Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke voer(brokken) zouden jullie adviseren voor mijn Kangal
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Welke voer(brokken) zouden jullie adviseren voor mijn Ka
Zou maar couscous voor je hond maken totdat die zak brokken binnen is, anders begint ie nog aan de stoelpoten te knagen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Neeltje schreef:Nou moet je niet het varken gaan beledigen hè! Varkens zijn een stuk slimmer dan TS.malinois schreef:Varken

Waar die koe nou elke keer vandaan komt....
Maar ach t weekend is weer voorbij zaterdag komt er weer een update over de onzichtbare hond

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zullen we zien of die onzichtbaar is of niet, als ik die brokken heb trek ik een foto van mijn kangal en die brokken van cavom een fotomalinois schreef:Neeltje schreef:Nou moet je niet het varken gaan beledigen hè! Varkens zijn een stuk slimmer dan TS.malinois schreef:Varkent achtereind van een...
Waar die koe nou elke keer vandaan komt....
Maar ach t weekend is weer voorbij zaterdag komt er weer een update over de onzichtbare hond
Oei als een varken slimmer is dan mij dan is een kip zonder kop slimmer dan jou aangezien jij dommer bent dan mij in tegendeel dat ik slim benNeeltje schreef:Nou moet je niet het varken gaan beledigen hè! Varkens zijn een stuk slimmer dan TS.malinois schreef:Varken
Jij denkt dat hij weinig te eten krijgt maar in feite krijgt hij meer dan wat jullie aan jullie honden gevenkorthaar schreef:Zou maar couscous voor je hond maken totdat die zak brokken binnen is, anders begint ie nog aan de stoelpoten te knagen.

- dagmar88
- Zeer actief
Kangal schreef:Jij denkt dat hij weinig te eten krijgt maar in feite krijgt hij meer dan wat jullie aan jullie honden gevenkorthaar schreef:Zou maar couscous voor je hond maken totdat die zak brokken binnen is, anders begint ie nog aan de stoelpoten te knagen.
Oh ja? Interessant. Zullen we morgen even foto's uitwisselen?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou hahaha!!dagmar88 schreef:Kangal schreef:Jij denkt dat hij weinig te eten krijgt maar in feite krijgt hij meer dan wat jullie aan jullie honden gevenkorthaar schreef:Zou maar couscous voor je hond maken totdat die zak brokken binnen is, anders begint ie nog aan de stoelpoten te knagen.
Ow blader gewoon ff wat berichten terug... daar staan er al wat

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Kangal schreef: ik geef hem sinds 2 weken iedere week 1x koe pens(rauw) van 2 kilo dat vindt hij LEKKER LEKKER LEKKER hij eet het binnen 3 minuten op en daarna krijgt hij diarree maar echt veel diarree en de volgende dag is dat weer weg.
Maar goed dat je hond niet bestaat, want dat is een vorm van dierenmishandeling waar ik maar niet al te trots op zou zijn als ik jou was.
Wat ben jij een misselijk figuur zeg!

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- dagmar88
- Zeer actief
malinois schreef:Nou hahaha!!dagmar88 schreef:Kangal schreef:Jij denkt dat hij weinig te eten krijgt maar in feite krijgt hij meer dan wat jullie aan jullie honden gevenkorthaar schreef:Zou maar couscous voor je hond maken totdat die zak brokken binnen is, anders begint ie nog aan de stoelpoten te knagen.
Ow blader gewoon ff wat berichten terug... daar staan er al wat

Op zich is het idee niet verkeerd. Je kunt beter vragen of de pens in stukken van een halve kilo gesneden kan worden, of dat zelf doen.Kangal schreef: ik geef hem sinds 2 weken iedere week 1x koe pens(rauw) van 2 kilo dat vindt hij LEKKER LEKKER LEKKER hij eet het binnen 3 minuten op en daarna krijgt hij diarree maar echt veel diarree en de volgende dag is dat weer weg.
En er dan kipkarkas of een stuk runderknars (zacht borstbeen) bij geven. Konijn ligt ook vaak bij de halal slager, vraag maar eens na wat ze met de koppen doen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe heet ie eigenlijk? Imagine??
Als ik ze allemaal mechel moet noemen wordt t erg lastig roepen toch...
Als ik ze allemaal mechel moet noemen wordt t erg lastig roepen toch...

-
- Zeer actief
Dat geloof ik wel hoor.Kangal schreef:Jij denkt dat hij weinig te eten krijgt maar in feite krijgt hij meer dan wat jullie aan jullie honden gevenkorthaar schreef:Zou maar couscous voor je hond maken totdat die zak brokken binnen is, anders begint ie nog aan de stoelpoten te knagen.
Het is verder nog belangrijk om een voedingspatroon te vinden, waarbij je hond vossendrollen kakt.
Vossendrol op het land, DA aan de kant.

