Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ziwipeak

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1

Ziwipeak

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Zijn hier ervaringen met Ziwipeak als volledige voeding? (Behalve dat het onwijs duur is.. :Q: )
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Re: Ziwipeak

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik heb het in de vriezer liggen (na openen is zo'n zak een paar maanden houdbaar, vandaar vriezer) voor als we weg gaan en er geen vlees mee kan, of als ik vlees vergeet eruit te halen. Zo voor een paar dagen doet ze het er heel goed op, lange termijn weet ik niet maar het is prima spul.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Nikki90
Zeer actief

Nanna schreef:KLIK

VIJF kilo voer voor HONDERDVIJFTIEN euro?
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Als je het snel zegt valt het best mee.. :pffff: :mrgreen:
Annemieb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Annemieb »

Ik heb het ooit wel eens als snoep
Ik gebruik de voeding ervan en die zijn van grootte ideaal
Nikki90
Zeer actief

Tallie schreef:Ik heb het in de vriezer liggen (na openen is zo'n zak een paar maanden houdbaar, vandaar vriezer) voor als we weg gaan en er geen vlees mee kan, of als ik vlees vergeet eruit te halen. Zo voor een paar dagen doet ze het er heel goed op, lange termijn weet ik niet maar het is prima spul.
Ik heb een klein proefzakje (100 gr.) in huis, gebruik het als beloning. Ze vind het echt onwijs lekker en lijkt er goed op te reageren. Maar als volledig voer vind ik het op de een of andere manier toch wat spannend..
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Wow wat een geld voor een zakje voer :O: Ik ken het niet en koop het ook niet. Mij te duur. Kun je ze nog beter biefstukken voeren, dat is stukken goedkoper.
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Cyntha, hondje van 15 kilo, heeft het een hele tijd als dagelijkse voeding gekregen. In financieel opzicht was het allesbehalve fijn, maar Ziwipeak was destijds het enige voer waar Cyntha nog goed op reageerde dus ik had weinig keus. Zolang het goed ging ging het goed, maar helaas bouwde ze ook hier weer een intolerantie tegen op en moest ik weer verder zoeken naar iets anders. Het voer dat ze nu krijgt is zo'n 60 % goedkoper dan Ziwipeak dus dat is een fijne bijkomstigheid. Jet's geschiedenis een beetje kennende denk ik alleen niet dat Cyntha's huidige voer geschikt is voor jouw hondje.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Nikki90
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:Cyntha, hondje van 15 kilo, heeft het een hele tijd als dagelijkse voeding gekregen. In financieel opzicht was het allesbehalve fijn, maar Ziwipeak was destijds het enige voer waar Cyntha nog goed op reageerde dus ik had weinig keus. Zolang het goed ging ging het goed, maar helaas bouwde ze ook hier weer een intolerantie tegen op en moest ik weer verder zoeken naar iets anders. Het voer dat ze nu krijgt is zo'n 60 % goedkoper dan Ziwipeak dus dat is een fijne bijkomstigheid. Jet's geschiedenis een beetje kennende denk ik alleen niet dat Cyntha's huidige voer geschikt is voor jouw hondje.
Welk voer krijgt Cyntha nu?
Tamara/Bayko
Zeer actief

Nikki90 schreef:
Tamara/Bayko schreef:Cyntha, hondje van 15 kilo, heeft het een hele tijd als dagelijkse voeding gekregen. In financieel opzicht was het allesbehalve fijn, maar Ziwipeak was destijds het enige voer waar Cyntha nog goed op reageerde dus ik had weinig keus. Zolang het goed ging ging het goed, maar helaas bouwde ze ook hier weer een intolerantie tegen op en moest ik weer verder zoeken naar iets anders. Het voer dat ze nu krijgt is zo'n 60 % goedkoper dan Ziwipeak dus dat is een fijne bijkomstigheid. Jet's geschiedenis een beetje kennende denk ik alleen niet dat Cyntha's huidige voer geschikt is voor jouw hondje.
WB Dark Forest.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hoeveel???!!!!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tamara/Bayko
Zeer actief

malinois schreef:

Hoeveel???!!!!

