Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Takkie kan slecht eten, drinken maar wil wel, rare tong
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
- Aantal honden: 2
Re: Takkie kan slecht eten, drinken maar wil wel, rare tong
Mijn eerste gedachte was ook een schimmelinfectie op de tong door de verminderde weerstand.
- Takkie de Teckel
- Actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik ben toch vandaag naar het zkh geweest, het zat me totaal niet lekker en het was meer dan gisteren. Het is een ernstige ontsteking, tong is ook gezwollen. Tong leeft nog wel, geen afsterving. Hij heeft een injectie Prednison gehad nu, een tandpasta tegen bacterievorming en een zuurremmer Omeprazol.
Morgen proberen de afspraak van dinsdag bij de DA naar maandag te halen. Goed in de gaten houden en ook bij het eten ingeven goed in de gaten houden.
DA noemde hem een wonderkindje met wat hij allemaal al doorstaan heeft en toch dapper ondergaat allemaal.
Blijf me zorgen maken, even kijken of de injectie idd wel vandaag al wat verbetering brengt. Wacht nog heel even en ga dan weer voeren. Beetje uitgeput zelf ook van alles nu. Hoop op het beste!
Morgen proberen de afspraak van dinsdag bij de DA naar maandag te halen. Goed in de gaten houden en ook bij het eten ingeven goed in de gaten houden.
DA noemde hem een wonderkindje met wat hij allemaal al doorstaan heeft en toch dapper ondergaat allemaal.
Blijf me zorgen maken, even kijken of de injectie idd wel vandaag al wat verbetering brengt. Wacht nog heel even en ga dan weer voeren. Beetje uitgeput zelf ook van alles nu. Hoop op het beste!
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Kan geen zinnig woord zeggen maar weet wel ongeveer hoe je je voelt.
Sterkte!
En

Sterkte!
En

- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Goed van je dat je toch geweest bent. Hopelijk gaat het ook helpen.
Complimentje voor je inzet. Takkie heeft maar geluk met je.
Beterschap gewenst.
Complimentje voor je inzet. Takkie heeft maar geluk met je.
Beterschap gewenst.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Heel veel beterschap gewenst! Ik duim voor jullie 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Nou wat een zware tijden zijn dit voor jullie en wat een geluk heeft hij met je als bazin !!! Sterkte hoor en hopen dat de behandeling goed en snel aanslaat.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Heel veel sterkte en beterschap! Goed dat je met hem naar de kliniek bent gegaan. Ik duim heel hard mee dat de injectie snel gaat werken.
Ik kan begrijpen dat je zelf ook uitgeput raakt.....het is niet niks wat jullie allemaal meemaken.
Ik kan begrijpen dat je zelf ook uitgeput raakt.....het is niet niks wat jullie allemaal meemaken.
groetjes, ingrid
TARAK

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Verstandig dat je toch gegaan bent, gezien de ontsteking van zijn tong. Ik ga hard duimen dat de injectie snel zijn werk gaat doen en de zorgen nu toch snel achter de rug zullen zijn.
Sterkte!
Sterkte!

Ik ga ook duimen voor jullie. Wat een narigheid allemaal. Hopelijk gaat het vanaf nu echt de goede kant op.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Goed dat je toch even naar de DA gegaan bent. Hopelijk knapt Takkie nu snel op. Wat een ellende voor jullie beide 

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Wat een zorgen toch. Ik kan me voorstellen dat je aan het eind van je latijn bent. Sterkte en ik hoop dat de injectie snel zijn werk doet.

- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Het klinkt maar pijnlijk zo'n tong.
Beterschap voor hem.
Beterschap voor hem.
- Takkie de Teckel
- Actief
- Contacteer:
Het gaat helaas niet zo goed. De ontsteking heeft zich in snel tempo uitgebreid en de hele tong heeft er nu last van en begint afstervingsverschijnselen te tonen. Gek genoeg heeft hij er zelf nog het minst last van, hij is vrij levendig, echt aan het opknappen na de lepto. Helemaal gefocust op een poes in een mandje was hij in de wachtkamer, oortjes gespitst, kwispelen...
Ik heb hem nu weer in het zkh achter gelaten, en alweer geven ze (dit keer zijn tong) weinig hoop mee.
Waarom dit nou zo moet... pfff... Zit er effe helemaal doorheen. De kleine hoop die er is, is dat ze in elk geval een deel van zijn tong kunnen redden, en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mischien dat het zich verder kan herstellen. Hij gaat nu zo onder narcose en dan gaan ze kijken hoe of wat.
De DA, Minou, was er zelf ook behoorlijk van aangeslagen, we hebben samen op de grond bij hem gezeten in de behandelkamer. Ik in tranen en zij ertegenaan. Takkie heeft flink indruk op ze gemaakt daar, de schat. Wonderkindje noemen ze hem. Nu hoop en bid ik dat hij een wonderkindje blijft nog 1x....
Helemaal zonder tong kan hij natuurlijk niet. Als er nog voldoende overblijft om te slikken, kan hij wel eten. Drinken is een andere zaak. Ik heb al bedacht dat hij wel kan leren om uit een hooghangend flesje te drinken, zo'n ding voor konijnen enzo. Hij is er slim genoeg voor. Als hij zo wel nog vrolijk kan zijn, spelen en alles... Maar als hij zo niet blij kan leven heeft het natuurlijk geen zin.
Positief was dat toevallig ook net vandaag bericht kwam dat de verzekering de zkh rekening heeft betaald van zijn eerste opname, dat was (zag ik nu dus) ook 1532 euro...
In het allerergste geval wil ik hem nog een dag bij me hebben. Hij leid niet, dus ik laat hem niet onnodig lijden dan, maar we kunnen zo wel afscheid nemen op een goede manier. Ik wil er nog niet aan denken... Het kostte me verschrikkelijk veel moeite om dat te vragen, maar ze hadden er alle begrip voor.
Nu wil ik jullie iets vragen, en ook dat kost me moeite. Stel... dan ga ik verschrikkelijk verdriet hebben. Ben maar alleen, en hij was alles voor me in huis. Mocht het niet zo mogen wezen... wie van jullie weet voor mij dan een nieuw, lief Teckeltje? De enige manier waarop ik hier snel(ler) overheen kom is opnieuw een lief beestje in mijn leven.
Maar we geven het nu nog niet op!!
Ik heb hem nu weer in het zkh achter gelaten, en alweer geven ze (dit keer zijn tong) weinig hoop mee.

