Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bench

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Dingo schreef:
Angel-eyes schreef:
Dingo schreef:
Angel-eyes schreef:O toevallig heb ik een ''aardige''buurvrouw,die doet ook de hond niet in de bench?Nee die gaat 's ochtends om 7 uur pleite om lekker om 17.30 terug te komen,nee dat is lekker he?Goh,maar hij is wel lekker''vrij"?
En sociaal dat die hond is?Alles valt het kreng aan!
dit slaat natuurlijk helemaal nergens op hé...dus je beweert dat honden die los in huis lopen, minder sociaal zijn als honden die in een kooi opgevoed worden?? Volgens mij ligt dit aan de manier van opvoeden (lange tijd weg) en niet aan de manier HOE iemand zijn honden in huis achter laat ;) wel even bij de les blijven ;)
Dat bedoelde ik er ook mee,ik laat mijn honden dan wel effies alleen in een bench-hok-gevangenis of wat dan ook,maar ik ben er verder wel voor ze.Verder zijn hun dus wel sociaal ondanks die bench,maar mijn buurvrouw die ze dus wel los heeft en geen aandacht geeft is er dus niet voor dat dier.Wat ik ermee wil zeggen is dat een bench niet een dier droevig of wat dan ook maakt,het is afhankelijk van meerdere factoren.
Ik bedoelde niet dat een hond dan antisociaal word door het huis,maar dat het niet alleszeggend en zaligmakend is om de hond in huis alleen te laten,er spelen nog steeds andere factoren,het is een totaalplaatje,waar alles mee valt of staat.
Het lijkt nu alsof een mens die zijn hond in een bench doet slecht is? :?
en dat heeft dus helemaal niks met een bench te maken, maar met het feit hoelang je weg bent...
En in die context bedoel ik het ook,dat het niet altijd uitmaakt of je hond het huis heeft,gaat toch ook om de rest. ;)
Rob*
Zeer actief

Martijn schreef:Waarom ga je nou steeds engels praten? Denk je dan dat je slimmer overkomt ofzo?
uhhh.....Njet! :-D
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

hier dus ook de jonge honden die nog in huis zitten in een vari kennel (bench)
waarom,
omdat ik ze als ze ong een maand of 6 zijn en zindelijk zijn naar buiten doe in een kennel en ik bij wijze van spreken de hond niet eerst aan de bank wil laten wennen om hem dan na een paar maanden in een grote bench (kennel) te stoppen

ik stop ze niet eerder in de kennel omdat ze er hier ruim voldoende uit komen en het dus niet nodig is dat ze hun ontlasting in de kennel doen (verder ligt er nu stro en in de zomer kleden, wat dus niet zo lekker schoonmaakt ;)) ik maak ze dus eerst helemaal zindelijk en dan gaan ze naar buiten in ieder een eigen kennel van 2,5 bij 1,5 waarbij ze wel contact met elkaar hebben (geen dichte wanden er tussen)

maar ze liggen hier dus graag in de vari kennels, want toen die van Umi kwam (1 maat kleiner dan die van Ace en Damien) toen probeerde Ace zich er gelijk in te vrotten, ook ligt hij het meerendeel van de dag in of op zn nachthok (en dat is toch echt maar 1,25 bij 0,90 m ;))
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

mars schreef::p:

KIJK EENS BIJ EEN DIERENZAAK BINNEN ;)

een en al bench en varikennels zie je voor in huis.

ga daar vragen waarom etc. en als je het niet eens bent bel je de dierenbescherming en ga je voor al die winkels demonstreren.

