Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Melk uit tepels

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Tessa&Luna
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 1

Melk uit tepels

Ongelezen bericht door Tessa&Luna »

Hey,

ik ben even weggeweest op vakantie. Luna zit dan bij mijn ouders. Ze heeft steeds vaker last van lekkende tepels, met echt veel melk wat eruit komt. Dit snapt ze niet altijd, maar ze houd zichzelf aardig schoon. Eerst dacht ik aan schijnzwanger, na haar loopsheid. Maar het verdwijnt en komt steeds terug. In combi met, misschien toeval? gras eten en ruien.
Is dit natuurlijk? Ze is niet geholpen, en is in januari 4 jaar. Verder heeft ze nergens last van, maar merk dat het mannetjes ook aantrekt en die altijd aan haar likken :(. Moet ik haar dan toch laten helpen? want dit heeft met hormoonhuishouding te maken toch?

Ze is loops geweest in juli en moet dus voorlopig nog niet loops worden, en heeft al van jongs af aan dat de mannen wild van haar worden.
dagmar88
Zeer actief

Re: Melk uit tepels

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tessa&Luna schreef:Hey,

ik ben even weggeweest op vakantie. Luna zit dan bij mijn ouders. Ze heeft steeds vaker last van lekkende tepels, met echt veel melk wat eruit komt. Dit snapt ze niet altijd, maar ze houd zichzelf aardig schoon. Eerst dacht ik aan schijnzwanger, na haar loopsheid. Maar het verdwijnt en komt steeds terug. In combi met, misschien toeval? gras eten en ruien.
Is dit natuurlijk? Ze is niet geholpen, en is in januari 4 jaar. Verder heeft ze nergens last van, maar merk dat het mannetjes ook aantrekt en die altijd aan haar likken :(. Moet ik haar dan toch laten helpen? want dit heeft met hormoonhuishouding te maken toch?

Ze is loops geweest in juli en moet dus voorlopig nog niet loops worden, en heeft al van jongs af aan dat de mannen wild van haar worden.
Schijnbevallen. En ja, die melkvloei kan komen en gaan. Meer bewegen en wat minder voer, is het het snelste over.
Tessa&Luna
Vaste gebruiker

kan een teef dat zo vaak hebben? is het zielig voor je hond? of heeft ze er geen last van?
dagmar88
Zeer actief

Tessa&Luna schreef:kan een teef dat zo vaak hebben? is het zielig voor je hond? of heeft ze er geen last van?
Na iedere loopsheid. Het kan soms wel lang duren. Als de melkvloei langer dan een week of drie aanhoudt kun je je dierenarts om een lactatieremmer vragen.
Charlie heeft een cyclus van 8 maanden tot een jaar. De ene keer heftiger dan de ander, maar niet constant achter elkaar loops, schijnzwanger of schijnbevallen. Dat zou ik vervelend voor haar vinden.
Of Luna er last van heeft kun je denk ik het beste zelf inschatten. Je ziet geen gedragsveranderingen?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Kampferspiritus erop wrijven. Werkt als een trein.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

malinois schreef:Kampferspiritus erop wrijven. Werkt als een trein.

Gebruik ik ook ja, maar meer omdat ze dat vies vindt en niet toch zodra ik m'n hielen heb gelicht aan haar eigen melkbar hangt :mann:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Daar heb ik t ook voor hoor bij Xena. Al t andere smoekselt ze eraf maar daar blijft ze vanaf
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tessa&Luna
Vaste gebruiker

Luna heeft er niet veel last van geloof ik, het is meer dat andere honden haar irriteren omdat ze haar interessant vinden. Ik ga even zien hoelang dit aan gaat houden dank voor de tips!
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Mijn Famke heeft een poosje na de loopsheid vaak dat ze wat schijnzwanger is. Ze maakt dat ook melk aan en lekt ook wel flink omdat ze er aan zit te likken. Ik geef haar veel beweging en minder voer en laat haar er zo weinig mogelijk aan zitten. Dan is het snel weer weg. Yara heeft dit soort dingen nooit.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”