Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kennismakingen op film: hoe/wat/waarom?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Kennismakingen op film: hoe/wat/waarom?

Ongelezen bericht door Miranda »

kipo schreef:Ik heb Manu wel een patser genoemd, maar niet per se met een zwaar negatieve lading. Ik zie hem (voor zover dat kan van achter een scherm ) als die beetje stoere, net iets te joviale knul, die eigenlijk denkt dat iedereen hem geweldig vindt.
Dat zou ook zomaar een treffende omschrijving van Cayuga kunnen zijn :lol1:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

kipo schreef:
Manu schreef:
Ik ben heel trots op ons :D Hij loopt inmiddels vrij vaak los en als echte reu met ballen kan hij nog steeds met vrijwel alle honden los.
Terecht.

Ik heb Manu wel een patser genoemd, maar niet per se met een zwaar negatieve lading. Ik zie hem (voor zover dat kan van achter een scherm ) als die beetje stoere, net iets te joviale knul, die eigenlijk denkt dat iedereen hem geweldig vindt.
Ik heb me het topic ook veel te veel aangetrokken hoor. Ik wil het graag goed doen, en ik kreeg n.a.v. de reacties het idee dat ik echt een rothond had, wat uiteindelijk helemaal niet gezegd is.

Wat Miranda omschrijft en jij nu is wel hoe hij inderdaad is.
Het is een heel open hond, wil graag dat iedereen deel uit maakt van zijn wereld maar dan wel met hém voorop. Kan heel fijn zijn, maar soms zit er een hond tussen die daar net niet goed tegen kan. Meestal herkent hij dat van tevoren al gelukkig.
Maar laatst was hij helemaal hoteldebotel van een teef, ik riep hem nog maar hij had het echt veel te druk met sjansen. Die teef moest er niets van hebben en liet dat duidelijk merken maar hij was verblind door de liefde. Dat is echt zeldzaam, meestal heeft hij het echt snel door.
Manu

Heavy schreef:Ik vind een patser ook niet negatief maar het kan natuurlijk wel negatief worden opgevat :wink:
En ik denk ook dat hoe groter de groep honden hoe minder patserig gedrag er ontstaat.
Kan best zijn. Toch ken ik maar weinig reuen die moeiteloos in zo'n groep kunnen ;)

Naderhand liep er ook een topic waarin ik noemde dat er bij mij bezoek van reuen kan komen, ook onbekende. Dat Manu daar heel netjes mee is. En toen had ik ineens een makkelijke hond. Dat vind ik gewoon jammer. Het is echt wel dat ik er ook wat voor moet doen en het is ook zo dat hij buiten echt meevalt.
Hij is gewoon heel relaxed maar wel een echte vent. En ik vind dat prima.
Nogmaals, kom een keer meelopen, ik durf te zweren dat jouw honden geen problemen met mijn honden zouden hebben.

De filmpjes die in dit topic zijn geplaatst was uitzonderlijk, daarom plaatste ik ze ook. Ik wil best filmen hoe hij normaal met andere honden om gaat, ook als ik met alleen hem en Uma loop. Maar meestal ben ik teveel bezig met mijn honden ;)
Manu

Heavy schreef: Oh maar je hoeft mij niks te bewijzen hoor :wink: ik geloof best dat je je er wat voor moet doen en dat het allemaal goed gaat. Maar ik had het over verschillende situaties , interactie en dat dat zo'n verschil maakt.

Je kan wel zeggen kom eens meelopen en natuurlijk is mijn patser Jip dan heel rustig en zal er niks gebeuren. Maar dat komt ook omdat hij dan op vreemd terrein is :wink: als jij morgen ineens tijdens mijn wandeling voor zijn neus staat met Manu in zijn bos waar hij elke dag loopt met dat gedrag wat ik zag op het filmpje dan zie je een heel andere Jip.

En heb jij Manu en nig meer honden bij dan zal Jip het wel uit zijn hoofd laten om te patsen.
Heb ik onze teef ook nog bij wordt het weer een ander verhaal snap je .
Dat bedoelde ik maar te zeggen.

