Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geschil vorige eigenaar
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): American bully
- Aantal honden: 1
Geschil vorige eigenaar
Ik heb een probleem en ik hoop dat iemand hier advies heeft. Bijna 4 maanden terug heb ik een hond gekocht met stamboom en hoogstwaarschijnlijk drachtig. De stamboom was nog een pup registratie die overgezet moest worden bij het Abkc naar een volwassen sramboom. De jongen van wie ik haar gekocht heb zou dit regelen en zorgen dat ik deze zsm thuis zou ontvangen op mijn naam. Paspoort had ze niet meer die heb ik nu zelf aangevraagd en de chip op mijn naam laten zetten. Ook heb ik haar laten scannen of ze drachtig was en ze kreeg inderdaad pups. Nu was de afspraak indien ze drachtig zou zijn zou hij boven de 4 pups 2 pups terug krijgen daaronder 1 pup. Daar begon de ellende al want ik heb er 4 die nog leven. 2 doodgeboren en 1 is er 2 dagen na de geboorte overleden. Hij telt ook de dode pups mee hoe denken jullie hierover? Verder zijn we inmiddels bijna 4 maanden verder en heb ik nog steeds geen stamboom van mijn hond mogen ontvangen. Er word al weken gezegd dat hij opgestuurd is, het op een show geregeld word. En na contact te hebben gehad met diverse fokkers van dit ras bleek dat hij die stamboom helemaal niet op die show kon aangevraagd hebben. Hem daarmee geconfronteerd kwam er weer een ander verhaal op. Ik heb wel een foto gemaakt van haar pup registratie maar ik wil nu gewoon de papieren waar ik recht op heb. Nu heeft hij gezegd dat hij ze zaterdag aangetekend naar mij verstuurd heeft en daar komt het knelpunt er was aan zijn kant dus nog iemand bij betrokken waar hijzelf een deal mee gemaakt heeft. Hij is deze mevrouw die de fokker van mijn hond blijkt te zijn en mijn stamboom schijnt te regelen 2 pups schuldig. De 2 pups uit mijn nest. Prima dat hij dit heeft afgesproken maar deze mevrouw heeft dus contact met mij gezocht en dit ging op een niet al te vriendelijke manier. Ik heb haar gemeld met haar geen deal te hebben en dat zij bij de jongen moet zijn van wie ik mijn hond gekocht heb. Deze jongen heb ik netjes foto's gestuurd van de pups waar hij om vroeg. Ik had eerste keus reu en heb een keus gemaakt en wat zie ik tot mijn verbazing dat deze op de dame haar Facebook te koop word aangeboden. Ik heb hem hierover een ap gestuurd dat ik wil dat deze foto's verwijdert worden. Waarop ik kreeg als ik van de andere 2 reuen betere foto's zou maken mijn hondje pas verwijdert werd. Ik heb dit ook weer netjes gedaan met de afspraak die we al hadden om bij de foto's reu1 en reu2 erbij te zetten en bij mijn eigen hondje deze hou ik zelf. Zondag kreeg ik een ap dat mijn hondje verwijdert was van haar Facebook. Tot mijn grote verbazing word hij maandag gewoon op haar Facebook weer te koop aangeboden. Ik heb hier even geen reaktie op gegeven en eergister ontving ik een ap of ik een filmpje kon maken van de reu die hun uiteindelijk gekozen hebben. Dit heb ik nog niet gedaan omdat ik eigenlijk vind dat ik al mijn afspraken ben nagekomen en hij/hun totaal niet. Om even op een rijtje te zetten: ik heb nog geen stamboom ontvangen waarvan hij eerst zegt deze zaterdag opgestuurd te hebben vervolgens zegt hij dat zij deze donderdag opgestuurd heeft vervolgens ja vrijdag of zaterdag heeft zij hem opgestuurd. Inmiddels donderdag en week verder en ik heb nog niets. Hij zou stambomen voor de pups