Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Erg veel drinken en erg veel plassen
Moderator: moderatorteam
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
Erg veel drinken en erg veel plassen
Met de zindelijkheid met Duke gaat het nog vrij lastig. Wat opzich ook niet gek is, het beeske is pas 4 maanden, maar op sommige momenten wordt ik er een beetje moedeloos van.
Als ik aan het werk ben, of snachts als ik slaap zit hij in een bench + puppy ren op een oppervlakte waarin hij het droog houdt. Hij gaat dan sochtends, smiddags en rond 6 uur sowieso uit en met name in de avond zijn we nog echt aan het aanrommelen.
Ochtend middag en avond wandeling zit nu een prima ritme in en dat gaat goed. Eenmaal savonds plast Duke vaak en veel. Hij kan soms wel drie of vier flinke plassen doen in een kwartier tijd. Dan ben je net buiten geweest waar hij flink geplast heeft, en nog geen 5 minuten terug thuis en dan gaat hij weer binnen.
Soms heb ik het door, met name als hij duidelijk aan de deur naar de voordeur snuffelt, maar soms denk ik, nu loopt die gewoon te spelen, en dan ineens plast hij weer. Waarschijnlijk moet ik daar nog beter alert op zijn, maar het is erg lastig als hij zo vaak achter elkaar gaat. Er moet op een gegeven moment ook een ritme in gaan komen denk ik dan. Ook zou ik langzaam over willen in dat we niet naar buiten gaan omdat hij moet, maar omdat het tijd is om te gaan en hij het in de tussentijd ophoudt, maar hoe dat aan te pakken weet ik niet goed. Hij houdt het overdag wel op tot de wandelingen, waarom savonds dan niet.
De eerste twee maanden heb ik plasjes gewoon genegeerd, inmiddels ben ik wel begonnen duidelijk nee te zeggen als hij plast, meestal stopt hij dan, soms moet ik hem nog even aanraken en dan stopt hij alsnog en dan maken we het buiten af. Dat gaat vrij goed. Als de deur naar de tuin open staat doet hij zijn plasjes buiten in de tuin.
Nu ben ik dit weekend bij mijn ouders en nu verbazen zij zich erover hoe veel en hoe vaak hij plast en hoe veel hij drinkt. Ik denk dat Duke op een normale niet warme dag makkelijk 3 halve/drie kwart 20 cm bakken leegdrinkt en dus met name in de avond veel en vaak plast. Is dit normaal? Of zou er meer aan de hand kunnen zijn?
Hebben jullie nog tips of adviezen over hoe verder aan te pakken. Goed bezig, of zouden jullie toch in de strategie dingen anders aanpakken?
Als ik aan het werk ben, of snachts als ik slaap zit hij in een bench + puppy ren op een oppervlakte waarin hij het droog houdt. Hij gaat dan sochtends, smiddags en rond 6 uur sowieso uit en met name in de avond zijn we nog echt aan het aanrommelen.
Ochtend middag en avond wandeling zit nu een prima ritme in en dat gaat goed. Eenmaal savonds plast Duke vaak en veel. Hij kan soms wel drie of vier flinke plassen doen in een kwartier tijd. Dan ben je net buiten geweest waar hij flink geplast heeft, en nog geen 5 minuten terug thuis en dan gaat hij weer binnen.
Soms heb ik het door, met name als hij duidelijk aan de deur naar de voordeur snuffelt, maar soms denk ik, nu loopt die gewoon te spelen, en dan ineens plast hij weer. Waarschijnlijk moet ik daar nog beter alert op zijn, maar het is erg lastig als hij zo vaak achter elkaar gaat. Er moet op een gegeven moment ook een ritme in gaan komen denk ik dan. Ook zou ik langzaam over willen in dat we niet naar buiten gaan omdat hij moet, maar omdat het tijd is om te gaan en hij het in de tussentijd ophoudt, maar hoe dat aan te pakken weet ik niet goed. Hij houdt het overdag wel op tot de wandelingen, waarom savonds dan niet.