IK WIL ALLEEN MAAR ZEGGEN tegenwoordig wordt het door iedere goede fokker en dierenarts aangeraden een bench te nemen(het lijkt zielig ben ik mee eens, MAAR de hond voelt zich er veilig :ok: )

groetjes
Dat is wel de grootste kolder die ik ooit gehoord heb! No way dat ik aan mijn pupkopers een bench ga aanraden!!! Maar ik ben ook een hele slechte fokker waarvan alle honden gewoon in en om het huis vrij rond mogen lopen :roll: En ik heb ook nog nooit een da deze onzin horen verkondigen :kotz:
Het feit dat benches ed in een dierenzaak te koop zijn zegt nog niets over het gebruik of misbruik ervan hoor. In veel dierenzaken verkopen ze ook teletacts en prikbanden.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Angel-eyes schreef:
En als ik moet kiezen,heb ik liever mijn honden een uurtje in de bench dan een hele dag alleen.Mensen zeggen vaak dan weer,maar ze hebben wel het hele huis voor zichzelf....Yeah right of een hond daar om maald??.
Als ik moet kiezen tussen een hond de hele dag alleen thuis los of de hele dag in de bench dan liever los. Onze honden zijn nooit een hele dag alleen, maar ik begrijp de (kromme?) vergelijking niet zo
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Hutsje schreef:
Angel-eyes schreef:
En als ik moet kiezen,heb ik liever mijn honden een uurtje in de bench dan een hele dag alleen.Mensen zeggen vaak dan weer,maar ze hebben wel het hele huis voor zichzelf....Yeah right of een hond daar om maald??.
Als ik moet kiezen tussen een hond de hele dag alleen thuis los of de hele dag in de bench dan liever los. Onze honden zijn nooit een hele dag alleen, maar ik begrijp de (kromme?) vergelijking niet zo
Waarschijnlijk omdat je de rest niet van het kromme hebt gelezen?
Het was een beetje off-topic.En heb geen om het weer uit te leggen wat ik ermee bedoel!
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Angel-eyes schreef:
Hutsje schreef:
Angel-eyes schreef:
Het was een beetje off-topic.En heb geen om het weer uit te leggen wat ik ermee bedoel!
ik wel, en het is nog steeds krom. Heeft niets met een bench te maken ;)
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Rob*
Zeer actief

Dingo schreef:
Angel-eyes schreef:
Hutsje schreef:
Angel-eyes schreef:
ik wel, en het is nog steeds krom. Heeft niets met een bench te maken ;)
Staat toch ook off-topic bij?Ging erom dat een bench dierenmishandeling zou zijn en blablabla-minderprettig vergelijk wat iemand is die een bench bezit en als je dat vergelijk niet kan begrijp dan....laat maar,lekker boeiend!
Rob*
Zeer actief

effe denken...??Ik praten nu voor apart,jij niet begrijpen,jij vind niet recht...isse krom ja?
Liever hond half uur in bench en de rest van de dag samen dan 8 uur in huis en 0 uur samen met hond,jij nu begrijp?
Omdat een bench misdadig blijkt te zijn,maakte ik dat vergelijk,zoals in iedere discussie weleens een dwaal zit!Niet mee eens????L.B.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

:zwaai: :zwaai: :zwaai:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Dingo schreef:Ik vraag me af, waarom er ooit een bench bedacht is ;)
Omdat mensen te snel willen en te veel vragen van hun hond, zonder dat het te veel moeite moet kosten. Een pup kan je niet vanaf 8 of 9 weken alleen laten, dat geeft problemen. Dus dan kiezen we voor een bench.
Een pup is niet vanaf het eerste ogenblik zindelijk...dat kost veel tijd, schoonmaakwerk en oplettendheid..dus dan grijpen we naar de bench.
We laten jonge honden te lang alleen...die gaan slopen en ontwikkelen angst om alleen te zijn, omdat we niet de tijd nemen om het goed op te bouwen..dus grijpen we naar een bench.

Een bench is er voor de mens, niet voor de hond.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Rob*
Zeer actief

Dingo schreef::zwaai: :zwaai: :zwaai:
:zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai:
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Angel-eyes schreef:effe denken...??Ik praten nu voor apart,jij niet begrijpen,jij vind niet recht...isse krom ja?
Liever hond half uur in bench en de rest van de dag samen dan 8 uur in huis en 0 uur samen met hond,jij nu begrijp?
Omdat een bench misdadig blijkt te zijn,maakte ik dat vergelijk,zoals in iedere discussie weleens een dwaal zit!Niet mee eens????L.B.
Praat maar normaal, dan ben je al moeilijk genoeg te volgen!
Rob*
Zeer actief

