeeltje in d'r hersentjes vellen. Daarna komt ze OF blij stuiterend naar me toe, OF gaat kijken naar die nieuwigheid. Overigens is ze ook een pindabreintje, dus als er een auto aan zou komen zou ze ook stokstijf blijven staan kijken :roll:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik heb mijn mening al wel eens gegeven over cm.
Ben niet echt fan maar ook niet tegen.
Wat ik wel vind is dat cm meermalig aangeeft dat niet alle methodes bij iedereen werken. Dus eigen inzicht is nodig.
Dat hij probeerd uit te leggen hoe belangrijk het is om rustig en beheerst te blijven vanuit rust bereik je immers meer.

Wat ik minder vind is dat op tv het lijkt of hij een of andere held is die van vechthonden luie lieve gezinshondjes kan maken en dat iedereen dat het voor veel mensen over komt dat iedereen dat kan zo lang ze maar kalm en beheerst blijven.

Ik zie cm vooral als een ervaringsdeskundige. Die heel lang honden heeft, ze geobserveerd heeft en echt wel kennis opgedaan zal hebben. Dat hij een assistent was vind ik dan niet relevant, heb ooit eens gezien dat hij vertelde dat hij uit een arm gezin kwam en dat hij ook niks anders kon dan dieren verzorgen hij ging dus doen waar zijn hart op dat moment lag. Niks mis mee.

Ik heb wel moeite met hoe het getoond word. En dat ligt m.i niet aan cm zelf, alhoewel hij er wel mee instemd en er wel flink aan verdient en hij ook zijn kinderen lekker showd met die leuke vechthonden. Het lijkt namelijk heel makkelijk te gaan allemaal en ik denk dat best wat onbenullen zo gezegd hebben geexperimenteerd en dat vind ik jammer.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
ranetje
Zeer actief

Lemuria schreef:
ranetje schreef:
Lemuria schreef:Izzy heeft dat ook door. Ik probeer m'n stem kalm te houden, maar ze merken het kleinste nuance/toonverschilletje. Vandaar dat ik nu met een fluitje aan het werken ben, dan kan ik d'r om de tuin leiden :smile2:
:lol1:
Afbeelding
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

ranetje schreef:
Lemuria schreef:
ranetje schreef:
Als ik ontspannen ben klinkt mijn fluitje toch ook anders dan wanneer ik wat boos ben.. In het tweede geval fluit ik toch wat fanatieker dan in de relaxstand.. :lol1: :engel:
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
ranetje
Zeer actief

Omega schreef:
ranetje schreef:
Lemuria schreef:Dat zeg ik. Dat heb ik dus :mrgreen:
Als ik ontspannen ben klinkt mijn fluitje toch ook anders dan wanneer ik wat boos ben.. In het tweede geval fluit ik toch wat fanatieker dan in de relaxstand..
Ik fluit nooit in de relaxstand :mrgreen:
Bevel is bevel. :tongue:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

laeken schreef:Of je gaat een stap verder en leert je hond juist te komen als er wat is. Bas is vrij makkelijk maar wel een terriërtje. Dus dwars. Ik ben haar gaan trainen op het vanzelf hierkomen als er iemand, een hond of een auto komt. Dat is een groot feest dan. Inmiddels gaat ze direct en vanzelf naast lopen zodra er een auto of hond komt. Ook bij passeren van mensen gaat ze vanzelf aan de kant. Komt omdat ik altijd en consequent aangelijnd heb of heb laten volgen bij alles. Ze krijgt vanuit volgen rustig vrij bij leuke hondjes of lieve mensen maar in de basis komt ze altijd naast. Soms komt Bas naast en kijk ik daarna pas rond. Oh braaf, fiets gemist of auto in de verte. Nooit heb ik met kom hier of naast iets afgekapt. Dus gaat ze eenmaal naar een hond of wil ze dat dan heb ik daar nooit kom hier of naast aan gekoppeld. Want dan gaan ze eerst kijken waarom je roept. Nu is het andersom. Ik kijk soms waarom ze naast komt lopen.