Moet je er wel even rekening mee houden dat je er aanzienlijk minder van hoeft te voeren dan van brok, maar het blijft inderdaad duur spul. Ik zat destijds voor Cyntha op zo'n 75 euro per maand als ik het me goed herinner.
Afbeelding
Nikki90
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:
Nikki90 schreef:
WB Dark Forest.
Daar heb ik ook naar gekeken voor Jet. Er zit lam in, daar reageren haar darmen nogal op. Maar is het niet veel, dus wie weet gaat dat wel goed.

Vorige week heeft Jet 2,5 dag WB Wide Plain gehad. Met als resultaat; dunne ontlasting, nog veel meer jeuk (naast de jeuk van atopie) en een beetje blaasgruis (voor het eerst weer sinds 8 maanden)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

jee, dat riekt naar oplichting.
Afbeelding
Nikki90
Zeer actief

Ziwipeak is geen gewone brok, maar luchtgedroogd vlees. Dat zal op de een of andere manier wel meer werk zijn dan een gewone brok 'in elkaar draaien' :19:

Ben met jullie eens dat het ontzettend duur is. Maar wellicht is het met een allergische (kleine) hond, waarbij al veel voer is geprobeerd, het proberen waard..

Maar voorlopig krijgt ze nog Sanimed Atopy Sensitive. Dit krijgt ze pas een week en tot nu toe gaat dit beter dan een graanvrije brok of KVV. Hopelijk gaat ook de jeuk nog wat afnemen, want ze krabt zichzelf de laatste weken kapot.. :ugh: Dit heeft bij Jet zowel te maken met haar atopie, als de voeding.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Voor minder koop je een heel schaap.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Daar zit zeker goud voor de gewrichten bij in :80:
Laatst gewijzigd door marian* op 01 sep 2015 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nikki90 schreef:Ziwipeak is geen gewone brok, maar luchtgedroogd vlees. Dat zal op de een of andere manier wel meer werk zijn dan een gewone brok 'in elkaar draaien' :19:

Ben met jullie eens dat het ontzettend duur is. Maar wellicht is het met een allergische (kleine) hond, waarbij al veel voer is geprobeerd, het proberen waard..

Maar voorlopig krijgt ze nog Sanimed Atopy Sensitive . Dit krijgt ze pas een week en tot nu toe gaat dit beter dan een graanvrije brok of KVV. Hopelijk gaat ook de jeuk nog wat afnemen, want ze krabt zichzelf de laatste weken kapot.. :ugh: Dit heeft bij Jet zowel te maken met haar atopie, als de voeding.
Er verdwijnt veel vocht. 5 kilo gedroogd staat gelijk aan 15 kilo wat ik begrijp.
Nog steeds duur, maar mijn allergische honden mogen ook gerust wat kosten.

Lukt het niet te achterhalen waar ze op reageert? :(: Als ze al zo lang jeuk heeft zou ik toch echt om medicatie vragen, al is het maar tijdelijk.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Nikki90 schreef: Welk voer krijgt Cyntha nu?
WB Dark Forest.[/quote]

Daar heb ik ook naar gekeken voor Jet. Er zit lam in, daar reageren haar darmen nogal op. Maar is het niet veel, dus wie weet gaat dat wel goed.

Vorige week heeft Jet 2,5 dag WB Wide Plain gehad. Met als resultaat; dunne ontlasting, nog veel meer jeuk (naast de jeuk van atopie) en een beetje blaasgruis (voor het eerst weer sinds 8 maanden)[/quote]

Bel eens met deze man. Hij verkoopt alleen maar de A-merken. Weet heel goed waar hij over praat, ook als het om darmklachten of allergieën gaat.. Hij levert ook proefverpakkingen van 1 kg. Hij woont in Diepenbeek België en hanteert Nederlandse verzendkosten.
http://www.food4pets.be/webshop/28728-wolfsblut
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Nikki90
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Nikki90 schreef:Ziwipeak is geen gewone brok, maar luchtgedroogd vlees. Dat zal op de een of andere manier wel meer werk zijn dan een gewone brok 'in elkaar draaien' :19:

Maar voorlopig krijgt ze nog Sanimed Atopy Sensitive . Dit krijgt ze pas een week en tot nu toe gaat dit beter dan een graanvrije brok of KVV. Hopelijk gaat ook de jeuk nog wat afnemen, want ze krabt zichzelf de laatste weken kapot.. :ugh: Dit heeft bij Jet zowel te maken met haar atopie, als de voeding.
Er verdwijnt veel vocht. 5 kilo gedroogd staat gelijk aan 15 kilo wat ik begrijp.
Nog steeds duur, maar mijn allergische honden mogen ook gerust wat kosten.

Lukt het niet te achterhalen waar ze op reageert? :(: Als ze al zo lang jeuk heeft zou ik toch echt om medicatie vragen, al is het maar tijdelijk.
Ah, oké. Dat klink op zich wel aannemelijk, als het gelijk staat aan 15 kilo. Jet mag ook gerust wat kosten inderdaad, helemaal als ze het er goed op blijkt te doen.

Ik heb bij Oervoer zo'n voedselovergevoeligheidsanalyse laten doen. Wellicht niet helemaal betrouwbaar zo'n test, maar het komt wel aardig overeen met mijn eigen bevindingen. Uit de test kwam dat ze overgevoelig is voor: kip, fazant, rund, varken (lam niet, maar daar kan ze ook niet tegen), paling, tonijn, zalm, dorade, gluten, mais en kleurstoffen. Vind maar eens een brok waar al deze producten niet inzitten. WB Wide Plain is zo'n brok, maar dat ging meteen al mis.

Jeuk heeft ze altijd, omdat ze allergisch is voor huisstofmijt, copramijt, meelmijt en nog wat grassen en planten. Het is niet zo dat ze 24/7 zit te krabben gelukkig. Maar ze krabt wel dusdanig veel dat ze er wondjes van krijgt. Ze krijgt hier sinds afgelopen donderdag Puur huid en Puur jeuk voor, even afwachten nog of dit gaat helpen. En ik was d'r regelmatig met Espree met aloë vera en tea tree.
dagmar88
Zeer actief

Lastig zeg.
Niko heeft deze als hoofdvoer, gluten in gerst schijnen weer anders te zijn dan tarwegluten.

http://www.zoofast.nl/animondaintegrapr ... 31763.html
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Evertje »

Ik heb voor Freek nu K9 Natural, ook gevriesdroogd vlees. Ik heb het voor het wandelen van het pieterpad, omdat het heel licht is. Hij eet het met smaak, maar is een rib uit m'n lijf. Hond van 20 kilo die dus elke dag flinke afstanden loopt. Kosten 5 euro per dag. Het gaat maar van het vakantiebudget af ;-). Maar ik kan me voorstellen als dit echt het enige is wat ze verteerd.... Maar is een eliminatie dieet met vers vlees dan niks?
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Sanimed heeft ook een 'intestinal ' met konijn als enige eiwitbron en Trovet heeft meerdere bieders met 1 bron van eiwit en 1 van koolhydraten , bijvoorbeeld de Duck-potato.
Beide bij lange na niet zo duur als Ziwipeak, zelfs niet gecorrigeerd voor droge stof.
dagmar88
Zeer actief

kipo schreef:Sanimed heeft ook een 'intestinal ' met konijn als enige eiwitbron en Trovet heeft meerdere bieders met 1 bron van eiwit en 1 van koolhydraten , bijvoorbeeld de Duck-potato.
Beide bij lange na niet zo duur als Ziwipeak, zelfs niet gecorrigeerd voor droge stof.

Maar wel pluimveevet :roll: Daar loop ik dus met Charlie vaak tegenaan.
Nikki90
Zeer actief

Ja, dat is het lastige. In heel veel brokken zit wel iets van pluimvee en/of rundervet, ook al staat er dat het maar 1 dierlijke eiwitbron bevat.
Evertje schreef:Maar is een eliminatie dieet met vers vlees dan niks?
Jet reageert niet goed op rauw in het algemeen; misselijk, buikpijn, diarree, lusteloos. Dus dat gaat 'm niet worden helaas..
dagmar88
Zeer actief

Gelukkig reageert Charlie wel goed op vis, dat maakt het nog net even lastiger voor jou.