Senna1 schreef:
Angel-eyes schreef:effe denken...??Ik praten nu voor apart,jij niet begrijpen,jij vind niet recht...isse krom ja?
Ja blijkt wel,en zo moeilijk is het niet of sommigen zijn gewoon te stom! :zwaai: :zwaai: :zwaai:
Ik ben in ieder geval geen dieren mishandelaar zoals Martijntje zegt,dat moet hij lekker voor me gezicht zeggen,weet hij gelijk hoe een bowlingbal zich voelt! :zwaai: :zwaai: :zwaai:
Senna1
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
Senna1 schreef:
Ja blijkt wel,en zo moeilijk is het niet of sommigen zijn gewoon te stom! :zwaai: :zwaai: :zwaai:
Ik ben in ieder geval geen dieren mishandelaar zoals Martijntje zegt,dat moet hij lekker voor me gezicht zeggen,weet hij gelijk hoe een bowlingbal zich voelt! :zwaai: :zwaai: :zwaai:
Ik vind fysieke bedreigingen na 55 weinigzeggende berichten wel wat voorbarig. Als je altijd zo met mensen omgaat wens ik je nog veel succes in je leven! Probeer je meningsverschillen op te lossen met woorden en als je dat niet lukt taai dan gewoon af. Je kinderachtig manier van mensen proberen te overtuigen of voor schut zetten siert je niet!
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Eline* schreef:
Dingo schreef:Ik vraag me af, waarom er ooit een bench bedacht is ;)
Omdat mensen te snel willen en te veel vragen van hun hond, zonder dat het te veel moeite moet kosten. Een pup kan je niet vanaf 8 of 9 weken alleen laten, dat geeft problemen. Dus dan kiezen we voor een bench.
Een pup is niet vanaf het eerste ogenblik zindelijk...dat kost veel tijd, schoonmaakwerk en oplettendheid..dus dan grijpen we naar de bench.
We laten jonge honden te lang alleen...die gaan slopen en ontwikkelen angst om alleen te zijn, omdat we niet de tijd nemen om het goed op te bouwen..dus grijpen we naar een bench.

