Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ongelukje in de bench

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

juan-89
Vaste gebruiker
Aantal honden: 0

Ongelukje in de bench

Ongelezen bericht door juan-89 »

Hoi allemaal, ik ben nieuw hier en heb een vraag! Sinds afgelopen woensdag ben ik de trotse eigenaar van Oscar (labrador/vizsla mix). Hij is helemaal goed gewend in de bench en slaapt hier 's nachts al in door zonder piepen. Hij heeft echter 1 ongelukje gehad in de bench en sindsdien komt het vaker voor dat hij op dezelfde plek piest. In de bench dus. Mijn vraag is eigenlijk of dit iets te maken heeft met de geur die achterblijft? Ik heb al met bleekmiddel de bench schoongemaakt. En vandaag de laatste keer met de stoomreiniger. Is dit misschien niet effectief en is er een ander middel nodig om de geur te verwijderen uit de bench? Misschien dat jullie wat tips hebben, ik ben benieuwd.
S@ndr@
Zeer actief

Re: Ongelukje in de bench

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

welkom, en het kan natuurlijk zomaar zijn dat hij het te lang moet ophouden en dat t nog niet zo goed lukt ,als je iets maar vaak genoeg noodgedwongen moet doen, dan wordt het normaal :wink: Maar goed als je straks bent toegelaten dan kun je je vraag stellen bij gedrag :wink:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Hoi juan-89, stel je hier even voor en volg dan dit
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... =5&t=30911

Hier staat precies beschreven wat je eerst moet doen om toegang tot de rest van het forum te krijgen zodat je de vraag in het juiste forum kunt stellen.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Welkom.

Inderdaad niet met huishoud middelen schoonmaken.
Je kunt water met wat azijn gebruiken voor het schoonmaken en dan 1 of 2 keer per nacht eventjes buiten laten..... pups zijn net baby's die moeten 's nachts ook 1 of 2 keer geholpen worden ;-)
juan-89
Vaste gebruiker

Bedankt voor jullie reacties. Hij doet het alleen niet 's nachts, maar overdag. Als de bench dicht is wil hij er niet in plassen (het is ook alleen plassen, niet poepen). Maar als hij overdag open staat, doet hij af en toe z'n behoefte er wel in. Het gaat mij dus meer om de vraag of de geur hierin een rol speelt... Mocht het aanhouden zal ik idd even proberen met azijn / biotex groen!
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Hoe oud is Oscar?

Als het een pup is van 7-10 weken zou ik me er niet te druk om maken. Proberen te voorkomen dat het gebeurt door hem vaak te laten plassen (en goed voer te geven waardoor hij minder drinkt en daardoor hoeft te plassen). Mijn pups hadden allerlei plaatsen waar ze het liefste plaste (bijvoorbeeld bij mijn ouders achterin de woonkamer links van de eetkamerstoelen), nu doen ze dat alleen nog maar in uiterste nood en de rest buiten (ze zijn nu 6 maanden en zindelijk voor minimaal 5 uur).
juan-89
Vaste gebruiker

Hoi, Oscar is overmorgen 9 weken... Hij is dus inderdaad erg jong. Ik neem hem zoveel mogelijk mee naar buiten na het spelen, eten, dutten en slapen. Maar wil het zindelijk worden natuurlijk zoveel mogelijk bevorderen. Dat er het komende jaar wat ongelukjes gebeuren heb ik niet zoveel problemen mee, zolang uiteindelijk het kwartje maar valt.
Domor schreef:(en goed voer te geven waardoor hij minder drinkt en daardoor hoeft te plassen).
Kan je aangeven wat voor voer het is waardoor de pup minder drinkt? Daar ben ik dan ook wel weer benieuwd naar ;)
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

juan-89 schreef:Hoi, Oscar is overmorgen 9 weken... Hij is dus inderdaad erg jong. Ik neem hem zoveel mogelijk mee naar buiten na het spelen, eten, dutten en slapen. Maar wil het zindelijk worden natuurlijk zoveel mogelijk bevorderen. Dat er het komende jaar wat ongelukjes gebeuren heb ik niet zoveel problemen mee, zolang uiteindelijk het kwartje maar valt.
Domor schreef:(en goed voer te geven waardoor hij minder drinkt en daardoor hoeft te plassen).
Kan je aangeven wat voor voer het is waardoor de pup minder drinkt? Daar ben ik dan ook wel weer benieuwd naar ;)
Van versvlees sassen ze minder van ;)
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Sowieso op goed natvoer (renske) of kvv (compleet vers vlees, bijv. Carnibest, Smuldier of Tinlo). Maar ook op een wat hoger segment brokken: taste of the wild, orijen, Nutro Choice, Platinum.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

waarom doe je overdag die bench niet gewoon dicht, dan kan hij er niet in plassen en kun je hem ook beter in de gaten houden en op tijd buiten zetten ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Honden van negen weekjes jong hebben geen ongelukjes, die hebben gewoon nog geen blaascontrolle, bench dichthouden en pupje vaker naar buiten
juan-89
Vaste gebruiker

Een update. We zijn ruim een week verder. Ik heb de bench schoongemaakt met azijn en daarnaast is de bench zo verkleind dat er voldoende ruimte is voor Oscar om zich comfortabel te bewegen, draaien, staan en slapen. Hij heeft er sindsdien niet meer in geplast. Daarnaast krijgt Oscar nu ander voer zodat hij 's nachts doorslaapt van (jawel) 23:00 tot 7:00(!!!). Daar zijn we heel blij mee. Dus allemaal bedankt voor de tips en het meedenken.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

juan-89 schreef:Een update. We zijn ruim een week verder. Ik heb de bench schoongemaakt met azijn en daarnaast is de bench zo verkleind dat er voldoende ruimte is voor Oscar om zich comfortabel te bewegen, draaien, staan en slapen. Hij heeft er sindsdien niet meer in geplast. Daarnaast krijgt Oscar nu ander voer zodat hij 's nachts doorslaapt van (jawel) 23:00 tot 7:00(!!!). Daar zijn we heel blij mee. Dus allemaal bedankt voor de tips en het meedenken.
Goed zo :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”