Als je de komende maand geen verbetering ziet zou ik royal canin anallergenic of hills z/d ultra allergen free proberen.
Daarvan zijn de moleculen zo klein gemaakt dat het lichaam er niet op reageert.
Nikki90
Zeer actief

Vis is ook lastig inderdaad. Het verklaarde wel meteen waarom ze het ook niet goed deed op DLG passion met vis.

Hier onderaan pagina 3 staan wat foto's van hoe Jet haar huid er op dit moment uit ziet.

Samenstelling Sanimed Atopy Sensitive
: (Zitten ook producten in waar ze eigenlijk niet tegen kan)

rijst, gehydrolyseerde vis, aardappeleiwit, dierlijk vet (gevogelte), visolie (zalmolie), gedroogde bietenpulp, mineralen, cellulose, borageolie, gehydrolyseerde kippenlever, lijnzaadolie

Samenstelling Royal Canin Anallergenic:

Maïszetmeel, hydrolysaat van veren met een laag molecuulgewicht (bron van L-aminozuren en oligopeptiden), kopraolie, sojaolie, mineralen, plantaardige vezels, cichoreipulp, Fructo-Oligo-Sacchariden, visolie, mono- en diglyceriden van vetzuren veresterd met citroenzuur, dierlijk vet, Tagetes (Afrikaan) extract (bron van luteïne).

Wat voor een visolie, en welk dierlijk vet. Beetje onduidelijk.

Samenstelling Hill's Z/D:

Bevat zeer kleine eiwitmoleculen. Het dierlijk eiwitbestanddeel (kippenlever) is uitgebreid gehydrolyseerd tot een maximaal gewicht van 3000 dalton. Dit is zeer belangrijk voor het voorkomen van een allergische reactie. De enige koolhydraatbron is maiszetmeel, dat een allergische sensibilisatie of reactie beperkt.
Ingrediënten: Maïszetmeel, kippenleverhydrolysaat, plantaardige olie, cellulose, dicalciumfosfaat, calciumcarbonaat, kaliumchloride, zout, DL-methionine, taurine, vitaminen en sporenelementen. Bevat door de EG toegestaan anti-oxidant.

Volgens de voedselovergevoeligheidsanalyse kan ze ook niet tegen mais. Weet niet of er een verschil zit tussen gewoon mais en maiszetmeel?

Op de gehydrolyseerde vis en kip zou ze eigenlijk niet moeten reageren.
dagmar88
Zeer actief

Nikki90 schreef:Weet niet of er een verschil zit tussen gewoon mais en maiszetmeel?
Volgens RC
Beperkt de kans op allergische reacties door het gebruik van gezuiverd maïszetmeel in plaats van de hele graan.

Met die plekken zou ik toch inderdaad naar de dierenarts gaan.
Nikki90
Zeer actief

Vanmiddag bij de dierenarts geweest. Er wordt Apoquel voor Jet besteld, dat is begin volgende week binnen. Tot die tijd helaas even aan de prednison. Maar de jeuk is echt geen doen meer, ze krabt zichzelf alleen maar verder kapot.

En dan nog op zoek naar het juiste voer.. Al denk ik niet dat Ziwipeak het gaat worden.. :scratch:
dagmar88
Zeer actief

Nikki90 schreef:Vanmiddag bij de dierenarts geweest. Er wordt Apoquel voor Jet besteld, dat is begin volgende week binnen. Tot die tijd helaas even aan de prednison. Maar de jeuk is echt geen doen meer, ze krabt zichzelf alleen maar verder kapot.

En dan nog op zoek naar het juiste voer.. Al denk ik niet dat Ziwipeak het gaat worden.. :scratch:
:ok: Goed zo, kan het tenminste fijn tot rust komen.

Ik wens je heel veel succes toe!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”