aanvragen aangezien de dekreu van hem is deze kan hij niet aangevraagd hebben omdat mijn teef nog geen volwassen stamboom had. Mijn hondje eerste keus word tot 2 maal te koop aangeboden op haar Facebook. Al met al ben ik inmiddels tot een punt waarvan ik denk dat ik flink in de maling genomen word. Hij wil op het moment dat hij zijn pups komt halen pas een papier tekenen zodat ik zelf voor mijn pups stambomen kan aanvragen maar hij zegt voor zijn 2 pups samen met de fokker van mijn hond waar hij een deal mee heeft al 2 stambomen aangevraagd te hebben. Al met al is het misschien een lang en wazig verhaal maar ik weet niet zo heel goed wat ik hiermee aan moet en of ik mijn 2 pups wel mee moet geven straks. Tot nu toe ben ik alles netjes nagekomen alle benodigde foto's filmpjes apjes ben ik nagekomen. Hun tot nu toe nog geen een. Valt dit nu onder contractbreuk? Heb ik het recht om mijn pups niet af te geven? Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Moet ook melden dat over de fokker een heel stuk op marktplaats en Facebook heeft gestaan dat ze zieke en te jonge pups verkoopt.
-
- Vaste gebruiker
Re: Geschil vorige eigenaar
Iets waard of niet er staat in het contract dat zij een Abkc stamboom heeft waar ik dus gewoon recht op heb. Mijn hond is netjes getest op HD/ed rapporten heb ik liggen. FCI zegt ook niet altijd alles. De vraag is tenslotte niet of mijn stamboom iets waard is maar hoe de zaken ervoor staan kwa afspraken en contractbreuk.Nanna schreef:Wat een hoop getok
Als het een American bully is kun je die stamboom net zo goed zelf maken want die is niets waard. De enige officiële stambomen zijn van de FCI, hier te lande.
-
- Vaste gebruiker
nee een volwassen hond die nog een Pup registratie heeft die omgezet moet worden naar een volwassen stamboomKells schreef:Er is geen touw aan vast te knopen. Heb je een drachtige pup gekocht?Viefrif schreef:Ik heb een probleem en ik hoop dat iemand hier advies heeft. Bijna 4 maanden terug heb ik een hond gekocht met stamboom en hoogstwaarschijnlijk drachtig. De stamboom was nog een pup registratie die overgezet moest worden bij het Abkc naar een volwassen sramboom. De jongen van wie ik haar gekocht heb zou dit regelen en zorgen dat ik deze zsm thuis zou ontvangen op mijn naam. Paspoort had ze niet meer die heb ik nu zelf aangevraagd en de chip op mijn naam laten zetten. Ook heb ik haar laten scannen of ze drachtig was en ze kreeg inderdaad pups. Nu was de afspraak indien ze drachtig zou zijn zou hij boven de 4 pups 2 pups terug krijgen daaronder 1 pup. Daar begon de ellende al want ik heb er 4 die nog leven. 2 doodgeboren en 1 is er 2 dagen na de geboorte overleden. Hij telt ook de dode pups mee hoe denken jullie hierover? Verder zijn we inmiddels bijna 4 maanden verder en heb ik nog steeds geen stamboom van mijn hond mogen ontvangen. Er word al weken gezegd dat hij opgestuurd is, het op een show geregeld word. En na contact te hebben gehad met diverse fokkers van dit ras bleek dat hij die stamboom helemaal niet op die show kon aangevraagd hebben. Hem daarmee geconfronteerd kwam er weer een ander verhaal op. Ik heb wel een foto gemaakt van haar pup registratie maar ik wil nu gewoon de papieren waar ik recht op heb. Nu heeft hij gezegd dat hij ze zaterdag aangetekend naar mij verstuurd heeft en daar komt het knelpunt er was aan zijn kant dus nog iemand bij betrokken waar hijzelf een deal mee gemaakt heeft. Hij is deze