En om het reine te komen met hun geweten roepen negen van de tien mensen die er 1 gebruiken dat ze een wolvenhol nabootsen.
Ik zie nog steeds geen enkele overeenkomst tussen een zelf gegraven hol en een ijzeren hok maar goed, dat kan aan mij liggen.
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Daphne schreef: En om het reine te komen met hun geweten roepen negen van de tien mensen die er 1 gebruiken dat ze een wolvenhol nabootsen.
Ik zie nog steeds geen enkele overeenkomst tussen een zelf gegraven hol en een ijzeren hok maar goed, dat kan aan mij liggen.
Zo werkt de mens..een ruk aan een slip is een nekbeet ( :confused: ) en een bench is een hol. Anders slapen we misschien niet lekker meer! ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Senna1 schreef:
Angel-eyes schreef:
Senna1 schreef:
Ik vind fysieke bedreigingen na 55 weinigzeggende berichten wel wat voorbarig. Als je altijd zo met mensen omgaat wens ik je nog veel succes in je leven! Probeer je meningsverschillen op te lossen met woorden en als je dat niet lukt taai dan gewoon af. Je kinderachtig manier van mensen proberen te overtuigen of voor schut zetten siert je niet!
Fysiek bedreigen via internet??Iemand mag wel zeggen dat ik slecht ben voor mijn dieren? :? Ik overtuig niks,iemand probeert mij te overtuigen van mijn kwaadwillende bedoelingen jegens mijn honden,is dat leuk?Nee toch?
Ik hou van mijn dieren,klaar,iemand moet dat niet opzij schuiven en zeggen dat mijn dieren minder ruimte hebben dan een vivisectie-aap.
Ik heb zo nooit problemen met mensen dus dat succes in me leven valt wel mee hoor? :ok:
Ik probeer mensen niet voor schut te zetten,maar als een mens niks begrijpt dan moet ik het blijkbaar anders zeggen ofzo,weet ik het allemaal.
Het is gewoon zo dat je in Nederland maar iets zegt en er is altijd wel een lulhannes die opstaat en zegt:Ja maar......vul zelf maar in?
Ik heb mijn mening over een bench en waarom ik die heb?Hoef ik niet als misdadiger te worden afgeschilderd.
Daarom heb ik al eerder gezegt,als mensen me echt kennen praten ze altijd anders,maar ja is ook moeilijk he via lettertjes een beeld te schetsen.Ik zal voortaan niet meer zo fanatiek reageren.Doeiiiiiiii :zwaai:
Senna1
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
Fysiek bedreigen via internet??Iemand mag wel zeggen dat ik slecht ben voor mijn dieren? :? Ik overtuig niks,iemand probeert mij te overtuigen van mijn kwaadwillende bedoelingen jegens mijn honden,is dat leuk?Nee toch?
Ik ging niet in op de discussie die je voerde, je probeerd op een ellendige manier mensen voor schut te zetten en wil ze daarnaast ook nog bedreigen. Dat is niet de manier om mensen van je gelijk te overtuigen. Als je je standpunt duidelijk gemaakt hebt en mensen zijn het daar niet mee eens kan je dat nogmaals duidelijker proberen of je laat het daarbij, je verlagen tot bedreigingen hoort niet bij het overtuigen van mensen! tenminste, niet hier!
Angel-eyes schreef:
Ik hou van mijn dieren,klaar,iemand moet dat niet opzij schuiven en zeggen dat mijn dieren minder ruimte hebben dan een vivisectie-aap.
Ik heb zo nooit problemen met mensen dus dat succes in me leven valt wel mee hoor? :ok:
Ik probeer mensen niet voor schut te zetten,maar als een mens niks begrijpt dan moet ik het blijkbaar anders zeggen ofzo,weet ik het allemaal.
Nee dus, duidelijk dat je het allemaal niet weet. Door jezelf en misschien hele groepen mensen belachelijk te maken maak je niks duidelijk behalve dan dat je niet in staat bent een discussie te voeren!
Angel-eyes schreef:
Het is gewoon zo dat je in Nederland maar iets zegt en er is altijd wel een lulhannes die opstaat en zegt:Ja maar......vul zelf maar in?
Ja, en? wat is daar mis mee? Niet iedereen is het altijd met elkaar eens, sterker nog...meestal niet! Niks mis mee als je er mee om kan gaan!
mars
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mars »

EEN BENCH IS :ok:

