Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wandelmaatjes gezocht omg breda

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Aantal honden: 1

wandelmaatjes gezocht omg breda

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Hallo,

Voor mijn hond ben ik opzoek naar vaste speelmaatjes. Of gewoon een maatje. Ze is namelijk niet de makkelijkste. Ze is 9 jaar jong en heeft een tijdje terug een hoop ellende achter de rug met operaties en revalideren. Dat heeft haar een deuk in het zelfvertrouwen gegeven mbt andere honden.

Haar eerste reactie is vaak direct snauwen. Ik zoek daarom honden die vriendelijk zijn en niet te druk. Als ze een hond eenmaal lejk vindt dan zit het goed.

ik heb helaas geen auto, maar wel een fietskar. Ik woon dichtbij het centrum van breda.

Groetjes!
Afbeelding
JBK

Re: wandelmaatjes gezocht omg breda

Ongelezen bericht door JBK »

Ik kan voorlopig niet te lang autorijden maar tzt kan ik wel een keer die kant opkomen met oud en ouder.
Daantje_
Zeer actief

Prima! Stuur maar een pb :)
Afbeelding
Daantje_
Zeer actief

Iemand anders nog?
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Hmm.. wij zijn wss in december vlakbij. Maar ik weet niet zo goed hoe je hond zou reageren op Yin. Die gaat eerst flink blaffen. Als we dan gewoon doorlopen kan ze na 5 minuten al los omdat ze het dan prima vind..

Als je rond die tijd af wil spreken en naar dorst kan rijden. (Hele fijne bossen waar ik graag loop met ze)
Dan kunnen we wel gaan wandelen als je dat wilt.

Eventueel kan ik ook eerder maar ik zou dat dan met een bezoek aan mijn ouders combineren. En dat weet ik nooit van te voren ;)
Afbeelding
Daantje_
Zeer actief

Dat durf ik niet te zeggen. Mijn hond is wat onzeker en wilt, als ze een hond tegenkomt, ook zeker weten dat die hond haar met rust zal laten als ze 'pijn' zou hebben. Daarom snauwt ze vaak. Als een hond haar daarin serieus neemt, is het vaak alweer goed. Zo lang ze rustig benaderd wordt, zal ze 1 snauw geven en dan heeft ze door dat het niet meer nodig is ;)
Welke bossen in Dorst ga je vaak naartoe?
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Yin negeert hoor. Die snauwt juist dat de hond weg moet blijven. Maar zoals ik zei als we dat negeren en doorlopen dan is het voor Yin allemaal wel best.

Ik ga vaak naar het bos bij dorst waar de schotse hooglanders lopen. Daar loopt bijna nooit iemand. Dus niet bij de hannebroeck het bos in maar daar tegenover. Je zou kunnen zeggen tussen dorst/oosterhout/rijen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”