mevrouw die de fokker van mijn hond blijkt te zijn en mijn stamboom schijnt te regelen 2 pups schuldig. De 2 pups uit mijn nest. Prima dat hij dit heeft afgesproken maar deze mevrouw heeft dus contact met mij gezocht en dit ging op een niet al te vriendelijke manier. Ik heb haar gemeld met haar geen deal te hebben en dat zij bij de jongen moet zijn van wie ik mijn hond gekocht heb. Deze jongen heb ik netjes foto's gestuurd van de pups waar hij om vroeg. Ik had eerste keus reu en heb een keus gemaakt en wat zie ik tot mijn verbazing dat deze op de dame haar Facebook te koop word aangeboden. Ik heb hem hierover een ap gestuurd dat ik wil dat deze foto's verwijdert worden. Waarop ik kreeg als ik van de andere 2 reuen betere foto's zou maken mijn hondje pas verwijdert werd. Ik heb dit ook weer netjes gedaan met de afspraak die we al hadden om bij de foto's reu1 en reu2 erbij te zetten en bij mijn eigen hondje deze hou ik zelf. Zondag kreeg ik een ap dat mijn hondje verwijdert was van haar Facebook. Tot mijn grote verbazing word hij maandag gewoon op haar Facebook weer te koop aangeboden. Ik heb hier even geen reaktie op gegeven en eergister ontving ik een ap of ik een filmpje kon maken van de reu die hun uiteindelijk gekozen hebben. Dit heb ik nog niet gedaan omdat ik eigenlijk vind dat ik al mijn afspraken ben nagekomen en hij/hun totaal niet. Om even op een rijtje te zetten: ik heb nog geen stamboom ontvangen waarvan hij eerst zegt deze zaterdag opgestuurd te hebben vervolgens zegt hij dat zij deze donderdag opgestuurd heeft vervolgens ja vrijdag of zaterdag heeft zij hem opgestuurd. Inmiddels donderdag en week verder en ik heb nog niets. Hij zou stambomen voor de pups aanvragen aangezien de dekreu van hem is deze kan hij niet aangevraagd hebben omdat mijn teef nog geen volwassen stamboom had. Mijn hondje eerste keus word tot 2 maal te koop aangeboden op haar Facebook. Al met al ben ik inmiddels tot een punt waarvan ik denk dat ik flink in de maling genomen word. Hij wil op het moment dat hij zijn pups komt halen pas een papier tekenen zodat ik zelf voor mijn pups stambomen kan aanvragen maar hij zegt voor zijn 2 pups samen met de fokker van mijn hond waar hij een deal mee heeft al 2 stambomen aangevraagd te hebben. Al met al is het misschien een lang en wazig verhaal maar ik weet niet zo heel goed wat ik hiermee aan moet en of ik mijn 2 pups wel mee moet geven straks. Tot nu toe ben ik alles netjes nagekomen alle benodigde foto's filmpjes apjes ben ik nagekomen. Hun tot nu toe nog geen een. Valt dit nu onder contractbreuk? Heb ik het recht om mijn pups niet af te geven? Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Moet ook melden dat over de fokker een heel stuk op marktplaats en Facebook heeft gestaan dat ze zieke en te jonge pups verkoopt.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Voor wat ik eruit kan opmaken heb je een zwangere teef gekocht en nu wil de vorige eigenaar 2 pups om zelf weer door te verkopen naar een mevrouw die vervolgens de pups ook weer doorverkoopt?
Mooi zelf de pups houden en er goede baasjes voor zoeken. Volgens mij is een contract helemaal niks waard als de chip op jouw naam staat en jij alle kosten betaald van de hond, dan zijn de hond (en de pups) gewoon van jou.
En wat die 'stamboom' betreft. Ik zou me niet met deze zaakjes bemoeien voor een stamboom waar je verder niks aan hebt, ook al was dit beloofd. Jammer maar helaas.