De eerste twee maanden heb ik plasjes gewoon genegeerd, inmiddels ben ik wel begonnen duidelijk nee te zeggen als hij plast, meestal stopt hij dan, soms moet ik hem nog even aanraken en dan stopt hij alsnog en dan maken we het buiten af. Dat gaat vrij goed. Als de deur naar de tuin open staat doet hij zijn plasjes buiten in de tuin.
Nu ben ik dit weekend bij mijn ouders en nu verbazen zij zich erover hoe veel en hoe vaak hij plast en hoe veel hij drinkt. Ik denk dat Duke op een normale niet warme dag makkelijk 3 halve/drie kwart 20 cm bakken leegdrinkt en dus met name in de avond veel en vaak plast. Is dit normaal? Of zou er meer aan de hand kunnen zijn?
Hebben jullie nog tips of adviezen over hoe verder aan te pakken. Goed bezig, of zouden jullie toch in de strategie dingen anders aanpakken?

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Re: Erg veel drinken en erg veel plassen
Wat eet hij? Mijn honden drinken veel meer op brok dan op kvv.
Toen Gol (teef) 4 maanden was liet ik haar nog twee keer uit na 6 uur, prikkeloze plasrondjes. Op die leeftijd was ze buiten meer op andere dingen gericht dan op poepen en plassen. Ik moest er dus echt even de tijd voor nemen.
Toen Gol (teef) 4 maanden was liet ik haar nog twee keer uit na 6 uur, prikkeloze plasrondjes. Op die leeftijd was ze buiten meer op andere dingen gericht dan op poepen en plassen. Ik moest er dus echt even de tijd voor nemen.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik denk idd ook meteen aan z'n eten, misschien is dat zout?
En ik zou toch vaker naar buiten gaan, niet zo zeer wandelen, maar even op het gras laten plassen en dan weer naar binnen.
En ik zou toch vaker naar buiten gaan, niet zo zeer wandelen, maar even op het gras laten plassen en dan weer naar binnen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ik zou de urine eens laten controleren bij de DA.
Hopelijk kun je dan lichamelijke klachten uit sluiten.
Hopelijk kun je dan lichamelijke klachten uit sluiten.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Shiloh86
- Zeer actief
Hij krijgt Dog Lovers Gold, dat zou toch een goede brok moeten zijn als ik het zo mag geloven.
Gelukkig plast hij buiten erg snel en vaak ook op commando (alleen als hij echt geen zin heeft niet). Het is echt een kwestie van naar het grasje lopen en ik kan gelijk weer terug. Dat scheelt wel.
Gelukkig plast hij buiten erg snel en vaak ook op commando (alleen als hij echt geen zin heeft niet). Het is echt een kwestie van naar het grasje lopen en ik kan gelijk weer terug. Dat scheelt wel.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik zou echt niet gaan dwingen om het op te houden, dat komt vanzelf als ie er aan toe is.
blaascontrole krijgen moeten honden leren en die blaas moet ook nog een beetje meegroeien.
als die niet groot genoeg is om de urine 'op te slaan' loopt ie nou eenmaal over
zolang ie 's avonds nog zoveel plast zou ik toch nog even wat vaker met hem naar buiten blijven gaan, hoe meer je kunt belonen, des te eerder zal het dubbeltje vallen dat het daar moet!
blaascontrole krijgen moeten honden leren en die blaas moet ook nog een beetje meegroeien.
als die niet groot genoeg is om de urine 'op te slaan' loopt ie nou eenmaal over
zolang ie 's avonds nog zoveel plast zou ik toch nog even wat vaker met hem naar buiten blijven gaan, hoe meer je kunt belonen, des te eerder zal het dubbeltje vallen dat het daar moet!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Onze pup is nu 5,5 maand en ik heb eigenlijk steeds de achterdeur naar de tuin gewoon openstaan. Pas sinds twee weken poept ze niet meer in de tuin maar alleen tijdens de wandelingen. En het plassen gebeurt gewoon nog best vaak, maar wel steeds meer tijdens de wandelingen en steeds minder in de tuin. Maar dat is denk ik geen optie bij jou als ik het zo lees? Als wij geen tuin hadden of als ze zoals onze andere hond haar behoeft er niet wilde doen, dan was ik ook nog dubbel zo vaak de deur uit gestapt.