Net als dat jij zegt dat je alle reuen in huis kan halen en dat dat een kwestie van opvoeden is.
Maar ik heb een Herder die waakt en verdedigd die kan je niet met een husky vergelijken :wink:

Maar wat ik me afvraag , je zegt dat je maar weinig reuen kent die in een groep van 360 honden kunnen lopen? Betekent dat dat het allemaal teven waren dan?
Nee teven en gecastreerde reuen ;) Waaronder slechts enkele volle reuen, zoals de Akita van Valerie.

Manu komt om de week op het terrein waar hier gefilmd is, dus zo eigen is dat niet. Ik merk daar bij hem ook nooit verschil in. Hij is niet zo onzeker aangelegd dus terrein doet hem niet zoveel.

Nou goed, ik geloof dat we elkaar niet begrijpen.
Ik ken mijn hond gelukkig wel aardig.
Een Husky en een herder kan je in waaksheid niet vergelijken nee. Maar ik vind het zachtgezegd lullig dat zulke dingen hier afgedaan worden als 'dan heb je een makkelijke hond' terwijl ik in een ander topic te horen krijg dat mijn hond wel een groot probleem zou krijgen als hij jouw, of die, of zus, of zulleks hond tegen zou komen.
Waarom heb ik dat nooit dan? Ik loop met de zondagdrukte op het strand tussen ruim 20 honden en als ik eens een aanvaring heb is dat altijd als hij aangelijnd is en er een andere hond op ons afstormt :19:

Hij heeft zijn taaltje en hij leest dat van anderen prima. Met Sultan erbij kan hij opdringerig zijn, ja klopt.
Maar hij is niet dom.

Weet je. Ik ga het toch eens filmen.
Dan is er vast nog genoeg commentaar maar toch.
Elke hond heeft zijn eigen manier van benaderen en ik zal een aantal types uitzoeken. Kun je het zien.

Ik wil Manu best eens meenemen naar 'zijn' bos. Hij zal dan sowieso niet dat gedrag van die filmpjes laten zien, of het moet wel heel gek gaan. Want voor de honderdste keer: het was uitzonderlijk. Ik denk dat hij gewoon zijn neus in de bosjes drukt, even kennis maakt met Jip, een besluit neemt hoe nu verder te gaan en dan met die harige billen verder wandelt en eigen vertier zoekt. Dat is mijn hond namelijk, die hoeft geen continue contact en zoekt het lekker zelf uit :19:
Miranda N.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nederlandse Schapendoes
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miranda N. »

ranetje schreef:
j.werkman schreef:Waarom wordt patsen zo negatief gezien, hij laat zien wie hij is, dat geeft toch duidelijkheid. Ik ervaar dat niet meteen als uitlokken en eigenlijk wel passend. Een hond kan zich toch niet anders presenteren dan hij is, als de kennismaking geweest is, is er duidelijkheid en kun je dingen gaan doen. Het lijkt me een heel duidelijke, open hond. Op de filmpjes was er een kennismakingsronde aan de gang.

Dat is juist zo lastig met communicatie met veel mensen, die hebben vaak een agenda.

Ik bedoel niet te zeggen dat elke hond maar zijn gang moet gaan.
Dat ben ik met je eens.
Ik zie ook geen zware bedreiging van Manu uitgaan (had ik ook al geschreven :tongue: ).

Als ik de reacties lees wordt het voor mij wel steeds duidelijker waarom honden snel "vals" of "asociaal" of "rotzak" genoemd worden.
Het lijkt erop alsof elk contact pure liefde en vriendelijkheid uit moet stralen anders deugt de hond niet.
En zo zitten honden niet in elkaar.
Hondentaal is een heel stuk uitgebreider dan vriendlijk en liefdevol.
Ben ik met je eens.
Groeten Miranda
http://www.elsansnust.nl
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Hartstikke leuk dat het zo goed ging in de groep! Volgens mij heb ik jouw Manu ook een patser genoemd, echter is dat niet negatief bedoeld. Net als het woord dominant, dat heeft blijkbaar ook een negatieve belading terwijl het helemaal niet negatief bedoeld is.