Mooi zelf de pups houden en er goede baasjes voor zoeken. Volgens mij is een contract helemaal niks waard als de chip op jouw naam staat en jij alle kosten betaald van de hond, dan zijn de hond (en de pups) gewoon van jou.
En wat die 'stamboom' betreft. Ik zou me niet met deze zaakjes bemoeien voor een stamboom waar je verder niks aan hebt, ook al was dit beloofd. Jammer maar helaas.
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nou dit dus...veertje schreef:Voor wat ik eruit kan opmaken heb je een zwangere teef gekocht en nu wil de vorige eigenaar 2 pups om zelf weer door te verkopen naar een mevrouw die vervolgens de pups ook weer doorverkoopt?
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
+1Gimmick schreef:Nou dit dus...veertje schreef:Voor wat ik eruit kan opmaken heb je een zwangere teef gekocht en nu wil de vorige eigenaar 2 pups om zelf weer door te verkopen naar een mevrouw die vervolgens de pups ook weer doorverkoopt?
Wat was überhaupt de reden een drachtige teef te kopen? Of om een drachtige teef te verkopen? Of om een teef te dekken waar nog niet alle papieren van in orde zijn?
-
- Vaste gebruiker
Dreigementen heb ik al gehad terwijl ik me aan alle afspraken heb gehouden. Hij niet. Kort gezegd hij heeft de hond van de fokker gekocht daar heeft hij een deal mee gemaakt als hij haar liet dekken dat ze 2 pups kreeg. Ik heb met hem met bij de verkoop op papier gezet dat ik haar kocht incl stamboom en de deal dat hij 1 of 2 pups kreeg. Met de fokker van haar heb ik geen afspraken gemaakt en zij komt mij nu benaderen over de 2 pups. M'n gevoel zegt dat ik volledig in mijn recht sta als ik niks aflever aangezien hij geen een van ze afspraak nakomt. Daarbij groeien ze hier in alle liefde op met goede zorg en daar ben ik bij hun absoluut niet van overtuigd. Of die stamboom nou wel of niet wat waard is ik kocht haar met papier.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
In deze zou ik mijn principes toch echt aan de kant zetten. Je wilt je vingers daar niet aan branden. Het lijkt mij allemaal een vies spelletje waar je liever niet bij betrokken wilt zijn. Je hond blijft dezelfde leuke hond die ze al was, ook zonder dat papiertje. Ik zou lekker die mensen blokkeren op fb/telefoon en gaan genieten van mams en pupsViefrif schreef: Of die stamboom nou wel of niet wat waard is ik kocht haar met papier.

- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Wat de anderen al zeggen: Pups zelf houden en voor de rest links laten liggen. De chip staat op jouw naam en jij bent de verzorger. Misschien zit er helemaal geen geldige stamboom bij deze hond en proberen ze je zo aan het lijntje te houden.
Kan je anders zelf geen contact opnemen met het Abkc? Misschien kan je zelf een kopie opvragen. Hier is zo'n stamboom inderdaad geen drol waard, dus ik zou het eerst op z'n beloop laten en je niet laten chanteren. En al helemaal niet door de "fokster". Zij regelt het maar met die gozer.
Al met al denk ik dat het een heleboel grootspraak en dreigementen zijn van hun kant. En de dode pups tellen volgens mij al helemaal niet mee. Je hebt vier levende pups, that's it. Eventueel bij Facebook en marktplaats melden dat er onrechtmatig foto's van jouw pups worden gebruikt door deze "fokster".
Succes!
Kan je anders zelf geen contact opnemen met het Abkc? Misschien kan je zelf een kopie opvragen. Hier is zo'n stamboom inderdaad geen drol waard, dus ik zou het eerst op z'n beloop laten en je niet laten chanteren. En al helemaal niet door de "fokster". Zij regelt het maar met die gozer.
