Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat denk je nou??? Tuurlijk gaan we voor de 440.. en we beginnen dr ook allemaal mee.. nou maar kijken of we iig CL kunnen bemachtigen ..Zal al helemaal niks mis mee wezen op ons eerste certificaaat!
Zie je sowieso met de voorjaarskeuring, neem ik aan, doet toch iemand van jullie mee bij de Parel? Ik mag de benen onder mijn lijf lopen in de kantine..
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
Maar nog even over die petsafe. Ik heb ook verhalen gehoord over goede resultaten. Heeft het nou geholpen?
Persoonlijk ben ik ook niet zo voor dat soort hulpmiddelen, maar zijn er wel resultaten over bekend of het verkeerd is voor de hond? Ik ben het er mee eens dat trainen het beste helpt. Maar eerlijk gezegd ben ik ook een beetje radeloos. Wij zijn al weer enkele keren overnieuw begonnen met trainen met alleen zijn. En het slaagt maar niet. Het wordt alleen maar erger. Hij doet inmiddels een koe na!
NB. Voordat we op het forum zijn aangemeld hebben we het ook diverse keren geprobeerd.
Ik zit ook in de rats. Volgende week moet ik weer werken en kan het echt niet langer uitstellen. En helaas zijn we niet in de gelegenheid voor een oppas.
Hadden we dit niet van te voren bedacht? Nee, misschien naief, maar het ging vanaf het begin af aan zo goed!
Rossi schreef:Maar nog even over die petsafe. Ik heb ook verhalen gehoord over goede resultaten. Heeft het nou geholpen?
Persoonlijk ben ik ook niet zo voor dat soort hulpmiddelen, maar zijn er wel resultaten over bekend of het verkeerd is voor de hond? Ik ben het er mee eens dat trainen het beste helpt. Maar eerlijk gezegd ben ik ook een beetje radeloos. Wij zijn al weer enkele keren overnieuw begonnen met trainen met alleen zijn. En het slaagt maar niet. Het wordt alleen maar erger. Hij doet inmiddels een koe na!
NB. Voordat we op het forum zijn aangemeld hebben we het ook diverse keren geprobeerd.
Ik zit ook in de rats. Volgende week moet ik weer werken en kan het echt niet langer uitstellen. En helaas zijn we niet in de gelegenheid voor een oppas.
Hadden we dit niet van te voren bedacht? Nee, misschien naief, maar het ging vanaf het begin af aan zo goed!
Is het misschien handig om je vragen even in je eigen topic te stellen? Dan weten de mensen gelijk wat je probleem is met je hond en blijft het wat overzichtelijk.
mars schreef:
hij kan super alleen zijn maar huilt af en toe als een wolf
PETSAFE met nadruk op SAFE heeft goede hulp middellen op de markt en hij heeft niets op zijn nek en is vrij in het huis los
Hoe werkt dat ding precies dan? Ik begrijp het principe wel natuurlijk....hond blaft en krijgt een toon te horen.
Maar je hebt toch ook een pup rondlopen en de radio aanstaan?
Gaat dat ding dan niet af als de pup een keertje blaft of er zijn geluiden op de radio waardoor dat ding afgaat?
En ben je dan niet bang dat de hond toch een piep krijgt te horen ook als hij een keer stil is?
jouw hond kan niet alleen zijn. je had vast een stoere hond willen hebben, maar helaas heb je nu een watje met verlatingsangst. werk aan de winkel![/quote]
Af en toe de deur binnenshuis dichtdoen achter je bij verlatingsangst, niet te lang zodat hij leert dat je terugkomt.
Peuters maken toch ook zo'n periode door dat ze bang zijn om alleen te blijven.
Maar ik snap wel de bedoeling van het apparaat, fout gedrag afstraffen.