DAARNA NA EEN MAAND OF 5 NAAR EEN KENNEL,mitz hij iets groter is als de bench ;) ;)
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Senna1 schreef:
Angel-eyes schreef:
Ik ging niet in op de discussie die je voerde, je probeerd op een ellendige manier mensen voor schut te zetten en wil ze daarnaast ook nog bedreigen. Dat is niet de manier om mensen van je gelijk te overtuigen. Als je je standpunt duidelijk gemaakt hebt en mensen zijn het daar niet mee eens kan je dat nogmaals duidelijker proberen of je laat het daarbij, je verlagen tot bedreigingen hoort niet bij het overtuigen van mensen! tenminste, niet hier!
Angel-eyes schreef:
Nee dus, duidelijk dat je het allemaal niet weet. Door jezelf en misschien hele groepen mensen belachelijk te maken maak je niks duidelijk behalve dan dat je niet in staat bent een discussie te voeren!
Angel-eyes schreef:
Ja, en? wat is daar mis mee? Niet iedereen is het altijd met elkaar eens, sterker nog...meestal niet! Niks mis mee als je er mee om kan gaan!
L.B!
Als iemand vind dat ik geen honden waard ben,neemt een gesprek wel een persoonlijke wending,simpel,en ja dat weet ik wel allemaal.
Als ik mijn honden in een bench doet,moet ik dat weten klaar,al doe ik ze 3 dagen zonder eten in een bench,moet ik dat nog steeds zelf weten!Ik doe dit niet,dus moet iemand het ook niet zo laten overkomen,simpel!
Mijn honden hebben een echt hondenleven en niemand hoeft te zeggen dat ik hun niet waard ben!Waarom moet dan iemand commentaar leveren op het feit dat ik mijn honden in een zelfgemaakte bench van 2,5/2,5 mtr zet?De meeste hebben de ruimte die hun hebben niet eens voor hun slaapkamer dus waarom zeurt iemand dan dat ik geen honden waard ben!En dat is zo raar,omdat iemand achter een pc-scherm mij beoordeelt?
Wat een ander van mij vanachter zijn pc vind is niet boeiend en als ze mij niet snappen is dat hun probleem niet te mijne.Zo ook visa versa.
Maar dat is het forum-probleem overal,het is vaak moeilijk te begrijpen hoe of op welke manier iemand iets verteld...uhhh,tikt! :zwaai:
Senna1
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
L.B!
Als iemand vind dat ik geen honden waard ben,neemt een gesprek wel een persoonlijke wending,simpel,en ja dat weet ik wel allemaal.
Als ik mijn honden in een bench doet,moet ik dat weten klaar,al doe ik ze 3 dagen zonder eten in een bench,moet ik dat nog steeds zelf weten!Ik doe dit niet,dus moet iemand het ook niet zo laten overkomen,simpel!
Mijn honden hebben een echt hondenleven en niemand hoeft te zeggen dat ik hun niet waard ben!Waarom moet dan iemand commentaar leveren op het feit dat ik mijn honden in een zelfgemaakte bench van 2,5/2,5 mtr zet?De meeste hebben de ruimte die hun hebben niet eens voor hun slaapkamer dus waarom zeurt iemand dan dat ik geen honden waard ben!
Als je nu wat beter gelezen had had je gezien dat ik je niet aansprak over de bench discussie maar goed.......blijkbaar heb ik daar dus gelijk in want daar rep je geen woord meer over!
Angel-eyes schreef:
En dat is zo raar,omdat iemand achter een pc-scherm mij beoordeelt?
Wat een ander van mij vanachter zijn pc vind is niet boeiend en als ze mij niet snappen is dat hun probleem niet te mijne.Zo ook visa versa.
Blijkbaar boeit het je dus wel want je vervalt in een zelfverzonnen taaltje om daarmee je standpunt duidelijk te maken en als dat niet helpt kan je het niet nalaten een stukje verkapt geweld aan je mening toe te voegen!
Angel-eyes schreef:
Maar dat is het forum-probleem overal,het is vaak moeilijk te begrijpen hoe of op welke manier iemand iets verteld...uhhh,tikt! :zwaai:
Nee hoor, niet overal en niet met iedereen!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

mars schreef:EEN BENCH IS :ok:

DAARNA NA EEN MAAND OF 5 NAAR EEN KENNEL,mitz hij iets groter is als de bench ;) ;)
INDERDAAD :ok: :ok: :ok: maar dat heb ik een paar pagina's geleden ook al gemeld ;) eerst zindelijk en een fatsoenlijke buitentemperatuur en dan naar buiten

ik moet wel zeggen dat als Umi in de zomer was gekomen ze dus niet in de vari kennel in de auto had gezeten (VEEL te warm) en dat er dan een puppy ren op het gras/terras was gekomen met een klein vari kenneltje om in te slapen, zo zaten ze bij de fokker ook, dus dat was ze ook al lekker gewend :ok: )
Rob*
Zeer actief

