Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zindelijk .... wat is dat ????

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Agnes
Vaste gebruiker
Contacteer:

Zindelijk .... wat is dat ????

Ongelezen bericht door Agnes »

:cry2: :cry2: :cry2:
O ... ik moet even van me af schrijven hoor .... ik krijg bijna het idee dat ik er niets van bak! Ik ga heel vaak, zo elk anderhalf uur en na het eten en slapen met Indy naar buiten (of als ik zie dat ze binnen wat doet) ... en dan nóg presteert ze het best veel plasjes (heel soms poep) in huis te doen. :?

Ik heb nou nog niet het idee dat ze ook maar enigszins begint te begrijpen dat ze het alleen buiten moet doen. Als ze het buiten doet (en dat is altijd wel wanneer we buiten zijn) dan prijs ik haar de hemel in, krijgt ze wat lekkers en moet ze zich haast wel het meest fantastische hondje voelen van dit hele universum :-D

Gister werd ik er helemaal moedeloos van ... ik weet dat het even kan duren (soms maanden ...) maar pfffffff ... het valt niet altijd mee. Je weet/leest en hoort wel dat het geduld hebben is, maar als je er middenin zit ...... Soms vraag ik me af of ik het allemaal wel goed aanpak?! Je gaat helemaal aan jezelf twijfelen.

Is het nou zo dat ze het ineens doorhebben of gaat dat geleidelijk aan?! Of is dat gewoon ook per hond verschillend, net als bij mensen?! ;)
Indy is nu bijna 12 weken.

Nou ja, ik sta open voor allerlei tips en tricks .... verder ben ik het weer even kwijt ....
Groetjes, Agnes & Indy
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Bij Rossi hebben we het door middel van kranten geleerd. Eerst zo mogelijk overal, toen een stuk minder, nog maar een en toen krant buiten. En inderdaad elke keer naar buiten na het eten, spelen en noem maar op. Plasje doen, grote hond :p: , brokje erin. In no time was deze klus geklaard. Succes ermee.
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

Tja ik zit ook midden in de zindelijkheids training hier met Yuta (9,5 week) en ik ga met haar zodar ze begint te snuffelen met haar naar buiten (achtertuin dit mag bij ons) en meestal moet ze dan wel plassen of soms poepen en zodra ze geplast heeft beloon ik haar met stem of soms wat lekkers (ze is best wel stemgericht) en ik merk nu na 2 dagen haar in huis te hebben dat ze al soms naar de deur loopt.

Misschien is de mijne wat makkelijker en heb ik geluk :p:

Succes ermee :ok:
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Je pup is 12 weken, geef het de tijd ;) . Het duurt meestal wel een paar maanden voordat je hond compleet zindelijk is.
Een van mijn drie honden is nog steeds niet zindelijk en die is anderhalf jaar. Meestal is een hond zo rond een maand of 6, 7 zindelijk.
Groetjes Rob
Danny VDV
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danny VDV »

Ik denk ook dat het echt verschilt van hond tot hond, de ene snapt het blijkbaar direct en bij een andere moet je echt wel héél veel geduld opbrengen vooraleer het doordringt....

Het is inderdaad niet altijd even makkelijk om je kalmte te bewaren en soms wordt een mens er wel eens moedeloos van maar wees gerust ; ooit komt het echt wel goed !!!
alleen heeft de ene blijkbaar meer tijd nodig dan de andere....

Maar ik denk verder wel dat je goed bezig bent ; meer dan de pup buitenzetten na het eten, het slapen, het spelen en bij het snuffelen kan je volgens mij niet doen, dus volhouden !!!

succes :ok: :ok: :ok:
groetjes Fabienne
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Hahahahahaha, wij dachten dat Pien na 9 maanden EINDELIJK zindelijk was, vergeet het maar. Deze week (10 maanden) gewoon weer op de mat, op de houten vloer, voor de deur en op bed geplast. Bolletje was met 4 maanden zindelijk maar die had blaasontsteking (Pien trouwens ook) en Huts was met 5 dagen zindelijk. Allemaal hebben ze dezelfde trainig gehad.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

12 weken ???
Ik dacht dat je op zijn minst over een hond van 5-6 mnd sprak!
Waar hebbie het over ?

