Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hij wordt wel heel schraal. * nu met foto's

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Re: Hij wordt wel heel schraal. * nu met foto's

Ongelezen bericht door cloris »

Op de laatste foto die je geplaatst hebt vind ik hem precies goed, wat een prachtige hond!!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

LongFields schreef:
laeken schreef:Gelukkig gaan hondjes niet dood van een kilo minder. Ook niet als ze de griep krijgen.
Als het goed is niet nee, maar hetzelfde geldt voor een kilootje meer. Als het daarbij blijft.
Maar als een hond zonder aanwijsbare oorzaak gewicht verliest terwijl hij gewoon op een normale volwassen leeftijd is, dan zou ik als het gewicht zich niet stabiliseert toch een keer naar de dierenarts gaan om hem te laten checken.

Ik denk dat de oorzaak de nieuwe grote tuin is en dat de hond gewoon zo nu en dan een bakje extra voer kan gebruiken. :wink: Er wordt aangegeven dat de hond heel erg veel en graag beweegt in de tuin. Dat vraagt net wat meer voer. Ik ben er heilig van overtuigd dat dat bakje smuldier tussendoor hem precies weer mooi op gewicht gaat krijgen. Bakken slagroom met graan ed vind ik echt een heel slecht idee. Niet dat dat jouw idee is maar gewoon.

Dus er is wel een aanwijsbare oorzaak. De hond kan nu heerlijk rondrennen in die grote tuin en dat doet hij blijkbaar ook heel veel en graag. Als dat bakje smuldier (zeg 4 keer per week of desnoods elke dag) niks doet en de hond valt meer en meer af dan moet je wel naar de DA inderdaad. :ok:

Onze pointer zag er in elk geval ook zo uit als de "magere" foto's. Zij had zelfs altijd eten staan. Maar ze was zo enorm actief. Elke dag rende zij ongeveer 2 uur aan een stuk. In het bos en in de velden. Je liet haar los en ze ging om na 2 uur met een tong van 30 cm weer in de auto te springen. Totaal geen rem op haar activiteiten. Die rende zich zowat dood. Daar hoorde haar ribben en wespentaille ook gewoon bij. Marathonlopers zijn ook extreem mager. Als we naar het hondenpark gingen kon je daar zo de hele avond staan en was ze eigenlijk elke nieuwe hond die kwam aan het afmatten. Die hond was dus echt niet kapot te krijgen en was sneller dan welke hond ook met een uithoudingsvermogen dat ongekend was. Weet niet of dat des pointer is maar wat ik wel weet is dat ze op de clubmatch meteen beste hond was en echt een prachtexemplaar. Pointermensen vonden haar magerheid dus juist prachtig. Voorbijgangers op straat keken smerig en gaven soms commentaar. Krijgt die hond wel te vreten.... :ugh: :blauwoog:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Het is jammer dat je haar niet goed kan zien. Dit ben ik 35 jaar geleden met onze pointer :engel: :LOL:

Afbeelding
Afbeelding
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland

Ongelezen bericht door Sientje »

pointer schreef:
laeken schreef:Ik vond hem te dik eerlijk gezegd en nu is hij lekker strak en schraal. Ik zou tekenen voor zijn huidige conditie. Wat mij betreft niks mis mee. Je kan hem zo nu en dan een bakje smuldier bijgeven om te zien of hij dat nodig heeft en dan ietsjes aan wil komen. Ik zou hem zelf niet meer zo dik laten worden als hij was. Dat is showmodel.
Ik schiet meteen in de verdediging :engel:

In mijn beleving is Pablo nooit dik geweest, foto vertekend denk ik een beetje. Dus ik gooi er nog een keer foto tegenaan, uit de dezelfde wazige serie.
Ik vind hem daar juist mooi.
Afbeelding

Maar goed, smaken verschillen. Ter voorbereiding op de coursingdag in Velp houd ik hem nog even in superslanke conditie :mrgreen:

Zo is hij precies goed vind ik. Wat een plaatje :I:
Afbeelding
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland

Re: Hij wordt wel heel schraal.

