Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Afwisseling brok: kan het kwaad?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Manu

Afwisseling brok: kan het kwaad?

Ongelezen bericht door Manu »

Hoewel ik liever vers voer, kan ik dit aan Uma niet geven. Na alle merken en toevoegingen geprobeerd te hebben en nog steeds een jankende hond als ze moet kakken heb ik het opgegeven.
Het verstopt, verdroogt en uiteindelijk kakt ze drie dagen niet. Ze heeft een dag buikpijn, is onrustig en durft niet te poepen. Ze blijft draaien, uiteindelijk komt het eruit en piept ze. Er zit dan ook bloed bij.
Ze vindt vlees ontzettend lekker en zal het allemaal opeten en zelfs de bak uitlikken. Af en toe geven we haar nog een half bakje Smuldier pens om haar te verwennen.

Maar goed, nu staat ze op brok.
Ik heb al Acana Ranchlands, Nutri Choice kip, Hill's Natural Balance, Natural Health Carnivore, Canex, Alpha Spirit vis, Alpha Spirit kip, Orijen 6 Fish, Renske eend & konijn, Prins Sensitive en Prins Super Active geprobeerd. Ze eet het niet. Maar gewoon echt niet.
Manu mot ook geen brokken, dus ik laat de bak gewoon staan. Nu zou je denken dat ze dan wel gaat eten als ze honger krijgt. Niet dus.

Ze blijft draaien, springt 's nachts op het aanrecht, opent de prullenbak. Ze is heel onrustig en blijft op zoek naar eten. Voornamelijk als wij op bed liggen en ze houdt ons daarmee dus ook wakker.
Ik weet echt even niet meer wat ik nou met haar aan moet. Is dit verwendmormellitus?
Bak weghalen heb ik overigens ook al consequent gedaan, werkt ook niet.

Wat we nu doen werkt redelijk.
Ik heb nu een aantal soorten (ivm werk heb ik diverse 3 kg 'monsters' van voermerken) en elke dag geef ik een andere. We doen altijd wat zalmolie over het voer en een paar blokjes schapenvet. Regelmatig ook wat yoghurt, puur omdat ze het dan makkelijker eten. Ze eet dan wel haar bak leeg. Geef ik de volgende dag hetzelfde, laat ze het staan :19: Daarom blijven we maar wisselen.

Maar hoe erg is het eigenlijk elke dag een ander soort brok aan je hond te geven?

Of wellicht heeft iemand de gouden tip voor een verwend Spaans mormel dat nu een luxe buffet heeft en nog haar neus ophaalt? :engel:
Ik begin toch te denken dat het aan mij ligt gezien Manu ook zo'n moeilijke eter is.
Laatst gewijzigd door Manu op 21 sep 2015 12:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Sekreetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): geen

Re: Afwisseling brok: kan het kwaad?

Ongelezen bericht door Sekreetje »

Volgens mij kan het weinig kwaad als je hond het er goed op doet. Mijn eigen honden krijgen niet elke dag wat anders, maar wel regelmatig. Als wij pasta of rijst overhebben krijgen ze dat en anders brokken. Als ik weer nieuwe brokken kopen moet dan is het altijd weer een ander merk omdat ik er ook 1 heb die niet te lang achter elkaar hetzelfde eten wil. :roll:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Kan je het niet mixen, KVV met brokken, eventueel een scheutje (warm) water erover? Dan worden de brokken wat smakelijker en gaat het poepen door de portie brok toch wat makkelijker.

En volgens mij kan het geen kwaad om dagelijks af te wisselen. Misschien dat de darmen zich daar even op moeten aanpassen, maar denk dat het daarna prima zal gaan.
Manu

veertje schreef:Kan je het niet mixen, KVV met brokken, eventueel een scheutje (warm) water erover? Dan worden de brokken wat smakelijker en gaat het poepen door de portie brok toch wat makkelijker.

En volgens mij kan het geen kwaad om dagelijks af te wisselen. Misschien dat de darmen zich daar even op moeten aanpassen, maar denk dat het daarna prima zal gaan.
Ik dacht altijd dat dat niet kon vanwege de verschillen in verteerbaarheid van vlees of brok?
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Als zij (haar darmen) die afwisseling goed verdraagt, zou ik niet weten waarom het kwaad zou kunnen.
Heb je het al eens geprobeerd met een schep rijst door het eten? Ik weet dat ze dat in het asiel ook geregeld kregen en Amoz doet er echt een moord voor. Nou is hij geen moeilijke eter, maar als ik wat rijst over heb en dat door de kvv of brokken meng, gaat hij echt piepen en joelen om zijn voer.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Ik geef Truus ook een combi van brok met kvv, om dezelfde reden. Die poept krijtjes en heeft er echt moeite mee.