Al met al denk ik dat het een heleboel grootspraak en dreigementen zijn van hun kant. En de dode pups tellen volgens mij al helemaal niet mee. Je hebt vier levende pups, that's it. Eventueel bij Facebook en marktplaats melden dat er onrechtmatig foto's van jouw pups worden gebruikt door deze "fokster".
Succes!
groetjes, ingrid
TARAK

-
- Vaste gebruiker
Omdat hij zijn afspraken met mij niet is nagekomen mag ik dit gewoon doen toch pups houden en zelf een geschikt baasje voor vinden. Kan alles aantonen via de ap dat ik al weken voorgelogen word door hem
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Maar die afstamming is niks waard moet je daar al die ellende dan daarvoor op je hals halen? Vraag dan een Arfe stamboom aan.
Pups gingen bij mij daar dus nooit naar toe en dat papiertje zou me een zorg zijn
Pups gingen bij mij daar dus nooit naar toe en dat papiertje zou me een zorg zijn

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Heb je de ''stamboom'' gezien voordat je de hond ging kopen, krijg zo vermoeden dat het ''papiertje'' niet eens bestaat.
Maar wat heeft het voor jou meerwaarde van een A4tje waar wat generaties van je hond op staat. Zoals eerder is vermeld kan je hier niks mee. Vandaar mijn vraag
Maar wat heeft het voor jou meerwaarde van een A4tje waar wat generaties van je hond op staat. Zoals eerder is vermeld kan je hier niks mee. Vandaar mijn vraag

- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Lijkt mij wel. Het zijn jouw pups. Jij bepaalt wel welk baasje geschikt is voor ze, en niet iemand die over jouw rug hieraan probeert te verdienen. Ze doen het echt niet omdat ze zo begaan zijn met de pups, hoor. Anders hadden ze de teef zelf wel gehouden en verzorgd. Als ze pups willen verkopen maken ze er maar een zaak van. Maar dat zullen ze niet doen omdat ze weten dat ze geen kans maken. Ik weet niet of je een contract hebt getekend, maar dat is volgens mij niet rechtsgeldig. Jij bent de verzorger en de teef staat op jouw naam. Lijkt me dan ook dat jij mag bepalen waar je pups naartoe gaan. En hij blijkt ook geen papieren te hebben, dus al helemaal een punt om aanspraak te kunnen maken, lijkt mij.Viefrif schreef:Omdat hij zijn afspraken met mij niet is nagekomen mag ik dit gewoon doen toch pups houden en zelf een geschikt baasje voor vinden. Kan alles aantonen via de ap dat ik al weken voorgelogen word door hem
groetjes, ingrid
TARAK

-
- Vaste gebruiker
Hij heeft een handgeschreven contractje gemaakt waarin staat dat hij haar aan mij verkocht heeft indien ze niet drachtig zou zijn ik een gratis dekking kreeg van zijn reu, haar stamboomnummer en de afspraak boven de 4 pups 2 pups terug. Het gaat mij ook niet meer om het papiertje maar meer of ik in me recht sta als ik voor deze pups een goed baasje zoek omdat hij zijn afspraken niet nakomt. Daarbij komt ook nog eens dat ze mijn hondje waarvan ik eerste keus had voor de 2de keer te koop aanbieden en als ik dan vraag of hij kan zorgen dat dit verwijdert word er gezegd word ja als jij betere foto's stuurt van de andere 2 reuen haalt zij het weg. Ik wil alles behalve dat mijn pups in verkeerde handen komen en wat ik hier en daar lees over hun word ik al niet goed bij het idee. Om de ander vraag te beantwoorden ja ik heb haar papieren gezien ook een foto van en met die gegevens heeft mijn dierenarts haar chip gecontroleerd of die wel klopte met wat er op haar pup registratie stond. paspoort en chip staan wel al op mijn naam dit heb ik