Jongens, werken moeten we allemaal. Full- of parttime, het komt allemaal neer op organiseren en combineren in het belang van de hondjes.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
aanschaf pup en alleen laten
Moderator: moderatorteam
-
Golden Stanley
- Cyntha
- Actief
Precies bovenstaande collega!!! Hiha,
Wat een opgeklopt shitgedoe is het hier geworden zeg, laat ieder in zijn waarde en geef advies op datgene wat wordt gevraagd.
En val elkaar voor de rest es niet zo aan, hebben jullie niks beters te doen?
Ik zou zeggen: Martijn ga eens lekker uitrusten het is weekend en hoe jij reageert is niet gezond, ga eens lekker weekend houden!!!!
Fijne dagen allemaal...
Wat een opgeklopt shitgedoe is het hier geworden zeg, laat ieder in zijn waarde en geef advies op datgene wat wordt gevraagd.
En val elkaar voor de rest es niet zo aan, hebben jullie niks beters te doen?
Ik zou zeggen: Martijn ga eens lekker uitrusten het is weekend en hoe jij reageert is niet gezond, ga eens lekker weekend houden!!!!
Fijne dagen allemaal...
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
zo'n 98% wel bij mij...!mirella* schreef:Daarbij draait het leven niet alleen om je hond hoor!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Daan
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
8O Beetje obstinaat?? Martijn heeft al heel veel geschreven op het forum..heb je ook al in het archief gezocht?? :piewmirella* schreef:Maar Marijn wat lezen we nu toch bij een ander topic.
Ik ben idolaat van honden en geef met liefde van alles op om mijn honden het leven te geven waarvan ik vind dat ze dat verdienen.
Het is niet normaal meer. Ik vind het leuk hoor. Echt wel.
Maar het is niet normaal te noemen. Tja het is maar net wat je normaal noemt he, wij zijn ook helemaal idolaat van de hndjes en doen alles om ze het leven te geven dat ze verdienen en vinden dat heeeeeel normaal.
Mijn huis is een chronische puinzooi, rennen en vliegen om wat te kunnen eten en schone kleren aan te kunnen. Heel vaak afspraken en leuke dingen niet doen. In de regen in het donker door het bos lopen.
Tanken vol benzine omdat je je kapot rijdt om de honden op het goede moment op de goede plek te hebben en heeeeeeeel veel plannen en dan nog altijd het vage schuldgevoel hebben dat je niet genoeg doet.
Je wordt er doodziek van. Ik raad het iedereen af.
Goh ons huis is helemaal geen chronische puinzooi, dat zegt waarschijnlijk meer over jouw karakter en instelling dan het feit dat je honden hebt hoor.
Al die afspraken en leuke dingen die je niet doet zou je waarschijnlijk wel kunnen doen als je niet zoveel op het forum zat. Ik heb tijd zat om ook leuke dingen te doen (vaak met honden) maar ja wij plaatsen gemiddeld ook maar 2,3 berichten per dag en jij meer dan 19, dat kost ook veel tijd.
Begin maar nooit aan kinderen, wij waren al voordat de honden kwamen gewend aan het plannen en vele rijden dat doe je voor kinderen ook. Maar ja wij beschouwen het niet als een last, worden er ook niet doodziek van maar doen het met heel veel liefde en raden iedereen het aan, je krijgt er namelijk ook minstens zoveel voor terug (zowel bij dieren als bij kinderen)
Ik moet full time werken omdat ik anders domweg de huur van dit appartement niet kan betalen anders deed ik het echt gewoon niet.
Dan maar zegeltjes sparen en de folders lezen als ik daar een dag extra rust mee had. Maar het kan niet en dat is mijn verantwoordelijkheid als heer des huizes, Dus blijven de nadelen er van ook bij mij en niet bij de honden.
Was dat niet wat wij zeiden ........ dat je tegenwoordig als alleenstaande vaak full time moet werken om alles te kunnen betalen.
Als je een enigzins normaal leven wilt moet je geen fulltime baan en een hond nemen. Het is gewoon niet leuk en ik zou het niet nog een keer doen.
Kijk daar komt de aap uit de mouw, jij bent gefrustreerd, baalt van je huidige situatie en dan ga je mensen af zeiken die wel gelukkig zijn met hun situatie en het nooit meer anders zouden willen!!
Gooitske EN Mirella
Dat kost een hoop tijd zeg..meer tijd dan een paar berichtjes tikken!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
Golden Stanley
Net zoals jij heb ook ik alles over voor mijn hond.Martijn schreef:Over frustraties gesproken. Hou je achterlijke bek of breng zelf wat in.Golden Stanley schreef:Dus hoeft er uiteindelijk misschien maar 1 persoon aan de Bach. Pfffooeeehhh.
