Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Diersoorten afwisselen
Moderator: moderatorteam
- Romy&Gijs
- Actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 2
Diersoorten afwisselen
Hallo,
Nog steeds ben ik hier een beetje aan het zoeken naar de beste voeding voor Gijs. Hij staat nu volledig op vers vlees van Alaska, ging in het begin super, maar het het enthousiasme begint een beetje af te nemen. Ik heb nu alle soorten geprobeerd en de enige die er altijd met smaak in gaan zijn Lam, Rund en Konijn. De rest laat hij staan, of eet hij een beetje met heeeele lange tanden. Nu lees ik overal dat je om compleet te voeren minimaal 4 diersoorten moet afwisselen, en daar kom ik dus niet meer aan nu. Ik heb het gemengd met een smaakje die hij wel lust, dan nog eet hij het niet. De visvarianten laat hij ook staan.
Ik ben even in de dierenwinkel geweest vanmiddag en daar mijn vraag neergelegd en dat meisje zei dat er honden zijn die zelfs op 1 diersoort staan en het dan prima doen, ze zei dus dat als ik die drie blijf voeren het prima kan.
Toch wil ik mijn vraag ook even hier neerleggen, het is toch een hondje in de groei, en ik wil echt niets fout doen. Ik vind hem persoonlijk ook erg smal, maar niet te dun, ik voel zijn ribben maar zie ze niet. Hij weegt nu met 8 maanden 2,5 kilo, ik denk ook dat daar niets mis mee is.
Wat adviseren jullie mij? Kan ik hem gewoon op die drie diersoorten laten staan of toch iets anders gaan proberen?
Alvast bedankt weer!
Nog steeds ben ik hier een beetje aan het zoeken naar de beste voeding voor Gijs. Hij staat nu volledig op vers vlees van Alaska, ging in het begin super, maar het het enthousiasme begint een beetje af te nemen. Ik heb nu alle soorten geprobeerd en de enige die er altijd met smaak in gaan zijn Lam, Rund en Konijn. De rest laat hij staan, of eet hij een beetje met heeeele lange tanden. Nu lees ik overal dat je om compleet te voeren minimaal 4 diersoorten moet afwisselen, en daar kom ik dus niet meer aan nu. Ik heb het gemengd met een smaakje die hij wel lust, dan nog eet hij het niet. De visvarianten laat hij ook staan.
Ik ben even in de dierenwinkel geweest vanmiddag en daar mijn vraag neergelegd en dat meisje zei dat er honden zijn die zelfs op 1 diersoort staan en het dan prima doen, ze zei dus dat als ik die drie blijf voeren het prima kan.
Toch wil ik mijn vraag ook even hier neerleggen, het is toch een hondje in de groei, en ik wil echt niets fout doen. Ik vind hem persoonlijk ook erg smal, maar niet te dun, ik voel zijn ribben maar zie ze niet. Hij weegt nu met 8 maanden 2,5 kilo, ik denk ook dat daar niets mis mee is.
Wat adviseren jullie mij? Kan ik hem gewoon op die drie diersoorten laten staan of toch iets anders gaan proberen?
Alvast bedankt weer!

