Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sneu???

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Sneu???

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

[quote="Heavy"]Hier mogen ze niet op de bank omdat ik geen gordijnen wil :wink:
Dus die gordijnen hangen niet recht maar hangen helemaal niet.
En daarom mogen ze niet op de bank want op de bank kunnen ze heel goed naar buiten kijken en alles aanblaffen.

Wij hebben ook geen gordijnen en ze zijn groot genoeg en hoeven niet op de bank om naar buiten te kijken :W:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Mijn teckels lagen thuis op de bank.
Bij iemand anders alleen als dat was toegestaan.
Rana lag niet op de bank en (waarschijnlijk?) daardoor heeft Ita ook nooit op de bank gelegen.
Ze liggen in de mand, dat is vanzelf zo gegaan.
Geen discussie over geweest :U:

Als wij eten krijgt zij wat lekkers in de mand, dus ze weet niet hoe snel ze daar naar toe moet racen :mrgreen:
Klaar :ok:

Op wedstrijden krijgt Ita het laatste stukje van mijn brood.
Ze zit daar dus wel eens te kijken of mijn brood al bijna op is.
Thuis doet ze dat nooit.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Boomer mocht nooit op de bank. Tot ongeveer het laatste half jaar, toen mocht hij op de bank als ik de slaapzak erop legde en hem uitnodigde.
Elco mag wel op de bank, tegenwoordig zelfs zonder toestemming, behalve als er bezoek is.

Zowel bij Boomer als bij Elco kon/kan ik eten op de salontafel laten staan of elders binnen hondbereik zonder dat het opgegeten werd/wordt. Met Isa in huis gaat dat niet. Bedelen is ook niet toegestaan. Maar heel af en toe geef ik eens wat van m'n eigen eten (mits het geen kwaad kan voor de hond).

Zolang je regels maar duidelijk zijn en er dus ook geen strijd over gevoerd hoeft te worden, maakt het niet uit wat je regels zijn. Je hond legt zich daar gewoon bij neer en vergelijkt niet met andere honden
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hier ligt hij voor de tuindeuren,in zijn mand- kan zo alles zien en dus ook waken op zijn manier- iin de avond gaan de gordijnen wel dicht, maar hij schuift er zo 1 gevoegelijk zo dat hij er tussen door kan kijken - hij moet wel kunnen gluren natuurlijk :mrgreen:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ze krijgen hier altijd wat na het eten maar tijdens het eten liggen ze allemaal in hun mand. Er word niet gebedeld of gejat. Ze weten zelfs dat ze moeten wachten tot we een sigaretje hebben gerookt :F:
Op de bank en op het bed is ook allemaal prima zolang wij nog ruimte hebben.

En een hond die dat niet mag vind ik niet sneu hoor, het is maar net waar je zin in hebt.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

niet sneu, er zijn heel wat ergere dingen die je je hond kunt ontzeggen dan niet op de bank liggen en geen menseneten.
Zelf hanteer ik niet zoveel strakke regels, eigenlijk bepalen de honden die zelf gek genoeg :mann:
Zo weet Lizzy dat ze altijd op de bank mag, voor haar is het echt een soort levensbehoefte. Ze mag ook op bed (als ik het niet wil doe ik gewoon de deur dicht bv als ze erg smerig is).
Amber mag ook op de bank maar die doet dat absoluut niet zonder eerst te vragen. Wij moeten eerst zitten en dan vraagt ze of het mag. Op bed doet ze niet, behalve heel af en toe 's ochtends vroeg op uitnodiging.
En Kailen wil geeneens op de bank, laat staan op bed.
Omdat ze dit zelf zo willen, vind ik het ook niet sneu.
Maar als de een wat krijgt, dan wil de ander ook. Anders vinden ze zichzelf reuzesneu!

Als ik ergens te gast ben, gelden de daar aanwezige regels en dat lijkt me ook niet meer dan logisch. Die honden krijgen er niks van als ze even niet op de bank mogen hoor!
Afbeelding
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