meteen geregeld bij de dierenarts.freskin schreef:Lijkt mij wel. Het zijn jouw pups. Jij bepaalt wel welk baasje geschikt is voor ze, en niet iemand die over jouw rug hieraan probeert te verdienen. Ze doen het echt niet omdat ze zo begaan zijn met de pups, hoor. Anders hadden ze de teef zelf wel gehouden en verzorgd. Als ze pups willen verkopen maken ze er maar een zaak van. Maar dat zullen ze niet doen omdat ze weten dat ze geen kans maken. Ik weet niet of je een contract hebt getekend, maar dat is volgens mij niet rechtsgeldig. Jij bent de verzorger en de teef staat op jouw naam. Lijkt me dan ook dat jij mag bepalen waar je pups naartoe gaan. En hij blijkt ook geen papieren te hebben, dus al helemaal een punt om aanspraak te kunnen maken, lijkt mij.Viefrif schreef:Omdat hij zijn afspraken met mij niet is nagekomen mag ik dit gewoon doen toch pups houden en zelf een geschikt baasje voor vinden. Kan alles aantonen via de ap dat ik al weken voorgelogen word door hem
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Naast het feit dat je bij een dier de rechtmatige eigenaar bent als je ervoor zorgt en betaald, is er inderdaad sprake van contractbreuk. Er zijn wederzijdse afspraken gemaakt, hij komt die afspraak niet na.
Ik zou lekker die andere pups zelf verkopen aan mensen waar jij je goed bij voelt en je eigen reutje houden. Die fokster kan nog zo vaak foto's plaatsen, daar heeft ze alleen maar zichzelf mee want je bent haar niks verplicht. Ik zou dan ook niks meer sturen van foto's of informatie
Ik zou lekker die andere pups zelf verkopen aan mensen waar jij je goed bij voelt en je eigen reutje houden. Die fokster kan nog zo vaak foto's plaatsen, daar heeft ze alleen maar zichzelf mee want je bent haar niks verplicht. Ik zou dan ook niks meer sturen van foto's of informatie

- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Met die fokster heb jij al helemaal niks te maken en zij niet met jou.
Je hebt met de vorige afspraak bij 4 pups, 1 pup terug. Als er in het contractje niks staat over dode of levende pups, tellen gewoon die 4 pups. Meer pups zijn er niet.
Aangezien zij duidelijk die pups gewoon verkopen willen, zou ik zelf een nieuw tehuis voor je pups zoeken, en de opbrengst van 1 pup afstaan aan de vorige eigenaar en daar moet hij het maar mee doen. De afspraken die hij met de fokster heeft, daar heb jij helemaal niks mee te maken en dat is zijn probleem dat hij zelf maar moet oplossen.
Je hebt met de vorige afspraak bij 4 pups, 1 pup terug. Als er in het contractje niks staat over dode of levende pups, tellen gewoon die 4 pups. Meer pups zijn er niet.
Aangezien zij duidelijk die pups gewoon verkopen willen, zou ik zelf een nieuw tehuis voor je pups zoeken, en de opbrengst van 1 pup afstaan aan de vorige eigenaar en daar moet hij het maar mee doen. De afspraken die hij met de fokster heeft, daar heb jij helemaal niks mee te maken en dat is zijn probleem dat hij zelf maar moet oplossen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
het wordt helaas ook een trend. Drachtige honden kopen/verkopen 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
het gebeurt al langer hoor, zeker binnen de (x)herders. Zelf een nest doen en dan 6 maanden later volgepropt door verhandelenKells schreef:Ik hoop dat je ongelijk hebt!maart schreef:het wordt helaas ook een trend. Drachtige honden kopen/verkopen

teven zijn helaas voor de meesten binnen die wereld nog steeds maar niets meer dan een baarmoederomhulsel.
