Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pro plan sensitive zalm rijst

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Tessa&Luna
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 1

Re: Pro plan sensitive zalm rijst

Ongelezen bericht door Tessa&Luna »

misschien gaan elimineren met voeding als je denkt dat ze allergisch zijn voor de voeding?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Rodi heeft zo ongeveer alleen rund en kip tenzij je de hypo allergene worsten hebt en rund en kip zijn wel grote spelers als het gaat om allergeen . en die twee zouden voor mij de 1 ste zijn die ik even buiten spel zou zetten.
dus ja voedingsmiddelen gaan elimineren ( al dan niet tijdelijk).......... en dat kan op allerlei manieren
S@ndr@
Zeer actief

:ok: je moet ergens beginnen toch - ik hoop dat je succes hebt, want het zijn voor de hond heel vervelende klachten
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Nu moet ik even gaan graven, maar volgens mij had Tuana (duitse herder) exact hetzelfde op pro plan zalm en rijst. Ze schijnt niet zo goed tegen vis te kunnen.
Perry en Noah

Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Heavy schreef:We hebben net een voorraad Rodi lam met rijst gehaald . Gaan inderdaad eerst de rund er maar eens uitlaten :wink:

heb je de ingredienten bekeken? er zijn niet veel voeders die lam heten waar geen kip in zit.

mijn allergische hond doet het perfect op proplan zalm. ook ik zou net als sandra eerst de rund, kip en evt granen buiten rijst gaan elimineren
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

die lam rijst zijn hamburgers he, want ze hebben ook worsten hypoallergeen , maar die zitten in een runderdarm en ze raden dan aan die eraf te halen voor het voeren :wink: gewoon even voor de zekerheid
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Je schrijft de laatste tijd, zijn er de laatste tijd dingen veranderd in de voeding of omgeving?

Ik zou kiezen voor 1 soort voer bijvoorbeeld of de rodi of de proplan
Dat een week of zes geven, zonder andere dingen erbij en dan een tweede toevoegen als je graag meerdere dingen wil geven

Of echt officieel gaan elimineren, maar weet niet hoe ernstig de klachten zijn
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Heavy schreef:Potverdorie nu is ze aan de andere kant begonnen :ugh:
Ze krijgt nu alleen nog maar brokken.
Iemand een idee waar ik een kap haal in het weekend?
In een dierenwinkel kan je kappen kopen.
Daar heb ik hem tenminste gekocht.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Judith »

Heavy schreef:Hond.nl Productomschrijving
Rodi hondenvoer
Rodi compl lam/rijst 10x400gr
Rodi Complete Lam & Rijst is een volledige voeding op basis van 80% lamsvlees en rijst, aangevuld met vitamines en mineralen. Rodi Complete Lam & Rijst is geschikt voor volwassen honden met huid-, vacht-, en/of spijsverteringsproblemen. Dit product past in een hypoallergeen dieet.

Samenstelling:
Vlees en dierlijke bijproducten
Granen
Suiker
Mineralen

Analytische bestanddelen:
Eiwit 12%
Ruwe Celstof 1%
Vetgehalte 14,5%
Ruw As 2%
Vocht 64%

Zolang dat op een zak brokken of vlees staat weiger ik het te geven. Er staat niets bij over wat ze er allemaal in doen.

Toen ik Diesel nog had, had hij een allergie voor kip,gevogelte en granen. Ik ben toen gaan zoeken naar brokken die dat dus niet hadden. Er zijn een flink aantal brok merken die dus gewoon niet vermelden wat er in zit. Sommige lam/rijst brokken hebben als calcium bron kippenbotten. Dan kan je het dus nog steeds niet voeren.

Diesel heeft toen Taste of Wild Pacific Stream gekregen, op basis van vis. Hij deed het hier erg goed op.
Brokken die mij nu ook erg interesant lijken zijn Wolfsblut, er zijn heel veel soorten met maar 1 of 2 diersoorten (soort eliminatie maar dan in brok vorm). En dan ook diersoorten die minder gevoeligheid veroorzaken (o.a. struisvogel, forel, waterbuffel, kangoeroe enz.)
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Heavy schreef:
jome schreef:Je schrijft de laatste tijd, zijn er de laatste tijd dingen veranderd in de voeding of omgeving?

Ik zou kiezen voor 1 soort voer bijvoorbeeld of de rodi of de proplan
Dat een week of zes geven, zonder andere dingen erbij en dan een tweede toevoegen als je graag meerdere dingen wil geven

Of echt officieel gaan elimineren, maar weet niet hoe ernstig de klachten zijn
Er is aan voeding niks veranderd ook niet aan omgeving .Tenminste we wandelen op dezelfde plekken maar daar kunnen natuurlijk wel andere pollen ofzo voorkomen.

Het enige wat oorzaak zou kunnen zijn is de Bravecto ( ik vind dat het sinds die tijd is begonnen) maar volgens de dierenarts is jeuk geen bijwerking van Bravecto. En ze hebben een soort van buffelhuid kluifjes gehad die ze eerder niet hadden .

De kluifjes krijgen ze niet meer , de Bravecto is de tweede keer dat Heavy die kreeg dus dan had ze misschien de eerste keer ook jeuk moeten hebben? De klachten zijn bij Jip niet ernstig die heeft een beetje meer jeuk . Heavy bijt echt op haar tenen en heeft een hotspot nu en ook vieze ogen.
De huid tussen haar tenen is mooi en niet rood.

Nee. Een hond kan op alles gaan reageren, juist wanneer ze er vaak mee in contact komen.
Vandaar dat bij een vermoeden van voedselallergie ook eerst de meest voorkomende ingrediënten in hondenvoer vermeden worden.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”