Abra doet dat wel , die komt en volgt als we iets passeren waarbij we dat nodig vinden en dat doet ze zonder problemen.
Rio echter zou daar meer moeite mee hebben gehad, hij wilde zich sowieso bij voorkeur tussen jou en het vermeende ''gevaar'' komen om vandaar te beslissen wat het beste was , vertellen op te zouten of toch maar ongehinderd laten passeren.
Om dat te voorkomen ging hij in sommige contacten standaard aan de lijn om dan al volgend te passeren ,dat werkte bij hem hebt beste :wink:
Afbeelding

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

toots schreef: Wat ik minder vind is dat op tv het lijkt of hij een of andere held is die van vechthonden luie lieve gezinshondjes kan maken en dat iedereen dat het voor veel mensen over komt dat iedereen dat kan zo lang ze maar kalm en beheerst blijven.
Oh dat vind ik niet. Hij hamert altijd op exercise discipline and affection. Daarnaast ken ik ook een paar afleveringen waar hij aangeeft dat de eigenaar te zacht en passief is voor de krachtige hond die ze hebben, waar hij als oplossing aandraagt om de hond in zijn roedel op te nemen en vanuit hem te herplaatsen, en de oude eigenaar krijgt dan een hond uit zijn roedel die wel geschikt is.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Miranda schreef:
cornelia schreef:Hier loopt zo iemand. Hond maakt een kalme indruk. Baas ziet een andere hond aankomen en rukt meteen aan de ketting met "en pas op he', stil zijn, geen gedonder". Meteen springt die hond in de aandacht- en klootmodus; "waar, wie, wat, ik scheur het aan stukken." Die baas had 700 andere interventies kunnen plegen die allemaal 100% beter resultaat zouden hebben.
Dat kan.

Als ik buiten liep en Skadi een bal of lekkers aanbood, ging ze eerst alert om zich heen loeren wat ze had gemist, uit voorzorg alvast haar mouwen opstropend :hmmm:

natuurlijk. netjes conditioneren kan overal mee. je hebt genoeg aandacht gegeven in dit soort afleidingssituaties, anders was ze nooit zo gaan reageren. :mrgreen:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Paisley schreef:
toots schreef: Wat ik minder vind is dat op tv het lijkt of hij een of andere held is die van vechthonden luie lieve gezinshondjes kan maken en dat iedereen dat het voor veel mensen over komt dat iedereen dat kan zo lang ze maar kalm en beheerst blijven.
Oh dat vind ik niet. Hij hamert altijd op exercise discipline and affection. Daarnaast ken ik ook een paar afleveringen waar hij aangeeft dat de eigenaar te zacht en passief is voor de krachtige hond die ze hebben, waar hij als oplossing aandraagt om de hond in zijn roedel op te nemen en vanuit hem te herplaatsen, en de oude eigenaar krijgt dan een hond uit zijn roedel die wel geschikt is.
Jammer dat je alleen dat stukje hebt gequote. In een eerder stukje van dezelfde post geef ik aan de cm zelf aangeeft dat rust heel belangrijk is. Maar dat komt bij lange niet in elke aflevering naar voren. Het lijkt heel makkelijk. CM heeft een heel team van mensen die met de honden werken en aan de honden werken en wat je als kijker te zien krijgt is 60 minuten waarin cm aan mensen iets uitlegd en tools mee geeft zo gezegd wat goed is hoor maar slechts een heel klein stukje van wat er allemaal gebeurd. Ook is cm is heel erg voor alle reuen castreren en showd hij met iets teveel flair zijn honden met zijn toen nog 4 jarige zoontje. Let wel die stond tussen een hele roedel stafffords/pittbuls daaromheen stonden natuurlijk die camera lui. Maar het heeft wel een heel hoog kijk eens pittbulls kunnen prima kusjes geven aan kinderen en naast kinderen liggen en poseren. Hij doet met name het opvoeden van lastige probleemhonden toch makkelijk lijken en voor iedereen mogelijk en dat vind ik toch jammer.

Hij zal veel kennis in pacht hebben ik vind hem zelf wel heel goed met honden en de rust die hij uitstraalt ook en ik weet ook wel zeker dat de mensen die door hem gecoached zijn er wel baat bij gehad hebben. Maar ik denk dat niet alles of zelfs heel veel niet toe te passen is voor kijkers die om dat programma door dat ze gezien hebben hoe leuk en stoer die pittbulls zijn toe te passen is.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk maak zo. Vind het lastig uitleggen.

Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

toots schreef:
Paisley schreef:
Jammer dat je alleen dat stukje hebt gequote. In een eerder stukje van dezelfde post geef ik aan de cm zelf aangeeft dat rust heel belangrijk is. Maar dat komt bij lange niet in elke aflevering naar voren. Het lijkt heel makkelijk. CM heeft een heel team van mensen die met de honden werken en aan de honden werken en wat je als kijker te zien krijgt is 60 minuten waarin cm aan mensen iets uitlegd en tools mee geeft zo gezegd wat goed is hoor maar slechts een heel klein stukje van wat er allemaal gebeurd. Ook is cm is heel erg voor alle reuen castreren en showd hij met iets teveel flair zijn honden met zijn toen nog 4 jarige zoontje. Let wel die stond tussen een hele roedel stafffords/pittbuls daaromheen stonden natuurlijk die camera lui. Maar het heeft wel een heel hoog kijk eens pittbulls kunnen prima kusjes geven aan kinderen en naast kinderen liggen en poseren. Hij doet met name het opvoeden van lastige probleemhonden toch makkelijk lijken en voor iedereen mogelijk en dat vind ik toch jammer.

Hij zal veel kennis in pacht hebben ik vind hem zelf wel heel goed met honden en de rust die hij uitstraalt ook en ik weet ook wel zeker dat de mensen die door hem gecoached zijn er wel baat bij gehad hebben. Maar ik denk dat niet alles of zelfs heel veel niet toe te passen is voor kijkers die om dat programma door dat ze gezien hebben hoe leuk en stoer die pittbulls zijn toe te passen is.

Je leert helemaal niets echt, door alleen maar naar een tv-programma te kijken.
Of door er een boek over te lezen.
Echt leren kan alleen maar door het ook te gaan doen.
Wiel
Chihuahua-paws
Zeer actief

Biet schreef:
toots schreef:
Paisley schreef:

Je leert helemaal niets echt, door alleen maar naar een tv-programma te kijken.
Of door er een boek over te lezen.
Echt leren kan alleen maar door het ook te gaan doen.

Daar ben ik het mee eens.
Echter vind ik dat niet alles voor iedereen toepasbaar is en dat er best wel mensen zullen zijn die gewoon maar zijn gaan doen :wink: Volgens het programma moet het zus of zo dus dan doen we het gewoon zus of zo.

63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

toots schreef: Jammer dat je alleen dat stukje hebt gequote. In een eerder stukje van dezelfde post geef ik aan de cm zelf aangeeft dat rust heel belangrijk is. Maar dat komt bij lange niet in elke aflevering naar voren. Het lijkt heel makkelijk. CM heeft een heel team van mensen die met de honden werken en aan de honden werken en wat je als kijker te zien krijgt is 60 minuten waarin cm aan mensen iets uitlegd en tools mee geeft zo gezegd wat goed is hoor maar slechts een heel klein stukje van wat er allemaal gebeurd. Ook is cm is heel erg voor alle reuen castreren en showd hij met iets teveel flair zijn honden met zijn toen nog 4 jarige zoontje. Let wel die stond tussen een hele roedel stafffords/pittbuls daaromheen stonden natuurlijk die camera lui. Maar het heeft wel een heel hoog kijk eens pittbulls kunnen prima kusjes geven aan kinderen en naast kinderen liggen en poseren. Hij doet met name het opvoeden van lastige probleemhonden toch makkelijk lijken en voor iedereen mogelijk en dat vind ik toch jammer.