De DA, Minou, was er zelf ook behoorlijk van aangeslagen, we hebben samen op de grond bij hem gezeten in de behandelkamer. Ik in tranen en zij ertegenaan. Takkie heeft flink indruk op ze gemaakt daar, de schat. Wonderkindje noemen ze hem. Nu hoop en bid ik dat hij een wonderkindje blijft nog 1x....
Helemaal zonder tong kan hij natuurlijk niet. Als er nog voldoende overblijft om te slikken, kan hij wel eten. Drinken is een andere zaak. Ik heb al bedacht dat hij wel kan leren om uit een hooghangend flesje te drinken, zo'n ding voor konijnen enzo. Hij is er slim genoeg voor. Als hij zo wel nog vrolijk kan zijn, spelen en alles... Maar als hij zo niet blij kan leven heeft het natuurlijk geen zin.
Positief was dat toevallig ook net vandaag bericht kwam dat de verzekering de zkh rekening heeft betaald van zijn eerste opname, dat was (zag ik nu dus) ook 1532 euro...
In het allerergste geval wil ik hem nog een dag bij me hebben. Hij leid niet, dus ik laat hem niet onnodig lijden dan, maar we kunnen zo wel afscheid nemen op een goede manier. Ik wil er nog niet aan denken... Het kostte me verschrikkelijk veel moeite om dat te vragen, maar ze hadden er alle begrip voor.
Nu wil ik jullie iets vragen, en ook dat kost me moeite. Stel... dan ga ik verschrikkelijk verdriet hebben. Ben maar alleen, en hij was alles voor me in huis. Mocht het niet zo mogen wezen... wie van jullie weet voor mij dan een nieuw, lief Teckeltje? De enige manier waarop ik hier snel(ler) overheen kom is opnieuw een lief beestje in mijn leven.
Maar we geven het nu nog niet op!!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Wat enorm sneu dat na z'n goede herstel van de lepto de tong nu zo slecht is. Is het echt iets nieuws of een gevolg van? Of niet te zeggen?
Goed dat je al wel om tijd met hem gevraagd hebt in geval van het slechtste scenario. Moeilijk maar kan maar geregeld zijn.
In geval van het slechtste scenario zou ik Nanna vragen. Die tovert altijd overal de knapste herplaatsertjes vandaan en is een teckel vrouwtje dus weet die ook wel te vinden
Goed dat je al wel om tijd met hem gevraagd hebt in geval van het slechtste scenario. Moeilijk maar kan maar geregeld zijn.
In geval van het slechtste scenario zou ik Nanna vragen. Die tovert altijd overal de knapste herplaatsertjes vandaan en is een teckel vrouwtje dus weet die ook wel te vinden

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Oh wat een nachtmerrie, heeft hij lepto overleefd en dan dit
Heel logisch en normaal hoor, dat je nog een mooie dag met hem wil doorbrengen in het slechtste geval, zou ik ook willen.
Maar ik ga heel hard duimen dat ze zijn tong nog kunnen redden
Heel veel sterkte

Heel logisch en normaal hoor, dat je nog een mooie dag met hem wil doorbrengen in het slechtste geval, zou ik ook willen.
Maar ik ga heel hard duimen dat ze zijn tong nog kunnen redden

Heel veel sterkte

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Jeetje er blijft jullie ook niets bespaard. Ik duim voor je dat hij toch gered kan worden. Heel veel sterkte!