Ondertussen heb ik mijn filmpje gevonden van Noah aan het patsen, echter heb ik geen idee hoe ik een Facebook filmpje kan plaatsen :80: . Vind het namelijk echt een interessant filmpje.
Perry en Noah

Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Honden in grote groepen gaat bijna altijd perfect. Het grootste sekreet (zoals Skadi bv) wordt er tam van.
Ze zijn natuurlijk niet achterlijk, hè :tongue:
And few will ever climb
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Miranda schreef:Honden in grote groepen gaat bijna altijd perfect. Het grootste sekreet (zoals Skadi bv) wordt er tam van.
Is ook mijn ervaring. Het is dan gewoon overkill, en nutteloos om iets te proberen wat een reactie van een grotere groep uit kan lokken.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

LongFields schreef:
Miranda schreef:Honden in grote groepen gaat bijna altijd perfect. Het grootste sekreet (zoals Skadi bv) wordt er tam van.
Is ook mijn ervaring. Het is dan gewoon overkill, en nutteloos om iets te proberen wat een reactie van een grotere groep uit kan lokken.
Precies. Krijg je heul sociale, zich goed gedragende, hondjes van :mrgreen:
And few will ever climb
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

In de groep van 360+ honden waren ook intacte reuen. Er liep namelijk een flatcoatgroep doorheen die gigantisch aan het klieren waren. Een begon er op Kiyoshi te rijden :hmmm:
Een reu die niet met andere reuen zou kunnen had daar ook niets te zoeken.
Kiyoshi sloft normaal gesproken om mij heen maar hier ging hij uit zijn dak :mrgreen: en maar rennen, spelen en gek doen.
Overigens zag ik meer geklier. Het is niet alsof het een goed werkende roedel is, het zijn gewoon veel honden bij elkaar. En weinig eigenaren letten goed op. Een vrouw met een teef vervloekte de honden denk ik, 5 reuen om haar heen en ontzettend opdringerig doen. Lieten zich niet wegsturen.
Sommige honden zullen indammen maar sommige gaan juist etteren in zo'n groep.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Valerie schreef:In de groep van 360+ honden waren ook intacte reuen. Er liep namelijk een flatcoatgroep doorheen die gigantisch aan het klieren waren. Een begon er op Kiyoshi te rijden :hmmm:
Een reu die niet met andere reuen zou kunnen had daar ook niets te zoeken.
Kiyoshi sloft normaal gesproken om mij heen maar hier ging hij uit zijn dak :mrgreen: en maar rennen, spelen en gek doen.
Overigens zag ik meer geklier. Het is niet alsof het een goed werkende roedel is, het zijn gewoon veel honden bij elkaar. En weinig eigenaren letten goed op. Een vrouw met een teef vervloekte de honden denk ik, 5 reuen om haar heen en ontzettend opdringerig doen. Lieten zich niet wegsturen.
Sommige honden zullen indammen maar sommige gaan juist etteren in zo'n groep.
Ja, Jura gaat eerst braaf en onderdanig doen om er bij te horen, en als ze dan het gevoel heeft dat ze de meerderheid wel mee heeft dan kan wil ze best wel een hond uitkiezen om de groep weer uit te jagen. :schrik: Dat doen we dus maar niet, meelopen met groepen onbekende honden. :mrgreen:
Valerie
Zeer actief

Ik krijg ook niet echt de neiging om Jigzy mee te nemen, gek genoeg :mrgreen:
Valerie
Zeer actief

Ruzie zoeken en patsen zijn 2 verschillende dingen. Ruzie zoeken zag ik niet, patsen wel.
Valerie
Zeer actief

Manu

Heavy schreef:
Manu schreef:
Heavy schreef: Oh maar je hoeft mij niks te bewijzen hoor :wink: ik geloof best dat je je er wat voor moet doen en dat het allemaal goed gaat. Maar ik had het over verschillende situaties , interactie en dat dat zo'n verschil maakt.

Je kan wel zeggen kom eens meelopen en natuurlijk is mijn patser Jip dan heel rustig en zal er niks gebeuren. Maar dat komt ook omdat hij dan op vreemd terrein is :wink: als jij morgen ineens tijdens mijn wandeling voor zijn neus staat met Manu in zijn bos waar hij elke dag loopt met dat gedrag wat ik zag op het filmpje dan zie je een heel andere Jip.

En heb jij Manu en nig meer honden bij dan zal Jip het wel uit zijn hoofd laten om te patsen.
Heb ik onze teef ook nog bij wordt het weer een ander verhaal snap je .
Dat bedoelde ik maar te zeggen.