- amelie
- Zeer actief
Bah! Wat maakt het eigenlijk aantrekkelijk om een drachtige teef te verkopen? Het idee dat je er dubbel geld (want voor de teef en later in de vorm van een of meerdere pups) voor krijgt?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik ken t fenomeen gelukkig nog niet. Waanzin

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Vaste gebruiker
Voor hun achteraf gezien inderdaad een geld kwestie. Van alle zielige verhaaltjes is in ieder geval weinig over. Ben blij dat ze nu bij ons is dit was haar eerste maar ook haar laatste nest ze zit lekker warm binnen ipv in een kennel en we merken dat ze echt wel wat te kort gekomen is.amelie schreef:Bah! Wat maakt het eigenlijk aantrekkelijk om een drachtige teef te verkopen? Het idee dat je er dubbel geld (want voor de teef en later in de vorm van een of meerdere pups) voor krijgt?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Helaas toch wat Maart zegt erg "gewoon" aan het worden de aflopen jaren.malinois schreef:Ik ken t fenomeen gelukkig nog niet. Waanzin
Net als direct na een nest aan het buitenland verkocht worden zodat er snel weer gedekt kan worden ipv een loopsheid over te slaan.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Vind het maar een rare gewaarwording dat mensen zo met honden omgaan.
Waarom heb je een drachtige hond gekocht?
-
- Zeer actief
Dees en Maylo schreef:Vind het maar een rare gewaarwording dat mensen zo met honden omgaan.
Dat niet alleen. Als ze niet drachtig zou zijn, zou de reu van verkoper haar wel gratis dekken.
Als je op deze manier zaken doet in levende wezens mag je wat mij betreft op de blaren zitten. Zonder papiertje.
Viefrif schreef: Hij heeft een handgeschreven contractje gemaakt waarin staat dat hij haar aan mij verkocht heeft indien ze niet drachtig zou zijn ik een gratis dekking kreeg van zijn reu, haar stamboomnummer en de afspraak boven de 4 pups 2 pups terug.
-
- Vaste gebruiker
Dat ze drachtig kon zijn was voor mij leuke bijkomstigheid. Ben zelf altijd thuis en alle tijd en was al tijdje op zoek naar een Bully omdat in tegenstelling tot alle verhalen ze wel heel lief zijn maar net hoe je ze opvoed. Ervaring met bevalling is ook aanwezig dus ze komen hier niets te kort. Heb haar zelf laten testen op HD en ed. Ik ben lang op zoek geweest en hoop ellende gezien veel kennel honden of afgedankte fok tevenDees en Maylo schreef:Vind het maar een rare gewaarwording dat mensen zo met honden omgaan.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar je hebt dus een drachtige teef gekocht die nog niet medisch gekeurd was????Viefrif schreef:Dat ze drachtig kon zijn was voor mij leuke bijkomstigheid. Ben zelf altijd thuis en alle tijd en was al tijdje op zoek naar een Bully omdat in tegenstelling tot alle verhalen ze wel heel lief zijn maar net hoe je ze opvoed. Ervaring met bevalling is ook aanwezig dus ze komen hier niets te kort. Heb haar zelf laten testen op HD en ed. Ik ben lang op zoek geweest en hoop ellende gezien veel kennel honden of afgedankte fok tevenDees en Maylo schreef:Vind het maar een rare gewaarwording dat mensen zo met honden omgaan.
-
- Zeer actief
Viefrif schreef:Dat ze drachtig kon zijn was voor mij leuke bijkomstigheid. Ben zelf altijd thuis en alle tijd en was al tijdje op zoek naar een Bully omdat in tegenstelling tot alle verhalen ze wel heel lief zijn maar net hoe je ze opvoed. Ervaring met bevalling is ook aanwezig dus ze komen hier niets te kort. Heb haar zelf laten testen op HD en ed. Ik ben lang op zoek geweest en hoop ellende gezien veel kennel honden of afgedankte fok tevenDees en Maylo schreef:Vind het maar een rare gewaarwording dat mensen zo met honden omgaan.