Dan zit er denk ik ook weinig anders op dan toch nog vaker even naar het gras lopen 's avonds (als medisch alles goed is).
Dan zit er denk ik ook weinig anders op dan toch nog vaker even naar het gras lopen 's avonds (als medisch alles goed is).
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Pups drinken vaak wat meer dan volwassen honden volgens mij. Bij charlie duurde het ook echt lang voordat ie een beetje betrouwbaar op kon houden, savonds ging ik er nog twee keer extra uit voor alleen een plasje. En dan nog deed ie het met grote regelmaat en idd soms drie keer in een kwartier binnen. Af en toe dacht ik ook echt: waaarom?! Maar het komt vanzelf goed hoor, echt!
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Dat doet Cayuga ook. Die heeft tot hij acht was op brok gestaan, tegenwoordig krijgt hij kvv.Shiloh86 schreef: Nu ben ik dit weekend bij mijn ouders en nu verbazen zij zich erover hoe veel en hoe vaak hij plast en hoe veel hij drinkt. Ik denk dat Duke op een normale niet warme dag makkelijk 3 halve/drie kwart 20 cm bakken leegdrinkt en dus met name in de avond veel en vaak plast. Is dit normaal? Of zou er meer aan de hand kunnen zijn?
De eerste tijd dat hij hier was, was ik gewoon verbijsterd over de hoeveelheden die hij dronk (en pieste). En ook bezorgd, dus nierwaarden en urine laten controleren. Maar niks aan het handje.
Sommige honden doen dat gewoon. Net als bij mensen. De één hangt de hele dag aan de kraan te lebberen, en de ander krijgt met hangen en wurgen een litertje vocht binnen per dag.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Neeltje
Misschien dan wat langer rondlopen zodat hij vaker kan plassen? Zeker een reu plast niet altijd helemaal uit. Ze moeten ook nog wat overhouden om te markeren.Shiloh86 schreef:Hij krijgt Dog Lovers Gold, dat zou toch een goede brok moeten zijn als ik het zo mag geloven.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
een pup? hier niet hoor, plast gewoon in 1 keer, nog steeds trouwens en hij is nu 7 maandenNeeltje schreef:Misschien dan wat langer rondlopen zodat hij vaker kan plassen? Zeker een reu plast niet altijd helemaal uit. Ze moeten ook nog wat overhouden om te markeren.Shiloh86 schreef:Hij krijgt Dog Lovers Gold, dat zou toch een goede brok moeten zijn als ik het zo mag geloven.
-
Neeltje
Schijnbaar bij haar niet als hij binnen weer meteen plast.sbientje schreef:een pup? hier niet hoor, plast gewoon in 1 keer, nog steeds trouwens en hij is nu 7 maandenNeeltje schreef:Misschien dan wat langer rondlopen zodat hij vaker kan plassen? Zeker een reu plast niet altijd helemaal uit. Ze moeten ook nog wat overhouden om te markeren.Shiloh86 schreef:Hij krijgt Dog Lovers Gold, dat zou toch een goede brok moeten zijn als ik het zo mag geloven.
- Shiloh86
- Zeer actief
Bedankt voor alle adviezen en meningen. Goed om te lezen dat veel drinken en plassen op zich niet vreemd is. Toch zal ik eens met de DA overleggen of er meer aan de hand kan zijn.
