Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
30 maanden en eindelijk loops!
Moderator: moderatorteam
- FullofLove
- Actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
30 maanden en eindelijk loops!
Een van mijn teefjes is nu bijna 20 maanden oud en nog steeds niet loops geweest. Nu leeft ze ook in een roedel met meerdere teefjes natuurlijk, dus daarvan is mij bekend dat het wel eens lang kan duren maar ik vind 20 maanden toch langzamerhand wel een beetje te gek worden. Maar ja, mijn vraag is een beetje hoe lang ik het nog zal aankijken(dus laat onderzoeken of er niet wat anders aan de hand is)...heb ergens zoiets ik wacht nog even of ze mee gaat doen of gaat volgen op de duidelijke roedelleidster die er hier rondloopt en haar verwacht ik eind deze maand loops...of op de rest die ik allemaal in November loops verwacht. De vorige keren is ze niet mee gaan doen en toen was ze toch ook al ruim een jaar oud. Overigens zij is ook duidelijk de laagste in de roedel...
Laatst gewijzigd door FullofLove op 16 jun 2016 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Bibi met Peggy en Suzie

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo - Aantal honden: 2
Re: 20 maanden en nog niet loops!
Ik lees even mee.
Gioia is nu 14 maanden en ook nog niet loops geweest.
Ze is elke dag bij mijn ouders en die hebben 2 teven , maar die zijn gecastreerd.
Mijn idee was afwachten tot ze 1,5 is en dan even laten controleren door de dierenarts. Ze wordt zowieso gecastreerd nadat ze 1 keer loops geweest is, maar dan moet die 1e keer wel eens komen....
Gioia is nu 14 maanden en ook nog niet loops geweest.
Ze is elke dag bij mijn ouders en die hebben 2 teven , maar die zijn gecastreerd.
Mijn idee was afwachten tot ze 1,5 is en dan even laten controleren door de dierenarts. Ze wordt zowieso gecastreerd nadat ze 1 keer loops geweest is, maar dan moet die 1e keer wel eens komen....
Groetjes hermelien1989 en gioia

Twintig maanden is inderdaad heel wat. Maar ik weet het ook niet. Lotje was met 15 maanden de eerste keer loops. Ik zou anders gewoon even de DA bellen en vragen.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Wanneer werden haar moeder en oma's voor het eerst loops?
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Een van onze pupeigenaren was ook ongerust, maar met 18 maanden werd het meisje toch loops en alles was in orde.
Je zou kunnen proberen of ze ergens een week of twee weken kan logeren, soms helpt dat omdat ze thuis ranglaagste zijn en op het logeeradres niet. Of soms zie je het kostschooleffect en wordt alles vrijwel tegelijk loops.
Je zou kunnen proberen of ze ergens een week of twee weken kan logeren, soms helpt dat omdat ze thuis ranglaagste zijn en op het logeeradres niet. Of soms zie je het kostschooleffect en wordt alles vrijwel tegelijk loops.

- FullofLove
- Actief
- Contacteer:
Haar moeder (die ook bij me woont) werd de eerste keer met 9 maanden loops.Valerie schreef:Wanneer werden haar moeder en oma's voor het eerst loops?
Vervolgens duurde het een jaar dat haar moeder voor de 2e keer loops werd. Daarna duuurde het 11 maanden en de laatste 2 keer zit moeders netjes steeds op de 9 maanden.
Haar Oma (van moeders kant) werd ook met 9 maanden voor het eerst loops. En die werd en wordt netjes elke 7 maanden loops daarna.
Van de andere Oma zou ik het niet weten.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Jigzy werd ook rond de 20 maanden voor het eerst loops. Haar moeder was ook bijna 2 toen ze voor het eerst loops werd. Volgens mij werd haar oma om de 9 maanden of om het jaar loops. Bij hun zit het dus in de familie.
- FullofLove
- Actief
- Contacteer:
Ja dat kostschooleffect zie ik hier ook, heb er 3 die vrijwel tegelijk loops zijn. Alleen de roedelleidster wijkt af en ja, de ranglaagste tot nu toe...Shima schreef:Een van onze pupeigenaren was ook ongerust, maar met 18 maanden werd het meisje toch loops en alles was in orde.

