Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nieuw merk 'Wolf of Wilderness', is het wat?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1

nieuw merk 'Wolf of Wilderness', is het wat?

Ongelezen bericht door Sientje »

Persoonlijk kreeg ik een beetje de kriebels van de omschrijving en heb er ook wat twijfels over.
Maar evengoed ben ik nieuwsgierig naar deze brok en ben heel benieuwd wat degenen die er verstand van hebben van vinden.

http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... wilderness
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Re: nieuw merk 'Wolf of Wilderness', is het wat?

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Slecht zal het niet zijn en veel nieuwe fabrikanten pikken graag een graantje mee. Als ik echter het volgende lees bij ingrediënten dan neem ik de rest ook met een korrel zout.
Hoog vleesaandeel van minstens 61 %
Met veel vers vlees (minstens 41%) bereid voor een uitstekende acceptatie
Is het nou 41% of 61%?
Er zitten o.a. bosbessen in, cranberries, aalbessen en frambozen. Hoeveel vraag ik me dan af. Een of wellicht maar liefst twee van elk.
Aardappelen en appels zitten er ook in. In de voedingsmiddelenindustrie blijven schillen over en pulp van appels waar alles uit geperst is. Als fabrikant ga je niet vermelden dat er schillen inzitten want dan koopt niemand het.
En wat ze onder veel vers vlees verstaan vind ik ook erg vaag. Zijn dat nou vermalen botten, spieren en ander afval?

Probeer dit soort teksten eens commercieel te lezen, vanuit de gedachte van de fabrikant dus. " Hoe kan ik bij de consument de suggestie opwekken om mijn B product met een minimale kostprijs voor hen zo aantrekkelijk mogelijk te doen lijken zodat zij bereid zijn om daar de hoofdprijs voor te betalen op een zodanige wijze dat ik juridisch helemaal ingedekt ben."?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Sientje
Zeer actief

Haha, precies... Daarom ben ik ook nieuwsgierig naar wat de 'kenners' over de ingrediëntenlijst te zeggen hebben. Er staat bijv. op zo'n verpakking 'met lam' , maar er zit amper lam in: 8% gedroogd lamseiwit. Wat is dat?? Dan is het nog steeds 'met lam' en kunnen ze het op de verpakking zetten maar ik vind het zulke flauwekul :hmmm:

Ben eigenlijk ook niet van plan te switchen van voer hoor. Voer nu naast de kvv Orijen.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Prima, Orijen is een A merk van zeer goede kwaliteit.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Wolfsblut
Zeer actief

Vaak is het ook hoe de hond erop reageert.
Echt slechte merken bestaan er volgens mij niet. Wel duidelijk betere merken.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik heb even getwijfeld of ik een zak mee zou nemen voor als ik weer vergeet vlees uit te halen. Toch besloten canagan te halen maar die draken hier vreten het gewoon niet hahaha. Ik probeer dit dan ook maar niet
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:denken: Ik vind sint janskruid in voer best raar.
Sientje
Zeer actief

Ik vind Sint Janskruid best een waardevolle toevoeging. Het ligt er natuurlijk aan of de toegevoegde hoeveelheid voldoende is.

Hier een artikel over de werking ervan bij dieren: http://www.teamdier.nl/artikelen/uit-de-berm/hypericum/

Zelf gebruik ik ook Sint Janskruid olie tegen bijna alles wat je maar kunt bedenken. Heel geneeskrachtig.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sientje schreef:Ik vind Sint Janskruid best een waardevolle toevoeging. Het ligt er natuurlijk aan of de toegevoegde hoeveelheid voldoende is.

Hier een artikel over de werking ervan bij dieren: http://www.teamdier.nl/artikelen/uit-de-berm/hypericum/

Zelf gebruik ik ook Sint Janskruid olie tegen bijna alles wat je maar kunt bedenken. Heel geneeskrachtig.

Daarom juist. Ik heb het kort als supplement gegeven. Dat altijd standaard in het voer zou ik echt niet willen.
Maar het zal wel tegenvallen (of mee) met die werking en puur voor het "label appeal" zijn, anders stond er wel een waarschuwing op.
Charlie moet 's zomers al een shirtje aan en ingesmeerd worden, daar hoeft geen extra fotosensibilisatie bovenop :schrik:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik ben niet overtuigd.

Ingrediënten:
vers kipvlees (41 %), stukjes aardappel (gedroogd), Gevogelte-eiwt (12 %, deels gedroogd en gehydrolyseerd), lamseiwit (8 %, gedroogd), bietenpulp (ontsuikerd), lijnzaad, gevogeltevet, biergist (gedroogd), ei (gedroogd), natriumchloride, bosvruchten (0,3%, gedroogd: cranberries, aalbessen, frambozen, vlierbessen), kruiden (0,2%, gedroogd: bijvoet, St. Janskruid, brandnetelbladeren, kamille, duizendblad, klein hoefblad, paardenbloemwortel) gistextract (gedroogd, 0,2% beta-glucanen en mannan-oligosachariden), appel (gedroogd), chicorée-inuline (0,1 %), zalmolie, zonnebloemolie.

vers kipvlees (41 %): klinkt leuk, maar als het vleesmeel was geweest, was het tussen de 15-20% geweest
stukjes aardappel (gedroogd): ergens tussen de 12 en 41% gedroogde aardappel
Gevogelte-eiwit (12 %, deels gedroogd en gehydrolyseerd): idem dito, alleen dan tussen de 8-10%
lamseiwit (8 %, gedroogd): eerst duidelijke hoeveelheid

Dit zijn de grootste ingrediënten. Dus tussen de 31-38% vleesmeel omgerekend naar droge stof vlees (i.p.v. 61+%) en een vergelijkbare hoeveelheid gedroogde aardappel+bietenpulp waarschijnlijk.

Oftewel, een nette brok maar niet bijzonder. Granen zijn niet per definitie slecht. Orijen reageren relatief veel honden niet goed op, zeker voor zo'n dure brok is dat wel een beetje een afknapper. Het zou kunnen komen door het hoge eiwit-gehalte (Orijen 38%, Wolf of Wilderness 25%, Nutro Choice 28% en Royal Canin 25%.)

Qua hoeveelheid dat je ervan moet voeren is WoW trouwens gemiddeld: voor 20kg hond moet je 250g brokken voeren (Orijen: 240g, Nutro: 250g, RC: 270g. Gebaseerd op gemiddelde activiteit).
Sientje
Zeer actief

Dankjewel Domor!
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Wat een prijs zeg :80:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”