Die verteerbaarheid vind ik echt onzin. Wij eten toch ook aardappels, groente en vlees? Dat verteert ook niet met hetzelfde tempo of op dezelfde manier.
Ik heb er ooit eens een topic over geopend met dezelfde twijfels die jij hebt, maar ik ben ouder en wijzer (of eigenwijzer) en weet nu dat ze het er goed op doet zo.
Manu

DeDiana schreef:Als zij (haar darmen) die afwisseling goed verdraagt, zou ik niet weten waarom het kwaad zou kunnen.
Heb je het al eens geprobeerd met een schep rijst door het eten? Ik weet dat ze dat in het asiel ook geregeld kregen en Amoz doet er echt een moord voor. Nou is hij geen moeilijke eter, maar als ik wat rijst over heb en dat door de kvv of brokken meng, gaat hij echt piepen en joelen om zijn voer.
Het is best wel divers, dus ik had eigenlijk geen idee of het kwaad zou kunnen. De een is graanvrij, de ander is voor actieve honden, de ander voor gevoelige honden, de een geperst, de ander weer niet.
Ik heb al rijst, aardappelen, zelfs jus door haar eten gedaan maar ze wil het echt niet :pffff:

Soms eet ze haar bak half leeg, dat is al prima want ze is goed op gewicht en dat blijft ze ook. Meestal haalt ze haar neus op en probeert ze Manu bij zijn bak vlees te verjagen :LOL:
Het is laatste dagen weer erger, ze spookt 's nachts door het huis op zoek naar eten. Terwijl ze gewoon een bak heeft staan :19:
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)

Ongelezen bericht door kloesje »

Volgens mij kan het weinig kwaad, doe het zelf ook wel eens tussendoor.
Meestal wel 1 brok, maar als ik overstap van brok, dan gaat dat altijd in 1 keer en nooit mengen zoals ze vaak aangeraden wordt.

Maar even terug komend op je vers vlees verhaal,iets wat ze echt heel erg lekker vind.
Er zit schijnbaar iets in de brok waardoor ze makkelijker poept, vaak zijn dit aardappelen/rijst/een granensoort.
Is het niet een idee om zelf het vlees aan te vullen met gekookte rijst/aardappelen en havermout.
Zodat ze wel lekker kan eten en daarnaast ook gewoon kan ontlasten?

Proberen waard lijkt me.
Afbeelding
Manu

kloesje schreef:Volgens mij kan het weinig kwaad, doe het zelf ook wel eens tussendoor.
Meestal wel 1 brok, maar als ik overstap van brok, dan gaat dat altijd in 1 keer en nooit mengen zoals ze vaak aangeraden wordt.

Maar even terug komend op je vers vlees verhaal,iets wat ze echt heel erg lekker vind.
Er zit schijnbaar iets in de brok waardoor ze makkelijker poept, vaak zijn dit aardappelen/rijst/een granensoort.
Is het niet een idee om zelf het vlees aan te vullen met gekookte rijst/aardappelen en havermout.
Zodat ze wel lekker kan eten en daarnaast ook gewoon kan ontlasten?

Proberen waard lijkt me.
Jeetje, daar heb ik zelf nog niet eens aan gedacht.
Inderdaad het proberen waard. Moet ze wel die aardappel opeten want dat doet ze dus niet als 'ie bij haar brokken ligt. En groenten hoeft ze al helemaal niet :hmmm: Je krijgt echt een boze blik :mrgreen:

Vanavond maar eens extra rijst koken.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)

Ongelezen bericht door kloesje »

Havermout kan je ook wellen en dan zo door het vlees mengen, gekookte aardappel prakken en door de kvv mengen.
Ik denk dat je dan een heel eind komt :ok:
Afbeelding
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Dexter krijgt Smuldier, Taste of the Wild-brokken, Lukullus-brokken, goedkope beloningszooi uit de supermarkt, betere kauwspullen als pensstaafjes en runderhuid en zo, en tafelrestjes. Op één dag. En ik gooi 't ook rustig bij elkaar als het zo uitkomt. Restje smuldier, wat brokken, halve boterham..geen probleem. En hij poept altijd keurige bescheiden drollen. Hij deed het juist minder goed op alleen maar kvv of alleen maar brokken.
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door GrethavW »

Mijn moeder geeft rijstvlokken en gedroogde groenten die je eerst even moet wellen in heet water door de KVV.
Haar hond is er dol op.
Afbeelding
Manu

Oh joh, en ik maar met een bezorgde blik naar dat dikke buikje van Uma kijken.

