Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Goede betaalbare hondenriem

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Peter D

Goede betaalbare hondenriem

Ongelezen bericht door Peter D »

Hallo, wie weet een winkel of webshop waar een betaalbare maar goede hondenriem te koop is ? Liefst met uitrolbare band en met een zo lang mogelijke uitrolwijdte. Er zijn zoveel winkels en shops maar weet niet wat de beste prijs kwaliteit is. Ik ben hier net nieuw en heb mij reeds voorgesteld, echter is dit mijn eerst geplaatste bericht :-)

Groetjes Peter :D
Stapper
Zeer actief

Re: Goede betaalbare hondenriem

Ongelezen bericht door Stapper »

geen idee Peter, ben wel benieuwd welk soort hond je over een paar maanden verwacht
Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Feather__ »

Cranenbroeck, zooplus?
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik raad een rolriem af vanwege de zeer beperkte controle die je over je hond hebt en het aanleren van trekken (ze moeten immers trekken om meer lijn te krijgen en er staat altijd spanning op de lijn). Maar de beste kwaliteit is van flexi. Welke je dan moet hebben hangt af van of je lint wilt of koord, het uiteindelijk gewicht van de hond en of het een powerras is of niet.

De langste rollijn is de Flexi Giant professional. Deze is 10m en geschikt tot 50kg (of 35kg aan powerdog).
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... rge/431445 , deze flexi weegt 860g.

De Flexi Giant XL is 8m en geschikt voor honden boven de 50kg (maar mijn zus haar powerdog van 45kg heeft er al een paar kapot getrokken).
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... rge/264083 , ook deze weegt 860g.

De Flexi Vario L band is 8m en geschikt voor honden tot 50kg.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... rge/466046 , deze weegt 510g.

Dan heb je de Flexi Vario M koord van 8m en geschikt voor honden tot 20kg.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... ium/466128 , deze weegt 370g.

Als laatste heb je de Flexi Vario S koord van 8m en geschikt voor honden tot 12kg.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... all/466121 , deze weegt 220g.

Voor middelgrote en kleine honden zijn er lint-/bandflexi's, maar die gaan maar tot 5m. Onderschat het gewicht niet van de flexi. Zeker als niet alleen jij, maar ook je vrouw of eventueel een ouder kind er mee moet lopen (ik weet niet of dat bij jou van toepassing is).

Zooplus is vaak één van de goedkoopste.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou altijd beginnen een hond te leren om netjes aan een gewone riem mee te lopen. Als dat goed gaat, heb je met een rollijn vaak ook wel voldoende controle. Flexi is inderdaad goede kwaliteit. Bij een gewone lijn moet je erop letten dat de lijn prettig in de hand ligt, niet snijdt en wel voldoende grip geeft. Ik heb wat dat betreft goede ervaringen met lederen politielijnen
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik heb zelf de Flexi Giant XL ruim een jaar. Ben er tot nu toe tevreden over.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Domor
Zeer actief

Een rollijn is zeer geschikt als je de hond dusdanig onder appèl hebt dat hij er met gemak los zou kunnen en hij sowieso niet/nauwelijks trekt. Dan is er alleen het aanlijngebod en de eventuele onverwachte jacht dat je dan aan de lijn hebt.

Qua gewone lijn hangt het ook erg van de hond af. Ik gebruik zelf het liefste een zo licht mogelijke lijn van minimaal 2m (als ik maar met 1 hond loop, loop ik vaak zelfs met 4/5 meter lijn) en een vast lus aan het einde, dus maar aan één kant een karabijnhaak. Ik gebruik graag de nitelife lijnen van rogz4dogs. Maar die zijn alleen geschikt voor honden tot ±15kg, daarna gaan ze denk ik wel snijden, zeker als de hond nog trekt. En een long recall lijn van 5m is ook erg handig. Langer dan dat ga ik over op bootlijnen van de watersportzaak.
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland

Ongelezen bericht door Sientje »

Hier ook de flexi Giant XL neon van 8 meter. Superfijn ding. Licht lekker in de hand en de neon lijn is goed zichtbaar.

Je kunt het trekken ook afleren met een flex hoor. Amy stopt nu wanneer ze aan het eind van de lijn is (ze weet nu hoever ze kan) en weerstand voelt. Ben wel van mening dat je dit soort lange flexilijnen in combinatie met een tuigje moet gebruiken. De kans dat de nek een optater krijgt is veel groter aan de flex. Zeker als de hond er nog niet aan gewend is en de lengte van de lijn niet kent of de eigenaar ineens de stop erop zet terwijl de hond een sprint neemt.... :schrik:

Weet niet of ze nog steeds in de aanbieding zijn, maar Zooplus had wat flexilijnen met flinke korting.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Domor schreef:Een rollijn is zeer geschikt als je de hond dusdanig onder appèl hebt dat hij er met gemak los zou kunnen
Als hij er met gemak los kan lopen, dan loopt die van mij dan dus gewoon los :wink: Ik gebruik de flex juist als ik mijn hond wat meer vrijheid wil geven, en ze dus niet de hele tijd onder appèl hoeft te staan. Mayke kan los door een drukke stad, maar dan moet ze vanalles en mag ze niets, en dat is voor haar niet ontspannen.
Afbeelding
Domor
Zeer actief

De boete is hier 80€ en sommige BOA's zijn er behoorlijk streng op in de omgeving. Met onder appel hebben bedoel ik niet constant onder appèl staan, maar het onder appèl kunnen staan. Langs een drukke weg kan hij los ook, maar aan de flexi weet ik dat ik nog in kan grijpen en dus mag hij daar verder weg.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”