Dus als ze niet drachtig zou zijn, had je geen gebruik gemaakt van de contractueel afgesproken gratis dekking?
Ik vind dat je teveel risico neemt met een levend wezen. Dat je veel thuis bent en ervaring hebt met bevallingen wil toch nog niet zeggen dat het een goed idee is dat deze teef pups op de wereld zet?
-
- Vaste gebruiker
Dat ze drachtig kon zijn was voor mij leuke bijkomstigheid. Ben zelf altijd thuis en alle tijd en was al tijdje op zoek naar een Bully omdat in tegenstelling tot alle verhalen ze wel heel lief zijn maar net hoe je ze opvoed. Ervaring met bevalling is ook aanwezig dus ze komen hier niets te kort. Heb haar zelf laten testen op HD en ed. Ik ben lang op zoek geweest en hoop ellende gezien veel kennel honden of afgedankte fok tevenDees en Maylo schreef:Vind het maar een rare gewaarwording dat mensen zo met honden omgaan.

-
- Vaste gebruiker
Nee daar had ik inderdaad geen gebruik van gemaakt. Vind van sommige de vooroordelen ook echt belachelijk. Heb altijd een hond met stamboom gehad en ik vind dat zo een gelul allemaal want die met goede papieren werd namelijk ook ziek. Ik heb haar zelf laten testen hij zei dat hun dat gedaan hadden maar heb daar geen papieren van gezien dus zelf laten doen voor het geval dat ze inderdaad drachtig zou zijn. Mijn vraag is niet om een bak commentaar te geven over een stamboom of het wel of geen ervaring hebben want dat is er wel. Mijn pups groeien absoluut goed op worden goed gesocialiseerd en ik weet prima waar ik mee bezig ben. Soms beter als mensen die fokken met honden en waar ze in een kennel gehouden worden. De vraag is ook niet of ik om mijn stamboom verlegen zit maar meer of ik mijn pups moet afstaan aan hem vanwege de deal ja achteraf gezien heel dom allemaal maar er lopen gelukkig gezonde pups rond die netjes de dierenarts al gezien hebben. Feit is nu dat ik vraag sta ik in mijn recht zelf goede baasjes voor de 2 pups te zoeken die hij claimt ipv e mee te geven aan die idioten. Commentaar leveren is nu eenmaal heel makkelijk vanaf een computer nIzzie_Anneke schreef:Viefrif schreef:Dat ze drachtig kon zijn was voor mij leuke bijkomstigheid. Ben zelf altijd thuis en alle tijd en was al tijdje op zoek naar een Bully omdat in tegenstelling tot alle verhalen ze wel heel lief zijn maar net hoe je ze opvoed. Ervaring met bevalling is ook aanwezig dus ze komen hier niets te kort. Heb haar zelf laten testen op HD en ed. Ik ben lang op zoek geweest en hoop ellende gezien veel kennel honden of afgedankte fok tevenDees en Maylo schreef:Vind het maar een rare gewaarwording dat mensen zo met honden omgaan.
Dus als ze niet drachtig zou zijn, had je geen gebruik gemaakt van de contractueel afgesproken gratis dekking?
Ik vind dat je teveel risico neemt met een levend wezen. Dat je veel thuis bent en ervaring hebt met bevallingen wil toch nog niet zeggen dat het een goed idee is dat deze teef pups op de wereld zet?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
van wie zou dat moeten dan, die pups meegeven?Viefrif schreef: Feit is nu dat ik vraag sta ik in mijn recht zelf goede baasjes voor de 2 pups te zoeken die hij claimt ipv e mee te geven aan die idioten. Commentaar leveren is nu eenmaal heel makkelijk vanaf een computer n
van mij konden ze aan het gas en zocht ik zelf wel baasjes voor mijn puppen, maar als je het zeker wil weten kun je vast bij een of andere advocaat wel navragen of je wettelijk gebonden zit aan die afspraken.
bestaat het juridisch loket nog?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love