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Wat een nachtmerrie...
Ik hoop en duim dat er nog wat te redden valt zodat Takkie nog een hondwaardig bestaan kan hebben en jullie deze ellende achter jullie kunnen gaan laten.
En mocht het ergste scenario waarheid worden, wat ik niet hoop, is dit misschien wat:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 9&t=302661

Ik hoop en duim dat er nog wat te redden valt zodat Takkie nog een hondwaardig bestaan kan hebben en jullie deze ellende achter jullie kunnen gaan laten.
En mocht het ergste scenario waarheid worden, wat ik niet hoop, is dit misschien wat:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 9&t=302661
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Jeetje, wat en nare berichten weer. Het zit jullie ook echt niet mee steeds. Heel veel sterkte en ik duim hier op een goed einde!! 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Oh wat erg voor jullie, tjeetje het houdt ook niet op zeg. Heel veel sterkte en duimen dat zijn tong gered kan worden.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Wat erg! Denk je dat het de goede kant op gaat heb je dit. Hopelijk kan het grootste gedeelte van zijn tong gered worden, mijn duimen hebben jullie 

- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Man, man, man.. Takkie wordt ook niks bespaard.
Ik ga hier weer duimen als een gek dat ze toch iets kunnen vinden om hem te helpen en zijn tong ook kunnen redden.
Heel, heel veel sterkte.

Ik ga hier weer duimen als een gek dat ze toch iets kunnen vinden om hem te helpen en zijn tong ook kunnen redden.
Heel, heel veel sterkte.
-
- Zeer actief
Wat ongelooflijk naar voor je, je krijgt het wel voor je kiezen! Tuurlijk duim ik weer voor nog een wondertje 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Ik lees je topic net door, wat een ongelooflijk verhaal zeg
Zo op het randje gelegen, opknappen en dan nu toch weer zo'n klap. Heel veel sterkte en ik hoop voor jullie op een wondertje, ik zal duimen 

- Takkie de Teckel
- Actief
- Contacteer:
Helaas...................

Zijn tong is niet meer te redden.... alle DA's in het zkh zijn het met elkaar eens. Na alles is het zoiets stoms dat hem opbreekt. Kennelijk willen ze hem boven gewoon hebben.
Ik ben.. ik weet niet meer wat ik ben, apathisch op dit moment. Ik ga hem zo ophalen voor een laatste dag, morgen eind van de middag breng ik hem voor het laatst weg. Nog 1 laatste nacht en dag samen...
Dank jullie wel voor alle steun, het heeft me echt erdoorheen geholpen. Dank ook voor de tips, want ik wil echt snel een lief beest in mijn leven terug. Alles in huis, alles in de verre buurt om me heen herinnert me aan Takkie. Ik wil nieuwe herinneringen en een lieverd om al mijn liefde weer aan te geven...
Ben de hele dag al kapot, voelde eigenlijk al aan dat dit niet goed zou komen op de een of andere manier. Nu het zover is heb ik een mate van berusting, maar toch zal het nog heel moeilijk zijn de komende 24 uur.
Ik heb Nana, Tineke (van de aangeboden Teckel donuts) al bericht. Nu ga ik hem ophalen...
liefs, ikke (Frank) en ook Takkie.

Zijn tong is niet meer te redden.... alle DA's in het zkh zijn het met elkaar eens. Na alles is het zoiets stoms dat hem opbreekt. Kennelijk willen ze hem boven gewoon hebben.

Ik ben.. ik weet niet meer wat ik ben, apathisch op dit moment. Ik ga hem zo ophalen voor een laatste dag, morgen eind van de middag breng ik hem voor het laatst weg. Nog 1 laatste nacht en dag samen...
Dank jullie wel voor alle steun, het heeft me echt erdoorheen geholpen. Dank ook voor de tips, want ik wil echt snel een lief beest in mijn leven terug. Alles in huis, alles in de verre buurt om me heen herinnert me aan Takkie. Ik wil nieuwe herinneringen en een lieverd om al mijn liefde weer aan te geven...
Ben de hele dag al kapot, voelde eigenlijk al aan dat dit niet goed zou komen op de een of andere manier. Nu het zover is heb ik een mate van berusting, maar toch zal het nog heel moeilijk zijn de komende 24 uur.
Ik heb Nana, Tineke (van de aangeboden Teckel donuts) al bericht. Nu ga ik hem ophalen...
liefs, ikke (Frank) en ook Takkie.
-
- Zeer actief
Ik heb je topic wel gevolgd, maar had nog niet gereageerd. Wat een nachtmerrie moet dit zijn. Dan denk je dat je alles hebt gehad, komt er zoiets bij!
Heel veel sterkte
Heel veel sterkte

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Wat een trieste afloop
Geniet van elkaar en heel veel sterkte de komende tijd

Geniet van elkaar en heel veel sterkte de komende tijd

-
- Zeer actief
Heb in het Donuts topic het ook al gezegd maar ik vind het echt heel erg voor je. Geniet van jullie laatste dagje, neem op een goede manier afscheid en houd vertrouwen dat er weer een leuk hondje op je pad gaat komen 

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Hè verdorie.... Sterkte!