Als je alleen maar kijkt naar het resultaat, namelijk een hond die niks meer durft en waar bijna geen leven meer in zit, dan zou je inderdaad denken dat hij veel kennis in pacht heeft. Maar hij heeft helemaal geen kennis, hij gebruikt alleen maar intimidatie om een hond daar te krijgen waar hij hem hebben wil. Ik vind je een dweil van een vent als dat de enige manier is waarop je iets van een hond gedaan kunt krijgen. Hij kan niet anders dan denken in termen van 'dominantie', ofwel: overheersing door intimidatie, en mist overduidelijk de intelligentie en creativiteit om op een niet-bedreigende manier problemen op te lossen en op een normale manier met honden om te gaan. Maar hij heeft dan ook geen geduld, alles moet meteen en hij zal het de hond wel even leren, niet goedschiks dan kwaadschiks. Het allerergste vind ik dat hij blijkbaar geen verschil ziet - en zijn bewonderaars dus evenmin duidelijk maakt wat het verschil is - tussen een van angst verlamde, geïntimideerde hond en een hond die kalm is omdat hij zich veilig voelt en graag met de baas mee wil werken. De manier waarop hij het hondje Josh zover kreeg dat die zich liet knippen en kammen is daar een triest voorbeeld van, maar zo zijn er veel meer.

Ik heb heel veel van Cesar Millan geleerd: hoe het vooral niet moet.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

jvanringen schreef:
toots schreef: Jammer dat je alleen dat stukje hebt gequote. In een eerder stukje van dezelfde post geef ik aan de cm zelf aangeeft dat rust heel belangrijk is. Maar dat komt bij lange niet in elke aflevering naar voren. Het lijkt heel makkelijk. CM heeft een heel team van mensen die met de honden werken en aan de honden werken en wat je als kijker te zien krijgt is 60 minuten waarin cm aan mensen iets uitlegd en tools mee geeft zo gezegd wat goed is hoor maar slechts een heel klein stukje van wat er allemaal gebeurd. Ook is cm is heel erg voor alle reuen castreren en showd hij met iets teveel flair zijn honden met zijn toen nog 4 jarige zoontje. Let wel die stond tussen een hele roedel stafffords/pittbuls daaromheen stonden natuurlijk die camera lui. Maar het heeft wel een heel hoog kijk eens pittbulls kunnen prima kusjes geven aan kinderen en naast kinderen liggen en poseren. Hij doet met name het opvoeden van lastige probleemhonden toch makkelijk lijken en voor iedereen mogelijk en dat vind ik toch jammer.

Als je alleen maar kijkt naar het resultaat, namelijk een hond die niks meer durft en waar bijna geen leven meer in zit, dan zou je inderdaad denken dat hij veel kennis in pacht heeft. Maar hij heeft helemaal geen kennis, hij gebruikt alleen maar intimidatie om een hond daar te krijgen waar hij hem hebben wil. Ik vind je een dweil van een vent als dat de enige manier is waarop je iets van een hond gedaan kunt krijgen. Hij kan niet anders dan denken in termen van 'dominantie', ofwel: overheersing door intimidatie, en mist overduidelijk de intelligentie en creativiteit om op een niet-bedreigende manier problemen op te lossen en op een normale manier met honden om te gaan. Maar hij heeft dan ook geen geduld, alles moet meteen en hij zal het de hond wel even leren, niet goedschiks dan kwaadschiks. Het allerergste vind ik dat hij blijkbaar geen verschil ziet - en zijn bewonderaars dus evenmin duidelijk maakt wat het verschil is - tussen een van angst verlamde, geïntimideerde hond en een hond die kalm is omdat hij zich veilig voelt en graag met de baas mee wil werken. De manier waarop hij het hondje Josh zover kreeg dat die zich liet knippen en kammen is daar een triest voorbeeld van, maar zo zijn er veel meer.

Ik heb heel veel van Cesar Millan geleerd: hoe het vooral niet moet.
Goh raar dan dat ik iets heel anders zie en live gezien heb. Stuk voor stuk vrolijke honden die vaan nu pas eindelijk duidelijkheid kregen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
63673J

Nanna schreef:Ik heb ook opvoedboeken van CM en daar staat nergens in dat je moet intimideren.
Integendeel. :19:

Maar wat wij op de shows zien zijn geen blanco honden die opgevoed moeten worden, maar honden met soms erg heftige problemen die vaak als helemaal uitge GT'd waren. De spuit restte.
En dan begrijp ik best dat dat in sommige gevallen niet alleen met koekies kan. Ik heb ook weleens een Teckel die naar mij meende te moeten grauwen een oplazer gegeven. Zie ook niet waarom dat niet zou kunnen want onderling doen ze het ook en harder dan ik.
Hondje heeft er niks van gekregen hoor. En later waren we de beste vrienden :ok:
Ik heb nog nooit een hond een oplazer gegeven en heb het ook nog nooit nodig gehad. Er was niks mis met dat hondje Josh en het had op een heel andere manier gekund. Maar daar kiest hij nooit voor, want daar is hij of te stom voor, of het mag niet omdat het geen spannende tv oplevert.
63673J

