Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sneu???

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Sneu???

Ongelezen bericht door Miranda »

Punzel schreef:maar een klein kattenkotsje ruim ik zo op.
Dat hoeft hier echt nooit. Als er een kat zit te kokken, struikelen er hier twee honden over hun poten in de haast om bij de kots te komen :mrgreen:
Als je hier kat bent is het devies: kotsen en rénnen! :LOL:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

Nanna schreef:
Cleva schreef:Dat zenuwachtige gezeur over De Bank heb ik niet. Wat kan mij die hele bank nou schelen.
Dus ja, ik vind honden die van alles en nog wat niet mogen inderdaad sneu. Niet eens vanwege het gemiste koekje of het niet op de bank mogen maar vanwege de instelling van de baas. Het lijkt me vreselijk om onder zo'n regime te moeten leven.
Ik word zelf al moe als ik er aan denk. Ik heb een hond om mee samen te leven en niet om hem als soort van slaaf te behandelen die allerlei regels strikt op dient te volgen omdat ik dat zo wens. Wat heb je er dan aan? Of je moet iets ontlenen aan het rond commanderen en toezicht houden of het allemaal wel tot op de letter opgevolgd wordt :19:
Zolang het allemaal leefbaar blijft en er geen overlast is vind ik het allemaal prima en gezellig. Dus hier ligt het hele zwikkie languit over de bank en deels ook in bed. Schooien tijdens het eten doen ze niet echt, ze kijken wel het eten uit je mond ;-) maar ze weten dat ze in de keuken de borden mogen aflikken.
Ik chargeer het nu wat hoor maar zo voelt het voor mij wel.
hier hetzelfde! en inderdaad: Het lijkt me vreselijk om onder zo'n regime te moeten leven. Mijn honden mogen veel en moeten weinig. Werkt hier prima
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Kells schreef:
Miranda schreef:
Punzel schreef:maar een klein kattenkotsje ruim ik zo op.
Dat hoeft hier echt nooit. Als er een kat zit te kokken, struikelen er hier twee honden over hun poten in de haast om bij de kots te komen :mrgreen:
Als je hier kat bent is het devies: kotsen en rénnen! :LOL:
Hier kotsen ze geen voer uit maar haarballen.
Hier niet meer sinds ze kvv krijgen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Astrid96
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Stafford kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Astrid96 »

Ieder z'n eigen regels/opvoeding/grenzen etc, denk ik zo? Mijn hond mag prima op de bank (ze kent het commando op/af de bank) en we hebben daar nooit problemen mee. Ik neem haar nooit op visite mee dus weet verder ook niet wat ze dan zou doen. Als iemand haar niet op de bank wil dan zou ik dat wel snappen en haar gewoon thuislaten.

Bedelen mag ze niet, dat vind ik nogal storend en ook onduidelijk voor het beest. Tijdens ons avondeten ligt ze in de bench, ze krijgt wel eens een boontje of peentje maar dan tijdens het afwassen in de keuken. Deze regel heb ik echter ook omdat ik bang ben dat m'n ma haar helemaal vet mest als ze alles wat op tafel staat ook mag :roll: Grote bruine ogen he, onweerstaanbaar :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

[quote="Kells"]Het valt mij in dit topic op dat katten vaak meer mogen.

Ja! Dat is hier ook zo! Maar ja .2 labradors opvoeden was een makkie .Maar 1 zo,n roodharig beest?Brrr :ugh:
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

S@ndr@ schreef:ja dat is zielug en zenuwachtig gezeur........( dat mot dan maar ) :wink: laat ik nu nooit mijn hond ergens vandaan hoeven sturen, want hij ligt er gewoon niet, ik hoeft hem niet te storen, want waar hij ligt, in huis, t maakt me niet uit, allemaal prima, verschillen de kussens ook een voor de kachel en een JP mand, dekens enz. alleen niet op de bank en dat is duidelijk en ze willen het niet eens meer :U:
Klopt hoor :ok: Mijn honden hebben nooit op de bank gelegen en de volgende komt er ook nooit op. Bij Dol is het zo gekomen omdat mijn moeder ziek werd en ik hele dagen weg was en dol uit het raam ging kijken..via de bank :engel: Zij gaat erop nadat wij zeggen,,het is goed..en waar het kleedje ligt..twee plaatsen op de bank omdat kleine Vlo haar er niet op laat als hij de kans krijgt.
Ik vind er niks zieligs aan als een hond niet op de bank wil en als je lekker wil kroelen ging ik zelf op de grond zitten met de hond erbij..heeft ook niks met commanderen te maken. Dol moet gelijk leggen van mij op de bank dat heeft wel met commanderen te maken :LOL: :wink:
Afbeelding
senseotje
Actief

Ongelezen bericht door senseotje »

visite krijgen en hun honden op mijn bank?? nou nee dankje.

hier dus ook niet dat soort verwennerijtjes hoe sneu ook voor de honden. eten doen ze na ons (pup heeft niet eens in de gaten dat we eten) , vaste tijden van lekkers heb ik ook niet meer omdat er op rekenen en ik dit zeer vervelend vond worden. bank liggen, nee hier liggen de mannen gestrekt, niet eens plek voor mij :P maar in de caravan mogen de honden wel lekker bij ons liggen. ruimte zat. onze kleine jack weet wel wat schooien is en daarvan ligt de schuld bij de kinderen die nu groot zijn, onze herder vind het wel erg leuk in de keuken als ik bezig ben, wil nog wel eens wat vreemds in zijn bak vallen.

nee hoor niet sneu voor je hond, wel goed van jouw
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”