Net als dat jij zegt dat je alle reuen in huis kan halen en dat dat een kwestie van opvoeden is.
Maar ik heb een Herder die waakt en verdedigd die kan je niet met een husky vergelijken :wink:

Maar wat ik me afvraag , je zegt dat je maar weinig reuen kent die in een groep van 360 honden kunnen lopen? Betekent dat dat het allemaal teven waren dan?
Nee teven en gecastreerde reuen ;) Waaronder slechts enkele volle reuen, zoals de Akita van Valerie.

Manu komt om de week op het terrein waar hier gefilmd is, dus zo eigen is dat niet. Ik merk daar bij hem ook nooit verschil in. Hij is niet zo onzeker aangelegd dus terrein doet hem niet zoveel.

Nou goed, ik geloof dat we elkaar niet begrijpen.
Ik ken mijn hond gelukkig wel aardig.
Een Husky en een herder kan je in waaksheid niet vergelijken nee. Maar ik vind het zachtgezegd lullig dat zulke dingen hier afgedaan worden als 'dan heb je een makkelijke hond' terwijl ik in een ander topic te horen krijg dat mijn hond wel een groot probleem zou krijgen als hij jouw, of die, of zus, of zulleks hond tegen zou komen.
Waarom heb ik dat nooit dan? Ik loop met de zondagdrukte op het strand tussen ruim 20 honden en als ik eens een aanvaring heb is dat altijd als hij aangelijnd is en er een andere hond op ons afstormt :19:

Hij heeft zijn taaltje en hij leest dat van anderen prima. Met Sultan erbij kan hij opdringerig zijn, ja klopt.
Maar hij is niet dom.

Weet je. Ik ga het toch eens filmen.
Dan is er vast nog genoeg commentaar maar toch.
Elke hond heeft zijn eigen manier van benaderen en ik zal een aantal types uitzoeken. Kun je het zien.

Ik wil Manu best eens meenemen naar 'zijn' bos. Hij zal dan sowieso niet dat gedrag van die filmpjes laten zien, of het moet wel heel gek gaan. Want voor de honderdste keer: het was uitzonderlijk. Ik denk dat hij gewoon zijn neus in de bosjes drukt, even kennis maakt met Jip, een besluit neemt hoe nu verder te gaan en dan met die harige billen verder wandelt en eigen vertier zoekt. Dat is mijn hond namelijk, die hoeft geen continue contact en zoekt het lekker zelf uit :19:
Waarom jij dat (nog) nooit hebt meegemaakt is denk ik omdat de meeste mensen zoals ik met honden zoals Jip niet de plekken opzoeken die jij opzoekt :wink: nou wil ik niet zeggen dat Jip een moeilijke hond is hoor maar het is wel gebleken dat hij opdringerige honden niet accepteert ook drukke honden niet . Die worden meteen weggejaagd . En patsers die jaagt hij niet meteen weg maar dan gaat hij ook staan patsen en is er spanning en dan kan ik wel gaan staan wachten tot er eentje begint met rollebollen maar daar heb ik geen zin in.

En het komt er dus altijd op neer dat ik een rothond heb of er wordt gezegd nee laat hem maar dan leert die van mij het ook eens :roll:

Ik kan sinds een aantal maanden slecht lopen en sindsdien is Jip enrom beschermend als er een drukke hond aankomt. Die hond bedoeld er waarschijnlijk niks mee maar daar heeft Jip geen boodschap aan . Vrouwtje kan niet goed lopen dus er mogen geen drukke honden in haar buurt komen :19:

Kan allemaal wel hondengedrag zijn maar ik hou toch graag zelf de touwtjes of riem in handen
Ok.
Dat zal het zijn.