Nou, dan blijf ik lekker alles door elkaar gooien :D Ik ga vanavond eens kijken of dat werkt, KVV met groenten en aardappel/rijst/granen.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Manu schreef:Oh joh, en ik maar met een bezorgde blik naar dat dikke buikje van Uma kijken.

Nou, dan blijf ik lekker alles door elkaar gooien :D Ik ga vanavond eens kijken of dat werkt, KVV met groenten en aardappel/rijst/granen.
Bij Truus helpt dat niets qua makkelijker ontlasten. Ze vindt het heerlijk maar alleen brokken maakt bij haar verschil in hardheid :ugh:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Heb je ook al gekeken wat er gebeurt als je Uma extra organen en spiervlees geeft bij het vlees? Dat werkt namelijk laxerend. En ik vermoed dat zij een hond is met behoefte aan extra koolhydraten, dus dingen als pasta, rijst, aardappel, havermout etc
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Krijtjespoep houdt in dat het botpercentage te hoog is voor jouw hond.
Jura heeft er ook al snel last van, ik kan haar bijvoorbeeld niet zomaar de Dogmeat rollen geven. Ik geef dan bijvoorbeeld 50% kvv en daarbij nog 50% pens of vlees/orgaanvlees erbij.
Het gekke is, de dagen dat ze volledig barf krijgt kan ze ook een veel hoger botpercentage aan. Dus het ligt bij ons voornamelijk aan de kvv. Dus als je daar tijd en ruimte voor hebt zou je ook zelf samen kunnen stellen, dat bevalt hier om bovenstaand probleem dus het beste, anders zou ik ze rustig veel vaker kvv geven voor het gemak.

Ik ben wel benieuwd, ik dacht dat in Smuldier geen echt bot in zit maar een supplement voor de calcium enzo, heeft ze het daar ook mee?
Manu

Fotogravinnetje schreef:Heb je ook al gekeken wat er gebeurt als je Uma extra organen en spiervlees geeft bij het vlees? Dat werkt namelijk laxerend. En ik vermoed dat zij een hond is met behoefte aan extra koolhydraten, dus dingen als pasta, rijst, aardappel, havermout etc
Nee, ik heb geen grote vriezer dus ik kan helaas maar af en toe een aantal kilo kopen en niet consistent 'barf' voeren. Ik heb ook geen idee hoe ze daar op zou reageren.
Ik ga dat ook op mijn lijstje schrijven. We zijn namelijk wel bezig met een grotere vriezer.
runninggirl schreef:Krijtjespoep houdt in dat het botpercentage te hoog is voor jouw hond.
Jura heeft er ook al snel last van, ik kan haar bijvoorbeeld niet zomaar de Dogmeat rollen geven. Ik geef dan bijvoorbeeld 50% kvv en daarbij nog 50% pens of vlees/orgaanvlees erbij.
Het gekke is, de dagen dat ze volledig barf krijgt kan ze ook een veel hoger botpercentage aan. Dus het ligt bij ons voornamelijk aan de kvv. Dus als je daar tijd en ruimte voor hebt zou je ook zelf samen kunnen stellen, dat bevalt hier om bovenstaand probleem dus het beste, anders zou ik ze rustig veel vaker kvv geven voor het gemak.

Ik ben wel benieuwd, ik dacht dat in Smuldier geen echt bot in zit maar een supplement voor de calcium enzo, heeft ze het daar ook mee?
Op Smuldier wel minder op de vlees en de pens variant, de rest evengoed.
Ze heeft ook Barf, Farmfood, Kavo ofzoiets?, Naturis, Prins en Duck gekregen en op alle soorten had ze zulke verstoppingen. De enige die nog wel ging was Naturis eend.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mies hier krijgt ook harde ontlasting en wordt onrustig (buikpijn?) op alleen kvv. Maar nu vreet ze alles dus ik kan haar makkelijk brok geven. Soms ook 1 rolletje kvv hoor, voor de afwisseling. Ik gooi alles trouwens door elkaar, zelfs in 1 maaltijd. Merken brok wissel ik als een zak op is, in 1 keer. Geen enkel probleem.