Wat ik wel eens zou proberen is na de avond wandeling rond 6 uur, een half uurtje later nog een keer en dan gewoon eens drie keer achter elkaar met tussenpauzes van 5 minuten. Daarna eens in het halfuur/uur en dan zoals gewoonlijk voor het slapen gaan nog een rondje van 5 minuutjes. Op zich gaat hij altijd wel als we naar het grasje lopen, tenzij hij echt niet hoeft (en zelfs dan perst hij er nog wel drie druppels uit om zijn beloninkje te krijgen)
Overigens is de tuin wel een optie hoor. Als de deur open staat gaat hij zijn plasjes gewoon buiten doen! Maar uiteindelijk wil ik liever niet dat hij de tuin als toilet ziet, en bovendien als het weer straks weer slechter wordt heb ik er geen zin in de achterdeur alsmaar open te houden, hij zal dus uiteindelijk toch ook moeten leren om óf aan te geven dat hij moet óf ook savonds op te houden tot we samen gaan.
Hier ook, het dondert niet of ik ruim een half uur loop of een rondje van 5 minuutjes (en langer vind ik nog niet kunnen), hij plast bij het eerste grasje heel lang en vervolgens de rest van de rond niet meer. Heeeeeel soms op de terug weg bij het zelfde grasje nog een keer en dat moedig ik ook aan.sbientje schreef:een pup? hier niet hoor, plast gewoon in 1 keer, nog steeds trouwens en hij is nu 7 maandenNeeltje schreef:Misschien dan wat langer rondlopen zodat hij vaker kan plassen? Zeker een reu plast niet altijd helemaal uit. Ze moeten ook nog wat overhouden om te markeren.Shiloh86 schreef:Hij krijgt Dog Lovers Gold, dat zou toch een goede brok moeten zijn als ik het zo mag geloven.
Wat ik wel eens zou proberen is na de avond wandeling rond 6 uur, een half uurtje later nog een keer en dan gewoon eens drie keer achter elkaar met tussenpauzes van 5 minuten. Daarna eens in het halfuur/uur en dan zoals gewoonlijk voor het slapen gaan nog een rondje van 5 minuutjes. Op zich gaat hij altijd wel als we naar het grasje lopen, tenzij hij echt niet hoeft (en zelfs dan perst hij er nog wel drie druppels uit om zijn beloninkje te krijgen)
Overigens is de tuin wel een optie hoor. Als de deur open staat gaat hij zijn plasjes gewoon buiten doen! Maar uiteindelijk wil ik liever niet dat hij de tuin als toilet ziet, en bovendien als het weer straks weer slechter wordt heb ik er geen zin in de achterdeur alsmaar open te houden, hij zal dus uiteindelijk toch ook moeten leren om óf aan te geven dat hij moet óf ook savonds op te houden tot we samen gaan.

- Shari
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
- Aantal honden: 5
Hier een pup van 12 wk die veel drinkt en veel plast. Nu toevallig al een aantal dagen niks meer binnen. Maar gaat met grote regelmaat plassen.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik maak voor mijn puppen altijd een zandbakje in de tuin waar ze hun behoefte mogen doen, dan blijft de rest van de tuin schoon en als ze eenmaal echt zindelijk zijn dan haal ik de zandbak weer weg!Shiloh86 schreef:Bedankt voor alle adviezen en meningen. Goed om te lezen dat veel drinken en plassen op zich niet vreemd is. Toch zal ik eens met de DA overleggen of er meer aan de hand kan zijn.
Hier ook, het dondert niet of ik ruim een half uur loop of een rondje van 5 minuutjes (en langer vind ik nog niet kunnen), hij plast bij het eerste grasje heel lang en vervolgens de rest van de rond niet meer. Heeeeeel soms op de terug weg bij het zelfde grasje nog een keer en dat moedig ik ook aan.
Ze geven dan ook heel snel aan dat ze moeten door bij de tuindeur te gaan zitten
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- renee-uk
- Zeer actief
hij gaat het ook heus wel aangeven en ophouden leert ie ook wel.Shiloh86 schreef:Bedankt voor alle adviezen en meningen. Goed om te lezen dat veel drinken en plassen op zich niet vreemd is. Toch zal ik eens met de DA overleggen of er meer aan de hand kan zijn.