Ongelezen bericht door Sientje »

dagmar88 schreef:
Sientje schreef: Amy weegt tegen de 20 kg schat ik (heb niet meer gewogen na de vakantie). en is 60 cm. hoog. Toen ze mooier was qua lijf, was ze ruim 21 kg.
Ze is een mengelmoes, dus haar ideale gewicht zou ik niet weten. Maar ik schat in dat je richting een Syberische husky moet denken qua richtlijnen (15,5 tot 23 kg. bij een hoogte van 50-56 cm.).
Ze is, zo lang ik haar heb (10 mnd.) nét aan goed geweest. Ze is ook wel heel energiek en actief.

Dan is 250 gram niet zo veel hoor. Charlie weegt ook 20 tot 21 kilo, is best snel spekkig en krijgt 200 gram.
Anders hier eens naar kijken, dat is van vergelijkbare kwaliteit, goedkoper en calorierijker.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... vet/293464
Ja, maar naast die 250 gram Orijen krijgt ze dus ook 400 gram smuldier.
Ik zal eens op Zooplus kijken naar die brok. Bedankt voor de tip.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Re: Hij wordt wel heel schraal.

Ongelezen bericht door Hippo »

Sientje schreef: Ja, maar naast die 250 gram Orijen krijgt ze dus ook 400 gram smuldier.
Ik zal eens op Zooplus kijken naar die brok. Bedankt voor de tip.
Ik was een paar jaar terug ook nogal van de 'geen granen', daar ben ik toch wel van terug gekomen. 2 van mijn 3 honden worden absoluut niet zwaarder van KVV(ook smuldier niet) en ook niet van graanvrije brokken. Dus mocht het niet lukken met je voorkeur, probeer het dan toch eens met een koudgeperste brok met graan zoals Cavom (DLG, Barca ect)

@ TS
Op die laatste foto is hij voor mij ook perfect, hij is nu niet broodmager, maar een kilootje erbij kan zeker geen kwaad.

Dit is mijn hond met een verschil van 3 kilo.
Afbeelding
Hier was hij dus echt te mager, alle ribben zichtbaar, duidelijk voelbare heupbotten en ruggenwervels (die streep op z'n ribben is kwijl :mrgreen: )

Het is niet zo'n scherpe foto, maar deze is van 2 weken geleden.
Afbeelding
pointer
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Dsk/pointer
Hound

Ongelezen bericht door pointer »

@Laeken
Of je Pablo beschrijft, daar zit ook alleen een vijfde versnelling op. Hij zou zich bij warme temperaturen dood rennen, als wij er geen rem opzetten. Effe 15-30 minuten bijkomen en weer paraat voor meer aktie.
Willen we hem moe krijgen dan moet dat met gecontroleerd bewegen zoals apporteren of speuren, maar het is zo'n lieverd.

Oh, en de " geef je hond eens iets te eten" blikken herken ik ook
Groetjes Iris
laeken
Zeer actief

pointer schreef:@Laeken
Of je Pablo beschrijft, daar zit ook alleen een vijfde versnelling op. Hij zou zich bij warme temperaturen dood rennen, als wij er geen rem opzetten. Effe 15-30 minuten bijkomen en weer paraat voor meer aktie.
Willen we hem moe krijgen dan moet dat met gecontroleerd bewegen zoals apporteren of speuren, maar het is zo'n lieverd.

Volgens mij horen pointers sowieso tot de liefste honden die er zijn. Ik ken geen hond die zo zachtaardig was als onze pointer. Ze speelde met de kat en nam dan zijn hele kop in haar mond maar raakte hem dan nauwelijks aan. Ze kon met elke hond, al was het nog zo'n loeder. Ze wist het gewoon om te draaien naar spelen en vooral RENNEN!.... :cheer: . En met kinderen en mensen was ze een engel.

Ik heb dus zelden zo'n lieve hond gezien als die pointer.