Maar wat dan als hij blaft ter bewaking en het apparaat gaat af ?
sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans Ik ben gewoon mezelf
Do hast gelyk Eline. Of te wel je hebt gelijk, in het Fries. Mijn excuus....zoveel mogelijk wegen proberen om informatie te vergaren. En iemand had mij een prive berichtje gestuurd hierover dus zodoende kwam ik ook hierlangs.
Het is ook een barkcontrol inderdaad als hij blaft gaat hij ook af
dat is een nadeel maar wij wonen vrij rustig en voor de postbode mag hij niet blaffen :p:
Idereeen bedank voor zowel positieve als negatieve reactie's.
maar ik heb het nu een week in huis en het werkt prima
ik zet nu het apparaat zonder batterij erin op tafel en hij weet al dat hij stil moet zijn.
HET ALLERBELANGRIJKSTE ''ik heb de buren al een week niet meer gehoord en zeggen ''het gaat prima nu het alleen zijn'' : : :
dat is een nadeel maar wij wonen vrij rustig en voor de postbode mag hij niet blaffen :p:
ik zet nu het apparaat zonder batterij erin op tafel en hij weet al dat hij stil moet zijn.
HET ALLERBELANGRIJKSTE ''ik heb de buren al een week niet meer gehoord en zeggen ''het gaat prima nu het alleen zijn'' : : :
Ook al zitten er nu geen batterijen meer in, ik vraag me af of je zoiets wel kan gebruiken als je meerdere honden hebt. Je pup hoort die piep toch ook als er geblaft wordt. Die wordt dan gestraft voor niets.
Ook al zitten er nu geen batterijen meer in, ik vraag me af of je zoiets wel kan gebruiken als je meerdere honden hebt. Je pup hoort die piep toch ook als er geblaft wordt. Die wordt dan gestraft voor niets.
Pup was op bezoek en is niet van Mars. Maar je hebt gelijk, als er meerdere honden zijn dan kan dit beter niet doen.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
Ook al zitten er nu geen batterijen meer in, ik vraag me af of je zoiets wel kan gebruiken als je meerdere honden hebt. Je pup hoort die piep toch ook als er geblaft wordt. Die wordt dan gestraft voor niets.[/quote]
mars schreef:
hij kan super alleen zijn maar huilt af en toe als een wolf
PETSAFE met nadruk op SAFE heeft goede hulp middellen op de markt en hij heeft niets op zijn nek en is vrij in het huis los
Hoe werkt dat ding precies dan? Ik begrijp het principe wel natuurlijk....hond blaft en krijgt een toon te horen.
Maar je hebt toch ook een pup rondlopen en de radio aanstaan?
Gaat dat ding dan niet af als de pup een keertje blaft of er zijn geluiden op de radio waardoor dat ding afgaat?
En ben je dan niet bang dat de hond toch een piep krijgt te horen ook als hij een keer stil is?
dat vind ik het enge aan die dingen..je bent er niet bij dus je kan niet ingrijpen als het fout gaat.
mars schreef:Ook al zitten er nu geen batterijen meer in, ik vraag me af of je zoiets wel kan gebruiken als je meerdere honden hebt. Je pup hoort die piep toch ook als er geblaft wordt. Die wordt dan gestraft voor niets.
Wordt/werd gebruikt voor 1 hond
en een super aanrader :[/quote]
oh had dit ff niet gelezen, maar kan hij ook afgaan bij geluiden van buitenaf of werkt hij alleen op 'keelvibraties'
alleen op hoge geluiden huilen van de hond en blaffen zacht piepen regeert hij niet op.
het is zo groot als een kopje met een onvanger en zender hij geeft een hoog geluid van 2 sec. waardoor de hond wordt afgeleid. en niet meer jankt/blaft.
de eerste link deed het niet, de tweede wel..
je zet m dus op tafel en dan gaat hij af als je hond blaft, ik vind het wel knap van de makers dat ze een apparaat maken dat alleen op hondengeblaf reageert. wel goed dat het werkt en je buren hebben ook geen last meer.. tsja er zijn vele wegen die naar Rome leiden en dit is er een van