Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke voer(brokken) zouden jullie adviseren voor mijn Kangal

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Welke voer(brokken) zouden jullie adviseren voor mijn Ka

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kangal schreef:
Marion. schreef:
Kangal schreef:Zou iemand mij een link kunnen sturen van cavom brokken voor mijn Kangal van bijna 14 weken oud die bij moet komen en veel bij moet komen omdat zijn ribben duidelijk zichtbaar zijn, ik wil niet alweer een foute brok kopen.
Als iemand mij vriendelijk een link zou willen sturen dan bestel ik hem direct
Schiet toch op vent! Hoeveel linken heb je al gehad? Ga gewoon naar de dierenzaak en koop daar vanavond een zak. Mijn god :ugh:
Kerel ik heb 100 linken gekregen maar ik weet niet welke ik moet bestellen. Ik zal het nu bestellen stuur gewoon een link welke het beste zou zijn voor mijn Kangal

Ligt er aan of je pup/junior voer of voer voor volwassenen wilt geven.
Je kunt uit de compleet, compleet lam/rijst of compleet pup/junior kiezen.
Wat het beste is verschilt per hond en moet je uitproberen, dat kunnen wij je niet vertellen.

Bij fatsoenlijk voer staat trouwens duidelijk op de zak of het light is.
Kangal

Ongelezen bericht door Kangal »

crutz schreef:
Kangal schreef:Zou iemand mij een link kunnen sturen van cavom brokken voor mijn Kangal van bijna 14 weken oud die bij moet komen en veel bij moet komen omdat zijn ribben duidelijk zichtbaar zijn, ik wil niet alweer een foute brok kopen.

Hieronder staat de link naar de gewone Cavom
Kangal schreef:
Ja maar ik denk niet dat mijn kangal daarvan dikker zou worden, dat is ook light denk ik zoals zijn brokken van den Lidl.
Niemand hier heeft mij kunnen zeggen waarom hij zo mager is
Absoluut geen light brok. Hoe kom je daar nu weer bij???
Wat had ik gezegd? ik wil geen light en jij stuurt nog steeds een pakket wat light is
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Kangal schreef:
crutz schreef:

Kangal schreef:
Ja maar ik denk niet dat mijn kangal daarvan dikker zou worden, dat is ook light denk ik zoals zijn brokken van den Lidl.
Wat had ik gezegd? ik wil geen light en jij stuurt nog steeds een pakket wat light is
Dit is GEEN light brok!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Kangal schreef:
crutz schreef:

Kangal schreef:
Cavom light ... hahaha als er een brok aanzet is t wel cavom
Waar staat dan dat t light is laat es ff zien
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Hier lieveschat, is het zo duidelijk?

http://www.huisdierplein.be/merken/cavom/

Groen is normaal, paars is light, blauw is light voor oude honden.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

crutz schreef: Dit is GEEN light brok!
Jawel, dat is light. Dat zie je toch aan de groene kleur!

Afijn. Dat joch kan duidelijk niet lezen.Arm joch, maar nog heel veel armere pup :ugh:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dat jullie er nog intrappen om het hem allemaal voor te schotelen. Laat het hem mooi zelf uitzoeken. Dan had hij maar moeten nadenken voordat hij een hond aanschafte, als hij dat überhaupt ook heeft gedaan.

Jongen, op deze link http://www.google.be kun je alles vinden wat op deze wereldbol verkrijgbaar is. Misschien dat je dan nog iets leert.
Laatst gewijzigd door Neeltje op 16 sep 2015 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Marion. schreef:
Schiet toch op vent! Hoeveel linken heb je al gehad? Ga gewoon naar de dierenzaak en koop daar vanavond een zak. Mijn god :ugh:
:goeie:
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Nee Kangal, de groene zak Cavom is GEEN light varieteit. Er zitten lichtVERTEERBARE granen in. Het is een geperste brok. Hier zal hij vast van aankomen als hij dit zal gaan krijgen.

Daarnaast zou ik hem vuile pens geven. Als hij dan na een paar eken niet dikker wordt, is er waarschijnlijk een medische oorzaak, of wormen. Een hond is nooit wormen vrij. Op het moment dat je hem hebt ontwormd kan hij de volgende dag weer besmet worden als hij buiten ergens aan likt bijvoorbeeld. Daarom is regelmatig ontwormen bij een jonge hond belangrijk.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Kangal schreef:
crutz schreef:

Kangal schreef:

Kijk en huiver!!!! Dit is de light versie van cavom. DE ZAK IS PAARS EN NIET GROEN!!!! Staat ook op de zak. Nou niet meer zeuren en moeilijk doen en hop zorgen dat je hond gewoon goed voer te vreten krijgt!! En ja dit weet je alleen als je het probeert.
Afbeelding
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
80564M

Gewoon wel even heel serieus. Dit is een grote hond "to be", die groeit met centimeters per week nu. En jij loopt nu al 5 dagen (of nee.... 5 weken!) te mekkeren dat hij te dun is. En over rode en groene zakken :ugh:

Als iets "light" is staat dat op de zak. Ook op de rollen KVV. Kip is ook lighter dan varken. Paard ook.
Er is niet 1 goede brok waar je Kangal-pup van - vrijdag - 14 weken het goed op gaat doen. Dat weet niemand. Dat zul je moeten ontdekken.
Kreeg hij bij de fokker trouwens ook de Orlando-light?