Senna1 schreef:
Angel-eyes schreef:
L.B!
Mijn honden hebben een echt hondenleven en niemand hoeft te zeggen dat ik hun niet waard ben!Waarom moet dan iemand commentaar leveren op het feit dat ik mijn honden in een zelfgemaakte bench van 2,5/2,5 mtr zet?De meeste hebben de ruimte die hun hebben niet eens voor hun slaapkamer dus waarom zeurt iemand dan dat ik geen honden waard ben!
Als je nu wat beter gelezen had had je gezien dat ik je niet aansprak over de bench discussie maar goed.......blijkbaar heb ik daar dus gelijk in want daar rep je geen woord meer over!
Angel-eyes schreef:
En dat is zo raar,omdat iemand achter een pc-scherm mij beoordeelt?
Blijkbaar boeit het je dus wel want je vervalt in een zelfverzonnen taaltje om daarmee je standpunt duidelijk te maken en als dat niet helpt kan je het niet nalaten een stukje verkapt geweld aan je mening toe te voegen!
Angel-eyes schreef:
Nee hoor, niet overal en niet met iedereen!
1:Lag de link daarover niet bij jou?
2:Welk zelf verzonnen verhaal?
3:????zal wel wat je hiermee bedoelt?Weet je wat,doe het anders in een pb,dan off-topic te blijven?
mars
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mars »

INDERDAAD :ok: :ok: :ok: maar dat heb ik een paar pagina's geleden ook al gemeld ;) eerst zindelijk en een fatsoenlijke buitentemperatuur en dan naar buiten

:ok: :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
mirella*
Actief

Ongelezen bericht door mirella* »

Eline* schreef:Omdat mensen te snel willen en te veel vragen van hun hond, zonder dat het te veel moeite moet kosten. Een pup kan je niet vanaf 8 of 9 weken alleen laten, dat geeft problemen. Dus dan kiezen we voor een bench.

Eline zoals jij het nu voorstelt gebruiken mensen een bench de hele dag. Er zullen best mensen zijn die dat doen, maar lang niet allemaal.

Onze hondjes lopen de hele dag vrij rond, wel gaan ze zelf regematig in hun bench liggen (met het deurtje open). Alleen 's nachts doen we de bench deurtjes dicht zodat ze niet door het hele huis gaan lopen en evt. gaan slopen. Zodra ik het licht uit ga doen lopen ze zelf al naar de bench en gaan heerlijk liggen.
Overdag gaan de deurtjes enkel en alleen dicht als de honden nog heel jong zijn en we even weg moeten zodat er zich geen zindelijkheids foutjes voordoen (is voor hen zelf ook fijner) en om te voorkomen dat er gesloopt wordt. Als we langer dan een uur weg gaan dan nemen we ze mee zolang ze niet los rond kunnen lopen.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

mirella* schreef: Eline zoals jij het nu voorstelt gebruiken mensen een bench de hele dag. Er zullen best mensen zijn die dat doen, maar lang niet allemaal.
Nee hoor, zo stel ik het niet voor. Ik probeer alleen aan te duiden dat het hele verhaal dat de bench zo fijn is voor de hond nergens op gebaseerd is. Het is fijn voor mensen dat er een bench is, want het is gemakkelijk en voorkomt ongewenst gedrag wat kan ontstaan als we niet voldoende attent zijn of weg zijn.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
mirella*
Actief

Maar wat is volgens jou dan het probleem met de manier waarop wij de bench gebruiken?

Als ik nu bij ons in de hal kijk zie ik twee hondjes heerlijk in hun bench liggen kauwen op een bot. Ze gaan er toch vrijwillig liggen, wat is dan het probleem.
En als ze er 's nachts een probleem mee hadden dan lieten ze zich echt wel horen, dat doen ze namelijk ook als ze overdag rondlopen en bv niet op de badkamer kunnen waar ik even ben.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

mirella* schreef:Maar wat is volgens jou dan het probleem met de manier waarop wij de bench gebruiken?
Het enige waar ik je op aansprak was het feit dat je je pup 8 a 10 uur opsluit in een bench voor de nacht. Dat vind ik erg lang.
Verder ben ik geen voorstander van een bench, maar ben ook niet per definitie tegenstander. Een bench blijkt voor honden met bv verlatingsangst nog altijd een goed middel te zijn om hun omgeving klein en overzichtelijk te houden, waardoor de problemen tijdens het alleen zijn afnemen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
mirella*
Actief

oke, dan dan snap ik het.
Ik weet dat jij geen voorstander bent van een nacht van 8 tot max 10 uur maar mijn hondjes hebben er geen probleem mee en ik dus ook niet. Ik vroeg me alleen even af wat je van het algemeen gebruik van de bench vond.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”