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse staande draadhaar X Hollandse herder. En een Boerenfox
- Aantal honden: 2
Kangal schreef:Jij denkt dat hij weinig te eten krijgt maar in feite krijgt hij meer dan wat jullie aan jullie honden gevenkorthaar schreef:Zou maar couscous voor je hond maken totdat die zak brokken binnen is, anders begint ie nog aan de stoelpoten te knagen.
Vandaar dat jouw hond mager is en die van ons wel op gezond gewicht. Nee duidelijk jongen. Succes op school en tot volgende week. Zelfde tijd, zelfde topic?

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Ik geloof direct dat je meer geeft dan ik aan mijn honden. Gelukkig wegen die van mij tussen de 6 en 10kg en krijgen ze 100 en 150g brok (om 50 en 100g brok met 100g kvv). Daarmee is de ene hond (die van 100g) net iets aan de spekkige kant maar wel iets aan het afvallen (ze kreeg eerst 125g) en de andere hond is goed (iets aangekomen hierop, want was iets aan de magere kant). En zij zijn nu juist op het moment dat ze het meeste brok moeten krijgen (bij honden met een eindgewicht rond de 11kg is dat met 5-7 maanden).Kangal schreef: Jij denkt dat hij weinig te eten krijgt maar in feite krijgt hij meer dan wat jullie aan jullie honden geven
Gelukkig moeten mijn dames samen ook nog niet eens de helft van wat jouw hond moet gaan wegen. Maar ze krijgen samen wel meer voer (van zeer hoge kwaliteit, ±5€/kg) dan jouw hond nu eet qua brok. Brok moet zijn hoofdbestanddeel zijn als je geen tekorten wilt creëren zolang je niet exact weet wat je aan het doen bent om een zo groot en sterk mogelijke hond te krijgen.
En nu in goed Nederlands:Kangal schreef:Oei als een varken slimmer is dan mij dan is een kip zonder kop slimmer dan jou aangezien jij dommer bent dan mij in tegendeel dat ik slim benNeeltje schreef:Nou moet je niet het varken gaan beledigen hè! Varkens zijn een stuk slimmer dan TS.malinois schreef:Varken
Oei als een varken slimmer is dan IK, dan is een kip zonder kop slimmer dan jij aangezien jij dommer bent dan IK in TEGENDEEL slaat nergens op terug, graag verdere uitleg in goed Nederlands of Belgisch wat je hiermee bedoeltdat ik slim ben
En als je dit niet begrijpt zou ik maar snel naar school gaan en eens gaan opletten daar.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Welke voer(brokken) zouden jullie adviseren voor mijn Kangal
Maar is het ook goed Vlaams danNeeltje schreef:En nu in goed Nederlands:Kangal schreef:Oei als een varken slimmer is dan mij dan is een kip zonder kop slimmer dan jou aangezien jij dommer bent dan mij in tegendeel dat ik slim benNeeltje schreef:Nou moet je niet het varken gaan beledigen hè! Varkens zijn een stuk slimmer dan TS.malinois schreef:Varken
Oei als een varken slimmer is dan IK, dan is een kip zonder kop slimmer dan jij aangezien jij dommer bent dan IK in TEGENDEEL slaat nergens op terug, graag verdere uitleg in goed Nederlands of Belgisch wat je hiermee bedoeltdat ik slim ben
En als je dit niet begrijpt zou ik maar snel naar school gaan en eens gaan opletten daar.

Laatst gewijzigd door crutz op 21 sep 2015 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nederlands of Vlaams. Wij Belgen spreken geen BelgischNeeltje schreef:En nu in goed Nederlands:

-
- Zeer actief
Met brok zorgt de bietenpulp i.e.g. voor een mooie culinaire bolus.Domor schreef:Ik geloof direct dat je meer geeft dan ik aan mijn honden. Gelukkig wegen die van mij tussen de 6 en 10kg en krijgen ze 100 en 150g brok (om 50 en 100g brok met 100g kvv). Daarmee is de ene hond (die van 100g) net iets aan de spekkige kant maar wel iets aan het afvallen (ze kreeg eerst 125g) en de andere hond is goed (iets aangekomen hierop, want was iets aan de magere kant). En zij zijn nu juist op het moment dat ze het meeste brok moeten krijgen (bij honden met een eindgewicht rond de 11kg is dat met 5-7 maanden).Kangal schreef: Jij denkt dat hij weinig te eten krijgt maar in feite krijgt hij meer dan wat jullie aan jullie honden geven
Gelukkig moeten mijn dames samen ook nog niet eens de helft van wat jouw hond moet gaan wegen. Maar ze krijgen samen wel meer voer (van zeer hoge kwaliteit, ±5€/kg) dan jouw hond nu eet qua brok. Brok moet zijn hoofdbestanddeel zijn als je geen tekorten wilt creëren zolang je niet exact weet wat je aan het doen bent om een zo groot en sterk mogelijke hond te krijgen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
-Saskia- schreef:Nederlands of Vlaams. Wij Belgen spreken geen BelgischNeeltje schreef:En nu in goed Nederlands:
uiteraard niet.
Tzijn die nederlanders die Hollands spreken

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Leuke hond met knuffel koppieTara schreef:Zeg jochie, heb je dit topic ook gezien?