Veel geduld gewenst.
Er zijn trouwens nog meer topics over zindelijkheid, misschien kun je met de zoekfunktie wat handige tips vinden.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Joh, 12 weken is nog hardstikke jong hoor! Natuurlijk zijn er hondjes die dan al zindelijk zijn, maar het merendeel doet er wel wat langer over hoor.
Laat je vooral niet gek maken door alle verhalen over dat hun hond binnen een week zindelijk was ;)

Moos plastte met 12 weken ook nog constant in huis, pas met een week of 16 nog maar een keer per week ofzo, en met 5 1/5 maand was hij echt zindelijk.
En ik stond eigelijk elk half uur wel buiten, maar soms duurt het gewoon wat langer voordat het kwartje valt.
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

12 weekjes :mrgreen: je hebt nog alle tijd hoor, en het komt allemaal wel goed, zoals je leest bij de 1 iets eerder als de ander, maar gewoon even geduld hebben :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Pas de laatste weken is Furie (nu 9 mnd) echt zindelijk. Heeft bij haar, ook door haar drukte, heel lang geduurd. Ben tussendoor verhuisd en toen had ze een kleine terugval. Veel geduld toegewenst!
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: Zindelijk .... wat is dat ????

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Agnes schreef::cry2: :cry2: :cry2:
O ... ik moet even van me af schrijven hoor .... ik krijg bijna het idee dat ik er niets van bak! Ik ga heel vaak, zo elk anderhalf uur en na het eten en slapen met Indy naar buiten (of als ik zie dat ze binnen wat doet) ... en dan nóg presteert ze het best veel plasjes (heel soms poep) in huis te doen. :?

Ik heb nou nog niet het idee dat ze ook maar enigszins begint te begrijpen dat ze het alleen buiten moet doen. Als ze het buiten doet (en dat is altijd wel wanneer we buiten zijn) dan prijs ik haar de hemel in, krijgt ze wat lekkers en moet ze zich haast wel het meest fantastische hondje voelen van dit hele universum :-D

Gister werd ik er helemaal moedeloos van ... ik weet dat het even kan duren (soms maanden ...) maar pfffffff ... het valt niet altijd mee. Je weet/leest en hoort wel dat het geduld hebben is, maar als je er middenin zit ...... Soms vraag ik me af of ik het allemaal wel goed aanpak?! Je gaat helemaal aan jezelf twijfelen.

Is het nou zo dat ze het ineens doorhebben of gaat dat geleidelijk aan?! Of is dat gewoon ook per hond verschillend, net als bij mensen?! ;)
Indy is nu bijna 12 weken.

Nou ja, ik sta open voor allerlei tips en tricks .... verder ben ik het weer even kwijt ....
Ja, ik ken dat gevoel ook.
Luka is nu negen maand en ik heb de indruk dat het nu veel beter word.
Geen plasjes meer binnen, kan zichzelf al beter ophouden.
Wel nog soms een drol voor de deur 's ochtends.
Geduld en veel geduld.
Heb ook de krant gebruikt in de eerste maanden.
Nu leg ik geen krant meer sinds vorige maand, anders blijft hij misschien denken dat het altijd daar moet.
Veel buiten laten, en als hij binnendeed en ik betrapte hem deed ik de deur open en zei buiten plassen.
sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Gast

Re: Zindelijk .... wat is dat ????

Ongelezen bericht door Gast »

Agnes schreef:Ik ga heel vaak, zo elk anderhalf uur en na het eten en slapen met Indy naar buiten (of als ik zie dat ze binnen wat doet) ... en dan nóg presteert ze het best veel plasjes (heel soms poep) in huis te doen. :?
Ik denk dat je het verkeerd hebt begrepen. Je moet elk uur naar buiten en vlak na het slapen, eten, drinken, spelen (dat zijn dus 4 momenten!).

Bij een heel jonge pup (7-9 weken) ga je direct na het slapen, eten, drinken, spelen nar buiten. Als de pup iets ouder wordt laat je steeds iets meer tijd tussen bv wakker worden en uitlaten (denk dan aan 5-10 minuten).
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

12 weken :mrgreen:
pfff, qyan was pas zindelijk rond de 6 a 7 maanden hoor ;)
veel geduld gewenst idd!
wat wij merkten met qyan is als er visite kwam, dan moest hij plassen.
na het begroeten van visite dus meteen naar buiten.
na het spelen, naar buiten.
vlak voor het eten, naar buiten.
een uur na het eten, naar buiten.
etc, etc.
vooral drukke momenten dus ook.
wij gingen zeker niet ieder uur naar buiten, maar wel meteen als hij wakker werd. ik ging hem dus niet wakker maken na een uur omdat het uur voorbij was en hij dan naar buiten moet.
maar direct na het slapen dus meteen naar buiten.
wij hebben nooit kranten gebruikt, is erg dubbel werken.
eerst moet je de hond dan krantzindelijk maken om hem vervolgens huiszindelijk te maken :?
dus gewoon goed opletten.
als ze gaat snuffelen, optillen en naar buiten.
als je hondje plast, meteen optillen en naar buiten brengen.
als ze daar verder plast belonen.
je kan je hondje gewoon optillen als ze plast, ze stoppen dan namelijk met plassen, ingebouwde natuur.
als je haar uit laat plassen en dan pas naar buiten brengt weet ze ook niet dat plassen buiten moet en dat dat de reden is dat je haar optilt.