Ik vind mezelf sneu als de hondjes niet bij mij op de bank of in bed liggen :mrgreen:
Guess zit altijd tegen mij aangeplakt op de bank, Konah ligt meestal op de andere bank. Ik zit altijd op hetzelfde plekje op de bank, en zodra ik opsta ligt een van de 2 dames er. Maar als ik dan terugkom schuiven ze ook direct weer op, hoef ik niet eens wat te zeggen.
Met slapen ligt Guess het liefst tegen mij aan onder de deken, Konah ligt meestal aan het voeteneind. Verder krijgen ze vanalles te vreten, ik deel bijna alles met ze. In huis schooien ze niet, Konah schooit buitenshuis (en bij andere mensen) wel maar is opzich wel weg te sturen. Verder mag Konah ook graag op de tafel staan om naar buiten te kijken (beter uitzicht), vind ik ook prima, ze gaat er direct weer af als ik dat nodig vind. Hele verwende honden hier dus, maar ze gedragen zich (bijna) altijd voorbeeldig!
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

:80: en :mrgreen:

Het is een bijzonder forum als de discussie niet gaat over of het goed of fout is dat de honden op de bank liggen, maar over of dat wel of niet goedvinden de baas relaxed maakt :F:
Ik vind alles goed. En daar wordt vast ook wat van gevonden :pffff:

Izzie maakt mij 's ochtends wakker door op het bed te springen en zich dan tegen me aan te draaien. Ik vond honden in bed altijd vies (en ik snap mensen die dat vinden nog altijd) maar Izzie vergeef ik zulks. Ze doet het op zo'n aandoenlijke manier, die zo ontzettend bij haar past, dat zelfs mijn ochtendhumeur verdwijnt en dat zegt wat.

Het sneue herken ik dan ook niet. Gelukkige honden lijkt mij, worden behandeld op een manier die zowel hen als hun baas past.
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Tjonge, waar je elkaar al niet over in de haren kunt vliegen :schrik:

Joy mag niet op de bank, maar wel op het bed dat in de woonkamer staat. 's Nachts ligt ze naast mijn bed in haar mand, om vervolgens 's morgens lekker op bed te komen knuffelen (wekker niet nodig, haar ingebouwde klok is scherp afgesteld). Dan soezen we lepeltje-lepeltje nog even verder, nadat ze zich zo strak mogelijk tegen me heeft aangevlijd :I:

Schooien doet ze niet, dat wil ik echt niet hebben met zo'n voedselgericht exemplaar. Ter illustratie: ik had haar koud drie dagen in huis toen ze als klein schattig pupje bijna letterlijk in mijn erwtsensoep sprong :O: Ik vind het wel relaxt dat ik gewoon kan eten zonder dat er een kwijlende hond het eten uit mijn mond staat te kijken.

Zolang de regels voor de hond duidelijk zijn, vind ik hem niet zielig, of 'ie nou wel op de bank/op bed mag of niet en of hij nou wel of geen hapjes met de baas mee-eet. In mijn ervaring worden die regels binnen de kortste tijd een gewoonte, niets sneus aan dus.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Ze bedelen hier en liggen languit op de bank. Ik ga zelf ergens anders zitten als ze er liggen omdat ik het zielig vind om ze eraf te sturen als ze lekker languit liggen. :mrgreen: Ze krijgen altijd iets van wat ik eet. Maar als het een keer niet mag luisteren ze wel heel goed. Nee is zonder probleem nee.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Hier is het nog lulliger trouwens. Jol kan traplopen en komt boven. En heeft daar gewoon 2 logeerkamers tot haar beschikking. Aki hebben we dat niet aangeleerd. We hoeven hem nu ook niet te verbieden naar boven te gaan. Hij doet het gewoon niet. Het is trouwens ook een steile rot trap, bij Bluf destijds vond ik het al niet fijn in dit nieuwe huis dat ze naar boven ging en die trap ook weer af ging, maar zij was ook gewend om trap te lopen, probeer het dan maar te verbieden als de andere kleinere hond wel naar boven gaat. Aki mag dus fijn de beneden verdieping blijven bewaken. Volgende honden wil ik ook die trap niet op hebben, ze hebben boven niet veel te zoeken en de voornaamste reden is gewoon dat het een steile rot trap is.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik vind het niet sneu hoor. Als het maar duidelijk is. Hier mogen ze wel op de bank, en ze krijgen ook weleens wat van mijn bord. Schooien doen ze niet, ze liggen gewoon rustig in hun mand (of op de bank :D). Daar heb ik wel een hekel aan. Niet eens voor mezelf, maar als je dan eens eters hebt zitten er 2 van die kwijlbekken langs, dat vind ik echt onnodig.