Hier ook, het dondert niet of ik ruim een half uur loop of een rondje van 5 minuutjes (en langer vind ik nog niet kunnen), hij plast bij het eerste grasje heel lang en vervolgens de rest van de rond niet meer. Heeeeeel soms op de terug weg bij het zelfde grasje nog een keer en dat moedig ik ook aan.sbientje schreef:een pup? hier niet hoor, plast gewoon in 1 keer, nog steeds trouwens en hij is nu 7 maandenNeeltje schreef:Misschien dan wat langer rondlopen zodat hij vaker kan plassen? Zeker een reu plast niet altijd helemaal uit. Ze moeten ook nog wat overhouden om te markeren.Shiloh86 schreef:Hij krijgt Dog Lovers Gold, dat zou toch een goede brok moeten zijn als ik het zo mag geloven.
zindelijk worden - aangeven dat je eruit moet en het ophouden van je plas en poep- is niet te dwingen, dat komt als de hond er klaar voor is en wanneer dat is, is per hond verschillend.
geduld is een schone zaak, juist bij het zindelijk worden van honden.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Mijn teef plaste bij periodes ook enorme meren in huis.
En terwijl je het ene meer aan het opdweilen was werd het volgende meer alweer neergelegd.
Dat heeft niet altijd te maken met niet plassen buiten, maar soms ook nog met geheime bronnen
Ik heb er toen nog over geschreven KLIK
Ita had er heel wat gevonden in het parkje om de hoek.
En aangezien dat water in het parkje erg lekker was leverde dat dus veel plassen op.
En dat terwijl ze op kvv is opgegroeid en niet op brok.
Meestal gaat het vanzelf weer over.
Opletten wanneer je hondje meer drinkt en dan dus even wat vaker naar buiten
Het is gewoon een van de puppyperikelen.
Heb je twijfels dan kan je altijd nog een plasje laten controleren op blaasontsteking o.i.d.
En terwijl je het ene meer aan het opdweilen was werd het volgende meer alweer neergelegd.
Dat heeft niet altijd te maken met niet plassen buiten, maar soms ook nog met geheime bronnen
Ik heb er toen nog over geschreven KLIK
Ita had er heel wat gevonden in het parkje om de hoek.
En aangezien dat water in het parkje erg lekker was leverde dat dus veel plassen op.
En dat terwijl ze op kvv is opgegroeid en niet op brok.
Meestal gaat het vanzelf weer over.
Opletten wanneer je hondje meer drinkt en dan dus even wat vaker naar buiten
Het is gewoon een van de puppyperikelen.
Heb je twijfels dan kan je altijd nog een plasje laten controleren op blaasontsteking o.i.d.
Laatst gewijzigd door ranetje op 23 aug 2015 12:09, 3 keer totaal gewijzigd.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
klopt. mijn vorige herder dronk heeeeel veel en plaste navenant. terwijl Lizzy af en toe eens een paar slokjes neemt en rustig de hele dag niet plast als het haar uitkomt. beiden kerngezond.Miranda schreef:Dat doet Cayuga ook. Die heeft tot hij acht was op brok gestaan, tegenwoordig krijgt hij kvv.Shiloh86 schreef: Nu ben ik dit weekend bij mijn ouders en nu verbazen zij zich erover hoe veel en hoe vaak hij plast en hoe veel hij drinkt. Ik denk dat Duke op een normale niet warme dag makkelijk 3 halve/drie kwart 20 cm bakken leegdrinkt en dus met name in de avond veel en vaak plast. Is dit normaal? Of zou er meer aan de hand kunnen zijn?
De eerste tijd dat hij hier was, was ik gewoon verbijsterd over de hoeveelheden die hij dronk (en pieste). En ook bezorgd, dus nierwaarden en urine laten controleren. Maar niks aan het handje.
Sommige honden doen dat gewoon. Net als bij mensen. De één hangt de hele dag aan de kraan te lebberen, en de ander krijgt met hangen en wurgen een litertje vocht binnen per dag.
verder denk ik vooral een kwestie van volhouden. misschien een nog lekkerder beloning als hij nog een tweede keer plast?
