Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie helpt..? Speuren met teckel

Moderator: moderatorteam

Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Wie helpt..? Speuren met teckel

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik wil graag wat gaan doen met speuren met mijn kleine teckel meisje.
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer en weet niet waar te beginnen met zoeken en orienteren.

Wat voor soorten zijn er?
Wat is het verschil tussen de soorten speuren?
Wat is geschikt om met mijn teckel te doen?
Is er ook iets of iemand in omgeving Emmen waar ik een introductie of bij zou kunnen trainen?
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
dogo4ever
Zeer actief

Re: Wie helpt..? Speuren met teckel

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Teckels schijnen goed te zijn in het uitwerken van een zweetspoor. Er zijn er toch best een hoop die dat doen. Bij ons in de polder is een trainingsgroep. Ik zou op internet zoeken naar zweetspeuren met teckels en dan je provincie. Dan kom je vanzelf wel ergens uit. Ik heb praktijkspeuren gedaan met een Dogo. Dat was hartstikke leuk. Ik wild graag zweetspoor leren met haar maar deze school zag dat niet zo zitten om tussen een groep met teckels een kalf van een hond te hebben.
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Veenmug »

Ga eens vragen bij JTG Timing Emmen . Zij zitten in de jachthondenwereld.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Is het dan ook zo dat ik haar minder makkelijk los kan laten?
Ik kan haar op sommige stukken eindelijk los hebben maar breek ik dat dan weer af omdat ze zozelfstandig moet werken?
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

Gimmick schreef:Is het dan ook zo dat ik haar minder makkelijk los kan laten?
Ik kan haar op sommige stukken eindelijk los hebben maar breek ik dat dan weer af omdat ze zozelfstandig moet werken?
wel nee, dat is onzin.
Afbeelding
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Hoi, misschien een late reactie en heb je al iets gevonden, maar beter laat dan nooit.
Met mijn vorige hond een grand basset griffon vendeen heb ik gespeurd en nu met een gr. zwitserse sennen speur ik ook sinds ze 4 maanden is.
Elke hond kan speuren zo kwamen ze vroeger aan hun eten. Het moeilijkste ( gaat binnen 1 les) is een hond aan te leren dat zij moeten speuren wat jij aan de hond vraagt en zij niet hun eigen spoor moeten gaan volgen. En daarna moet je de signalen leren herkennen dat je hond het spoor bijster is en je de hond helpt om weer op het juiste spoor te komen.
Mijn hond speurt aan een wat langere lijn en aan de wijze hoe ze aan de lijn trekt herken ik (meestal) of zij zelfverzekerd het spoor volgt of dat zij twijfelt. Los speuren kan ook maar mijn speurmeester heeft de voorkeur aan de lijn. Ik doe niet aan het officiële sportspeuren. maar volgt de natuur van de hond. Een ander persoon loopt weg en verstopt zich en na een seintje aan we op pad. Dan volg ik de hond. Meestal komen we er en anders vraag ik via de walkietalkie een aanwijzing. Soms weet ik wel waar de persoon zit maar volg ik de hond om te leren hoe twijfel zich uit bij mijn hond. eens per jaar gaan e naar Groningen en daar wordt een spoor van een dag oud, 10 km lang gemaakt en het lukt alle soorten rasen om bij de "boef "uit te komen . Het mooie is dat je samenwerkt met je hond, je bent een team. Het geeft de honden zelfvertrouwen
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”