Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Ik zou inderdaad van alles proberen waar hij eventueel op kan kauwen.... Lastig, tandsteen is vervelend.
Een taai stuk vlees (oude koe) zou dat helpen? (just asking)
Mijn 11 jarige kauwt veel, hij heeft een spierwit gebit, kan zo meedoen aan een tandpasta reclame.....
maart schreef:ik poets ze dagelijks, zonder morren overigens.
Daarnaast heb ik nog een spray voor de tanden en krijgen ze een poeder op basis van zeewier denk ik over hun eten 1 maal daags.
Ik heb voor de katten sinds kort ook een poeder op basis van zeewier, ik zie nu al duidelijk verschil. Maar ik kon voor de honden alleen maar een verfrissende spray vinden, waar koop je dat poeder voor de honden? Mijn honden laten hun tanden niet poetsen ze krijgen regelmatig een mergpijp om te kluiven dit helpt ook de tanden en kiezen schoon te houden.
hier hebben ze dat in de dierenwinkel, het is van beaphar (net als de spray)
Ik kan thuis wel eens de exacte naam bekijken op het potje, ik weet het niet van buiten
Bedankt, ik zal het eens gaan proberen bij de honden.
maart schreef:ik poets ze dagelijks, zonder morren overigens.
Daarnaast heb ik nog een spray voor de tanden en krijgen ze een poeder op basis van zeewier denk ik over hun eten 1 maal daags.
Ik heb voor de katten sinds kort ook een poeder op basis van zeewier, ik zie nu al duidelijk verschil. Maar ik kon voor de honden alleen maar een verfrissende spray vinden, waar koop je dat poeder voor de honden? Mijn honden laten hun tanden niet poetsen ze krijgen regelmatig een mergpijp om te kluiven dit helpt ook de tanden en kiezen schoon te houden.
hier hebben ze dat in de dierenwinkel, het is van beaphar (net als de spray)
Ik kan thuis wel eens de exacte naam bekijken op het potje, ik weet het niet van buiten
Bedankt, ik zal het eens gaan proberen bij de honden.
Ik houd de tanden van de honden zelf bij idd met een tandsteenkrabber. Al is het minimaal. Cruz heeft al wel vieze tanden voor zijn leeftijd vind ik. Zijn vader had ook snel verkleuring in zn tanden. Ik hoop niet dat hij het gebit van zijn vader geërfd heeft
Volgens mij is het gewoon erfelijk
Het is inderdaad gedeeltelijk erfelijk, en gedeeltelijk door invloeden van buitenaf.
Sommige honden hebben simpelweg meer last van tandsteen dan andere honden door een hoge pH waarde in de bek. Een kleine invloed hierop is de hardheid van het water. Bij hard water zal er sneller tandsteen vormen omdat dit de pH-waarde verlaagd.
Eerst ontstaat er tandplak. Dit ontstaat hoofdzakelijk door opgeloste voedselstoffen, slijm (speeksel) en bacteriën.
Tandsteen ontstaat doordat het calcium en fosfaat in het speeksel reageert met het tandplak en verhard.
Tandsteen wordt dus hoofdzakelijk veroorzaakt door speeksel. Als u uw hond eten geeft waarbij hij minder speeksel hoeft aan te maken (bijvoorbeeld vlees), zullen ze over het algemeen genomen minder snel tandsteen krijgen dan wanneer u droog voer (brokken) geeft, waarbij ze veel speeksel moeten aanmaken.
Tandenpoetsen kan met een speciale hondentandpasta met lever/kip/vlees smaak waardoor dat al de beloning is.
Bij tanden krabben zet je de krabber aan bij het tandvlees en krab naar beneden richting de tandpunt. Op die manier heb je minder kans uit te schieten in het tandvlees.