Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Afwisseling brok: kan het kwaad?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Inne
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Afwisseling brok: kan het kwaad?

Ongelezen bericht door Inne »

Blikje tonijn of zalm over de brokken heen doen? Krijgt Madison regelmatig, ik vind zelf zo'n droge brok wat sneu. En ze poept er goed op.
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik prak nu KVV door de brokken heen en laat de brokken wat wellen. Maar ze eet serieus precies de KVV eruit en staat dan te wachten bij Manu zijn bak tot ze mag eten wat hij laat liggen.
Hij eet Uma's eten niet maar ook niet dat van zichzelf.

Ik heb er met Manu meer vrede mee, die heeft dan gewoon geen trek meer. Soms eet hij een kilo en dan weer 3 dagen maar 200 gram :19: Uma geeft aan echt honger te hebben.
Eigenlijk debiel want in Spanje zal ze echt niet zo'n luxe buffet gehad hebben.

Ik geef yoghurt, zalmolie, schapenvet en soms nog wat vitaminen erbij. Ik maak echt een mooi feestje van hun bakken. Als ik dat niet doe eet ze helemaal niet.
Voor Manu kwak ik het vlees erin, hij eet met lange tanden 2 blokjes schapenvet en laat vaak de helft liggen. Helemaal nu hij meer doet?

Geperste brok vindt ze echt minder lekker. Nu geef ik Renske eend en konijn, daar eet ze in ieder geval nog hapjes van.
Ze staat blij naast je te wachten, je zet de bak neer, ze kijkt je beschuldigend aan, gaat kijken wat Manu heeft, pakt de helft van haar brokjes een voor een uit de bak en likt het vlees eruit.

Dat is Uma :LOL:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Nou hier een verwend nest gewoon uit Nederland. Die vreet ook wat zij belieft uit haar bak. En vervolgens gaan ze ruilen van bak. Aki eet geen aardappels en groenten, of weinig, dus gaat zij verder met zijn bak, en hij eet haar lotgering op :oohja:

Maar die ontlasting zet me wel een beetje aan het denken. Jol had ook een periode dat ze zeer slecht kon poepen. En daarna wilde ze ook geen vers/lotgering meer eten. Geen idee of het een met het ander te maken heeft gehad hoor. Maar ik ga het hier ook een beetje in de gaten houden.
Ook hier gaan de schapenvetblokjes er overigens goed in. En ik deed dat ook in de bak, maakte een feestje van het eten als het ware, want het is gewoon niet leuk als je hond niet eet, maar dat je weet dat ze wel trek hebben :wink:
Ik spoot op een gegeven moment er een scheut mayo overheen of een beetje groentensaus :mann: Maar dan nog likte ze op wat ze lekker vond en at ze om de lotgering heen wel de sperziebonen op :mrgreen: en haar aardappeltje.

En écht vers geef je dat wel eens? Voorheen gaf ik de herders nog wel eens een kippenbout bij de Lidl vandaan. Dat ging erin als koek. Wel kregen ze er uiteraard harde ontlasting van, maar dat vlees en bot ging er bij beide honden goed in. Je zou toch denken dat Uma wel wat gewend is wat eten betreft als ze haar eigen kostje bij elkaar moest scharrelen?
En kale macaroni of spaghetti, eet ze dat?
En bedenk ik me, wat gaf je haar toen ze terug was na die lange periode dat ze in duin had gezeten? Staat me bij dat je toen beetje bij beetje moest voeren om de maag de tijd te gunnen om aan van alles weer te wennen?
Misschien een hele domme gooi, maar misschien linkt ze ander eten nu aan wellicht slecht buikgevoel van toen?
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

pioenroos schreef:
Brigitte schreef:en ik heb nu speciale brok voor Kangals besteld ben benieuwd
Daar zitten vast apart verpakte maaltijdporties in van verschillende smaken en soorten voer met een ingewikkeld voerschema erbij zodat je hem elke dag weer kan verrassen :mrgreen:
:LOL:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

runninggirl schreef:
pioenroos schreef:
Brigitte schreef:en ik heb nu speciale brok voor Kangals besteld ben benieuwd
Daar zitten vast apart verpakte maaltijdporties in van verschillende smaken en soorten voer met een ingewikkeld voerschema erbij zodat je hem elke dag weer kan verrassen :mrgreen:
:LOL: Wel handig, mag je die ook kopen als je geen kangal hebt? :mrgreen:
Nee, exclusief voor Kangal eigenaren :pffff: :mrgreen:
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Wij hebben voor Loki ook elke keer een nieuw brok, dat wisselen wij dan per dag af omdat hij niet 2 keer achter elkaar dezelfde broksoort eet. Hij is een beetje een pietlut in dat opzicht en soms kan hij de bak ook gewoon een dag of 2 laten staan en dan eet hij ineens alles op.

Vroeger krijg hij ook KVV en dat at hij toen wel met smaak op maar op een gegeven moment liet hij het staan of at het na een paar dagen met lange tanden. Goed hij kreeg alleen rund KVV maar de andere smaken luste hij helemaal niet dus dat was ook niet handig.
Afbeelding
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Manu schreef:Ik prak nu KVV door de brokken heen en laat de brokken wat wellen. Maar ze eet serieus precies de KVV eruit en staat dan te wachten bij Manu zijn bak tot ze mag eten wat hij laat liggen.
Hij eet Uma's eten niet maar ook niet dat van zichzelf.

Ik heb er met Manu meer vrede mee, die heeft dan gewoon geen trek meer. Soms eet hij een kilo en dan weer 3 dagen maar 200 gram :19: Uma geeft aan echt honger te hebben.
Eigenlijk debiel want in Spanje zal ze echt niet zo'n luxe buffet gehad hebben.

Ik geef yoghurt, zalmolie, schapenvet en soms nog wat vitaminen erbij. Ik maak echt een mooi feestje van hun bakken. Als ik dat niet doe eet ze helemaal niet.
Voor Manu kwak ik het vlees erin, hij eet met lange tanden 2 blokjes schapenvet en laat vaak de helft liggen. Helemaal nu hij meer doet?

Geperste brok vindt ze echt minder lekker. Nu geef ik Renske eend en konijn, daar eet ze in ieder geval nog hapjes van.
Ze staat blij naast je te wachten, je zet de bak neer, ze kijkt je beschuldigend aan, gaat kijken wat Manu heeft, pakt de helft van haar brokjes een voor een uit de bak en likt het vlees eruit.

Dat is Uma :LOL:
:LOL: Finn sabbelt ook de kvv/kattenvoer van de brokken als ik het meng en spuugt de brokken naast de bak op de grond. Verwende mormels die buitenlanders :devil: Hij eet uiteindelijk wel de brokken op, dus daar is dat niet zo'n probleem.
En als je de brokken even apart zet in warm water tot ze echt zacht zijn en dan daarna de kvv erdoor mengt? Dan zijn de brokken als het goed is zo zacht dat ze goed door de kvv te mixen zijn en ze niet meer kan vissen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Mijn buitenlandse mormel eet alles. Maar dat was haar ook wel aan te zien :mrgreen:
Ik meng ook regelmatig brok met kvv. Soms is er niet genoeg uitgelegd, dan verdeel ik het vlees over 3 bakken en gooi er wat brokjes bij.
Ik merkte alleen bij Rani dat ze een dagje diarree had toen ik nieuwe brokjes had gevoerd. Verder niks.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”