Wat zo in mij opkomt:
-Dat Manu wél vers krijgt zal niet helpen voor haar acceptatie denk ik. Wellicht kan je haar wat lepels kvv over haar brokken geven en Manu wat brokken door zijn kvv? Dan ruikt het gelijk?
-Kattenblikvoer is erg lekker voor veel honden. Hoe goedkoper hoe beter :mrgreen: Misschien een paar lepels door de brokken?
-Pompoen laxerend heb ik ook wel eens gehoord. En het is lekker zoet. Je kan bij de AH pompoenblokjes uit de diepvries halen, scheelt schoonmaak gedoe.
-Eet ze fruit? Ik geef Mies vaak een stukje kiwi of pruim, zou ook laxerend werken.
-Renske gestoomd voer verstopt voor Mies niet en is misschien beter dan 'gewoon' blik. Wel prijzig natuurlijk maar wellicht te mengen met brok?
Afbeelding
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Je kan ook blikvoeding geven, bv merk lukkulus, te koop bij zooplus

Of half brok en half kvv mengen, wat zalmolie erbij
Manu

Stepper schreef:Dat afwisselen kan geen kwaad als ze er geen last van krijgt zoals diarree of misselijkheid. Ten minste, ik geef mijn hond al jaaaaaaren merken door elkaar.

Maar als ze echt het vlees lekkerder vindt, kan je ook proberen daar wat mee te spelen. Pompoen kan nog wel eens helpen, bij diarree remt het en bij obstipatie stimuleert het (or so they say). Ik geef bijv gekookte pompoen als ik veel bot geef om het lekker soepel te houden. Vezels enzo.
Havermout en aardappel maakt het hier korrelig en droog, maar brinta en pasta zorgen juist weer voor een stevige mooie drol. Appel en wortel maken het hard, witlof en broccoli soepeler. Maar dat zal ook wel weer per hond verschillen. En bijv lamshart of lever (maar andere organen ook) geef ik als de poep wat stroef gaat. Vooral zo'n lekkere vette en de drol glijdt heerlijk soepel!

Je kan altijd ook nog iets als psylliumvezels, kokosvet of olijfolie geven.

Zo'n echte enorme brokkendrol krijg ik trouwens niet voor elkaar met enkel bovenstaande dingen hoor, dan moet ik brokken geven of lactulose.
Ik wissel alles af en dan zijn de drollen niet zo groot als een massale brokkenkroket maar ook niet zo'n stoffig prutdrolletje als dat ik kvv zou geven.
Psyllium heb ik geprobeerd bij de KVV, maar dat haalde niet veel uit. Alleen kwam er na haar enorme, harde drol een plurk slijm achteraan :mrgreen:
Klinkt wel of jij inmiddels ervaringsdeskundige bent zeg, heel nuttig, dankjewel! :ok: Brinta zal ze wel lekker vinden, pasta eet ze dan weer niet. Groente en fruit heb ik er nog nooit ingekregen helaas...
pioenroos schreef:Mies hier krijgt ook harde ontlasting en wordt onrustig (buikpijn?) op alleen kvv. Maar nu vreet ze alles dus ik kan haar makkelijk brok geven. Soms ook 1 rolletje kvv hoor, voor de afwisseling. Ik gooi alles trouwens door elkaar, zelfs in 1 maaltijd. Merken brok wissel ik als een zak op is, in 1 keer. Geen enkel probleem.