De bank zit ik zelf overigens zelden op. Charlie ligt er dus ook niet veel op, want die ligt liever aan mijn voeten op de vloer dan lekker zacht op de bank met zn vriendin ;) Hij vindt het ook te warm. Zelfde met op bed, dan ligt ie na 3 minuten te hijgen/snel te ademen. Doe geen oog dicht. Pom ligt wel altijd bij me op bed, maar die ligt braaf aan eht voeteneind en stil. Dat vind ik wel gezellig :)
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik denk niet dat een hond zichzelf 'sneu' vindt, dat zijn mensen-emoties. :wink: En als je hond gewend is om niet op de bank/bed te mogen en nooit tussendoortjes te krijgen, dan is het prima, toch?

Zelf ben ik wel heel makkelijk. Maar dat past bij mij, bij mijn 'huishouden'. Hier liggen ze op de bank, krijgen ze ze altijd wel iets van wat wij eten, nou ja, geen koek of snoep, maar wel tafelrestjes, stukjes brood etc..

Doe gewoon waar jij je goed bij voelt, ieder zijn of haar manier om met honden om te gaan.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik vind het ook niet sneu, als het voor de hond maar duidelijk is.
Mila mocht tot ze ca. 1 was niet op bed of op de bank. Ze heeft als pup één keer een poging gedaan om bij mij in bed te gaan liggen, ik heb haar eraf gezet en daarna heeft ze het gewoon nooit meer gedaan. Ze heeft überhaupt nooit een poging gedaan om op de bank te gaan liggen, dus ik heb haar ook niet hoeven leren dat dat niet mocht. Later vond ik het toch wel gezellig als ze op bed kwam en sindsdien mag ze op uitnodiging op het bed. En ze mag pas sinds ons verblijf in Spanje op de bank. Vooral omdat ik dat zelf wel gezellig vind en ze de bank ook prima met de katten kan delen. Maar ik kan niet zeggen dat ik het idee heb dat ze gelukkiger is nu ze wel op de bank en op het bed mag. ;-)
Amy en Amoz mogen ook op de bank en het bed en vinden dat wel fijne ligplekjes, maar liggen ook graag in de mand of in hun bench.
Mila en Amoz gaan in vreemde huizen niet op de bank tenzij ze uitdrukkelijk worden uitgenodigd. Amy heeft daar nog wat meer moeite mee :engel: Maar ik laat haar niet op de bank als ik ergens ben waar dat niet gewenst is.
Schooien doen ze hier niet, gewoon omdat ik ze nooit wat aan tafel geef. Dat is vooral omdat ik in alle rust wil kunnen eten. Eventuele restjes krijgen ze in hun bak tijdens hun eigen maaltijd.
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Ach alles is niet zo zwart/wit.
Iedereen op dit forum zal bij zijn of haar hond regels toepassen. Welke dat zijn ligt aan het leefgebied en leefwijze van eigenaar/hond.
Een kennis woont in Groningen op het platteland, heerlijk vrij en vind het fijn dat zijn hond hard blaft en waaks is.Ik woon in de randstad, in een woonwijk en vind het juist vervelend voor mijn buren als mijn hond erg waaks is en blaft.
Mijn hond is redelijk groot en ik heb jonge kinderen in huis die speelkameraadjes meenemen daar heb ik mijn regels/opvoeding aan aangepast. De hond veranderd en ook wij veranderen waardoor soms regels veranderen. Af en toe moeten we regels weer scherper aangeven.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Hier is het nog veel sneuer, Dux mag af en toe op de bank. Dana mag veel vaker op de bank. Dana slaapt boven in de slaapkamer (soms even op bed). Dux slaapt in zijn mand beneden, en mag niet boven komen of op bed slapen.

De reden? Omdat door Dux zijn "aanwezigheid" Dana overrompeld wordt, dit is voor ons de manier om Dana even haar eigen plekje te geven. Dux is niet lomp of stom tegen haar, maar Dana laat over zich heen lopen en cijfert zichzelf weg. Gaat altijd braaf aan de kant en laat zich als je niet oplet ook uit haar mand jagen. Dit mag overigens niet, en gebeurt ook bijna niet meer. Maar wij helpen Dana in haar zelfvertrouwen.
Dit werd ook bevestigd door de GT.
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Bij ons mag Boris altijd op de bank (tenminste, als zijn kleed er ligt), Noa mag op de bank als ze het komt vragen (op het kleed) en Ninthe mag überhaupt niet op de bank. Boris bedelt bij sommige dingen en krijgt dan ook wat, de dames bedelen bij alles maar krijgen nooit wat (dat laatste dringt alleen nog altijd niet tot ze door. Ze hebben nog nooit wat gekregen sinds ik ze heb vanaf 7 weken). Tijdens het eten aan tafel bedelen ze trouwens niet meer.
zoe2710
Actief
Mijn ras(sen): Podenco