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Dalí zoop ook als een bootwerker toen hij hier kwam en pieste dan minutenlang. Ik was er echt verbaasd over. Het is langzaamaan minder geworden. Hij is ouder geworden en hij krijgt hier kvv en barf in plaats van brokken bij zijn vorige baasje, ik weet niet of dat heeft uitgemaakt. Ze drinken hier nu met z'n tweeën nog geen bak leeg per dag.
- Shiloh86
- Zeer actief
Haha Lothian. Jij hebt ezien hoeveel hij drinkt. Hij dronk bij jou gelijk die hele bak leeg en toen bijna nog een keer.
Renee_uk, ik weet ook wel dat je dat niet kunt dwingen. Dat wil ik ook helemaal niet. Maar ten eerste wilde ik vragen of het normaal was dat er zoveel gedronken werd. Daarnaast of er tips zijn of ik iets anders zou kunnen aanpakken om het proces te bevorderen. Ik denk dat ik hier een paar goede tips heb gehad. Ik ben mijn post notabele begonnen met dat het ook nog helemaal niet perfect hoeft te gaan aangezien hij pas 4 maanden is, maar dat er dingen gebeuren die ik vreemd vind of niet verwacht had en me afvraag of dat normaal is of niet.
Volgens mij ben ik al met al niet zo verkeerd bezig als ik het zo lees, moet ik vooral volhouden en mogelijk wat vaker gaan. Ik denk dat ik nu wekkers op mijn telefoon ga zetten om buiten wanneer hij aangeeft sowieso ook te gaan, zodat er mogelijk ook wat ritme in komt. Momenteel gaan we als hij moet (of na slapen in beweging komt oid).
Als ik dat zou doen. In de avond extra gaan op vaste tijdstippen buiten wat hij aangeeft dat moet. Wat denken jullie. Als hij slaapt dan toch wakker maken en gaan? Of wachten tot hij wakker wordt?
Ik weet eigenlijk wel zeker dat het geen blaasontsteking is. Dat hebben we met Nikki veel meegemaakt en dat uit zich echt anders. Dan gaan hondjes heel vaak achter elkaar proberen te plassen maar komt er eigenlijk niks uit. Elke keer als hij gaat gaat hij rijkelijk en hij gaat buiten ook niet meerdere keren.
Renee_uk, ik weet ook wel dat je dat niet kunt dwingen. Dat wil ik ook helemaal niet. Maar ten eerste wilde ik vragen of het normaal was dat er zoveel gedronken werd. Daarnaast of er tips zijn of ik iets anders zou kunnen aanpakken om het proces te bevorderen. Ik denk dat ik hier een paar goede tips heb gehad. Ik ben mijn post notabele begonnen met dat het ook nog helemaal niet perfect hoeft te gaan aangezien hij pas 4 maanden is, maar dat er dingen gebeuren die ik vreemd vind of niet verwacht had en me afvraag of dat normaal is of niet.
Volgens mij ben ik al met al niet zo verkeerd bezig als ik het zo lees, moet ik vooral volhouden en mogelijk wat vaker gaan. Ik denk dat ik nu wekkers op mijn telefoon ga zetten om buiten wanneer hij aangeeft sowieso ook te gaan, zodat er mogelijk ook wat ritme in komt. Momenteel gaan we als hij moet (of na slapen in beweging komt oid).
Als ik dat zou doen. In de avond extra gaan op vaste tijdstippen buiten wat hij aangeeft dat moet. Wat denken jullie. Als hij slaapt dan toch wakker maken en gaan? Of wachten tot hij wakker wordt?
Ik weet eigenlijk wel zeker dat het geen blaasontsteking is. Dat hebben we met Nikki veel meegemaakt en dat uit zich echt anders. Dan gaan hondjes heel vaak achter elkaar proberen te plassen maar komt er eigenlijk niks uit. Elke keer als hij gaat gaat hij rijkelijk en hij gaat buiten ook niet meerdere keren.

