Hallo allemaal,
Het is inderdaad niet makkelijk om hem zo te zien.. Het is dat hij gelukkig wel vooruit gaat, al is het langzaam. Er is dus hoop, dat vinden de artsen daar ook. Ik hou elke dag mn hart vast en denk bijna bij alles wel aan hem. Thuis en in de buurt zie ik hem altijd in gedachten en als ik achter mijn PC zit voel ik alsof hij achter me ligt te slapen op zijn stoel. Maar goed, je gaat zo goed mogelijk door en weet dat hij in goede handen is. Toen ik weer wegmoest ging hij staan en keek me aan van ''nee, niet weggaan'. Was even slikken (en toch nog 5 minuten langer blijven)!
Ben vanavond ook bij hem geweest. Vandaag ook wel weer een ietsiepietsie beter dan gisteren. Ik zag dacht ik een heel dun randje wit bij zijn ogen rond zijn iris, dat was er dacht ik niet. Hopen maar. Het is nog wel gelig, maar duidelijk veel minder dan in het begin, vrijdagavond. Zijn nieren bleken gisteren dus hersteld, vandaag wees de echo niks bijzonders uit. Lever, alles zag er vrij goed uit. Alleen de gal was wat opgezet, daar hebben ze nu een kweekje van gemaakt. Verder geen obstructies of rare dingen gelukkig.
Bloedonderzoek was helaas nog niet terug, dat zal morgen worden. "En anders gaan we bellen" zeggen ze. Die uitslag zal duidelijk moeten maken wat er aan de hand is. Leptospirose maakt een goede kans, maar dat het iets anders is kunnen ze nog niet uitsluiten zo.
Ik merk aan hem dat het wat beter wordt en hij wat aansterkt. Hij ademt ook rustiger dan gisteren, zijn blik was sterker, alleen vol onbegrip over alles. Hij reageerde meer dan gisteren op dingen die ik zeg (ga je mee, huis, wandelen... de dingen waar hij altijd op reageert). Ik heb zijn favoriete eten en knabbeltjes meegenomen, om hem te stimuleren ook. Thuis is hij ook een kieskeurige eter, dus dat kan een rol spelen. Het blik heb ik niet opengemaakt, dat laat ik aan de verpleegkundigen over, maar een knabbeltje probeerde ik al te geven. Hij reageerde er wel op, keek op en zijn oortjes gingen wat omhoog, maar at het nog niet.
Pfff... lange adem! Maar alles wijst erop dat als de oorzaak goed bestreden is, hij toch een goede kans maakt, er is niks heel erg beschadigd naar het tot nu toe lijkt. Maar ze hebben nog niet alle resultaten binnen en ook geen weefselonderzoek gedaan. Morgen wordt spannend, als de uitslag binnenkomt bellen ze me gelijk. Ik hoop en duim me rot!
Hij kan wel al stevig staan, maar is nog behoorlijk van slag...