Ik loop overal hoor. Maar ik zal wel een pokkereu hebben die wil knokken en gewoon geluk hebben met wie ik tegen kom.
Ik had nooit weer moeten posten.
Valerie
Zeer actief

Heavy schreef:
Dat is patsen inderdaad :wink:
Jip zou dat niet doen in zo'n grote groep . Eerlijk gezegd zou voor mij de lol er snel af zijn met zulke patsers tijdens een groepswandeling.
Jip is er dan niet geschikt voor. Kiyoshi wel en Manu duidelijk ook.
Zoals ik al zei had Kiyoshi de tijd van zijn leven en heeft hij het gros van de tijd gerend en gespeeld. 1x ging een hond op hem rijden wat binnen een seconde netjes was opgelost en soms stond hij even stil en keek hij weg als een hond met stijve poten en hanenkam op hem af kwam gelopen.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Hee Manu, kop op! Tay patst ook, maar krijgt er bijna nooit de kans voor. En dat is niet omdat ik een super goede hondenbaas ben hoor. Ik ben eigenlijk gewoon een enorme ontwijker, ik zou ook weglopen voor Manu en Sultan, omdat ik inschat dat ik weer die rotherder heb dan (niet volgens jullie, maar wel qua gedrag). Hoewel ik ook niet denk dat het op vechten eindigt. Maar ik kom honden tegen met wie het goed gaat en ik kom honden tegen waarbij het goed gaat door ingrijpen van de baasjes. Zo kan ik met de oude reu van 1 van mijn clubgenoten gewoon lopen vanaf dag 1. Die patst, maar met zo'n enorme zelfverzekerdheid dat andere honden indimmen. Maar met haar jongere reu gaat het absoluut niet. Want bij hem vindt Tay dat hij het terug kan doen en dat pikken ze niet van elkaar. ;) We kunnen wel samen lopen, maar moeten wel zorgen dat ze niet in de situatie komen. Terwijl de reu van een vriendin van mij niet met vreemde honden kan, maar Tay is daar nog nooit op ingegaan.

Ik zoek het alleen liever niet op, omdat ik altijd fout zit met mijn herder.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Zie nu dat het topic weer omhoog is.

Ik voel mij verder niet meer aangesproken oid zoals eerst, gewoon weg omdat ik 2x per week gedragstrainingen doe en de gedragsdeskundige daar heeft gezegd en laten zien dat Sultan juist heel onzeker is, maar niet zo goed in de hondentaal. Niet gek ook, hij ks met veel te jonge leeftijd van zn moeder weg geplukt en in het asiel beland.
Ook legde zij uit, dat het heel natuurlijk gedrag is binnen de hondentaal, dat ze tijdens een begroeting even willen uitzoeken wie waar staat. Dat mensen dat niet prettig vinden kan, maar voor een hond is het heel natuurlijk. Ook even patsen, even een snauw, plat op de rug liggen, een blaf of een spelbuiging. Alles is gewoon hoe honden leven.
Sultan onderwerpt zich aan dominante honden, als een pup laat hij zich op zijn rug vallen. ( zie ook het voorbeeld in het topic met de rottweiler). Maar ook binnen de trainingavonden, is hij zeer sociaal met honden. Ja, hij kan een keer met teveel energie een hond begroeten, maar wanneer een hond hier niet van gediend is en hem terecht wijst, druipt hij af. Op de strandwandelimg met 360 honden, is hij door 2 reuen bereden, dit onderging hij.. ik moest die andere honden er vanaf trekken.

Juist om mijn eigen ervaringen, trek ik mij er niets van aan meer als mensen anders zeggen over hem. Ik ken hem, ik weet wat en hoe hij doet. Hij zit met mijn werkdagen in een hondenopvang tussen 20 ( wisselende) honden en in al die tijd is er nog nooit ook maar iets mis gegaan. Hij speelt juist graag en heeft altijd veel vriendjes.

Dat geld voor manu ook. Nikki kent hem, dus ik snap wel dat het vervelend is als mensen door gaan met "ja maar.. ". Nee, niet ja maar. Deze filmpjes waren uitzonderlijk. Wij waren benieuwd hoe het kwam dat dit anders dan anders ging. Niet bedoeld om onze honden te lezen.. want je kan die honden niet lezen aan de hand van een paar minuten filmpjes.. Dat is gewoonweg onmogelijk.

Wij hebben inmiddels met heel wat mensen van het forum gewandeld en ook die zullen beamen dat het sociale honden zijn die goed met soortgenoten om kunnen gaan.