succes en veel plezier met je pup! :ok:
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

Mijn vorige 3 pups(waren grote honden) waren vrij snel zindelijk(met 1 week hadden ze door dat ze moesten aangeven wanneer ze buiten moesten),maar met Petit(klein hondje) gaat het allemaal wat moeizamer(ze is nu 10 weken),hoewel ze wel soms aangeeft dat ze naar buiten moet. Ze heeft ongeveer 2x per dag een ongelukje. Ach,het komt vanzelf wel hoor,maak me er niet echt druk om. Denk echter wel dat grote rassen sneller zindelijk zijn,ten eerste omdat je sneller ziet dat ze wat moeten doen en ten 2e,omdat ze niet overal achter en onder kunnen kruipen.(en ze het dus ook niet stiekum kunnen doen) Petit hoeft trouwens niet altijd als ze geslapen of gespeeld heeft hoor. Ze geeft meestal wel aan als ze moet plassen,maar als ze moet poepen,juist weer niet.Dan moet ik gewoon op haar letten.
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Wij kochten onze Beau toen hij negen weken oud was, en ik heb er veel voor gedaan om hem zo gauw mogelijk zindelijk te krijgen, iedere 10 a 15 minuten met hem naar buiten, dat is bijna een komplete dagtaak, maar in goed twee weekjes was hij hardstikke zindelijk. Misschien leert de ene hond sneller iets dan de andere. Ik heb nooit geen kranten gebruikt, ik hou daar niet zo van. :ok:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Moos
Zeer actief

vinkje schreef:Wij kochten onze Beau toen hij negen weken oud was, en ik heb er veel voor gedaan om hem zo gauw mogelijk zindelijk te krijgen, iedere 10 a 15 minuten met hem naar buiten, dat is bijna een komplete dagtaak, maar in goed twee weekjes was hij hardstikke zindelijk. Misschien leert de ene hond sneller iets dan de andere. Ik heb nooit geen kranten gebruikt, ik hou daar niet zo van. :ok:
Ja, haha, dat deed ik dus ook met Moos, dacht ook na twee weken dat hij zindelijk was, helaas was dat toch niet echt het geval, en heeft het nog tot een maand of 5 geduurd :mrgreen:
Soms lukt het wel snel, en soms niet.
Afbeelding
Agnes
Vaste gebruiker
Contacteer:

Bedankt voor jullie reactie's :ok: ..... ik weet het ... geduld is een schone zaak. En de ene dag gaat het beter dan de andere.

Toen ik mijn berichtje schreef twijfelde ik gewoon of ik het wel goed deed allemaal. Maar dat valt dus wel mee. Ik sta veel buiten en op zich is dat ook geen straf hoor, zeker niet nu het weer wat lekkerder weer is geworden .... lekker zonnetje erbij en in ieder geval droog!!! Heerlijk. :-D

En soms sta ik vier keer in een uur buiten en soms twee uur niet (als ze slaapt of zo ...).

Als ze zindelijk is zal ik vast terug kijken en denken ... "ach ... het was ook zo voorbij" ;)

Trouwens, als ik naar haar kijk ben ik alles weer vergeten hoor ... zo'n lekker bekkie heeft ze ... lekker ding.
Groetjes, Agnes & Indy
Mama Sanneke
Zeer actief

Trouwens, als ik naar haar kijk ben ik alles weer vergeten hoor ... zo'n lekker bekkie heeft ze ... lekker ding.[/quote]

Dat mag je wel zeggen, wat een prachtige hond.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hera is nu ruim 6 maanden en het begint nu echt te komen dat ze niet meer in huis plast....en dat ze het ook een paar uurtjes op kan houden.

Het verschilt bij Hera heel erg. De ene dag staat ze zo'n beetje om het uur bij de deur te piepen en de andere dag kan ze gerust 4 uurtjes ophouden.....
Ook snachts moet ik er nog weleens met haar uit, ze slaapt dan bij ons op de slaapkamer en gaat dan ook bij de deur piepen....

Ghaya (nu 2 jaar) was ook laat zindelijk , ruim 7 maanden toch wel.

Komt misschien omdat ik ze gewoon laat plassen als ze toch al zitten in de woonkamer ipv ze opte pakken en snel naar buiten te gaan.