Ongelezen bericht door zoe2710 »

Zolang het allemaal duidelijk is voor de hond maakt het niet uit vind ik. :19:

Hier mag "alles" zolang wij of andere mensen/honden er geen overlast van heb. Op de bank/bed liggen, bedelen stoort allemaal niet. Overdreven blaffen vind ik vervelend (appartementsgebouw) dus word ook direct afgekapt. En gaan we bij mensen op bezoek dan gelden de regels vandaar en dat weten ze ook goed genoeg. Zo mogen ze bij mijn schoonmoeder alleen op een deken/mat in de zetel liggen, daar gaan ze in geen enkele andere zetel liggen, dat kennen ze goed genoeg.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ri@ schreef:Ze bedelen hier en liggen languit op de bank. Ik ga zelf ergens anders zitten als ze er liggen omdat ik het zielig vind om ze eraf te sturen als ze lekker languit liggen. :mrgreen: Ze krijgen altijd iets van wat ik eet. Maar als het een keer niet mag luisteren ze wel heel goed. Nee is zonder probleem nee.
Scheelt typen maar zo ongeveer gaat het bij ons ook, al heb ik tijdens de maaltijden nooit bedelende honden :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Toen Sam en Faye erbij kwamen moesten ze ook wennen, er mocht ineens niet meer gebedeld worden en ze slapen niet meer op bed en mogen niet meer op de bank. Maar aan de andere kant: de honden hebben hun eigen bank gekregen en na het eten krijgen ze vaak wel wat van de tafel. Beuk trekt wel altijd een kop die niet zou misstaan in een advertentie voor zielige honden, dus het kost erg veel moeite om dat vol te houden :F:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

cloris schreef:
Ri@ schreef:Ze bedelen hier en liggen languit op de bank. Ik ga zelf ergens anders zitten als ze er liggen omdat ik het zielig vind om ze eraf te sturen als ze lekker languit liggen. :mrgreen: Ze krijgen altijd iets van wat ik eet. Maar als het een keer niet mag luisteren ze wel heel goed. Nee is zonder probleem nee.
Scheelt typen maar zo ongeveer gaat het bij ons ook, al heb ik tijdens de maaltijden nooit bedelende honden :19:

nope wij ook niet.

sam, we gaan eten...

en dan gaat hij op de bank liggen
Afbeelding
xTessa
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door xTessa »

Beau krijgt zijn eigen voer en snacks aangezien we blij zijn dat we uiteindelijk goed voer te pakken hadden zonder dat hij diarree had en het bijna niet op at. Bij ons mag hij ook niet op de bank, maar hij heeft wel een eigen stoel gekregen (Was een oude stoel van mij en daar zaten we eigenlijk nooit in, dus mocht hij erop). De katten liggen al op de bank en vind dat die wel een rustig plekje verdienen. Ik vond het zelf altijd vervelend als ik bij een vriendin was om op de bank te zitten, want die honden van haar (twee jonge labradors) sprongen er altijd wild op en liepen je eigenlijk ook wel omver ook al zat je er al. Nu waren die ook niet echt opgevoed, maar daardoor heb ik echt een afkeer gekregen van honden op de bank.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

M@scha schreef:
cloris schreef:

nope wij ook niet.

sam, we gaan eten...

en dan gaat hij op de bank liggen
Hier ook... of bij mn voeten maar eten geven maakt echt niet per definitie schooiende honden. Hier krijgen ze allemaal wat maar bedelen geen van allen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Ik ben niet zo van de regels, we leven hier samen en ja het ding ligt op de bank, ik deel mijn pizza en bed met haar als ze wilt. Overigens vind ik het niet sneu als honden het niet mogen, wij gedijen beter op weinig tot geen regels en ze maakt nergens misbruik van, bedelt niet want ze weet dat ze toch haar deel wel krijgt.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