Het hebben over gedrag is zeker intressant, maar nu wordt/werd een beoordeling hoe onze honden zijn, op basis van een paar minuten kijken.. Dat haalt het boeiende weg, want dat is onmogelijk :) wat ik juist boeiend vond is puur een analyse van die specifieke begroetingwn, hoe dat kwam. Niet hoe mijn hond is :)

Want hoe mijn hond is, kan ik zelf beschrijven want ik ben degene die hem dagelijks mee maakt. :)
Sulluna
Zeer actief

Hoezo zou je ons ontwijken? Ik vind dat dus zo'n flauwekul naar aanleiding van een paar minuten film die uitzonderlijk zijn. Is toch onzin?
Als je Sultan tegen komt, heb je een kwispelend blij ei die met een spelbuiging en rollebolle een soortgenoot uitnodigd voor een potje rennen. Dat is zijn standaard begroeting, juist daarom de filmpjes omdat dit dus ( nogmaals) uitzonderlijk was.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Wat is dit een ontzettend interessante topic, maakt veel duidelijk met die foto's. Brengt me op ideeën omdat met die van mijn ook eens te gaan doen. Ben benieuwd wat daarvan gevonden wordt. Izzy is redelijk dominant maar alleen uit op spelen maar kan daarin wel opdringerig zijn en Maylo is gewoon niet altijd te vertrouwen met een intacte reu. Ik herken veel van de foto's. Maar toch is het op het moment dat het gebeurt soms snel schakelen en door hebben.

Bij Maylo zie ik inmiddels wel wanneer zijn pats gedrag in agressie veranderd, zijn kop staat dan een stuk stakker(ondanks al zijn overtollighuid). Niet iedereen ziet dat en denken dat Maylo altijd wil spelen of altijd agressief is. Echter het verschil in geluiden en bewegingen zijn voor mijn ook duidelijk dan voor een vreemde. Het is wel zo dat je denk ik je eigen hond het best kan lezen, soms zie ik het ook wel aan de andere hond en geef dit ook altijd aan maar meestal ben je dan al te laat(baas kan hond net niet optijd pakken). Gelukkig is Maylo meestal aangelijnd daar dus is hij best goed te houden dan en kan ik met mijn andere hand de andere hond zelf weghouden, maar het zou fijn zijn als je eerder kan ingrijpen omdat je het beter ziet.

@ Manu, ik denk dat jou hond net als Izzy gewoon opdringerig is omdat hij met veel honden graag omgaat. Is niet negatief. En ja kost wat werk. Ik kan Izzy ook overal neerzetten en ze kan ook overal mee door 1 deur en laat zich ook wegjagen(al probeert ze het soms een paar minuten later wel weer en soms met succes).

Ik denk zelf dat als Maylo een Manu tegen komt, dat het ook geen fijne ontmoeting zal worden. Maar dat komt omdat die patser in een aantal gevallen wel uit is op vechten.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Sulluna
Zeer actief

Jeetje, niet zo gepikeerd.. Doe ik toch ook niet? Ik leg alles toch ook rustig uit?

En inderdaad, je kan niet voorspellen hoe jouw hond reageert op sulta en manu. Want normaal gesproken reageren zij anders dan op de film. :)

Over het gedrag van de filmpjes mag alles gezegd worden hoor, maar dat staat los van het daadwerkelijke dagelijkse karakter van de honden. Want die kan je niet lezen vanuit filmpjes met reacties die zij juist normaal gesproken niet laten zien :)

Het is wat anders als er per filmpje uitgelegd wordt hier patst sultan, en ik denk dat hij dat doet omdat hij hoger wilt zijn omdat de andere gond dit of dat.. dan dat je zegt, zo ik loop een blokje om als ik sultan zou zien, wat een patser!

Ik wilde graag weten hoe het gedrag op de film anders was dan anders. Ik hoef niemand die mijn hond gaat beschrijven buiten de filmpjes om. Want nogmaals, dit waren uitzonderingen.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Niet zoveel van aantrekken, allemaal. Kom je toch nooit uit: wat de één sociaal genoeg vindt, vindt de ander weer onsociaal. Net als mensen: de één vindt recht voor zijn raap en grote bek prima te doen, de ander vindt het asociaal. :tongue:
Jij vindt dat je een sociale hond hebt: prima. De ander niet en gaat in een natuurgebied lopen, ook prima. Kom je elkaar niet tegen dus geen problemen.
Vrede op aarde.
Sulluna
Zeer actief

Je hebt helemaal gelijk! Precies dat. Ik vínd mij hond sociaal en heb nooit gedoe met andere honden. Ik maak hem dagelijks mee en loop elke dag tussen ontelbaar honden en dat doet hij super.