Je loopt nu al weken alleen maar te knikken en te beamen wat anderen zeggen. Als je te laf of te stom bent om zelf je muil open te trekken flikker je maar lekker een eind heen.
Maar ik ben maar wat blij dat ik over de nodige sociale vaardigheden beschik, die jij naar mensen toe duidelijk niet bezit.
Ik denk dat het met m'n herseninhoud wel snor zit.
-
Golden Stanley
Ik met iemand als jou discussieren? Peins er niet over. Het enige wat jij doet is meningen opdringen (alhoewel ik het met die bench-discussie en alleen laten volledig met je eens ben) en anderen vertellen dat het vooral geen hondenwaardige bazen zijn. Je komt over als God all mighty, is dat dan fair?Martijn schreef:Bedenk dan zelf een keer wat om me op aan te spreken in plaats van anderen aan hun kont te hangen.Golden Stanley schreef:Net zoals jij heb ook ik alles over voor mijn hond.Martijn schreef:Over frustraties gesproken. Hou je achterlijke bek of breng zelf wat in.Golden Stanley schreef:Dus hoeft er uiteindelijk misschien maar 1 persoon aan de Bach. Pfffooeeehhh.
Je loopt nu al weken alleen maar te knikken en te beamen wat anderen zeggen. Als je te laf of te stom bent om zelf je muil open te trekken flikker je maar lekker een eind heen.
Maar ik ben maar wat blij dat ik over de nodige sociale vaardigheden beschik, die jij naar mensen toe duidelijk niet bezit.
- Mol
- Zeer actief
-
Golden Stanley
Tja.... misschien zit ik nog een beetje in de 'pas op de plaats' fase, maar liever dat dan de term Internet-Hooligan over me heen te krijgen.Martijn schreef:Ach..het is meer dan als een kleuter allen maar "Ja, wat hij zegt! Vind ik ook!" te roepen.Golden Stanley schreef:Ik met iemand als jou discussieren? Peins er niet over. Het enige wat jij doet is meningen opdringen (alhoewel ik het met die bench-discussie en alleen laten volledig met je eens ben) en anderen vertellen dat het vooral geen hondenwaardige bazen zijn. Je komt over als God all mighty, is dat dan fair?Martijn schreef:Bedenk dan zelf een keer wat om me op aan te spreken in plaats van anderen aan hun kont te hangen.Golden Stanley schreef: Net zoals jij heb ook ik alles over voor mijn hond.
-
Golden Stanley
Martijn schreef:Ach...van iemand die in hooofdletters en smilies praat kan ik het hebben.Golden Stanley schreef:Tja.... misschien zit ik nog een beetje in de 'pas op de plaats' fase, maar liever dat dan de term Internet-Hooligan over me heen te krijgen.Martijn schreef:Ach..het is meer dan als een kleuter allen maar "Ja, wat hij zegt! Vind ik ook!" te roepen.Golden Stanley schreef: Ik met iemand als jou discussieren? Peins er niet over. Het enige wat jij doet is meningen opdringen (alhoewel ik het met die bench-discussie en alleen laten volledig met je eens ben) en anderen vertellen dat het vooral geen hondenwaardige bazen zijn. Je komt over als God all mighty, is dat dan fair?
Met de patienten op mijn werk heb ik ook geduld. Die communiceren ook door te schreeuwen of plaatjes aan te wijzen.
Dat is toevallig wel een ontzettend goede therapie, hoor!
-
mars
- Vaste gebruiker
- mirella*
- Actief
Snap werkelijk niet wat mensen zo grappig kunnen vinden aan Martijn. Ik heb hem nog maar zelden een constructief advies zien plaatsen, hij is voornamelijk zo niet alleen bezig met het afzeiken van andere mensen.v.d Lupinehof schreef::V :V martijn je bent weer van ouds
mol![]()
Dit soort forumleden zijn de reden van het afhaken van nieuwe leden, wat mij betreft worden dit soort mensen op het forum geweigert.
Als hij er werkelijk van overtuigt is dat hij zo'n geweldige hondenliefhebber is en het over grote gedeelte van de mensen hun honden mishandelt en verwaarloost dan zou hij zich actief moeten gaan inzetten tegen deze mensen ipv iedereen afzeiken op een forum. Laat hij bij de dierenbescherming gaan werken en bij voorkeur als eerste mijn hondjes redden van het vreselijke bestaan dat ze bij mij lijden.
- Senna1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Ik denk dat dat te maken heeft met WAT je wilt lezen. Martijn brengt het misschien op een harde manier, maar brengt wel nuttige informatie en soms komt dat alleen over met harde woorden.mirella* schreef:
Snap werkelijk niet wat mensen zo grappig kunnen vinden aan Martijn. Ik heb hem nog maar zelden een constructief advies zien plaatsen, hij is voornamelijk zo niet alleen bezig met het afzeiken van andere mensen.