Je geeft hem het voer (en koopt geen 25 kilo zakken) en kijkt of hij het er goed op doet. Qua ontlasting, en hoe hij eruit ziet. Je zult er iets voor moeten doen, jongen!
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat denk je? Zouden ze hier iets voor jouw hond hebben?
MAXIZOO
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
80564M

Tara schreef:
Marion. schreef:Je zult er iets voor moeten doen, jongen!
Wat zeg je dáár nou toch allemaal voor enge dingen! :schrik:
Ja. Verspilde moeite waarschijnlijk. Maar ik heb ook eigenlijk niet meer het idee dat één van ons hem van zijn gedachten af kan brengen.

Hoeveel mensen zouden eigenlijk met dezelfde link moeten (waar hij hèt voer voor zijn Kangal-pup kan kopen) moeten komen, voordat hij het gelooft? Nog even, en het is onze schuld dat zijn pupsel krom en ondervoed ingeslapen moet worden op 1-jarige leeftijd :ugh:
Kangal

Marion. schreef: Kreeg hij bij de fokker trouwens ook de Orlando-light?
Ja, hij kreeg daar Orlando en de fokker adviseerde mij om dit verder te geven maar hij wordt mager, hij is bijna 14 weken oud en is 14 kilo en zoals reeds vermeldt zijn zijn ribbel zeer duidelijk zichtbaar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ongeacht het voer dat je geeft: hond te mager = meer voeren, hond te dik = minder voeren
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Kangal schreef:
Marion. schreef: Kreeg hij bij de fokker trouwens ook de Orlando-light?
Ja, hij kreeg daar Orlando en de fokker adviseerde mij om dit verder te geven maar hij wordt mager, hij is bijna 14 weken oud en is 14 kilo en zoals reeds vermeldt zijn zijn ribbel zeer duidelijk zichtbaar
Koop een zak Aldi voer..niet duur en in België een betere brok dan hier.
Afbeelding
Kangal

Fotogravinnetje schreef:Ongeacht het voer dat je geeft: hond te mager = meer voeren, hond te dik = minder voeren
Vandaag heeft hij ongeveer 270 gram gegeten van die brokken van den Lidl dat is een uitzondering normaal eet hij ongeveer 200 tot 220 gram per dag enkel brokken maar dan nog dat is niet genoeg maar als ik een beetje meer zet wilt hij het niet eten
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Kangal schreef:
Fotogravinnetje schreef:Ongeacht het voer dat je geeft: hond te mager = meer voeren, hond te dik = minder voeren
Vandaag heeft hij ongeveer 270 gram gegeten van die brokken van den Lidl dat is een uitzondering normaal eet hij ongeveer 200 tot 220 gram per dag enkel brokken maar dan nog dat is niet genoeg maar als ik een beetje meer zet wilt hij het niet eten
probeer eens of ie grager eet als je een beetje warm water over die brokken doet.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Kangal

Ik ben op het punt om een bestelling te doen voor cavom maar een vriend zei dat ik dit nog even moest vragen of dit goed zou zijn om bij te komen en of iemand hiermee ervaring heeft met die brokken:
http://nl.aldi.be/aldi_hondenbrokken_83 ... _6287.html
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Kangal schreef:
Moet zo'n grote hond op die leeftijd niet minstens 400-450 gram per dag eten?

Andere Kangal kenners? Birgitte?
Kangal

mosquito1980 schreef:
Kangal schreef:
Moet zo'n grote hond op die leeftijd niet minstens 400-450 gram per dag eten?

Andere Kangal kenners? Birgitte?
Inderdaad, 400 tot 450 gram per dag
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik zou voor nu gewoon voor de cavom gaan. Jouw hond heeft nu een achterstand in te halen en cavom-brokken zijn bekend/berucht erom dat het dikmakers zijn. In jouw geval exact wat jouw hond nodig heeft. Je kan als hij weer goed op gewicht is altijd nog kijken of je nog verder wil kijken, maar als je nog erg lang wacht met bestellen dan hoeft het straks überhaupt niet meer.
Kangal

Dipsy20 schreef:
Kangal schreef:Ik ben op het punt om een bestelling te doen voor cavom maar een vriend zei dat ik dit nog even moest vragen of dit goed zou zijn om bij te komen en of iemand hiermee ervaring heeft met die brokken:
http://nl.aldi.be/aldi_hondenbrokken_83 ... _6287.html
wij geven bijna altijd cavom of kenner geperste brok en ik vind persollijk dat op cavom
de honden ook de pups het beste doen dus als ik jou was bestel hem gewoon en kijk hoe jou pup erop reageer
hoe vaak per dag krijg die nog te eten bij jou ?
3x per dag(totaal tussen de 200 en 300 gram per dag, sommige dagen zelfs 150 gram omdat hij het niet eet) en dan nog snoepjes + een tandkoekje (1 of 2x per dag)
freskin
Zeer actief

Die brokken van de Aldi, die je wilt kopen bevatten kip en rijst he? Dat is ook niet echt om aan te zetten voor je pup, denk ik. Kip en rijst zijn licht verteerbaar. Daar zal hij ook niet veel zwaarder van worden. Als je toch deze brokken wilt voeren, zou ik nog vlees of pens extra geven.