Wat zo in mij opkomt:
-Dat Manu wél vers krijgt zal niet helpen voor haar acceptatie denk ik. Wellicht kan je haar wat lepels kvv over haar brokken geven en Manu wat brokken door zijn kvv? Dan ruikt het gelijk?
-Kattenblikvoer is erg lekker voor veel honden. Hoe goedkoper hoe beter :mrgreen: Misschien een paar lepels door de brokken?
-Pompoen laxerend heb ik ook wel eens gehoord. En het is lekker zoet. Je kan bij de AH pompoenblokjes uit de diepvries halen, scheelt schoonmaak gedoe.
-Eet ze fruit? Ik geef Mies vaak een stukje kiwi of pruim, zou ook laxerend werken.
-Renske gestoomd voer verstopt voor Mies niet en is misschien beter dan 'gewoon' blik. Wel prijzig natuurlijk maar wellicht te mengen met brok?
-Manu gaat per direct aan de schijterij van brokken, van alle brokken :ugh: Ik kan en wil hem echt geen brok meer geven, bovendien eet hij het bijzonder slecht maar hij heeft ook nog eens snel last van de "ring of fire" :mrgreen: Hij knaagt dan veel aan zijn gat.
-Kattenvoer helpt inderdaad, ik doe er wel zo'n zakje Whiskas overheen en dat eet ze wel aardig. Maar nou werd ik laatst weer voor gek uitgemaakt omdat het gevaarlijk zou zijn ivm eiwitten o.i.d.? Ik kon me eigenlijk niet voorstellen dat Whiskas nou zo'n bedreiging kon zijn maar ik ging toch maar even op zoek naar een alternatief.
- Pompoen lees ik nu vaker, dat ga ik eens proberen. Wellicht vindt ze de zoete, zachte smaak wel lekker.
- Fruit eet ze inderdaad echt nooit...
- Renske krijgt ze er inderdaad ook wel eens doorheen geprakt. Ik geef ook wel eens Carno van Animonda erdoorheen. Helemaal puur op blik of Renske zetten vind ik eigenlijk te gek. Ik moet me voor Manu al echt uitsloven qua voer, en als Uma dan ook nog eens voor 4 euro per dag gaat eten ben ik straks straatarm :hmmm:

Nou, ik heb al heel veel opties verzameld. Helemaal fijn!
Ik ga het allemaal eens uitproberen. Wie weet hebben we de gouden tip :cheer:
pioenroos
Zeer actief

Manu schreef:-Manu gaat per direct aan de schijterij van brokken, van alle brokken Ik kan en wil hem echt geen brok meer geven, bovendien eet hij het bijzonder slecht maar hij heeft ook nog eens snel last van de "ring of fire" Hij knaagt dan veel aan zijn gat.
Ai, geen brokken voor Manu dan maar. Maar wellicht kan je wel -ter afwisseling- kijken hoeveel kvv Uma wél gemixt met brokken kan eten? De Renske en ander blikvoer kan je ook mixen? Scheelt weer in het geld.
Mijn lastige eter vroeger at trouwens wel graag royal canin brokken. Geen ideaal merk natuurlijk, maar eten is eten soms :wink:
Manu schreef:-Kattenvoer helpt inderdaad, ik doe er wel zo'n zakje Whiskas overheen en dat eet ze wel aardig. Maar nou werd ik laatst weer voor gek uitgemaakt omdat het gevaarlijk zou zijn ivm eiwitten o.i.d.? Ik kon me eigenlijk niet voorstellen dat Whiskas nou zo'n bedreiging kon zijn maar ik ging toch maar even op zoek naar een alternatief.
Oh jee :mrgreen: Ik mantrail met Mies, haar beloning is kattenvoer. En ik ben daar echt niet de enige in, het werd mij aangeraden en veel zoekhonden worden getraind met kattenvoer als beloning. Ik zie die goedkope euroshopper kuipjes zelfs voorbij komen. Ik bestel dan voor mijn gemoedsrust nog bij zooplus een merk zonder chemische zooi :wink: . Potjes babyvoeding schijnen bij sommige honden ook favoriet te zijn!
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Manu schreef:
DeDiana schreef:Als zij (haar darmen) die afwisseling goed verdraagt, zou ik niet weten waarom het kwaad zou kunnen.
Het is best wel divers, dus ik had eigenlijk geen idee of het kwaad zou kunnen. De een is graanvrij, de ander is voor actieve honden, de ander voor gevoelige honden, de een geperst, de ander weer niet.
Ik heb al rijst, aardappelen, zelfs jus door haar eten gedaan maar ze wil het echt niet :pffff:

Soms eet ze haar bak half leeg, dat is al prima want ze is goed op gewicht en dat blijft ze ook. Meestal haalt ze haar neus op en probeert ze Manu bij zijn bak vlees te verjagen :LOL:
Het is laatste dagen weer erger, ze spookt 's nachts door het huis op zoek naar eten. Terwijl ze gewoon een bak heeft staan :19:
Jammer dat ze geen liefhebber is van rijst.
Mila heeft ook snel erg harde ontlasting van kvv alleen en krijgt er altijd extra spiervlees bij en rijst, pasta of havermout. Daarnaast nog geregeld wat kokosolie erdoorheen. Dit kun je allemaal prima door de kvv mengen, zodat ze het ook wel opeten als ze er niet zo'n liefhebber van zijn. Dat werkt bij haar prima om te voorkomen dat haar drollen kleine, harde kanonskogeltjes of uit elkaar vallende krijtjes worden.
jeanine
Actief

Ongelezen bericht door jeanine »

Beetje physsilium husk met wat water door het kvv, dan gaat het poepen makkelijker
Afbeelding
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Sommige honden hebben meer vezels nodig. Wat je ook kunt proberen is blikvoer van dog lovers gold.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

brok en kvv mengen kan best, een niet-geperste brok kan je een halfuurtje met warm water inweken en als je dat dan mengt met kvv gaat dat prima samen, omdat het door het inweken weer min of meer terug gaat in zn originele staat voordat het een brok werd zegmaar, vergelijkbaar en daardoor goed te verteren samen met kvv. Of dat ook met geperste brok werkt weet ik niet, maar mijn ouwetje doet het er al een paar maanden prima op (met alleen kvv miste ze iets).
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Sjon krijgt 2 keer per dag wat anders, die moet echt niet 2x achter elkaar hetzelfde hoor en ook niet 2 dagen dan zit hij :piew: die eet de ene keer een bak Cavom van Whisper dan weer een keer een rol Carnibest en dan weer een pak Renske of een bak brok van Phantom (Carocroc) en dan weer een paar plakken Duck..en ik heb nu speciale brok voor Kangals besteld ben benieuwd :mrgreen:
pioenroos
Zeer actief

Brigitte schreef:en ik heb nu speciale brok voor Kangals besteld ben benieuwd
Daar zitten vast apart verpakte maaltijdporties in van verschillende smaken en soorten voer met een ingewikkeld voerschema erbij zodat je hem elke dag weer kan verrassen :mrgreen:
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

pioenroos schreef:
Brigitte schreef:en ik heb nu speciale brok voor Kangals besteld ben benieuwd
Daar zitten vast apart verpakte maaltijdporties in van verschillende smaken en soorten voer met een ingewikkeld voerschema erbij zodat je hem elke dag weer kan verrassen :mrgreen:
:LOL: Wel handig, mag je die ook kopen als je geen kangal hebt? :mrgreen:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier krijgen ze best regelmatig brok door hun kvv heen, geen probleem.
We winnen regelmatig een zak van steeds andere merken en dat voer ik gewoon op, is er niets meer krijgen ze cavom.
Heel wisselend dus maar dat gaat allemaal prima.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Lotgering heb je waarschijnlijk ook al gegeven?
Jol is ook wel een beetje een moeilijke eter, bij tijd en wijle. Voor haar ben ik dan ineens ook brok bij gaan voeren, omdat ze de pupbrokken die ik als beloning aan Aki gaf ineens wel at.
Maar van de ene op de andere dag ineens ook geen Prins brok meer.
Nu heb ik een duits merk van de markt, ik moet zeggen dat ze er beiden goed van eten en de ontlasting is ook prima en de vacht is goed.
Daarvoor at ze ook lotgering, de ene soort wat beter dan de ander. Toen een periode dat ze al het vers ineens niet meer moest. Nu krijgen ze in de ochtend brok, en in de avond voer ik lotgering. De pens variant gaat er nu wel weer goed in bij haar.

En Uma wil geen enkele groente? Ook geen sperziebonen uit blik of vers?

Het is lastig hoor als een hond zo moeilijk eet, zeker als ze al wat ranker zijn. Bij Jol die toch wel goed gevuld was, en wel de lekkere dingen wilde eten (bonzo kluifjes, mensen eten, worst in kong) ben ik soms wat strenger, niet eten betekent dat Aki dus haar bak verder leeg eet en ik ga geen ander eten pakken.

Combinatie brok met vers doe ik dan weer niet snel. Misschien een fabel, maar bij sommige brokken leek mij de combinatie niet geheel goed, iets met geperste brok.. heb ergens de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt :19:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”