Als je wil fokken, is dat misschien wel lastig ja. Mijn oudste werd voor het eerst loops toen ze 18 maanden was, en had een cyclus van 1 jaar (vond ik wel erg makkelijk). Toen haar halfzusje erbij kwam, die keurig om de 5 maanden en 3 weken loops werd, deed zij eens per jaar mee.
Toen halfzus gecastreerd werd wegens beginnende BMO, ging ze weer terug naar haar anderhalf-jaar cyclus.
Toen halfzus gecastreerd werd wegens beginnende BMO, ging ze weer terug naar haar anderhalf-jaar cyclus.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb een teef gehad die wachtte tot 22 maanden.
Niks raars hoor, gebeurt vaker.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ik ken saarloosjes die pas tegen de 2 jaar loops werden voor het eerst. Inderdaad ook ranglager.
Maar bij de saarloos is het wel bekend.
Maar bij de saarloos is het wel bekend.
- FullofLove
- Actief
- Contacteer:
Ja, ik ken het verschijnsel ook wel bij andere cockertjes die in een roedel leven maar ja, zij spant nu toch de kroon.Marjoleine schreef:Ik heb een teef gehad die wachtte tot 22 maanden.
Maar met welke leeftijd zou jij je ongerust gaan maken??
Ik wacht iig nog de rest van dit jaar af, is ze inmiddels twee jaar en is de rest ook weer loops geweest...en ja, maak me ook nog niet echt druk, hoop alleen dat
ze de 2e loopsheid dan sneller is en ja, ik weet dat de eerste loopsheid niks zegt over wat voor cyclus ze uiteindelijk gaat krijgen....
En ach, ze is echt mijn Baby(hier geboren en vanaf dag 1 was ze al het pupje wat ik graag voor mezelf wou houden)...dus heb met haar zeeen van tijd als het er ooit eens (fokken) van komt en komt het er nooit van dan is het ook goed!

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxers
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb een boxerteef gehad die in heel haar leven maar drie keer loops is geweest, om de drie jaar dus. Ik heb haar bij de tweede loopsheid laten dekken, dacht eigenlijk dat het waarschijnlijk niet zou lukken, maar ze kreeg gewoon acht pups, daarna is ze nog een keer loops geweest en toen nooit meer. Ik zou me dus weinig zorgen maken.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Solar was bijna 24 maanden toen ze voor het eerst loops werd.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik ken een JR teefje die pas na 2.5 jaar voor het eerst loops werd en leeft ook in een grote roedel. Daarna werd ze om de 1.5 jaar loops.

- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Hier werd 1 van mijn lagotto teven voor het eerst loops met 22 maanden, daarna 1x per 13 maanden.
Maar van mijn whippet teef is met 23 maanden een echo gemaakt omdat ze nog steeds niet loops was geweest, en die had een afwijking aan haar eierstokken waardoor ze nooit loops zou worden. Die heb ik toen gelijk laten castreren.
Maar van mijn whippet teef is met 23 maanden een echo gemaakt omdat ze nog steeds niet loops was geweest, en die had een afwijking aan haar eierstokken waardoor ze nooit loops zou worden. Die heb ik toen gelijk laten castreren.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
Wat is de reden van de castratie geweest? Had dat met de afwijking te maken?ChantalBos schreef:Hier werd 1 van mijn lagotto teven voor het eerst loops met 22 maanden, daarna 1x per 13 maanden.
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Sorry voor mijn late reactie.Neeltje schreef:Wat is de reden van de castratie geweest? Had dat met de afwijking te maken?ChantalBos schreef:Hier werd 1 van mijn lagotto teven voor het eerst loops met 22 maanden, daarna 1x per 13 maanden.
Je bedoelt toch van de whippet? Omdat er een woekering zat op 1 eierstok heb ik haar daarom laten helpen. Dit om te voorkomen dat het misschien wel iets kwaadaardigs kon worden.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
Beter laat dan nooit hè?ChantalBos schreef:Sorry voor mijn late reactie.Neeltje schreef:Wat is de reden van de castratie geweest? Had dat met de afwijking te maken?ChantalBos schreef:Hier werd 1 van mijn lagotto teven voor het eerst loops met 22 maanden, daarna 1x per 13 maanden.
Je bedoelt toch van de whippet? Omdat er een woekering zat op 1 eierstok heb ik haar daarom laten helpen. Dit om te voorkomen dat het misschien wel iets kwaadaardigs kon worden.

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Jade was met 23 maanden pas voor het eerst loops.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- FullofLove
- Actief
- Contacteer:
Re: 30 maanden en eindelijk loops!
Nou, 10 dagen voordat ze 30 maanden oud zou worden, is ze eindelijk loops geworden! Geduld is dus echt een schone zaak. Had wel met mezelf afgesproken als ze met 30 maanden nog niet zover was...ik haar zou laten onderzoeken. Ik had daarover ook contact gehad met Utrecht en mijn eigen DA...Maar gelukkig niet nodig.

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
zal je altijd zien. Heb je eindelijk een afspraak bij de dokter gemaakt, zit je in de wachtkamer : is het over 

30 Maanden
2,5 jaar dus? Fijn dat ze ein-de-lijk loops is geworden.