Sulluna schreef:Heavy schreef:Sulluna schreef:Heavy schreef:
Heel fijn dat je dan je verantwoordelijkheid neemt . Dat deed ik ook . Maar helaas kan je niet verwachten dat iedereen dat doet . Grappig om te lezen dat Sultan precies de honden uitkiest die geen dominante houding hebben. Mijn Jip is zo'n hond die geen dominante houding heeft . En hij is vaak zo opdringerig benaderd inderdaad " omdat het kon" Juist daarom is hij na een aantal keren zo fel gaan reageren

Aah oke, kijk nu snap ik wat je bedoeld. Jouw hond is er niet van gediend, maar straalt dat niet uit. ( toch?) ja, dan snap ik dat je voor Sultan misschien een blokje om zou lopen.

En als ik met mijn vorige Herder reu die niet vies was van een potje knokken en dat ook uitstraalde ook een blokje om zou lopen dan snap je dat niet?
Dat zeg ik niet. Maar een hond die niet vies is van een potje vechten, daarmee kan je honden sowieso beter ontwijken. Want daar wordt niemand blij van. Ik had zo'n hond ook, en zou alles ontwijken daarmee. ( zo ver mogelijk). Maar ik bedoelde meer, als jouw hond dat zou uitstralen, zou sultan niet eens in zn buurt komen. Die heeft helemaal geen zin in een conflict en gaat opzoek naar een speelmaatje bij een vrolijke labrador ofzo.
Dit vind ik zelf best moeilijk. Wij gingen met Skye overal heen, zelfs een keer een wandeling met 100+ border collies. Op zondagmiddag naar de Loonse en Drunense duinen, geen probleem. Ja er werd misschien eens een keer wat gecorrigeerd her en der, maar het ging altijd goed. Er werd vooral veel gespeeld en gerent.
Toen hij ongeveer 1,5 jr was ging dat iets veranderen. Als een hond uit het niets uitvalt zal hij het niet ontwijken en heb ik wel eens situaties gehad dat we 2 honden van elkaar af moesten plukken.
In die periode werd hij 3x in 1 week aangevallen en heeft hij zich super netjes gedragen. Bij de herder en border die boven op hem bleven klappen, snauwde hij van zich af en probeerde hij weg te lopen, alleen bleven die honden door gaan. Toen die pit en staf op hem klapte hield hij zich helemaal slap en krijste alles bij elkaar.
Ik weet dus nu niet meer zo goed hoe ik erin sta. Ik ben bang geworden en ik ben bang dat ik mijn angst op honden over breng. Na die week zijn we al weer heel veel honden tegengekomen en is het altijd goed gedaan. Maar naar de Loonse en Drunense duinen ga ik niet meer.
Een week terug waren we op een hondenstrand en er kwam een huskie op hem afgestormd die niet naar de baasjes luisterde, ze drentelde wat gespannen om elkaar heen, na mijn 'ga je mee Skye' rende Skye met ons mee en negeerde hij de hond verder waardoor die ook weer weg ging.
Ik heb geen valse hond en hij zal nooit beginnen met vechten en snauwen. Maar hij gaat een 'potje vechten' niet uit de weg als een andere hond begint. De 3x in die week heeft hij helemaal niet terug gevochten dus hij klapt er niet altijd op. Hij 'snauwt' wel van zich af.
Op het hondenstrand kwamen we een labrador pup tegen. Die haalde alles uit de kast om met Skye te spelen, maar Skye negeerde hem compleet. Een andere hond beukte de labrador pup op een niet fijne manier omver en toen sprong Skye ertussen en hapte de hond die te wild was naar de pup in zijn nek. Een duidelijke correctie want hij trok hem ook weg van de pup.
'Mag' ik met mijn hond dan wel of niet naar een losloopgebied. Is het mijn 'schuld' als mijn hond reageert op het gedrag van andere honden.
Ik wil trouwens niet jullie topic kapen, ben gewoon erg benieuwd naar meningen van andere hierover. Vind het erg interessant om al jullie meningen te lezen.