Alleen vind ik de halsband heeeel erg lelijk en volgens mij ongemakkelijk (pijnlijk ??) voor de hond.

Mijn welgemeende excuses, Vlaams.maart schreef:uiteraard niet.-Saskia- schreef:Nederlands of Vlaams. Wij Belgen spreken geen BelgischNeeltje schreef:En nu in goed Nederlands:

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Het zijn de Nederlanders, die onder anderen Hollands spreken. Bijvoorbeeld in Noord- en Zuid-Holland.maart schreef:-Saskia- schreef:Nederlands of Vlaams. Wij Belgen spreken geen BelgischNeeltje schreef:En nu in goed Nederlands:
uiteraard niet.

Hier is het die Nederlanders, want in onze gemeente praten we style Nederlands dank u correctorsnyckle schreef:Het zijn de Nederlanders, die onder anderen Hollands spreken. Bijvoorbeeld in Noord- en Zuid-Holland.maart schreef:-Saskia- schreef:Nederlands of Vlaams. Wij Belgen spreken geen BelgischNeeltje schreef:En nu in goed Nederlands:
uiteraard niet.
WOEF WOEF WOEF WOEFNeeltje schreef:En nu in goed Nederlands:Kangal schreef:Oei als een varken slimmer is dan mij dan is een kip zonder kop slimmer dan jou aangezien jij dommer bent dan mij in tegendeel dat ik slim benNeeltje schreef:Nou moet je niet het varken gaan beledigen hè! Varkens zijn een stuk slimmer dan TS.malinois schreef:Varken
-
- Zeer actief
kay, kay kay zul je bedoelen...Kangal schreef: WOEF WOEF WOEF WOEF

-
- Zeer actief
wat je nu in je hond steekt, komt er later uit. Houdt je kangal vast. Vast wordt het een wrak met veel kosten die ver boven uwe oren reiken.
Ja, en daar heb je dan weer rijken voor nodig om de boel in het fatsoen te brengen.
Wat ge gezever om een Turkse jonge knaap. met een aankomend wrak.
Ja, en daar heb je dan weer rijken voor nodig om de boel in het fatsoen te brengen.
- mosquito1980
- Zeer actief
Het arme beest heeft na een hele week nog steeds geen (ander) voedsel.....nyckle schreef:wat je nu in je hond steekt, komt er later uit. Houdt je kangal vast. Vast wordt het een wrak met veel kosten die ver boven uwe oren reiken.

En hij maar door mekkeren over de kleur van de zakken en dat er 20 KG met de post onderweg is

Kangal kun je Birgitte niet vragen wat zij haar Sjonnie voert, ik las ergens dat Kangals "kieskeurige" eters zijn.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Dat schreef ik al eerder, maar ja..............mosquito1980 schreef:Het arme beest heeft na een hele week nog steeds geen (ander) voedsel.....nyckle schreef:wat je nu in je hond steekt, komt er later uit. Houdt je kangal vast. Vast wordt het een wrak met veel kosten die ver boven uwe oren reiken.
Wat ge gezever om een Turkse jonge knaap. met een aankomend wrak.![]()
![]()
En hij maar door mekkeren over de kleur van de zakken en dat er 20 KG met de post onderweg isde reden dat die zak er nog niet is is zeker omdat je de postzegel vergeten bent bij te sluiten
![]()
Kangal kun je Birgitte niet vragen wat zij haar Sjonnie voert, ik las ergens dat Kangals "kieskeurige" eters zijn.

Ja dat zijn ze inderdaad daarom dat ik een beetje bang ben om andere dingen buiten brokjes te geven.mosquito1980 schreef:Het arme beest heeft na een hele week nog steeds geen (ander) voedsel.....nyckle schreef:wat je nu in je hond steekt, komt er later uit. Houdt je kangal vast. Vast wordt het een wrak met veel kosten die ver boven uwe oren reiken.
![]()
En hij maar door mekkeren over de kleur van de zakken en dat er 20 KG met de post onderweg isde reden dat die zak er nog niet is is zeker omdat je de postzegel vergeten bent bij te sluiten
![]()
Hier zijn jullie nog eens het overzicht van mijn bestelling:

- mosquito1980
- Zeer actief
Ja, het is aan dovemans oren geschreven.....thom schreef:Dat schreef ik al eerder, maar ja..............mosquito1980 schreef:Het arme beest heeft na een hele week nog steeds geen (ander) voedsel.....nyckle schreef:wat je nu in je hond steekt, komt er later uit. Houdt je kangal vast. Vast wordt het een wrak met veel kosten die ver boven uwe oren reiken.
![]()
![]()

Ik word hier zo boos van

Wie heeft hem al een live gezien?