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Ja, hij dronk flink. Maar de wetterpup hier deed dat volgens mij ook wel een beetje, ik weet niet zo goed wat normaal is bij pups!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nee hoor... mijn reu van 10 weken plast rustig 3x tijdens een wandelingetje...sbientje schreef:een pup? hier niet hoor, plast gewoon in 1 keer, nog steeds trouwens en hij is nu 7 maandenNeeltje schreef:Misschien dan wat langer rondlopen zodat hij vaker kan plassen? Zeker een reu plast niet altijd helemaal uit. Ze moeten ook nog wat overhouden om te markeren.Shiloh86 schreef:Hij krijgt Dog Lovers Gold, dat zou toch een goede brok moeten zijn als ik het zo mag geloven.
Binnen plast hij niet evenals in de bench maar hij kan ook de hele dag in en uit lopen de achterdeur staat altijd open. Ik heb nog nooit een pup geleerd dat hij moet wachten tot ik zin heb om uit te gaan overigens. Als hij zich meld dan gaan we uit. Altijd. En de ervaring na al die pups leert dat dat vanzelf wel minder wordt tot de vaste momenten...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- renee-uk
- Zeer actief
maar je zei ook ditShiloh86 schreef: Renee_uk, ik weet ook wel dat je dat niet kunt dwingen. Dat wil ik ook helemaal niet. Maar ten eerste wilde ik vragen of het normaal was dat er zoveel gedronken werd. Daarnaast of er tips zijn of ik iets anders zou kunnen aanpakken om het proces te bevorderen. Ik denk dat ik hier een paar goede tips heb gehad. Ik ben mijn post notabele begonnen met dat het ook nog helemaal niet perfect hoeft te gaan aangezien hij pas 4 maanden is, maar dat er dingen gebeuren die ik vreemd vind of niet verwacht had en me afvraag of dat normaal is of niet.
en ditShiloh86 schreef:hij zal dus uiteindelijk toch ook moeten leren om óf aan te geven dat hij moet óf ook savonds op te houden tot we samen gaan.
en daar reageerde ik opShiloh86 schreef:Ook zou ik langzaam over willen in dat we niet naar buiten gaan omdat hij moet, maar omdat het tijd is om te gaan en hij het in de tussentijd ophoudt,

-
Neeltje
De hond moet wanneer hij moet, zeker op zo'n jonge leeftijd valt daar nog geen schema aan vast te plakken, behalve na het eten, slapen en spelen en dan tussendoor wanneer nodig is. In de tuin doen gaat vanzelf over, zeker als je je hond als hij tijdens de wandeling doet, de hemel in prijst en iets lekkers geeft, iets heeeeeeeeeeeeel lekkers. Vaak even een rondje of vaak even samen de tuin in. Hier is de zandbak gebleven, van mij hoeft ze niet op te houden als ze moet, kan ze gewoon gaan. We gaan wandelen om te wandelen, niet omdat ze anders niet kan plassen of poepen.
- Shiloh86
- Zeer actief
Renee_uk , langzaam en uiteindelijk ja. Dat betekend niet dat ik iets wil afdwingen of dat nu a la minuut wil. Lijkt me voor een volwassen zindelijke hond geen vreemde verwachting. Bij mij de vraag of ik hmgoed bezig ben of mijn taktiek aan moet passen.

- renee-uk
- Zeer actief
ja en daar zei ik dit op, dan zijn we er toch?Shiloh86 schreef:Renee_uk , langzaam en uiteindelijk ja. Dat betekend niet dat ik iets wil afdwingen of dat nu a la minuut wil. Lijkt me voor een volwassen zindelijke hond geen vreemde verwachting. Bij mij de vraag of ik hmgoed bezig ben of mijn taktiek aan moet passen.
renee-uk schreef: hij gaat het ook heus wel aangeven en ophouden leert ie ook wel.
zindelijk worden - aangeven dat je eruit moet en het ophouden van je plas en poep- is niet te dwingen, dat komt als de hond er klaar voor is en wanneer dat is, is per hond verschillend.
geduld is een schone zaak, juist bij het zindelijk worden van honden.