- mirella*
- Actief
- Senna1
- Zeer actief
- Contacteer:
Ach er zijn wel meer mensen die moeite hebben met communiceren en als je objectief terug kijkt zal je zien dat het eerste antwoord op een redelijke vraag altijd informatief is!mirella* schreef:Dan zou Martijn misschien eerst maar eens een communicatiecursus moeten gaan volgen en tot die tijd op het forum geweigerd worden. Ik vind het echt niet meer normaal hoe hij op mensen en hun meningen reageert. Het zegt toch al genoeg als je over jezelf een poll op gaat zetten......
En ten tweede is het niet aan jou om te bepalen wie er waarom geweigerd wordt op het forum.
Wat die poll betreft, als je wat vaker het hele forum in de gaten zou houden had je vast wel begrepen waarom die er staat!
- mirella*
- Actief
- Senna1
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou dat is niet helaas zo te lezen. Als het wel aan jou was om dat te bepalen zou dus iedereen die je niet aanstaat eraf vliegen! Welkom in de grote mensen wereld, je moet leren omgaan met mensen....ook die je niet aanstaan!mirella* schreef:Senna1 schreef:En ten tweede is het niet aan jou om te bepalen wie er waarom geweigerd wordt op het forum.
Helaas niet, maar dat betekend toch zeker niet dat ik mijn mening niet mag geven!!
- mirella*
- Actief
Nou dat is niet helaas zo te lezen. Als het wel aan jou was om dat te bepalen zou dus iedereen die je niet aanstaat eraf vliegen! Welkom in de grote mensen wereld, je moet leren omgaan met mensen....ook die je niet aanstaan![/quote]Senna1 schreef: Helaas niet, maar dat betekend toch zeker niet dat ik mijn mening niet mag geven!!
Dat heeft er dus even helemaal niks mee te maken, het gaat erom dat mensen elkaar positief moeten proberen verder te helpen. Je kunt je mening geven maar hoeft niet meteen andere mensen af te zeiken die er anders over denken en meteen van dierenmishandeling te beschuldigen. Maar goed als zelfs de moderators het normaal vinden dat er zo gecommuniceerd wordt dan weet ik het ook niet meer.
Een beetje respect voor elkaar kan geen kwaad zou ik zo zeggen.
- Senna1
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh en dit noem je positieve communicatie?mirella* schreef: Dat heeft er dus even helemaal niks mee te maken, het gaat erom dat mensen elkaar positief moeten proberen verder te helpen.
mirella* schreef: Jezus Martijn wat ben jij een eikel!
Het feit dat ik moderator ben heeft er helemaal niks mee te maken. Je begrijpt zelf niets van respect voor anderen en doet net zo hard mee als je er al niet mee begonnen bent. Dus wees maar blij dat ik niet zo denk als jij want dan had je dus ook mogen vertrekken!mirella* schreef: Je kunt je mening geven maar hoeft niet meteen andere mensen af te zeiken die er anders over denken en meteen van dierenmishandeling te beschuldigen. Maar goed als zelfs de moderators het normaal vinden dat er zo gecommuniceerd wordt dan weet ik het ook niet meer.
Een beetje respect voor elkaar kan geen kwaad zou ik zo zeggen.
- mirella*
- Actief
Zo kan ik ook quoten, moet je wel ook even naar de tekst daarvoor kijken. Als ik beschuldigt wordt van dierenmishandling en er daarna gesuggereerd wordt dat ik een nachtelijke baan heb waarvoor ik auto in auto uit moet dan blijf ik inderdaad niet netjes meer.
En misschien wil ik ook wel helemaal niet meer op dit forum blijven als dit de manier van communiceren is.
En misschien wil ik ook wel helemaal niet meer op dit forum blijven als dit de manier van communiceren is.
Laatst gewijzigd door mirella* op 25 jan 2004 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Senna1
- Zeer actief
- Contacteer:
-
mars
- Vaste gebruiker
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Gelukkig ben jij een echte aanwinst voor het forum!!mars schreef::sleep:
DAAR ZULLEN WEL NOG MEER MENSEN OVER DENKEN![]()
Je capslock staat trouwens aan...staat zo schreeuwerig en dat kan vast niet de bedoeling zijn!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Ik weet het ook niet hoor, maar totdat ze pups de deur uitgaan (minimaal 8 weken) zijn ze geen moment alleen. Tot 4 weken waken we er 's nachts bij, dus niet eens slapen. Maar bij ons is de moeder er ook continu bij.mirella* schreef:10 Uur in de bench 's nacht voor een pupje van weinig weken? Vind dat erg lang hoor. En 2 honden is geen roedel.Daan schreef: Daarbij zie ik echt het probleem niet als een hond twee uurtjes alleen thuis is, 's nachts is ze toch ook 10 uur alleen in de bench. Trouwens het is maar wat je alleen noemt, onze reu van 10 maanden is ook nog thuis, gezellige roedel dus.