Maar jemig jouw hondje is 12 weken.... ;)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

1 hond van mij was al meteen nachtzindelijk toen hij kwam... overdag gewoon na het eten, spelen etc. naar buiten... natuurlijk zijn er ongelukjes gebeurd, maar deze was met 4 maanden zindelijk.
M'n andere hond was na een half jaar nog niet zindelijk zowel overdag als 's nachts niet... het verschilt gewoon heel erg per hond.
met kranten heb ik nooit gewerkt, dat vind ik niets... gewoon hup optillen en naar buiten als ze moeten.. op een gegeven moment gingen ze wel voor de deur zitten als ze iets moesten doen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Agnes
Vaste gebruiker
Contacteer:

O ... ik voel me shit!!!! :jank: :jank: :jank:

Indy slaapt 's nachts eigenlijk altijd door (in doos naast bed) en is ook nog zindelijk tot 's ochtends 7:00/8:00 uur. Wij zijn daar dan ook heel blij mee.

Gister (eh .. net dus eigenlijk) is ze uit geweest om 00:30 uur en daarvoor om 21:30 uur nog ... allebei de keren heeft ze geplast én gepoept :ok: .

Maar net om 02:30 uur ging ze blaffen en piepen, wij vroegen ons af wat te doen. Toch maar naar buiten. Daar heeft ze een hele grote plas gedaan, prima aangegeven dus ... verder gaf ze geen sjoege en wilde ze ook zelf wel weer gráág naar binnen.
Ze bleef piepen en blaffen, wij op ons beurt haar bestraffend toegesproken (dmv foei en een keertje nekvel) .....

Ineens ging het wel stinken ..... heeft ze zitten poepen en heeft ze het ook zelf op zitten smikkelen 8O 8O 8O
Wát voel ik me daar shit door zeg (leuke zinsspeling ook ...),
Gééft ze het aan en reageren wij nog verkeerd ook!!!!!!

Hebben jullie ook wel eens de verkeerde conclusie's getrokken en de hond 'verkeerd' benaderd?! Ik kan mezelf dan niet uitstaan hoor .. konden ze maar praten zeg ....

Zou ze nou de volgende keer wel weer blaffen of zal ze dat niet meer doen omdat we het nu zo "verkeerd" hebben beoordeeld?!
Groetjes, Agnes & Indy
Agnes
Vaste gebruiker
Contacteer:

Zou ze nou de volgende keer wel weer blaffen of zal ze dat niet meer doen omdat we het nu zo "verkeerd" hebben beoordeeld?!
Nou ... of ze het de volgende keer weer gaat aangeven weten we inmiddels, ze is na mijn berichtje van vannacht nog 3 keer geweest en alle keren zijn we naar buiten gegaan en heeft ze gepoept. Het is wel wat aan de dunne. Ik denk dat ze niet zo heel erg lekker is. :U

Kunnen hondjes ook griep hebben?! En nu is het nog niet zo heel erg maar wat als ze echt heel erg diarree krijgt. Wat kunnen we dan het beste doen?!

Alvast bedankt :ok:
Groetjes, Agnes & Indy
Arrianne

Ongelezen bericht door Arrianne »

Kijk en dit is dus 1 van de grote voordelen van een forum..want ook ik dacht dat ik het niet goed deed..of dat juist mijn hond de enige was die in tegen stelling van alle andere honden er helemaal niks van begreep.. logisch..want zelf in de papieren die ik van de fokker mee kreeg stond: "als je goed oplet en concequent bent, kan de pup binnen 8 dagen zindelijk zijn".. tevens hebben we 2 iets grotere pups in de straat..die bijna geen ongelukjes in huis hebben gehad.. 8O .. en ik loop me het ongans met de kleine dame van nu 9 weken oud..iedere uur even naar buiten en iedere keer als ze door haar achter poten zakt..pak ik haar gelijk op..en neem haar mee naar buiten.. maar ze lijkt het gewoon op te houden tot ik weer binnen ben.. (soms 25 minuten!! om vervolgens lekker relaxed alsnog BINNEN te plassen.. :? .. buiten ziet ze teveel.. dat ze het lijkt te vergeten.... Maar daarom bedankt forum leden..!.. want ik ben er ondertusen van overtuigd dat het eerder een uitzondering is..dan regelmaat dat een pup van 9...10...weken al zindelijk is...
we blijven gewoon proberen.. :ok:

groetjes Arrianne en een poot van Gimli
Laatst gewijzigd door Arrianne op 11 feb 2004 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Agnes schreef:
Nou ... of ze het de volgende keer weer gaat aangeven weten we inmiddels, ze is na mijn berichtje van vannacht nog 3 keer geweest en alle keren zijn we naar buiten gegaan en heeft ze gepoept. Het is wel wat aan de dunne. Ik denk dat ze niet zo heel erg lekker is. :U

Kunnen hondjes ook griep hebben?! En nu is het nog niet zo heel erg maar wat als ze echt heel erg diarree krijgt. Wat kunnen we dan het beste doen?!