mosquito1980 schreef: Hier hetzelfde als een Havik op het gewicht van mijn hondjes letten terwijl er bij mijzelf best wat KGs af mogen :mrgreen:
Nou, die kan van mij zó het ergernissen topic in: Dat eeuwige gezeur over de buiklijn van hun eigen hond (vaak afgezet tegen de kroketterige lab van de buren) terwijl hun eigen vetschort als een lap katenspek over de broekriem hangt.
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Paisley schreef:
mosquito1980 schreef: Hier hetzelfde als een Havik op het gewicht van mijn hondjes letten terwijl er bij mijzelf best wat KGs af mogen :mrgreen:
Nou, die kan van mij zó het ergernissen topic in: Dat eeuwige gezeur over de buiklijn van hun eigen hond (vaak afgezet tegen de kroketterige lab van de buren) terwijl hun eigen vetschort als een lap katenspek over de broekriem hangt.
Ik zeur niet over de buiklijn van mijn (of eender welke) hond, terwijl anderen dat wel bij elk fototopic van mij doen. Over mijn eigen lijf valt ook niet zoveel commentaar te hebben, maar ik ben wel héél veel meer bezig met hun voeding dan met de mijne. En toch zit de trouwjurk van 19 jaar geleden me nog als gegoten (ik profiteer natuurlijk wel mee van de kennis die ik opdoe voor hondeneten, voor onszelf).
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

hier ook super sneu.Alleen mensen en 1 kat mogen op de bank .Verder niemand :tongue: Echt sneu.Alles wat op tafel staat is ook alleen voor mensen. Bedden zijn ook alleen voor mensen en 1 kat. Toch idd wel erg sneu nou ik er over nadenk... :scratch:
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Hier mogen ze heeeel af en toe op uitnodiging op de bank. Hippo had toen hij 2 was ineens een handje ervan om op de bank te gaan als wij er niet zijn. Dat wil ik niet van we hebben een stoffen bank en dat haar en huidvet wil ik niet op de bank. We hebben toen een andere nóg comfortabelere mand gekocht voor hem, even 2 weken de bank gebarricadeerd en sindsdien slaapt hij weer altijd in z'n mand.

Schooien doen ze wel, maar je hoeft er maar wat van te zeggen en dan gaan ze in hun mand/ uit de weg en is het direct klaar.

De kat mag wel altijd op de bank, maar die ligt er meestal alleen als wij er op zitten(hij verhaart nauwelijks).
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Kells schreef:Het valt mij in dit topic op dat katten vaak meer mogen. Hier is dat absoluut omgekeerd. Ik wil geen katten op de slaapkamer aangezien die af en toe kotsen en pissen waar het hun uitkomt. Van mijn honden kan ik veel meer hebben. Die katten zitten altijd op de plek waar ik ze niet wil hebben. Ben ik aan het koken, dan moet ik altijd de katten tig keer van het aanrecht vegen. Op de eettafel gaat het net zo. Tafel dekken, katten er af vegen. Kom ik terug met het eten, moet ik ze er weer af vegen en de haren uit de borden blazen voor ik kan opscheppen. :ugh:
Haha nou ik heb mijn katten ook netjes opgevoed hoor. Als hier gekookt wordt zitten ze nooit op het aanrecht (wel erna natuurlijk) en tijdens het eten komen ze ook nooit schooieren. Ik kan waarschijnlijk dan juist weer meer van katten hebben, daar zal het ook aan liggen, maar een klein kattenkotsje ruim ik zo op. Als Krissie een keer onzindelijk was of moest spugen was het meteen een stuk minder klein en veel onsmakelijker :Q:
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Ik ben heel makkelijk.
De honden hebben 2 banken tot hun beschikking: 1 in de kamer en 1 in de keuken.
In de kamer staan nog 2 (leren) banken, daar mogen ze niet op, omdat Jace en Judy graag op hun slaapplaats schrapen en dan gaan mijn banken er aan. Ze weten dat ze er niet op mogen, dus het gebeurt ook niet.
Tijdens eten hangen ze ergens rond, onder de tafel.
Daarna krijgen ze meestal hun eten op onze borden.

Als ik fruit eet, of komkommer o.i.d. staan ze altijd bij me in de buurt en krijgen ook stukken. Ook tijdens het koken staan ze bij me als ze weten wat er op het aanrecht ligt.
Wortels, courgette, etc vinden ze zalig en daar krijgen ze ook altijd iets van.

Ik vind het zalig om op de bank te zitten en een warm hondenlijf tegen me aan te voelen. Meestal is dat Meagan, die kruipt bijna in je.
Lekker kroelen en verwennen.
In bed komen ze nooit, ze gaan de trap nooit op.
Tijdens vakantie heeft Meagan steeds op het bed in de caravan gelegen, dicht tegen ons aan.
Judy op de grond en Jace op een rolletje in de badkamer.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”