Nanna schreef:
jvanringen schreef:Ik heb nog nooit een hond een oplazer gegeven en heb het ook nog nooit nodig gehad. Er was niks mis met dat hondje Josh en het had op een heel andere manier gekund. Maar daar kiest hij nooit voor, want daar is hij of te stom voor, of het mag niet omdat het geen spannende tv oplevert.
Nou, bel de omroepen. Ga een tv programma maken.
Ik zou ook niet alles net als mister Millan doen en dat hoeft ook niet. Maar ik denk ook niet dat hij zo mateloos populair is geworden omdat hij al zijn klandizie in elkaar tremt :19:
Dat denk ik dus wel. Het komt namelijk heel stoer en autoritair over, en veel mensen vinden dat nou eenmaal erg indrukwekkend. En dat gezwam over de 'packleader' zijn spreekt ook veel mensen aan, want die wanen zich dan de dappere onbevreesde roedelleider die met hun hond in 'duel' gaan om hem mores te leren. En als ze hem dan klein gekregen hebben voelen ze zich de held die het toch maar durft, dat gevaarlijke beest te leren wie er de baas is. Zielepoten zijn het.
Chihuahua-paws
Zeer actief

jvanringen schreef:
Nanna schreef:
jvanringen schreef:Ik heb nog nooit een hond een oplazer gegeven en heb het ook nog nooit nodig gehad. Er was niks mis met dat hondje Josh en het had op een heel andere manier gekund. Maar daar kiest hij nooit voor, want daar is hij of te stom voor, of het mag niet omdat het geen spannende tv oplevert.
Nou, bel de omroepen. Ga een tv programma maken.
Ik zou ook niet alles net als mister Millan doen en dat hoeft ook niet. Maar ik denk ook niet dat hij zo mateloos populair is geworden omdat hij al zijn klandizie in elkaar tremt :19:
Dat denk ik dus wel. Het komt namelijk heel stoer en autoritair over, en veel mensen vinden dat nou eenmaal erg indrukwekkend. En dat gezwam over de 'packleader' zijn spreekt ook veel mensen aan, want die wanen zich dan de dappere onbevreesde roedelleider die met hun hond in 'duel' gaan om hem mores te leren. En als ze hem dan klein gekregen hebben voelen ze zich de held die het toch maar durft, dat gevaarlijke beest te leren wie er de baas is. Zielepoten zijn het.

Daar vind ik jou een punt hebben, ik snap dat dus ook niet zo. Dat hondjes onder zware dwang knippen het packleader zijn kan ook op een manier door vertrouwen op te bouwen met een hond, alleen ik geloof wel dat dat van cm zelf uit ook ooit de intentie was om dat te laten zien.

Maar toch zie jij CM alleen maar zo volgens mij dat hij alles met dwang op wil lossen. Ik zie wel degelijk een man met heel veel rust en geduld en ook echt wel die uitstraling naar de honden toe. En ook zie ik wat het effect is op andere mensen waar hij mee gewerkt heeft dus hondjes die zich apart gedroegen waar hij mee aan de slag is gegaan. Ik vind alleen de manier waarop het getoond wordt alsof het allemaal heel makkelijk gaat. En vaak toch wel dwang bij hondjes dat vind ik sneu. Maar ik vind het wel een man die daarin best wel heel veel bereikt heeft en een inspiratie kan zijn voor velen je kunt er wel degelijk veel van leren, ik heb er zelf ook wat van geleerd maar ook dus dat je niet alles moet willen en dat er meer methodes zijn dan alleen die van cm en dat vooral belangrijk ik dat je kijkt naar je eiegen hond. Maar ik vond cm vooral in de eerste seizoenen en ook in de boeken ook uitlegt dat dat zo is hoe langer cm op de buis was hoe commercieler en hoe meer het een methode werd zeg maar. Hij is er in doorgeslagen :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”