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Diersoorten afwisselen
4 diersoorten in 2 weken muv vis
dit alleen bij enkelvoudige voedingen oftewel diegenen waar geen 'compleet' op de verpakking staat. Dus niet compleet zijn gemaakt met een premix
Alaska moet je dus afwisselen. Probeer er eens een ander merk bij met andere smaak...
dit alleen bij enkelvoudige voedingen oftewel diegenen waar geen 'compleet' op de verpakking staat. Dus niet compleet zijn gemaakt met een premix
Alaska moet je dus afwisselen. Probeer er eens een ander merk bij met andere smaak...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dagmar88
- Zeer actief
Romy&Gijs schreef: Ik ben even in de dierenwinkel geweest vanmiddag en daar mijn vraag neergelegd en dat meisje zei dat er honden zijn die zelfs op 1 diersoort staan en het dan prima doen, ze zei dus dat als ik die drie blijf voeren het prima kan.
Ja, op één smaak die compleet is door toevoegingen, of één waar al voldoende diersoorten in zitten.
Ik zou wat smaken van een ander merk proberen.
Heeft hij al eens smuldier compleet of compleet pens gehad? Dat laatste gaat er bij veel honden wel in.
Net als kippennekjes of drumsticks.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Volgens mij moet het prima kunnen, 3 diersoorten. Het is risicospreiding wat je doet door verschillende diersoorten te voeren, maar de hoeveelheid dieren wordt steeds groter dat nodig is.
Met 8 maanden is de meeste groei bij een chihuahua er al uit ( http://www.chihuahua-puppies.net/images ... rt2to6.jpg deze tabel geeft aan dat met 6 maanden de chihuahua op 83% van het gewicht is dat hij met 18 maanden heeft. Jouw hond is nog 2 maanden ouder en waarschijnlijk ook nog wel wat gegroeid de afgelopen 2 maanden, dus het verschil is nog kleiner).
Anders zou ik of een complete kvv gaan geven, bijvoorbeeld carnibest, of overgaan op natvoer zoals renske (vers), of overgaan op een hoogwaardige brok. Bij een chihuahua loopt geen van allen in de papieren, dat scheelt.
Met 8 maanden is de meeste groei bij een chihuahua er al uit ( http://www.chihuahua-puppies.net/images ... rt2to6.jpg deze tabel geeft aan dat met 6 maanden de chihuahua op 83% van het gewicht is dat hij met 18 maanden heeft. Jouw hond is nog 2 maanden ouder en waarschijnlijk ook nog wel wat gegroeid de afgelopen 2 maanden, dus het verschil is nog kleiner).
Anders zou ik of een complete kvv gaan geven, bijvoorbeeld carnibest, of overgaan op natvoer zoals renske (vers), of overgaan op een hoogwaardige brok. Bij een chihuahua loopt geen van allen in de papieren, dat scheelt.
- Romy&Gijs
- Actief
Mja, we hadden het specifiek over Alaska in de winkel, mevrouw had dus geen gelijk, waar ik al bang voor was. Blij dat ik het hier nog even vraag. Misschien is het voor mij wel handig om toch eens compleet te gaan proberen inderdaad. Heb al wat andere smaken geprobeerd, van Haaks Barf, en dat vond ik erg droog en liet hij ook staan. Voor de rest heb ik hier haast geen ander vers vlees zien liggen, alleen Farm Foods oid? Iemand daar bekend mee? Daar heb ik helemaal nog nooit van gehoord.dagmar88 schreef:Romy&Gijs schreef: Ik ben even in de dierenwinkel geweest vanmiddag en daar mijn vraag neergelegd en dat meisje zei dat er honden zijn die zelfs op 1 diersoort staan en het dan prima doen, ze zei dus dat als ik die drie blijf voeren het prima kan.
Ja, op één smaak die compleet is door toevoegingen, of één waar al voldoende diersoorten in zitten.
Ik zou wat smaken van een ander merk proberen.
Heeft hij al eens smuldier compleet of compleet pens gehad? Dat laatste gaat er bij veel honden wel in.
Net als kippennekjes of drumsticks.
Smuldier kan ik wel eens gaan proberen, hier bij de dierenwinkels en AH verkopen ze het niet, misschien even bij de Bas kijken een stukje verderop.
Ik vind het ook zo zonde om steeds een hele rol vlees weg te gooien omdat meneer het niet moet. Haha.

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Farm Food Fresh vond ik erg fijn vlees om te voeren. Worstjes van 110g. Is ook compleet.
- dagmar88
- Zeer actief
Romy&Gijs schreef: Mja, we hadden het specifiek over Alaska in de winkel, mevrouw had dus geen gelijk, waar ik al bang voor was. Blij dat ik het hier nog even vraag. Misschien is het voor mij wel handig om toch eens compleet te gaan proberen inderdaad. Heb al wat andere smaken geprobeerd, van Haaks Barf, en dat vond ik erg droog en liet hij ook staan. Voor de rest heb ik hier haast geen ander vers vlees zien liggen, alleen Farm Foods oid? Iemand daar bekend mee? Daar heb ik helemaal nog nooit van gehoord.
Smuldier kan ik wel eens gaan proberen, hier bij de dierenwinkels en AH verkopen ze het niet, misschien even bij de Bas kijken een stukje verderop.
Ik vind het ook zo zonde om steeds een hele rol vlees weg te gooien omdat meneer het niet moet. Haha.