Alvast bedankt :ok:
Morgen even een dagje rijst met gekookte kip geven. Wordt het dan niet minder of gaat ze ook braken, hup naar de dierenarts. Misschien wel helemaal voor niks, maar met een pup moet je geen risico's nemen.

Beterschap!

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Arrianne schreef:want ik ben er ondertusen van overtuigd dat het eerder een uitzondering is..dan regelmaat dat een pup van 9...10...weken al zindelijk is...
haha! wat dacht je van een endje in maand zes het licht pas zien :mrgreen: ?
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

linlin schreef:
Arrianne schreef:want ik ben er ondertusen van overtuigd dat het eerder een uitzondering is..dan regelmaat dat een pup van 9...10...weken al zindelijk is...
als je geen dog hebt tenminste! :mrgreen:
Die kunnen er helemaal wat van maken hahahaha
Agnes
Vaste gebruiker
Contacteer:

Vannacht had Indy weer zo'n nacht nadat ze gisternacht en overdag helemaal geen last meer had. Vreemd hoor ... vandaag de DA maar even bellen.

Maar het is inderdaad wel lekker om te lezen dat een hondje niet supersnel zindelijk is ... maar toch veel mensen in mijn omgeving, buren, familie, kennissen (ook met honden) kijken vreemd op als ik zeg dat ze nog niet zindelijk is. Daardoor ga je ook twijfelen.

Ik voel met je mee Arianne ... het is gewoon jammer dat je met dit pokkeweer zo ontzettend vaak naar buiten moet. En dan zeggen mensen op dit forum wel weer vaak van: "je zal altijd naar buiten moeten, later ook ...". Tsja .. dat weet ik, maar dan sta je niet elk uur (of vaker) buiten.

Maar ja ... even volhouden nog! :ok:
Groetjes, Agnes & Indy
Mama Sanneke
Zeer actief

linlin schreef:
Wat dacht je van 9 maand, Nu lijkt het wel te lukken met Luka,
geen plas meer 's ochtend, geen kaka.
Joepie.
En 's ochtends een stevige wandeling en jaja hij begint nu naast me te lopen. Af en toe nog es proberen trekken, maar het gaat echt goed.
Dankzij de tip van jullie : eerst zorgen dat hij de commando's begrijpt dan pas uitvoeren.
Zou die mensen op de hondenschool dat ook niet weten ????

Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Agnes
Vaste gebruiker
Contacteer:

Gister naar DA geweest en er is niets aan de hand. Omdat het niet constant zo is en er af en toe ook stevige poep tussen zit geen zorgen maken. Wel op blijven letten dat het niet té erg wordt.
Hij zei ook dat dit vaker voorkomt bij pups.

Maar gister overdag (m.n. avond) en vannacht :jank: was het ook weer bal .... elk uur moet ze wel poepen ... heel dun.

Vanmorgen wel weer iets steviger .....

Kennen jullie dit ook van jullie pups?!
Groetjes, Agnes & Indy
Moos
Zeer actief

Agnes schreef:Gister naar DA geweest en er is niets aan de hand. Omdat het niet constant zo is en er af en toe ook stevige poep tussen zit geen zorgen maken. Wel op blijven letten dat het niet té erg wordt.
Hij zei ook dat dit vaker voorkomt bij pups.

Maar gister overdag (m.n. avond) en vannacht :jank: was het ook weer bal .... elk uur moet ze wel poepen ... heel dun.

Vanmorgen wel weer iets steviger .....

Kennen jullie dit ook van jullie pups?!
Moos heeft dit toen hij zo'n maand of drie was ook gehad. Eerst dacht ik nog dat het door de kou kwam (was in November, begon net te vriezen toen). Maar hij bleef het houden, soms was het minder, en dan werd het weer erg. Na een paar dagen heeft hij toen van de da voor twee weken speciaal voer gekregen en zo'n anti-diarree pasta. Hij kreeg meteen dat speciale voer omdat het volgens de da bij jonge pupjes niet goed is om te vasten of als ze dus het voer niet goed opnemen.
Toen ging het eindelijk over en daarna is het nooit meer voorgekomen.

Sterkte met je pup!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”