Ga me er zeker niks meer van aantrekken, want zo volhardend mensen zeggen " ik wil jouw hond niet tegen komen" zo volhardend blijf ik zeggen " loop maar met mij mee, die is conflict vermijdend".

Tegen komen, kom ik die mensen toch niet.. Dus inderdaad. Niet boeiend en ga mij er dan ook zeker niet druk meer om maken.

Slaap lekker allemaal!
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Snap je wel hoor, ik heb dat ook wel. Maar ik loop nu ook lekker in het park en heb nog nooit commentaar gehad, mensen vinden eerder dat ik te voorzichtig ben. Dan is het toch prima?
Nou en dan wordt er maar een keer gepatst, kan gebeuren. Volgende keer beter. Zijn wel ergere dingen om je druk om te maken. Als je maar je best doet, en heb het idee dat je dat sowieso doet en je er bewust van probeert te zijn. :ok:
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Manu schreef: Ok.
Dat zal het zijn.

Ik loop overal hoor. Maar ik zal wel een pokkereu hebben die wil knokken en gewoon geluk hebben met wie ik tegen kom.
Nikki, laat je toch niet zo gek maken. Je wéét toch dat Manu niet op elke willekeurige hond zo reageert als in de filmpjes? Je ziet toch elke dag opnieuw dat hij zich prima weet te gedragen? Dexter is alvast een pak lastiger hoor, die gaat bij reuen overhangen en vervelend doen en in een grote groep wil hij alleen maar weg. Jij hebt geen rothond. Dat weet je. Manu is een lieve, leuke, vrolijke hond die heus wel eens de grens overgaat maar die nog nooit in een knokpartij is beland, en je hebt nog nooit ruzie met andere eigenaren gehad volgens mij.

Je doet het zo ontzettend goed, ik vind jou echt een fantastische hondenbaas en je mag daar best zelf wat meer vertrouwen in hebben.
Afbeelding
&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

_Leonie schreef:Nou en dan wordt er maar een keer gepatst, kan gebeuren. Volgende keer beter. Zijn wel ergere dingen om je druk om te maken. Als je maar je best doet, en heb het idee dat je dat sowieso doet en je er bewust van probeert te zijn. :ok:
Eensch! :ok:

Denk overigens dat Khyra het best leuk vindt om een keer met jullie knappe hondjes over de dijk te hollen! (En Cato ook, maar twee honden op mijn fiets past nog niet :mrgreen: )
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

manu schreef: Ok.
Dat zal het zijn.

Hopelijk bedoel je met de laatste zin dat je alleen in dit topic niet meer post. Ik vind het namelijk leuk om je topics te lezen en leer er heel van.

Wat maakt het jou nou uit wat er hier gezegd wordt. Jij weet dat je honden hebt die je overal mee naartoe kan nemen en die niet vechten. Heerlijk toch? Ik wou dat ik dat kon zeggen, maar ben op dit moment veel te onzeker daarvoor.

Ik vind dit soort filmpjes heel interessant om te zien en hopelijk blijf je nog veel plaatsen want in mijn geval leer ik er veel van en neem ik het echt mee in het dagelijks leven.

Kop op, geniet van je beestjes (en laat ons alsjeblieft meegenieten :)) en laat je niet op je kop zitten. Als je reacties echt vervelend vind, laat ze dan links liggen. Ga er niet op in en richt je op de positieve reacties want die krijg je ook heel veel. Zoveel mensen, zoveel meningen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Is net als met mensen , je kunt wel alles en iedereen uit zitten pluizen maar voor zijn kun je het toch niet altijd. Hoord er allemaal bij , soms gaat het goed en soms ook niet en zolang er geen heftige knokpartijen zijn mogen ze elkaar leuk of niet leuk vinden.
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Is net als met mensen , je kunt wel alles en iedereen uit zitten pluizen maar voor zijn kun je het toch niet altijd. Hoord er allemaal bij , soms gaat het goed en soms ook niet en zolang er geen heftige knokpartijen zijn mogen ze elkaar leuk of niet leuk vinden.
.
bouvierpoedel
Zeer actief

.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”