Hier bij de dobey hadden ze prins, maar dat verkocht niet goed. De oude winkelier heeft het ook wel verpest, die deed alsof je hond ter plekke neer zou vallen van vers.
Vonden de honden wel bijzonder lekker. Carnibest ook en het merk van pet's place.
De intratuin en groenrijk hebben tegenwoordig best een leuk assortiment vers voer, ook in kleine 250 grams rolletjes.
- Romy&Gijs
- Actief
Ik zie het echt net staan voordat ik mijn topic opende om je reactie te lezen, excuus excuus hahadagmar88 schreef:Ach, het is slechts de sponsor van dit forum.
Hier bij de dobey hadden ze prins, maar dat verkocht niet goed. De oude winkelier heeft het ook wel verpest, die deed alsof je hond ter plekke neer zou vallen van vers.
Vonden de honden wel bijzonder lekker. Carnibest ook en het merk van pet's place.
De intratuin en groenrijk hebben tegenwoordig best een leuk assortiment vers voer, ook in kleine 250 grams rolletjes.

Ben meteen maar eventjes gaan kijken wat er allemaal te krijgen was hier bij de dierenwinkel om de hoek. Laat ik nou slecht met lege handen naar huis kunnen gaan.... Ik heb een verpakking pens en hart compleet meegenomen om te proberen, en hem gelijk even gewogen, 3 kg alweer.
Alaska opvoeren, en 's avonds dit maar proberen. Als dit niets is ga ik eens langs de intratuin, bedankt voor de tip! Die zit wel een stukje verderop maar dat geeft niets.

- dagmar88
- Zeer actief
Romy&Gijs schreef:Als dit niets is ga ik eens langs de intratuin, bedankt voor de tip! Die zit wel een stukje verderop maar dat geeft niets.

- Romy&Gijs
- Actief
Oh, helemaal niet handig om dit te weten als je aan de lijn bent (poging tot).dagmar88 schreef:Romy&Gijs schreef:Als dit niets is ga ik eens langs de intratuin, bedankt voor de tip! Die zit wel een stukje verderop maar dat geeft niets.Hier ook, maar die vreselijke kersen chocoladetaart alleen al is de moeite waard.
Misschien toch maar de groenrijk opzoeken dan

- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Misschien is er een verkooppunt van vlees bij jou in de buurt, hoeft niet perse een winkel te zijn natuurlijk.
Op http://www.voerwijzer.com/verkooppunten staan meerdere verkooppunten met de merken die ze verkopen.
Ik adviseer mensen meestal wel om 4 diersoorten af te wisselen. Je kunt natuurlijk ook eea aanvullen door eens yoghurt, een ei of gekookte ongekruide groente bij te geven.
Op http://www.voerwijzer.com/verkooppunten staan meerdere verkooppunten met de merken die ze verkopen.
Ik adviseer mensen meestal wel om 4 diersoorten af te wisselen. Je kunt natuurlijk ook eea aanvullen door eens yoghurt, een ei of gekookte ongekruide groente bij te geven.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Ik geef Levi Carnibest... Lust ook maar weinig smaakjes.
Kalkoen, Lam, Natuurvoer en Kip krijgt hij nu.
'S morgens krijgt hij zo'n worstje van Farmfood en dat eet hij graag.
Dat is ook wel rund, maar wel compleet.
Zo kom ik toch redelijk aan het aantal smaken.
Eend, vis enz list hij ook niet. Krijgt wel eens wat vis uit blik als we dat toevallig eten.
Kalkoen, Lam, Natuurvoer en Kip krijgt hij nu.
'S morgens krijgt hij zo'n worstje van Farmfood en dat eet hij graag.
Dat is ook wel rund, maar wel compleet.
Zo kom ik toch redelijk aan het aantal smaken.
Eend, vis enz list hij ook niet. Krijgt wel eens wat vis uit blik als we dat toevallig eten.