-
nomo
- Zeer actief
Morris heeft ook zo'n periode gehad. Ergens rond de 4 of 5 maanden denk ik, met 5,5 maand was het over in elk geval. Ik kon nog geeneens weer gaan zitten of hij moest alweer! Overdag ging het prima en ergens tussen half 7 en half 9 's avonds was het elke 5 minuten of vaker plassen. En hij moest ook echt elke keer!
Gaat weer over
Ik heb hem toen wel in de tuin laten plassen. Lang wandelen, kort wandelen, maakte allemaal niet uit. En ik bleef maar naar het grasveldje lopen!
Heb me toen ook wel even afgevraagd of dit wel normaal was en of er niet meer aan de hand was, maar hoorde er gewoon bij. Dus tijdje voor deurportier gespeeld en héél, heel veel heen en weer gelopen tussen binnen en buiten.
Gaat weer over
Ik heb hem toen wel in de tuin laten plassen. Lang wandelen, kort wandelen, maakte allemaal niet uit. En ik bleef maar naar het grasveldje lopen!
Heb me toen ook wel even afgevraagd of dit wel normaal was en of er niet meer aan de hand was, maar hoorde er gewoon bij. Dus tijdje voor deurportier gespeeld en héél, heel veel heen en weer gelopen tussen binnen en buiten.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Hier wordt ook heel erg veel gedronken en geplast. Winni is dan een teef, maar die plast dus nooit helemaal uit, daar is ze te druk voor. Die moet ik als ze net wakker is bijvoorbeeld uitlaten en daarna nog een keer in de tuin, omdat ze anders gewoon weer binnen plast. Ook tijdens het spelen vergeet ze wel eens dat ze moet plassen. Dan is ze zo druk dat ze ineens gaat zitten. Als zij dus zo druk bezig is, dan neem ik haar om de 10 minuten mee.
En dan moet ze 2 keer plassen, dan plast ze niet binnen. Hier is dat ook 's avonds, overdag gaat het beter, dan doet ze niks meer binnen.
Is hij al aan het wisselen? Dat is hier van een reden om nog meer te drinken en ze dronk sowieso al meer dan de 2 volwassen honden bij elkaar.
Is hij al aan het wisselen? Dat is hier van een reden om nog meer te drinken en ze dronk sowieso al meer dan de 2 volwassen honden bij elkaar.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik zou hem niet wakker maken om mee naar buiten te gaan om te plassen. Gewoon wachten tot hij wakker wordt en dan gelijk naar buiten.
Zou me nu zeker niet druk maken om het plassen in de tuin, dat kun je later gewoon weer afbouwen als je merkt dat hij gemakkelijker bij de normale uitlaatrondes buiten zijn behoeftes doet. Dat komt vanzelf, hij is nog vrij jong en je hebt nog alle tijd.
Mojo is mijn eerste reu en bij hem ging het zindelijk worden en het niet meer in de tuin willen om te plassen en poepen lang zo snel niet als bij de teefjes die ik hiervoor gehad heb. Ik heb dat gewoon voor lief genomen en heb me aan zijn tempo aangepast. En hij is nu prima zindelijk en weet ook goed dat hij niet meer in de tuin mag plassen wanneer het hem uitkomt.
Zou me nu zeker niet druk maken om het plassen in de tuin, dat kun je later gewoon weer afbouwen als je merkt dat hij gemakkelijker bij de normale uitlaatrondes buiten zijn behoeftes doet. Dat komt vanzelf, hij is nog vrij jong en je hebt nog alle tijd.
Mojo is mijn eerste reu en bij hem ging het zindelijk worden en het niet meer in de tuin willen om te plassen en poepen lang zo snel niet als bij de teefjes die ik hiervoor gehad heb. Ik heb dat gewoon voor lief genomen en heb me aan zijn tempo aangepast. En hij is nu prima zindelijk en weet ook goed dat hij niet meer in de tuin mag plassen wanneer het hem uitkomt.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Bij Elco heb ik zelfs helemaal niets hoeven doen om het plassen in de tuin te stoppen. Hij stopte er uit zichzelf mee terwijl hij het nog mocht doen van ons. Hij was toen een maand of vijf, zes