hallo,
vraagje, is het zo dat iedereen zomaar een stichting kan beginnen, of zijn er eisen waaraan je moet voldoen?
deze stichting heeft vind ik best veel honden die naar nederland gehaald worden. en in de noodopvanggezinnen hier in nederland zitten best veel honden samen ( eigen dieren niet meegerekend) dat met de mensen die er wonen, kids en andere huisdieren, ik vraag me af of dat een goede situatie is om te aclamatiseren?
hoe zie je of een stichting goed bezig is?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wie heeft er ervaring met hulp doet leven??
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: wie heeft er ervaring met hulp doet leven??
Volgens mij kan iedere Jan doedel een stichting beginnen. Ik ken zelfs stichtingen waar ze met de hondjes fokken.
Hoe zie je dat een stichting goed bezig is? In ieder geval door de honden te laten castreren die ze plaatsen, of met opdracht daartoe wanneer het dier nog te jong is. Goede begeleiding, niet dat ze je laten zitten mocht het niet goed gaan.
En ik ben er altijd fan van als ze ook plaatselijke castratieprojecten hebben of op een andere manier ook plaatselijk voor de dieren zorgen.
Hoe zie je dat een stichting goed bezig is? In ieder geval door de honden te laten castreren die ze plaatsen, of met opdracht daartoe wanneer het dier nog te jong is. Goede begeleiding, niet dat ze je laten zitten mocht het niet goed gaan.
En ik ben er altijd fan van als ze ook plaatselijke castratieprojecten hebben of op een andere manier ook plaatselijk voor de dieren zorgen.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Is een stichting goed omdat ze castreren ?
Ik probeer juist altijd een ongecastreerde reu te krijgen . En ben ook heel blij dat er was besloten om buster niet te castreren .
Ik probeer juist altijd een ongecastreerde reu te krijgen . En ben ook heel blij dat er was besloten om buster niet te castreren .
Fenneke en Baloe

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Nou ja, zolang ze er maar niet mee fokken. Als je het zwerfhonden probleem wilt aanpakken lijkt me dat nogal onlogisch.fenneke schreef:Is een stichting goed omdat ze castreren ?
-
- Zeer actief
Iedereen kan een stichting beginnen. Of ze goed bezig zijn kom je niet zo gemakkelijk achter. Bij veel stichtingen wordt gesjoemeld bij het leven.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik snap wel dat ze willen voorkomen dat er mee gefokt wordt, maar vertrouwen in je adoptanten mag ook wel.fenneke schreef:Is een stichting goed omdat ze castreren ?
Mijn buitenlanders waren bij de vorige al eigenaren (vroeg)gecastreerd. Ik kan natuurlijk niets met zekerheid zeggen, maar geloof wel dat het ze geen goed heeft gedaan.
Een hondje zo angstig en onzeker als Tibbe zou helemaal niet gecastreerd moeten worden, en Pjotr staat al jaren stil in z'n ontwikkeling. Heeft ook een heel naar probleem gehad door een niet goed ontwikkelde voorhuid.
Klinkt alsof je zelf al een oordeel hebt.elninio schreef:hallo,
vraagje, is het zo dat iedereen zomaar een stichting kan beginnen, of zijn er eisen waaraan je moet voldoen?
deze stichting heeft vind ik best veel honden die naar nederland gehaald worden. en in de noodopvanggezinnen hier in nederland zitten best veel honden samen ( eigen dieren niet meegerekend) dat met de mensen die er wonen, kids en andere huisdieren, ik vraag me af of dat een goede situatie is om te aclamatiseren?
hoe zie je of een stichting goed bezig is?
Een stabiele roedel is een groot voordeel wanneer je honden opvangt en betrouwbaar zijn met kinderen of huisdieren anders dan honden is voor veel adoptanten een pre.
Een goede stichting geeft in ieder geval een uitgebreide omschrijving van het karakter van de hond. Inspelen op de zieligheidsfactor houd ik helemaal niet van.