Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hele prooidieren, wat wel en wat niet.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Hele prooidieren, wat wel en wat niet.

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik voer normaal nooit hele prooidieren maar vandaag bedacht ik me dat Macho dat wel heel geweldig zou vinden, hij houdt van knagen en eten en zo heeft hij lekker even wat te doen ook en het wild (ik gebruik heel regelmatig wild voor de trainingen van de anderen) heeft nog een laatste doel :mrgreen:
Dus vandaag na de training gaf ik hem de gebruikte eend en na wat aanmoedigen dat het echt mocht en een beginnetje te maken (de buik wat open snijden) begon hij aan de eend.
Hij genoot enorm en heeft lekker een kwartiertje liggen knagen, zijn ogen vielen er haast uit, zo lekker vondt hij het.
Hij heeft de eend compleet opgegeten :80: dus ook de voeten en de kop etc.
Nu is mijn vraag: zou ik in het vervolg (want dit gaat hij vanaf nu vaker krijgen, hij geniet er echt enorm van) dingen eraf moeten halen voordat ik het hem geef?

Macho eet zijn hele leven al kvv maar heeft nog nooit complete dieren gehad.
Hij had hier echter totaal geen moeite mee, hij kraakte goed en kauwde netjes kleine stukjes eraf steeds.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
binkebobbel
Actief
Mijn ras(sen): kruising bull terrier x boerenfok
yorkshire terrier
kruising vlinder/keeshondje
Aantal honden: 3

Re: Hele prooidieren, wat wel en wat niet.

Ongelezen bericht door binkebobbel »

Denk gewoon kijken naar zijn ontlasting.. zelf zou ik de grote slagpennen wel weghalen denk ik maar ik heb alleen nog kleine honden
Groetjes Angela en Bucka, Cindy en Sterre
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Nee, waarom zou je ontleden? KVV is niet te vergelijken met hele prooidieren hoor, en mooi om te zien dat je zag dat het goed was!
samantha!
Zeer actief

Nou juist omdat hij dit niet gewend is dus :mrgreen:
Hij krijgt natuurlijk regelmatig bullepezen enzo te knagen maar dit is natuurlijk wat anders.
Die grote veren en die snavel, lijkt me niet echt lekker ook maar verteerd dat wel goed?
Ik was even bang dat hij te schrokkerig zou zijn maar dat was gelukkig niet zo, hij ging er echt lekker voor liggen en knaagde echt goed.
Nouja, morgen dus even kijken hoe zijn ontlasting is en als dat oke is dan is de volgende eend weer voor Macho :Q:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
80564M

samantha! schreef:Nou juist omdat hij dit niet gewend is dus :mrgreen:
Hij krijgt natuurlijk regelmatig bullepezen enzo te knagen maar dit is natuurlijk wat anders.
Die grote veren en die snavel, lijkt me niet echt lekker ook maar verteerd dat wel goed?
Ik was even bang dat hij te schrokkerig zou zijn maar dat was gelukkig niet zo, hij ging er echt lekker voor liggen en knaagde echt goed.
Nouja, morgen dus even kijken hoe zijn ontlasting is en als dat oke is dan is de volgende eend weer voor Macho :Q:
Nee joh, dat verteerd allemaal prima. Bullepezen zijn ook niet te vergelijken met vers (en KVV is ook niet te vergelijken met vers).
Hier blijven alleen wel altijd de ogen, en stukken gebit (uit lamskoppen enzo) liggen. Dat vind ik wel narig :ugh:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik geef kwartels ook compleet in de veren. Konijn met vacht en heb ook nog grous (of zoiets?) in de vriezer liggen maar nog niet gegeven...komt binnenkort en pup krijgt nu eendagskuikens als voorlopertje.
Belangrijk is dat ze niet teveel schildklier binnenkrijgen wat ik begrepen heb maar ik haal ze er niet uit ofzo hoor. Die ene keer per week max zal t niet zo storm lopen.
Oh en hele sardientjes.

Kijk eens bij dogmeat daar staat een heleboel
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
samantha!
Zeer actief

Macho hield nergens rekening mee geloof ik, alles ging op :mrgreen:
Wel heel rustig en beheersd hoor, maar alles was er lekker aan geloof ik.
Ik ben niet van plan hem fulltime op deze manier te gaan voeren maar zo 1 a 2 keer in de week wil ik het hem als snack geven, ben ik er vanaf en hij geniet.
Morgen maar eens zien hoe zijn ontlasting is.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik vind nooit een veertje terug of pluk haar ;-)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
80564M

samantha! schreef:Macho hield nergens rekening mee geloof ik, alles ging op :mrgreen:
Wel heel rustig en beheersd hoor, maar alles was er lekker aan geloof ik.
Ik ben niet van plan hem fulltime op deze manier te gaan voeren maar zo 1 a 2 keer in de week wil ik het hem als snack geven, ben ik er vanaf en hij geniet.
Morgen maar eens zien hoe zijn ontlasting is.
Ik durf te wedden dat die prachtig is.

En als snack hoef je het niet te geven hoor! Gewoon als maaltijd. En er dan zelf naast gaan liggen om te kijken hoe hij geniet, en het zooitje (want dat vind ik het) naar binnen werkt.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Aan hem overlaten. Niko eet eenden ook compleet.
Charlie plukt ze en laat de vetklier liggen :Q:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Prijs je gelukkig. Hier eten ze pluimvee niet als er nog een snavel, poten of veren aan zitten :hmmm:
Cavia en konijn zijn hier grote favoriet.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ushi plukt ze en eet dan ook verder alles op.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

leuk he ! hier eten ze het helaas niet, maar Piiri eet alles dus misschien bestel ik wel eens wat voor haar.
Onlangs tijdens het speuren lag er blijkbaar een hazenjong net naast het spoor, dat had ik niet gezien toen ik het spoor legde. Piiri slikte het zo in, echt zielig :ugh:

Maar ze gaan het hier eerst even met enkel korrel moeten doen de komende tijden, maar daarna lijkt het wel wat voor haar.
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Morris kreeg een keer een konijn, hij vond het geweldig! Om mee te spelen dan :ugh: mee gooien, mee schudden en meenemen naar de mand om er met je kop tegenaan te slapen. Leuk zo'n nieuwe knuffel! :LOL: maar eten ho maar :LOL:

Degene van wie ik hem kreeg haar honden eten ook hele prooidieren en daar gaat alles op. Hebben ze totaal geen last van en ze vinden het heerlijk!
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

De kop is altijd als eerste op hier. Als ik al wat vind zijn het pootjes (ogv kwartel).
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”