Wel was onze pointer heel moeilijk te controleren. Echt heel erg actief, ze liep ook vaak weg en ze was in het bos heel erg lastig terug te roepen. Soms zo erg dat wij de auto moesten starten om haar bang te maken dat ze achter gelaten zou worden. En jagen deed ze ook ongecontroleerd. Dus ik vond haar in de omgang super maar op het vlak van uitlaten en luisteren was ze een redelijke ramp te noemen. Eenmaal riem eraf was standje 10 en wegwezen. Aangelijnd uitlaten was echter geen optie want dan kon ze haar energie niet kwijt.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

pointer schreef: Oh, en de " geef je hond eens iets te eten" blikken herken ik ook

Fijn is dat. Met Charlie had ik het heel erg, werd er de eerste weken zelfs (boos!) op aangesproken.
:19: Beestje was toen 13 weken, zwaar allergisch en was bij de vorige baas tekort gekomen.
Het is ook maar wat mensen gewend zijn. Over Niko krijg ik veel complimentjes, ook wanneer er wat mij betreft voor het mooi nog wat op zou mogen.
Zijn dan vaak mannen die zelf sportieve honden hebben.
Mensen met dikke honden kijken je aan alsof je niet spoort. :80: Hij heeft zelfs stiekem snel de lunch van een visser toegestopt gekregen, omdat hij het wel kon gebruiken.
Nou loopt ie natuurlijk steeds te schooien als je drie seconden wegkijkt, terwijl de meeste vissers absoluut niet aardig zijn tegen honden.
En heel eerlijk, ik zal ook wel eens de "voer die arme vetkwab eens wat minder" blik hebben :mann:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Idefix heeft wel een rem gelukkig, als het erg warm wordt gaat hij in de schaduw liggen. Maar ook enorm veel energie, altijd alert en heel zachtaardig. Hij doet wel alles voor eten gaat de andere hond niet uit de weg dus dat is echt opletten. Hij rent ook puur om het rennen, stukkie recht dan wat bochten en weer recht...Prachtig om die snelheid ook te zien. In het begin was hij heel mager, at ook zijn eigen ontlasting weer op. Maar dat is nu gelukkig weg, maar er gaat echt veel voer in! Ik zal ook eens een zijaanzicht foto plaatsen. Kijken of jullie hem te mager/dik vinden. Het is de eerste hond waarbij ik het best lastig vind om een goede hoeveelheid te vinden. Ik voer al jaren op gevoel.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
pointer
Zeer actief
Hound

laeken schreef:
pointer schreef:@Laeken

Volgens mij horen pointers sowieso tot de liefste honden die er zijn. Ik ken geen hond die zo zachtaardig was als onze pointer. Ze speelde met de kat en nam dan zijn hele kop in haar mond maar raakte hem dan nauwelijks aan. Ze kon met elke hond, al was het nog zo'n loeder. Ze wist het gewoon om te draaien naar spelen en vooral RENNEN!.... :cheer: . En met kinderen en mensen was ze een engel.

Ik heb dus zelden zo'n lieve hond gezien als die pointer.

Wel was onze pointer heel moeilijk te controleren. Echt heel erg actief, ze liep ook vaak weg en ze was in het bos heel erg lastig terug te roepen. Soms zo erg dat wij de auto moesten starten om haar bang te maken dat ze achter gelaten zou worden. En jagen deed ze ook ongecontroleerd. Dus ik vond haar in de omgang super maar op het vlak van uitlaten en luisteren was ze een redelijke ramp te noemen. Eenmaal riem eraf was standje 10 en wegwezen. Aangelijnd uitlaten was echter geen optie want dan kon ze haar energie niet kwijt.
Bovenstaande ook herkenbaar, ben blij dat mijn man een goede hardloper is die samen met Pablo kan canicrossen. Ik pak vaak de fiets, maar zet wel een helm op :engel: , want het gaat hard.
Maar een losloopwandeling of aangelijnde wandeling in het bos is eigenlijk geen doen, het is een soort ongeleid projectiel. Die wel elke keer even komt kijken waar ik ben en ook nooit heel ver weg is, maar ook niet echt bereikbaar of te sturen.
Jachttraining gaat wel steeds beter, maar ook daar hangt er een lange lijn aan, naar een uur jachttraining is hij wel moe. Maar daar hoor ik mijn ( zeer geduldige) trainer ook wel eens zuchten "wat een portret". :F:
Groetjes Iris
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