mirella* schreef:We weten het niet hoor maar de fokkers die wij kennen (en dat zijn fokkers die goed bekend staan) zijn echt niet de hele dag bij de hondjes aanwezig nog, sterker nog de meeste werken zelf ook een paar uur per dag buitenshuis.Saartje schreef: Stel je voor: beestje heeft 8 weken in een heerlijk nestje gelegen, fokker was er waarschijnlijk al die tijd bij. Moet de pup op een gegeven moment met je mee naar huis. Vreemde omgeving, weg geborgenheid. Zou hij in 1 week tijd moeten leren om zich maar 4 uur per dag koest te houden in een kooitje?

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik lees dit nu in de quote van Huts, maar 10 uur een pup in de bench? Ik mag toch hopen dat je hem er tussendoor nog wel even uit laat hè?? 8Omirella* schreef:Daarbij zie ik echt het probleem niet als een hond twee uurtjes alleen thuis is, 's nachts is ze toch ook 10 uur alleen in de bench. Trouwens het is maar wat je alleen noemt, onze reu van 10 maanden is ook nog thuis, gezellige roedel dus.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
tja weet niet wat ik hiervan moet zeggen, ken zelf ook fokkers die dit doen en fokkers die dit niet doen... beide hebben altijd goede pups voortgebracht...Hutsje schreef: Ik weet het ook niet hoor, maar totdat ze pups de deur uitgaan (minimaal 8 weken) zijn ze geen moment alleen. Tot 4 weken waken we er 's nachts bij, dus niet eens slapen. Maar bij ons is de moeder er ook continu bij.
In de natuur is er ook geen mens bij, dan is de moeder ook voldoende ... waarom moeten we ons er nu dan wel mee bemoeien...
Maar wat ik al zei, weet eigenlijk niet wat ik zelf zou doen als fokker...
als ik het nu bekijk zou ik het niet doen en het aan de moeder overlaten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Daan
HEB IK DAT BOVENSTE GESCHREVEN?????????????????????Hutsje schreef:mirella* schreef:10 Uur in de bench 's nacht voor een pupje van weinig weken? Vind dat erg lang hoor. En 2 honden is geen roedel.Daan schreef: Daarbij zie ik echt het probleem niet als een hond twee uurtjes alleen thuis is, 's nachts is ze toch ook 10 uur alleen in de bench. Trouwens het is maar wat je alleen noemt, onze reu van 10 maanden is ook nog thuis, gezellige roedel dus.
Ik weet het ook niet hoor, maar totdat ze pups de deur uitgaan (minimaal 8 weken) zijn ze geen moment alleen. Tot 4 weken waken we er 's nachts bij, dus niet eens slapen. Maar bij ons is de moeder er ook continu bij.mirella* schreef:We weten het niet hoor maar de fokkers die wij kennen (en dat zijn fokkers die goed bekend staan) zijn echt niet de hele dag bij de hondjes aanwezig nog, sterker nog de meeste werken zelf ook een paar uur per dag buitenshuis.Saartje schreef: Stel je voor: beestje heeft 8 weken in een heerlijk nestje gelegen, fokker was er waarschijnlijk al die tijd bij. Moet de pup op een gegeven moment met je mee naar huis. Vreemde omgeving, weg geborgenheid. Zou hij in 1 week tijd moeten leren om zich maar 4 uur per dag koest te houden in een kooitje?
-
Daan
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Die uitspraak is van Mirella!Daan schreef:natuurlijk heb ik dat niet geschreven.
klotekwoten... kloteklote...
Ik kan het niet eens terugvinden.
Mijn úitspraak'
Jullie mogen me massaal op mijn kop rammen, als die uitspraak van mij is.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Lupo
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Deze dus...mirella* schreef:Nee een hond meenemen naar de notaris of een gesprek met de leerkracht op school, kun je lekker een goed gesprek voeren! Ik weet niet hoor maar mijn pup is nog niet zo goed opgevoed dat ze rustig op schoot blijft liggen, of naast de stoel. Mijn pup loopt alles te onderzoeken en wil ook nog wel eens eea laten lopen, lijkt me niet echt geschikt dus om mee te nemen. Daarbij zie ik echt het probleem niet als een hond twee uurtjes alleen thuis is, 's nachts is ze toch ook 10 uur alleen in de bench. Trouwens het is maar wat je alleen noemt, onze reu van 10 maanden is ook nog thuis, gezellige roedel dus.Daan schreef: En wie moest er nou naar de notaris terwijl er een jonge pup in huis was.?
Gewoon meenemen joh.
Vinden ze hartstikke leuk daar op zo'n kantoor.
Overal waar het gaat neem ik haar mee naar toe maar er zijn toch echt situaties waarin dat niet handig is.