Ik ken de brokken niet, maar ik kijk naar de samenstelling ervan die erbij staat.
3x per dag(totaal tussen de 200 en 300 gram per dag, sommige dagen zelfs 150 gram omdat hij het niet eet) en dan nog snoepjes + een tandkoekje (1 of 2x per dag)
200-300 gr. per dag is echt te weinig voor je pup. Ik zou het liefst denk ik zo'n 400 gr. voeren van een goede brok, misschien zelfs meer. Een pup mag in principe zo veel eten als hij wil, mits hij natuurlijk niet te dik wordt. Als hij z'n brokken niet allemaal eet, dan aanvullen met dingen die hij lekker vindt, b.v pens of wat kvv.

Ik voer altijd op het oog: zijn ze wat te mager dan geef ik ze wat meer. Op het laatst weet je precies met hoeveel ze toe kunnen.

edit* toevoeging
Laatst gewijzigd door freskin op 16 sep 2015 22:27, 2 keer totaal gewijzigd.
groetjes, ingrid

Kangal

freskin schreef:Die brokken van de Aldi, die je wilt kopen bevatten kip en rijst he? Dat is ook niet echt om aan te zetten voor je pup, denk ik. Kip en rijst zijn licht verteerbaar. Daar zal hij ook niet veel zwaarder van worden. Als je toch deze brokken wilt voeren, zou ik nog vlees of pens extra geven.

Ik ken de brokken niet, maar ik kijk naar de samenstelling ervan die erbij staat.
ik ga eerst cavom geven en naderhand overstappen naar dit:
http://www.lidl.de/de/orlando-hundevoll ... se/p168927
wat denken jullie ervan?
freskin
Zeer actief

Kangal schreef: ik ga eerst cavom geven en naderhand overstappen naar dit:
http://www.lidl.de/de/orlando-hundevoll ... se/p168927
wat denken jullie ervan?
Dat lijkt me wel goed. Kijken hoe je pup het hier op doet.
groetjes, ingrid

fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Als hi het goed doet op cavom, waarom zou je dan nog veranderen?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Kangal

Zeg nu we het toch over die groene pakketten van optidog hebben wat je in de Lidl kunt kopen. Ik ging toenstraks naar de Lidl en zag ze daar maar het was voor honden over de 12 maanden. Dus kopen of toch eerst Cavom?
Hondengezin
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse staande draadhaar X Hollandse herder. En een Boerenfox

Ongelezen bericht door Hondengezin »

Oke, misschien zeg ik iets heel doms...

Kijk eens in het voedingstabel wat er op de verpakking staat van die Aldi/Liddl voer die je nu geeft. Kijk ook naar het aantal weken wat hij is. Voer je voldoende? Let wel: Die voedingstabellen zijn een richtlijn en is niet op iedere hond van toepassing. Kijk ten alle tijden naar je hond! Je hond is te mager. Of het nou door de light brokken komt, who cares? Hij is te mager, that's the problem in this case.

Overigens: Van het ene merk moet je meer voeren per dag om aan de voedingsbehoefte te komen dan het andere merk. Vaak bij goedkopere merken moet je meer gaan voeren. Dan ben je alsnog duurder uit.

Er MOET iets gebeuren. En er zijn hier heel veel hondenliefhebbers die je enorm veel tips hebben gegeven. Echter ben jij diegene die loopt te mekkeren en onderneem jijzelf geen actie om de voedingsbehoefte van je pup te bevredigen. Over dat laatste zijn wij als mede-forum'ers niet de schuldige.

Overigens: Toen wij krap bij kas zaten, at onze bastaard-hond voer van de Lidl, de rode verpakking en deed het er prima op. Of het geschikt is voor een pup, weet ik niet.
Afbeelding
Hondengezin
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse staande draadhaar X Hollandse herder. En een Boerenfox

Ongelezen bericht door Hondengezin »

Kangal schreef:Zeg nu we het toch over die groene pakketten van optidog hebben wat je in de Lidl kunt kopen. Ik ging toenstraks naar de Lidl en zag ze daar maar het was voor honden over de 12 maanden. Dus kopen of toch eerst Cavom?
Ik ken Cavom niet, maar ik zou een pup die volop in de groei is, geen 12 maanden brokken geven. Al lees ik dat hier hondenliefhebbers nog nooit puppenbrokken hebben gegeven...
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voeding”