ik vind t opzich ook wel meevallen hoor, mooie hond trouwens :) Afgelopen winter begon mijn Trees ook steeds meer af te vallen terwijl ze aan 500 gram kvv per dag zat, wat al best veel is voor een hond van 19 kilo (destijds 18 :-p) Dus ik dacht dan maar energierijker voedsel geven, meer vet, leek wel een beetje te helpen maar ze leek idd haar bespiering op te vreten. Ik snapte er niks van tot ik naar een seminar ben geweest waar mij werd verteld dat het voor actieve honden beter is om 1x per dag te voeren, nádat ze actief bezig zijn geweest. Vond dat idee eerst maar raar want wij gaan ook niet op een lege maag het huis uit, maar wij zijn mensen en als je bedenkt dat een wilde hond of wolf pas eet nadat ze op jacht zijn geweest vind ik het een stuk logischer klinken. Het is ook beter voor de spieropbouw en spijsvertering, als de hond gaat sporten met voer in zn systeem moet zn lichaam eigenlijk multitasken. Tis misschien even wennen, maar voor Trees was dit echt de "sleutel" en ze is ook niet futloos gedurende de dag, tegenovergestelde juist. Misschien dat het voor een gemiddelde huishond weinig uitmaakt, maar als ik zie wat jullie zoal doen met de hond zou dit misschien wel kunnen helpen :)

Ik ben trouwens ook een beetje van mijn "kvv/barf geloof" afgestapt, een eiwitrijk dieet is niet voor elke hond even goed heb ik gemerkt dus Trees krijgt nu Red Mills Tracker ingeweekt en gemengd met kvv en wat supplementen.
pointer
Zeer actief
Hound

Nicoline schreef:ik vind t opzich ook wel meevallen hoor, mooie hond trouwens :) Afgelopen winter begon mijn Trees ook steeds meer af te vallen terwijl ze aan 500 gram kvv per dag zat, wat al best veel is voor een hond van 19 kilo (destijds 18 :-p) Dus ik dacht dan maar energierijker voedsel geven, meer vet, leek wel een beetje te helpen maar ze leek idd haar bespiering op te vreten. Ik snapte er niks van tot ik naar een seminar ben geweest waar mij werd verteld dat het voor actieve honden beter is om 1x per dag te voeren, nádat ze actief bezig zijn geweest. Vond dat idee eerst maar raar want wij gaan ook niet op een lege maag het huis uit, maar wij zijn mensen en als je bedenkt dat een wilde hond of wolf pas eet nadat ze op jacht zijn geweest vind ik het een stuk logischer klinken. Het is ook beter voor de spieropbouw en spijsvertering, als de hond gaat sporten met voer in zn systeem moet zn lichaam eigenlijk multitasken. Tis misschien even wennen, maar voor Trees was dit echt de "sleutel" en ze is ook niet futloos gedurende de dag, tegenovergestelde juist. Misschien dat het voor een gemiddelde huishond weinig uitmaakt, maar als ik zie wat jullie zoal doen met de hond zou dit misschien wel kunnen helpen :)

Ik ben trouwens ook een beetje van mijn "kvv/barf geloof" afgestapt, een eiwitrijk dieet is niet voor elke hond even goed heb ik gemerkt dus Trees krijgt nu Red Mills Tracker ingeweekt en gemengd met kvv en wat supplementen.
Ik kan mij deels wel vinden in je theorie, maar dat zou betekenen dat Pablo 500 gr.brokken in 1× moet eten, dat lijkt mij best veel. Ik heb wel een zak prinsbrokken voor de actieve hond gekocht, heeft een hoger vetgehalte,en hij krijgt nu regelmatig een bakje smuldier.
Hij vreet alles, dat scheelt.
Het is gewoon een hele energieke hond, als ik hier begrippen als " steadiness" lees dan is dat wat Pablo moet leren en langzamerhand gaat het ook wel beter.Als hij moet wachten omdat ik zijn voerbak vul, dan doet hij dat, maar elke spier staat op spanning. Echt rust is het niet.
Groetjes Iris
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Trees kreeg toen ze nog alleen kvv at ook 500 gram in 1 keer, had ze geen probleem mee. Daarna wel echt goed uitbuiken natuurlijk maar dat is ook het idee erachter, dat de hond alle rust krijgt om de voeding goed op te nemen. Sportbrok lijkt me idd sowieso al een beter plan :-) En misschien kan je het zo doen dat hij 's ochtends wel wat te eten krijgt maar niet veel, en dan het meest voedzame gedeelte 's avonds? Misschien kan je ook hier een kijkje nemen: http://grwds.nl/ ik ben daar echt goed en deskundig geholpen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”